Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Ottaa pattiin!

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Ottaa pattiin!

#4306

Viesti MarkkuT »

Joo, muuttaminen saatana. Meillä tässä putkiremonttievakko päättymässä. Sitä helppoa osuutta, eli kantamista ei ole paljon, mutta tavaroiden purkamista ym. säätöä ihan saman verran kuin normimuutossa. Lämmittelyksi alla vajaan viikon verran 14 h työpäiviä asunnon maalauksen ja siivouksen parissa. Lisämausteena urakoitsijan kanssa vääntäminen puutteiden ja vikojen korjauksista. Näin muuton aattona enää toimimaton keittiön valo hoitamatta, mutta tässä vaiheessa ei kyllä mikään uusi vika pystyisi yllättämään.

Jos jossain tulevassa asumuksessa on samanlainen projekti tiedossa, niin taidan suosiolla nostaa ajoissa kytkintä.
Ain't no one.
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 290
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Ottaa pattiin!

#4307

Viesti MtJ »

Jos muuttaa johonkin haja-asutusalueelle, niin sellainen "ikituli" pihalla on luojan parhaita keksintöjä. Siihen mätetään KAIKKI laatikot, joita ei ole avannut kahden vuoden aikana. Siihen mätetään myös KAIKKI vaatteet ja muu tavara, joka palaa.

Ikituli tarkoittaa siis muutonaikaista notskia, johon heitellään tavaraa ja sitten jäljelle jää pieni tuhkakasa, joka maatuu olemattomiin nokkospöheikössä parissa vuodessa. Ikituleen menee esim. hyllyköt, lipastot, vanhat sängyt, mahdolliset sisäseinät jos tarkoitus on tehdä remonttia ja ne on puusta, vanhat vaatteet, kengät, tuolit, jne.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Dojon Jäykin
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 101
Viestit: 2694
Lauteille: Syyskuu 2010
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ottaa pattiin!

#4308

Viesti Dojon Jäykin »

Te ette tiedä muuttamisesta mitään....! ;)

Prologi:
Muija oli aikoinaan laitoksella (junnuille = synnyttämässä) kun mä hoidin muuttohässäkää.
Tenava tuli vaan kaksi viikkoa myöhässä. Mä olin varannut hyvin vapaita sinne lasketun ajan tienoille ihan parillekin viikolle. Ni ei! Kaksi viikkoa piti vielä sikiön viivytellä. Ja töitä oli ko. viikolla ihan tehtäväksi asti. No onneksi muijan sukulaislikka tuli auttamaan pakkaamisessa ja muutofirmalta noin muutenkin oli kaksi miestä ja kuorma-auto tilattu. Eihän siitä olisi muuten mitään tullutkaan. Tämmöinen viisaus onneksi oli astunut ajoissa omaan päähän.

IKEA:sta olin oikein ostanut uuden parisängyn ja toukalle oman pinnasängyn. Kyllä meidän kelpaisi.
Näitä sitten kokoamaan ja muut tavarat paikalleen sen kolmen päivän aikana mitä tuo laitoksella oli.
Ja työpäivät päälle tietenkin. Ni mitä helvettiä! Ikean parisängyn ruuveista puolet oli liian pitkiä! No soitto Espoon IKEA:aan ja kokoamisohjeista ruuvien koodit; pussi odottaisi oikeine osineen noutajaansa...

Seuraavana päivänä sitten Lommilan kautta kotiin vain huomatakseni, että siitä pussukan sisällöstä puolet on vieläkin vääriä, liian pitkiä... Vidduko minnuu just sillä hetkellä jonkun verran vidutti tämä episodi. Mamselli ja toukka tulossa huomenna kotiin ja ei ole sänkyä äidille. Mä en muista miten mä itse nukuin siinä pari yötä, siellä puolivalmiissa kehikossa patja lattialla vai nukuinko ollenkaan.

Jostain mä kehittelin sitten jotain ruuveja että sain seuraavana päivänä sängyn kasaan ja hyvin on toiminut. Toukka taas ei ikinä ole nukkunut silmällistäkään siinä pinnasängyssään. Ai miksikö? Enkö mä tumpelo saannut sitä kasaan vai syytänkö IKEA:a osien puuttumisesta? Ei vaan se aloitti aina kauhean rääkymisen kun se sinne laitettiin. Se ei tykännyt siitä yhtään! Se ei kerta kaikkiaan voinut sietää sitä sänkyään. Me tehtiin erilaisia virityksiä ja vaihdettiin lakanoita ja tyynyjä ja kuoseja niin ei. Eikä tuo osaa tänä päivänäkään, 14 vuotta myöhemmin, kertoa mikä siinä sängyssä hatutti...

Tulossa seuraavaksi:
Varsinaiset muutot; kolme muuttoa puolessa vuodessa, kamat pitkin maailmaa, varkauksia, homekämppä.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 70
Viestit: 20842
Lauteille: Joulukuu 2007

Ottaa pattiin!

#4309

Viesti Lasse Candé »

Elina kirjoitti: Eikä tarvii muuten tulla ikinä sanoon, ettei naisista ole apua muutoissa. NIH!
On hyvä jos se nainen joka muuttaa on messissä, kunhan osaa pysyä huoneistoissa ja on logistisesti edes hieman järkevä. Yleisiä ongelmia on liian pitkälle detaljeihin menevä miettiminen ja muunlainen vääränlainen priorisointi. Myös sosiaalisesti huono pelisilmä (riitely) on yleistä. Varsinkin miehen kanssa. Hieno piirre on jos osaa pysyä poissa tieltä ja vaikkapa järkkäillä safkapuolta. Äijät kantaa. Siitä ei pitäisi tulla huono omatunto. Varsinkaan jos se on kaikkien parhaaksi. Itse taas en osaa kasata mitään, joten aina väistyn helvettiin sellaisten tieltä jotka kasaavat, mikäli sekin on osa muuttoa ja esitän itselleni kysymyksen, missä voisin olla ihan oikeasti avuksi.

Puhun tilastollisesti tämän sukupuoliasian suhteen. Poikkeuksia toki on, mutta tosiasiassa jos on mahdollista saada hyvä tiimi, niin jengiä ei ole hyvä edes olla liikaa ja tärkeää on se ettei kukaan ole kenenkään tiellä. Tällöin sellaisten jotka pystyvät kantamaan täytyy saada vapaat väylät. Ja jos on hissi, sen pitää liikkua.

Sanoisin myös että jos tahtoo käyttää pelisilmää oikein kunnolla kannattaa kysellä niitä kavereita jotka ovat joskus tehneet jotakin työtä missä tavaraa liikutellaan ja tätä pitää hieman organisoida. Kun siirreltiin kolmen entisen duunikaverin kanssa tavaroita, oli tahti ja läppätaso hieman eri kuin muutoissa joissa on ollut yhtä vahvoja, mutta muulta pohjalta ponnistavia. Ei mitenkään kovin yllättävää tietenkään. Kun moodi on se että läppä ei ole tehosta pois.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 343
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Ottaa pattiin!

#4310

Viesti bodyguard »

Byrokratiahelvetti ottaa kupoliin todella ankarasti. :evil:

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 59
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Ottaa pattiin!

#4311

Viesti Totte »

bodyguard kirjoitti: Byrokratiahelvetti ottaa kupoliin todella ankarasti. :evil:
Tohon auttaa huutaminen ja lomakkeiden täyttö (yleensä). (Laita yksäriä jos kyse on jostain missä luulet et voisin auttaa).
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 343
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Ottaa pattiin!

#4312

Viesti bodyguard »

Totte kirjoitti:
bodyguard kirjoitti: Byrokratiahelvetti ottaa kupoliin todella ankarasti. :evil:
Tohon auttaa huutaminen ja lomakkeiden täyttö (yleensä). (Laita yksäriä jos kyse on jostain missä luulet et voisin auttaa).
Jos saat hoputettuja virastoja että toimisivat nopeammin niin voit auttaa. Tai jos jaksat täyttää ziljoona Tullin lomaketta ja löytää niihin tietoja mitä ei löydy mistään papereista :smt003

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 59
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Ottaa pattiin!

#4313

Viesti Totte »

bodyguard kirjoitti:
Totte kirjoitti:
bodyguard kirjoitti: Byrokratiahelvetti ottaa kupoliin todella ankarasti. :evil:
Tohon auttaa huutaminen ja lomakkeiden täyttö (yleensä). (Laita yksäriä jos kyse on jostain missä luulet et voisin auttaa).
Jos saat hoputettuja virastoja että toimisivat nopeammin niin voit auttaa. Tai jos jaksat täyttää ziljoona Tullin lomaketta ja löytää niihin tietoja mitä ei löydy mistään papereista :smt003
Taitaa valitettavasti mennä vähän no-can-do osastolle :o Haluaisin kuitenkin pöytäkirjaan kirjattavaksi, että esitetyt ratkaisumallit, huutaminen (ensimmäiseen) ja lomakkeiden täyttö (toiseen), voivat olla toimivia ratkaisumalleja ;)
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 113
Viestit: 6435
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Ottaa pattiin!

#4314

Viesti AlexMachine »

2 päivää asiakkaiden kanssa Ruotsissa eräällä tehtaallamme vierailemassa. Hyvää ruokaa ja juomaa ja unta vähän. Lisätään yhtälöön 2 päivän aikana 6 lentoa ja lopulta 2 aikoihin yöllä kotiin. Pari tuntia unta ja taas duunissa. Onneksi on nämä arkipyhät.
Ottaa pattiin siis väsy ja se että tietyt tahot haluaisivat poistaa arkipyhiä (manaan alimpaan hvettiin nämä puuhastelijat)
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Ottaa pattiin!

#4315

Viesti Paanari »

En oo vuosiin ollu nk. kipeenä vuosiin... en laske fyysisä vammoja tai kankkusta kipeenä olemiseksi.
Nyt on flunssa tai joku. Turpa ja keuhkot tuottaa tuottaa käsittämättömän määrän eritettä. Nenä riekaleina niistämisestä... Jos hengitys vekottimet kestää tämänkin vielä niin otan kunnon kännin.
Toispa joku jaloviinaa/tummaa rommia/pirtuu ja teepussukoita... Minä kyllä otan mukit esiin ja keitän vettä ;)
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 65
Viestit: 19103
Lauteille: Helmikuu 2005

Ottaa pattiin!

#4316

Viesti Jussi Häkkinen »

Lusikoidenjaon emotionaalisuudet.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 262
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Ottaa pattiin!

#4317

Viesti Mika »

Jussi, voimia. Vaikeita aikojahan nuo itse kullekin aina ovat, tavalla tai toisella.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 290
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Ottaa pattiin!

#4318

Viesti MtJ »

Itsekin noita tarponut läpi.. Yhden neljän vuoden suhteenkin pistin poikki ja vielä sitten viimmesen päälle tappelun säestyksellä.

Niin siltä kannalta kommentoin, että kannattaa heti jo ruveta suoristamaan omaa ruotoa, eli toisin sanoen pitää hauskaa, rellestää ja rallatella, käydä kavereitten kanssa pyörimässä, olla välittämättä exästä tuon taivaallista ja sen lisäksi vielä välillä voi olla tavoittamattomissa loma-ajat (jos se on mahdollista).

Itse tykkäsin olla sillä tavalla tavoittamattomissa, että esim. viikkoon ei saanut kukaan kiinni. Teki exällekin oikein höpöä ja soittelut väheni puoleen, kun kukaan ei tiennyt, missä olen. Ja sitten tuli toisen käden huhutietona, että "siellä se pyörii jonkun blondin kanssa pitkin kyliä". Ai kun mulla oli mukavaa :D

Todettakoon, että tuli riemuittua vähän turhankin perusteellisesti, kun kunnolla pakoon pääsi, eikä kukaan enää nalkuttanut perään. Ai ai sitä aikaa, voi jospa vielä nuori ois.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 65
Viestit: 19103
Lauteille: Helmikuu 2005

Re: Ottaa pattiin!

#4319

Viesti Jussi Häkkinen »

Ei tuottane rellestelyn suhteen ongelmia. Viini- ja tapastreffit tänään todnäk. seuraavan kera.

Lähinnä lusikanjaossa on tietenkin ne fiilistelyt alkuajoilta ja tavaroiden historia - etenkin, kun pohjalla ei ole riitaa tms.

Surutyönsä aina.

Ja kiitokset voimaintoivotuksesta. Surtua varmasti tulee, mutta iloittuakin.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 70
Viestit: 20842
Lauteille: Joulukuu 2007

Ottaa pattiin!

#4320

Viesti Lasse Candé »

Meinasinkin juuri toivottaa sekä surua että iloa - tasapainoa.




...ja kaaosta
Vähän pitää repiä auki.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 43 kurkkijaa