Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Voimaliikkeet

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 67
Viestit: 11232
Lauteille: Kesäkuu 2008

Voimaliikkeet

#646

Viesti Jorge »

Wendleristä puheen ollen, tähän väliin pieni kevennys.

Yleensä vihaan näitä "puhuva pää"- videoita, mutta tämän tyypin juttuihin olen repeillyt. Jos olet hieman omintakeisen, treeniaiheisen huumorin (?) ystävä, niin silvuplee:

[youtube][/youtube]
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 135
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Voimaliikkeet

#647

Viesti MarkkuT »

Itse olen nyt pyörittänyt 531:tä pelkästään kyykylle sieltä jostain syyskuulta asti. Laskin sarjapainot ennen kesää kyykätystä ennätyksestä, joka oli 1x142,5 kg. Loppukesän ja alkusyksyn joutui polvivaivojen takia reenaamaan varovaisemmin, joten veikkaan, että syyskuinen aito maksimi olisi jäänyt vähän tuosta. Ennen joulua kyykkäsin ohjelman 3. viikolla vitosen 135 kilolla. Em. Kalasen laskuri antaa tuosta maksimiksi 160, joten hyvin tuntuu menevän perille.
Ain't no one.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Voimaliikkeet

#648

Viesti MikaM »

Jorge kirjoitti:
ninja kirjoitti: Ja latsi on?
Kuva
Latissimus dorsi l. iso selkälihas l. "siivet".
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 135
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Voimaliikkeet

#649

Viesti MarkkuT »

Voimaharjoittelun ilosanomaa, vanhempiin ikäryhmiin painottuen:

Mark Rippetoelta:
http://pjmedia.com/lifestyle/2014/01/29 ... n-the-gym/

Ja Lihastohtori-blogissa vierailevalta Jan Sundellilta:
http://lihastohtori.wordpress.com/2014/ ... u-sundell/

Melko samansisältöiset kirjoitukset.
Ain't no one.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 67
Viestit: 11232
Lauteille: Kesäkuu 2008

Voimaliikkeet

#650

Viesti Jorge »

MarkkuT kirjoitti: Voimaharjoittelun ilosanomaa, vanhempiin ikäryhmiin painottuen:
Ei, ei, ei...

Guruni ja idolini kirjoittaa seuraavasti:

Kuinka usein iäkkään ihmisen pitäisi liikkua, Antti Heikkilä?


– Kyse ei missään tapauksessa ole siitä, että "pitää". Jokainen liikkuu juuri sillä tavalla ja niin paljon kuin itse haluaa. Ideana on, että voisi mennä niin sanotusti terveenä hautaan eli pyrkiä mahdollisimman korkeaan omatoimisuuteen elämänsä loppuun asti, Heikkilä vastaa.


– Se, että pystyy itse ilman tukivälineitä tai taluttamista kävellä kauppaan hoitamaan asiansa, on hyvä tavoite. Kaikki muu on ylimääräistä.


Heikkilä sanoo, että mitä ikinä tekeekin, se kannattaa tehdä sydämellä.
http://www.studio55.fi/hyvinvointi/arti ... taa/133560" onclick="window.open(this.href);return false;

;)
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 135
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Voimaliikkeet

#651

Viesti MarkkuT »

Olen varmasti jossain ketjussa kertonutkin, että Heikkilä on minun isäukon guru. Heikkilän ravinto-opeilla on pystynyt jättämään II-tyypin diabeteslääkityksen kokonaan pois, vaikka pahimmillaan suunniteltiin insuliinin pistämistä. Ei voi kuin toivoa, että tähtäisi lihaskunnon osalta vähän korkeammalle, kuin siihen, että kauppaan ja takaisin kävely onnistuu.
:?
Ain't no one.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 67
Viestit: 11232
Lauteille: Kesäkuu 2008

Voimaliikkeet

#652

Viesti Jorge »

Sellaista se on, kun pitää olla gurua ja julkkista vähän joka asiassa ja neuvojen on sitten kaikessa poikettava valtavirrasta - jos yhdessä virallisesta totuudesta poikkeavassa asiassa on onnistuttu.

Nähkääs teille on valehdeltu, mutta minä kerron totuuden.... :patsukki: :lampunhenki:
Gaijin
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 77
Lauteille: Lokakuu 2010
Paikkakunta: Valkeakoski

Voimaliikkeet

#653

Viesti Gaijin »

Jorge kirjoitti:
Kuinka usein iäkkään ihmisen pitäisi liikkua, Antti Heikkilä?


– Kyse ei missään tapauksessa ole siitä, että "pitää". Jokainen liikkuu juuri sillä tavalla ja niin paljon kuin itse haluaa. Ideana on, että voisi mennä niin sanotusti terveenä hautaan eli pyrkiä mahdollisimman korkeaan omatoimisuuteen elämänsä loppuun asti, Heikkilä vastaa.


– Se, että pystyy itse ilman tukivälineitä tai taluttamista kävellä kauppaan hoitamaan asiansa, on hyvä tavoite. Kaikki muu on ylimääräistä.


Heikkilä sanoo, että mitä ikinä tekeekin, se kannattaa tehdä sydämellä.
http://www.studio55.fi/hyvinvointi/arti ... taa/133560" onclick="window.open(this.href);return false;

;)
Olen henk. koht. sitä mieltä että Heikkilää pitäisi vetää turpaan tuollaisten kommenttien takia.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Voimaliikkeet

#654

Viesti Mika »

Heikkilä ansaitsisi selkäsaunan monesta muustakin syystä (myös sellaisista syistä, joista ei julkisuudessa keskustella). Haluan silti uskoa, ettei noita sanoja ota todesta kovinkaan moni. Kyllä jokainen ihminen tietää, kuinka tärkeää liikunta ihmiselle on. Näin ainakin toivon.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 67
Viestit: 11232
Lauteille: Kesäkuu 2008

Voimaliikkeet

#655

Viesti Jorge »

Mika kirjoitti: Kyllä jokainen ihminen tietää, kuinka tärkeää liikunta ihmiselle on. Näin ainakin toivon.
:funtsii:

Joo, tietoa on varmasti saatavilla, mutta kuinka se halutaan sisäistää, onkin toinen juttu.

Kaikenlaisille oikoteille kauneuteen, terveyteen ja hyvään oloon näkyisi olevan kovaa kysyntää; niin valmisteiden, laitteiden kuin metodien muodossakin.

Ja jos joku lupaa, että hyvin menee, vaikka ei niin rehkisikään, niin vastaanottavaista yleisöä kyllä löytyy tuollaisellekin tekosyylle olla liikkumatta. Oikein lääkäri sanoi....
Kuvake
Invictus
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1082
Lauteille: Marraskuu 2006

Voimaliikkeet

#656

Viesti Invictus »

Mieteinpä nyt, että mikä tlle olisi paras ketju mutta tämä kyseinen näyttää olevan punttihommien osalta aktiivisin ja 5/3/1 mainittu aika monta kertaa niin pistetäänpä tänne... Tällä hetkellä teen siis em. ohjelmaa 2-jakoisena ts; päivä 1. penkki/kyykky + apuliikkeet, päivä 2. pystypunnerrus/mave + apuliikkeet. Osaisiko kukaan suositella miten moiseen treeniin kannattaisi ottaa rinnalleveto mukaan? Tarkoitus olisi jaksaa vielä kuntojudoilla/samboilla sen verran kertoja viikossa kun ei-mikään-maailman-paras yleiskunto tällä hetkellä sallii eli sellanen 2-3. Mutta pääpointtina se, että joku räjähtävä liike tekisi mieli ottaa tuohon voimailupuoleen mukaan ja rinnalleveto nyt on kohtuullisen helppo + auttanee esim. pystypainia yleensäkin aika hyvin.
Kuvake
Presenter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 1565
Lauteille: Tammikuu 2007
Sivulajit: BJJ, itsepuolustus, voimankäyttö, lähitaistelu

Voimaliikkeet

#657

Viesti Presenter »

Invictus kirjoitti: Mieteinpä nyt, että mikä tlle olisi paras ketju mutta tämä kyseinen näyttää olevan punttihommien osalta aktiivisin ja 5/3/1 mainittu aika monta kertaa niin pistetäänpä tänne... Tällä hetkellä teen siis em. ohjelmaa 2-jakoisena ts; päivä 1. penkki/kyykky + apuliikkeet, päivä 2. pystypunnerrus/mave + apuliikkeet. Osaisiko kukaan suositella miten moiseen treeniin kannattaisi ottaa rinnalleveto mukaan? Tarkoitus olisi jaksaa vielä kuntojudoilla/samboilla sen verran kertoja viikossa kun ei-mikään-maailman-paras yleiskunto tällä hetkellä sallii eli sellanen 2-3. Mutta pääpointtina se, että joku räjähtävä liike tekisi mieli ottaa tuohon voimailupuoleen mukaan ja rinnalleveto nyt on kohtuullisen helppo + auttanee esim. pystypainia yleensäkin aika hyvin.
Tee rinnalleveto maastavedon lämmittelynä.
fatman
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 4041
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Karkkila

Voimaliikkeet

#658

Viesti fatman »

Meikäläisellä rive ei toimi maven lämmittelynä, vaikka tätä kyllä usein suositellaan. Mave kärsii.

Kyykky ja pena päivänä olen tehnyt riven, jos muuta vaihtoehtoa ei ole. On meikäläiselle vähän raskas setti, ei oikein jaksa keskittyä kolmeen "isoon" liikkeeseen samana päivänä.

Kannattaa itse kokeilla sopiiko rive ennen kyykkyä tehtäväksi, joka on taas se suositelluin tapa. Vai kannattaako se tehdä kyykyn tai jopa kyykyn ja penan jälkeen.

Yksi vaihtoehto on laittaa penkki ja mave samalle päivälle ja toiselle päivälle kyykky, pystypunnerrus ja rive.
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
tonik
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 920
Lauteille: Helmikuu 2007

Voimaliikkeet

#659

Viesti tonik »

En ny ihan ymmärrä mitä järkeä tehdä penkin jälkeen pystypunnerrus seuraavana päivänä..etuhartiat 2-jakoisella tommonen 4 kertaa viikossa:) tuleeko suoraan selkää tehtyä ollenkaan? Eihän se ole ku tärkein lihas kamppailussa, mielestäni.
Mut ei se mitään, tärkeintä että tekee.
Riven laittaisin myös minä ennen mavea.
Kuvake
Invictus
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1082
Lauteille: Marraskuu 2006

Voimaliikkeet

#660

Viesti Invictus »

tonik kirjoitti: En ny ihan ymmärrä mitä järkeä tehdä penkin jälkeen pystypunnerrus seuraavana päivänä..etuhartiat 2-jakoisella tommonen 4 kertaa viikossa:) tuleeko suoraan selkää tehtyä ollenkaan? Eihän se ole ku tärkein lihas kamppailussa, mielestäni.
Mut ei se mitään, tärkeintä että tekee.
Riven laittaisin myös minä ennen mavea.
Niin unohtui mainita, tämä on siis 2 kertaa viikossa tehtävä ohjelma...
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 34 kurkkijaa