Potkulaisten kamppailevat harjoituspäiväkirjat

point

Potkulaisten harjoituspäiväkirjat, joiden lukeminen edellyttää kirjautumista.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Point
etupotkija
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

point

Viesti Point »

Pari päivää tullut laiskoteltua, kun ei ole jaksanut/huvittanut. Kylmäkin on.. *vali, vali*

La 11.1.

Lepo päivä.

Jos hakemalla hakee, niin kävelyä ehkä 2-3 km.

Su 12.1.

Piti mennä pitkälle lenkille, mutta kylmä sää/lumituisku inhotti. Lisäksi lapsivapaa päivä, niin thaikkuruoka keskustassa oli houkuttelevampi vaihtoehto

Ma 13.1.

Aamulla ei päässyt yläs sängystä ja illalla palelisi. :(

Ti 14.1.
Aamusali 20 min:

Lihasjumi tms lapaluiden takana. Yritin 20 min availla sitä käsien pyörittelyillä, kepin heiluttelulla, pallon päällä venyttelemäällä, roikkumalla laitteessa pää-alaspäin. Lopussa kokeilin rullata sillä putkella pari kertaa. Ihanaa :) Täytyy ottaa opetteluun.
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

point

Viesti Point »

Olipas tänään aamulla hankalaa. Olisin varmaan skipannut koko aamusalin ellei joku kissoista olisi aloittanut aamulla raivokkaan oven raapimisen 5 min ennen kellon soittoa. En sitten nukahtanut enään, joten kömmin ylös sen sijaan, että olisin pyörinyt sängyssä.

Eilen kävin tekemässä viikon kovemman juoksutreenin matolla:

Ti 14.1..

1 km lämmittelyä + 6 km reipasta (sykkeet noin 160. Vauhti 4,55 -5,17 min/km) + 3 min kävelyä + 2 km kovaa (sykkeet n 170. vauhti 4,26-5) + 10 min jäähdyttely sis 3 x30 s spurtti

Ke 15.1.

Aamusali 25 min:

Pääsin vähän myöhässä salille, joten se oli treeniajasta pois. No, ei sitä olisi jaksanut muutenkaan jumppailla.

15 min crosstrainer + 10 min jäähdyttelyä.
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

point

Viesti Point »

Miten onkin ollut taas veto poissa ja siitä on treenit kärsinnyt. Loppu viikosta meinaisi pukata jotain pientä flunssaa. Tai ainakin kurkku oli kipeä. Sen ansioista sain tekosyyn löysäillä. Sunnuntai taas meni ihan poskelleen krapulan takia. Että sellainen tipaton tammikuun :)

To 16.1.
Lepoa flunssan takia

Pe 17.1.
Lepoa flunssan takia

La 18.1.
Mäkitreeniä matolla:

20 min lämmittely + 6x 60 s spurtti "ylämäkeen" 90 s palautuksella + 20 min jäähdyttelyä. Yhteensä 60 min

Su 19.1..
Krapula :(
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

point

Viesti Point »

Kylläpäs on väsyttänyt aamuisin. Ei ole millään aamulla jaksanut lähteä salille vaan on torkuttanut sen ylimääräisen 30 min ja istunut 30 rauhassa kahvia litkien. Kello on ollut soimassa kyllä joka kerta ennen kuutta. Pitäisikö kokeilla joku päivä intti herätystä eli kello soimaan niin myöhään kuin on mahdollista ja saman tien ovesta pihalle. Jättäisi sen aamukahvin töihin.

Kun sunnuntaina jäi pitkä lenkki väliin taas, niin juoksin sen pitkän lenkin matolla. Ei sitä kyllä olisi viitsinyt muutenkaan tarpoa 15 asteen pakkasessa 1,5 h. Loppuisi tämä talvi ja pimeys, niin voisi töidenkin jälkeen kipitellä valossa ja pääsisi kulkemaan pyörällä työmatkat.

Ma 20.1..
Juoksumatto 1,5 h
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

point

Viesti Point »

Hiljasta on ollut aamu heräämisten suhteen. Myös töiden jälkeen ei ole kiinnostanut yhtään enempää palella pihalla vaan on halunut mennä suoraan töiden jälkeen kotiin. Jos sitä opettelisi tekemään töissä jotain tauko jumppia silloin kun kukaan ei näe. Harmi kun tällä ei ole leuanvetotankoa.

Ti 21.1..
Piti mennä salille juoksemaan, mutta ei huvittanut

Ke 22.2..
Vauhtilenkki matolla:

1 km rauhallista + 6 km reipasta syke 160-165 vauhti 4,50-5 min/km + 3 min kävelyä + 2 km kovaa 170-175 syke vauhti 4,17-4,36 min/km + 5 min kävelyä ja 3x30 s spurtit

Tänään tuskimpa tulee tehtyä mitään. Yritän pätkäpaastota tämän päivän :)
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

point

Viesti Point »

Torstain paasto päivä meni hyvin. Tai olin syömättä "illallisesta-illalliseen". Ke iltana söin kahdeksan pintaan ilallinen ja seuraavan kerran seitsemän aikoihin. Ts, 23 h paastoten, niin että nautin vain kaksi t-lusikkaa kookosöljyä kahvin/teen joukossa. Seuraavan päivänä oli lähtenyt kilo nestettä ja se tulikin perjantaina takaisin. Perjantainakaan ei mennyt mitenkään överiksi. Normaali lounas ja illallinen thaikkulassa kera puolikkaan valkoviinipullon. Mutta aika kivuton kokemus olisi. Voisi toistaa ensi viikolla jonain päivänä. Alkaisikohan sitä päästä salille joskus.

To 23.1.


Vapaa

Pe 24.1.

Vapaa

La 25.1.

Mäkitreeni matolla:

20 min kevyttä + 6x60 spurtti ylämäkeen 90 s kävely palautuksella + reilu 20 min jäähdyttelyä. Aikaa meni noin tunti
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

point

Viesti Point »

Hieman laiskasti olen jaksanut taas merkata treenejä. Tosin on myös treenien laita. Tänään jaksoin herätä vähän aikaisemmin ja pääsi aamulla salille. Ehkäpä siitä saisi taas aamuheräämisen kuntoon eikä olisi aina niin väsynyt. Sekin tuntuu jo mukavalta, että töistä päästyään ei ole enää pimeä.

Su 26.1.
Kevyt ja pitkä lenkki 1 h 40 min

Ma 27.1.
Pätkäpaastoilin (syömättä noin 23 h illasta-iltaan)

Töiden jälkeen poljin hitaasti 45 min sillä istuttavalla kuntosalifillarilla ihan vaan aikaa tappaakseni

Ti 28.1.
Lepoa. Ei jaksanut mennä salille töiden jälkeen

Ke 29.1..
30 min spurttilenkki matolla: 10 min kevyesti + 4 min 30/20/10 spurtti + 5 min kevyt + 3 x 30 spurtti + 50 min kävelyä

To 30.1..
Reipas lenkki matolla: 1 km kevyt + 6 km reipas (4,50-5 min/km) + 3 min kävely + 3 km kovaa (4,36-5 min/km) 7 min kävely (sis 3x30 s spurtti) yhteensä 62 min

Pe 31.1.
Helsinkiin vanhalle kämpille ja illalla pari olutta

La 1.2.
Oli lenkkarit pakattuna mukaan, mutta ei jaksanut mennä. Tyydyin ottamaan kahdet päiväunet. Illalla baariin

Su 2.2.
Lepoa ja makeisten syömistä elokuvissa.

Ma 3.2..
Viikonloppu oli vetänyt sitten kroppaan vähän nesteitä. Paastosin päivän.

Ti 3.2..
Reipas lenkki matolla

Reipas lenkki matolla: 1 km kevyt + 6 km reipas (4,50-5 min/km) + 3 min kävely + 3 km kovaa (4,36-5 min/km) 7 min kävely (sis 2x30 s spurtti) yhteensä 62 min

Ke 4.2.
Lepoa

To 5.2.
Meni salilla ja aloin jo kipittelemään jonkin aikaa matolla, mutta tuli sen verran paha kramppi, ettei jaksanut juosta muutamaa minuuttia pidempään. Huono olo. :(

Pe 6.2.
Jes! Pääsin aamulla ylös ja salilla. Siellä 30 min pikatreeni matolla:

10 min kevyt + 2 x 4 min 30/20/10 spurtti 2 min palautuksella + 10 min kevyttä sisältäen 3 x 30 spurtti
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

point

Viesti Point »

Käytiin perjantaina tyttökaverin kanssa ottamassa peri-brittiläiset After-Work kännit. Vaikka kotosalla oltiin jo kymmeneltä niin koko seuraavan päivän väsytti sen verran, ettei lauantaina viitsinyt riskeerata pumppuaan millään mäkitreeneineillä. Jäi se väliin sillä viikolla. Onneksi perjantaina sai tehtyä pienen intervalli treenin.

La 8.2.
Lepo

Su 9.2.
Rauhallinen lenkki 1 h 10 min ulkosalla. Olisi pitänyt tehdä pidempi lenkki, mutta oli niin pirun liukasta että..

Ma 10.2.
Lepo. Pätkäpaastoilin päivän

Ti 11.2..
Vetotreeni matolla:

1 km lämmittely + 3x3 km reippaasti. Välissä palauttelu 3 min kävelly + 3x30 s spurtti. Vauhdit tippuivat spurttispurtilta, kun matolla juostessa tulee niin kuuma ja syke nousee liikaa. Ei se pieni tuuletin riitä. Vaúhdit keskim. 4,50 min/km + 5 min/km + 6 min/km
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

point

Viesti Point »

Ke 12.2.
Aamusali:

Vala-kyykky kepillä/vatsarutistus pallon päällä/punnerrus/"Hitlerin koira" x10x3,
Jalkojen nosto/etuheilautus 15x3
Thruster/leuat/dipit (kevennyksillä) 21/15/9
Hetki pääalaspäin roikkumista siinä härvelissä

Iltalenkki:

Kevyt 60 min
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

point

Viesti Point »

Toivotaan, että nämä loputkin lumet sulavat pian pois ja päivät pitenevät, niin on mukavampaa juosta rauhallisia lenkkejä pihalla. Viimeaikoina on kärsinyt hieman niiden rauhallisten lenkkien määrä. Varsinkin pidemmät lenkit ovat lähestulkoon jääneet pois.

To 13.2..
Pätkäpaastoilin iltaan

Pe 14.2.
Ystävänpäivä yllätykset menivät tyttöystävän lortto-kaverin takia pilalle, mutta saipa käytyä ulkona

La 15.2.

Mäkivetoja matolla:
20 min kevyttä, 6x70 s spurtti ylämäkeen + 10 min jäähdyttelyä. Palautuminen kesti vähän pidempään spurttien välillä. Kai ne muutamat oluet tuntuivat taas.

Su 16.2.
Kevyt lenkki 1 h 10 min.
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

point

Viesti Point »

Ma 17.2.
Lepo. Päivä paastoilua

Ti 18.2..

Tulikin lepopäivä, kun kauppareissut ja muut kotivelvollisuudet veivät ajan/energian

Ke 19.2.
Aamusali:

Lämmöt:
Valakyykky kepillä/etunojapunnerrus/leuat(kevennyksillä)/dippi(kevennyksellä) 3x10

Pari supersarjaa bodaushenkisesti

Penkki kapealla otteella/ylätalja niskan taakse 3x10

Vino penkki/T-kulmasoutu 3x10

Leuat/dipit kevennyksillä 2x10 (välissä rutistus ja kevennystä vähentäen)
Viimeinen sarja jäi tekemättä kun aika loppui kesken

Töiden jälkeen vetotreeni matolla:

1 km lämmittely + 3 km reippaasti (syke n 155) 5,05 min/km + 3 min kävelyä + 3x20 spurtti + 3 km reippaasti (syke n 160) 5,05 min/km + (lepo vessassa :) ) +3 km reippaasti (syke n 165) eka km 5,05. loput 2 km 5,27 min/km + Loppuun 5 min kävelyä ja spurtit
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

point

Viesti Point »

Tämän viikon harjoittelut näyttävät vähän huonolta. Joku pikku virus yrittää pukata päälle, joten eilinen ja tämä päivä jää väliin treeneissä. Joutuu ottamaan muutenkin rauhallisesti, sillä ei ole oikein varaa jäädä saikuille. Joutuisi pistämään muuten konttorin kiinni, kun olen täällä yksin. Harmi, koska olisi ollut kaksi vapaa iltaa tyttöystävän ja muksujen ollessa laivalla. Toisaalta mukava oli olla kaksi iltaa ihan rauhassa kotona.

To 20.2.
Aamusali 30 min:

Vipunosto sivulle /takaolkapääveto x3x12/10supersarja
Vipunosto taakse /pystypunnerrus käsipainoilla3x12/10

Ojentaja taljassa/hauiskääntö käsipainoilla 3x10
Hauis vastaotteella 3x10



Pe 21.2..

Palauttelua crosstrainerilla 20 min aamulla ja illalla juosten 45 min

La 22.2.

Mäkivetoja matolla:

20 min lämmittelyä + 6 x 70 s spurtti + 12 min jäähdyttelyä


Su 23.2..

1 h 45 min rauhallinen lenkki

Ma 24.2.

Päätin lepäillä illan. Olisi pitänyt mennä juoksemaan.

Ti 25.2..

Yöllä heräisi hirveään niska/kurkku kipuun. Kävin hakemassa vahvempia särkyllääkkeitä ja lepäsin illan pizza syöden ja juoden olutta :)


Ke 26.2..


Lepopäivä
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

point

Viesti Point »

Alkaa pikkuhiljaa olemaan sellainen keli, että viitsii tehdä vauhtilenkkejä pihalla. Mäki oli vähän jäässä vielä ja saahan sitä matolla tehtyä spurtin tasavauhtisemmin.



To 27.2..
Aamusali:
Lämmittely:

Thurster/Punnerrus/Leuat/dipit kevennyksillä 3x10

Kapea penkki/tanko niskan taakse supersarjana 3x10

Vino penkki normaalilla otteella/Kulmasoutu supersarjana 3x10

Leaut/dippi (kevennyksillä) supersarjana 3x10 (kevennystä vähentäen)

Mäkiveto treeni matolla:
20 min lämmittely +70 s spurtti ylämäkeen x 6 + 12 min jäähdyttelyä

Pe 28.2..

Aamusali:

Lämmöt

Burbee punnerruksella/thurster/leuat/dipit kevennyksillä 2x10


Hieman naruja:

Takaolkapääveto/vipunosto sivuille supersarjana 3x10/12

Pystypunnerrus käsipainoilla/vipunosto taakse supersarjana 3x10/12

Ojentaja taljassa/Hauiskääntö käsipainoilla supersarjana 3x10

Hauiskääntö vastaotteella/hauiskääntö scot-penkissä/rannekääntö 3x10


Illalla Helsinkiin. Saa nähdä jaksaako lähteä illalla pienelle lenkille vai käykö oluella.
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

point

Viesti Point »

Aloitin tyttöystävän kanssa dieetin ”Jutan opein”. En tosin ihan gramman tarkasti raejuustoja ja kanoja punnitse ja kasviksia tulee otettua huomattavasti reippaammin. Pääpiirteet kuitenkin samat, kalorit miinuksella ja sokerit/alkoholi pannassa. Katsotaan, että jos näillä menisi pääsiäiseen asti. En tosin ajattele mennä kokopäiväisesti sillä välissä on pari reissua, jolloin ei pysty eikä halua mennä dieetin mukaan. Toimikoon ne ”tankkauspäivinä”. Tavoite on jos saisi kevään aikana painon 85 kg. Vaikka piti ollakin laihduttamatta varsinaisesti tänä vuonna, mutta kokeillaan silti . Alkuvuoden ns. Pätkäpaastoilin. Pidin lähes päivittäin sitä 8 h syömisikkunaa ja viimeisen kuukauden aikana pidin ehkä 3-4 24 h paastoa (illasta-iltaan). Kahden kuukauden aikana lähti 3-4 kg riippuen siitä mistä lasketaan. Paino kun tapaa heitellä 1 kg suuntaan lähes päivittäin. Sen takia on vaikea laskea kuinka paljon eka ”raejuustoviikko” on vienyt painoa alaspäin. Koska olin edellisenä viikonloppuna pitänyt kunnon bile viikonlopun, niin lähtöpainossa oli varmaan 2 kg nestettä. Se hupeni lähes päivässä. Mutta lasketaan alkupaino ilman turvotusta olleen 91 kg. Tänään 90,4 kg.

Flunssa on vähän häirinnyt treenailua:

La 1.3..
Kevyt lenkki 45 min

Su 2.3.
Lepo (brunssia ja sampanjaa)

Ma 3.3.
Lepo. Nuha vaivaa.. 

Ti 4.3.
Aamusali:
Rinta/selkä:
Lämmöt: punnerrus/Kulmasoutu 10 + leuat/dippi kevennyksellä 3 X 10
Kapea penkki /talja niskan taakse 3x10
Vino penkki /Kulmasoutu 3x10 kg
Leuat/dippi kevennyksillä 3x 10

Ke 5.3.

Aamusali:
Olkapäät-käsivarret:
Lämmöt: burbee/punnerrus/thurster/leuat/dipit 2x10
Vipunosto sivulle/takaolkapääveto 3x12/10
Vipunosto taakse/pystypunnerrus käsipainoilla 3x12/10
Ojentaja taljassa/hauiskääntö käsipanoilla
3x10
Hauiskääntö scott/Hauiskääntö vastaotteella 3x10 välissä rannekääntö

Kevyt iltalenkki 1 h 25 min

To 6.3.

Aamusali:
Selkä/rinta:
Lämmöt leuat/dipit 4x20 (joka toinen leuanveto niskan taakse)
Penkki kapeana/Talja niskan taakse 3x10
Vinopenkki/kulmasoutu 3x10 (penkki kevyt)
50 vatsarutistusta pallon päällä

Pe 7.3.


Lepo

La 8.3.


Lepo

Su 9.3.

Kevyt pitkä lenkki 1 h 50 min
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit: 3450
Lauteille: Maaliskuu 2009
Tykännyt: 27 kertaa
Tykätty: 14 kertaa

point

Viesti obmijoy »

ma ja pe
smitissä
pystysoutu otsaan 15x20
hartiapunerrus 15x20

pystysoutu otsaan 12x30
hartiapunerrus 12x30
etukyykky 5x30

pystysoutu leukaan 10x40
hartiapunerrus 10x40
etukyykky5x40

pystysoutu rintaan 8x50
hartiapunerrus 5x50
etukyykky 5x50

pystysoutu nänneille 6x60 polvien yläpuolelta
hartiapunerrus/työntö 5x60
etukyykky 5x60

korkeaveto nänneille 4x70 polvien alapuolelta
hartiapunerrus/työntö 4x70
etukyykky 5x70

korkeaveto nänneille sääriltä4x80
voimanostokykky 10x80 8x90 6x100
mave 4x110 4-10x130

alatalja penkkipunerrus supersarjat 8x 6x 4x

jalkojenosto painijansilta situp kylkiojennus
jalkaprässi 12x 8x 4x pohkeet aian ekaksi samat toistomäärät
--------------------------------------------------------

ke

supersarja on typerä viitaus etkös sinä point tee kaiken muutenkin 30 minuutiin ja putkeen


leuanveto dippi supersarja 8x 6x 4x
alataljasta köysi kahvalla hauiskääntö seisten ja ranskalainenpunnerrus seisten supersarja 16x 12x 8x
reisikoukistus pohjeliike supersarja 16x 12x 8x

selänojennus t 5+5+5+5 kg 10+20+25+15
jalkojenosto10t painijansilta 10t
situp 5+5+5+5 10+20+25+15
kylkiojennus 5+5+5+5 10+20+25+15
jalkojenosto
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html

Seuraajat

Kuvake
Point