Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Rannekelloketju

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Rannekelloketju

#181

Viesti Mika »

Suomessakin osataan.

Kuva
Suomalainen Creior-yhtiö on julkistanut tänään oman älykellonsa – nimeltään Ibis. Yhtiö esittelee laitettaan Mobile World Congress -messuilla. Creior on panostanut paljon älykellonsa designiin ja ainakin älykellojen valtavirrasta poikkeavaa tyyliä laitteesta löytyy.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Taijin harjoittaja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 1724
Lauteille: Elokuu 2011

Rannekelloketju

#182

Viesti Taijin harjoittaja »

Tämä Creior on kiinnostava - toivotan onnea ja menestystä yhtiölle.
Älykellot voivat olla tulevaisuudessa yleisiä laitteita ja toivottavasti suomalaiset ovat niissä mukana.

Yksi juttu, jota minä olen ihmetellyt tämän rannekelloketjun kirjoituksissa on se, että ihmiset haluavat ja ihannoivat ikivanhoja kelloja. Useimmat ranskalaiset ja sveitsiläiset kellomerkit ovat pari sataa vuotta vanhoja ja japanilaiset hyvinkin 40-50 vuotta vanhoja. Kun ajattelee tänne kirjoittavia ihmisiä, niin olisi luontevaa, jos täällä kiivailtaisiin eri urheilukelloista. Ovatko Adidaksen urheilukellot parempia vai huonompia kuin Niken? Onko Suunnon Ambit parempi vai huonompi kuin presidentti Obaman käyttämä Highgear Enduro tai New Balance N7?

KuvaKuvaKuva

Kenelläkään ei oikeastaan ole varaa panna 40.000 euroa loistokelloon mutta parhaan urheilukellon saa alle 500 euron kunhan sen nyt ensin löytää. 500 euroakin on aika paljon rahaa mutta hyviä käyttöesineitä tarvitaan ja ne tuottavat iloa joka päivä.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Rannekelloketju

#183

Viesti Jussi Häkkinen »

Niin no, esim. Speedmaster Professional ja sukelluskellot luetaan urheilukelloiksi.

Ja ei, parasta urheilukelloa ei saa alle viidellä huntilla. Lisäksi muutama tonni ikuisesta esineestä ei sekään ole paljon.

Oma lempikvartsini/urheilukelloni löytynee Sinnin öljytäytteisten valikoimista. Kestää, näyttää sen, mitä tarvitaan ja on sangen mainion työkalumainen. Vesitiivis 12 kilometrin syvyyteen - tosin, koneisto päästää enkelin ulos jo viidessä, joten kannattaa välttää sitä uima-altaan syvää päätä. ;) Hinta edullinen, n. 1400€ Suomessakin. Pari kelloa ostoslistalla ennen tuota, mutta ennemmin tai myöhemmin on "mökkikello" päivitettävä.

Suuntoa tai muita lelukelloja en ranteeseeni päästä.


Kuva
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Rannekelloketju

#184

Viesti L.K. »

Jotenkin mulla on nyt jäänyt mielikuva näistä jutuista että osalle jengistä kello on A)statussymboli tai sitetn B)siihen on joku fetissi (en tiedä onko ihan oikea sana mutta kutienkin). Kuitenkin veikkaan että suurin osa haluaa kellon josta näkee ajan ja joka ehkä palvelee jotenkin muuten (vaikka nämä urheilukellot). Pysyy ajassaan ja ei mene heti rikki jos sattuu kolahtamaan johonkin.

Lisäksi veikkaan että monikaan ei vaan halua tai edes pysty sijoittamaan jotain paria tonnia kelloon, jotein he sitten ehkä ostavat mieluummin näitä satasen parin kelloja. Mikä muuten markka-aikana oli jo minusta aika paljon kellosta jos en ihan väärin muista.
En ihan äkkiseltää olis uskonu että joku "tavis" ostaa 3000mk kelloja...?
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Taijin harjoittaja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 1724
Lauteille: Elokuu 2011

Rannekelloketju

#185

Viesti Taijin harjoittaja »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Niin no, esim. Speedmaster Professional ja sukelluskellot luetaan urheilukelloiksi.

Suuntoa tai muita lelukelloja en ranteeseeni päästä.
Panisitko sinä Speedmaster Professionalin ranteeseesi, jos lähtisit juoksemaan puolimaratonia?

Millä tavoin Suunto on lelukello? Se on Suomessa tehty tuote, jolla on urheilutausta ja jossa on aika paljon (liian paljon?) ominaisuuksia. Särkyykö Suunto helposti? Painaako se liikaa?
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 70
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Rannekelloketju

#186

Viesti AlexMachine »

Hmm. En oikeastaan laske "urheilukelloja" kuten Suunnon, Polarin ym malleja kelloiksi vaan rannetietokoneiksi tai urheilun apuvälineksi. Halvoista muovisista osista koottuja, elektronisia laitteita joille on varmasti oma aikansa ja paikkansa, mutta ei mielestäni kellona pelkästään. (omistan kyllä Polarin hyvän sykemittarin, taisi olla FT80 tms. mutta käytän sitä kun tarvin urheillessa, en muulloin.)
Tuollaisen rannetietokoneen käyttöikäkin on melkoisen lyhyt, jos siis verrataan mekaanisiin rannekelloihin. Vanhin Omegani on vuodelta 1948 ja käy ja kukkuu vieläkin parin sekunnin tarkkuudella per päivä ja tekee myös luultavasti sitä kauemmin kuin minä olen käyttämässä sitä. Joten jos hyvistä käyttöesineistä puhutaan, harva kestää (ja pitää arvonsa/tai jopa nousee) yhtä hyvin kuin mekaaninen rannekello. Tänä päivänä ei ole valtavasti laitteita joita voi edelleen käyttää ja ovat valmistettu 1900-luvun alkupuolelta. (Aseet ehkä menisivät tähän kategoriaan kyllä)
Rannetietokoneesta ajaa aika ohi, jo ominaisuuksienkin puolesta muutamissa vuosissa, kymmenessä vuodessa varmasti, kuten lähes kaikista elektronisista/tietoteknisistä laitteista.

Jahas. L.K ehti väliin. Hmm minulle kelloharrastus on keräilyharrastus, siinä missä postimerkkeily tms jollekin muulle (rahaahan niihin kaikkiin yleensä uppoaa). Mukava lisä on että keräilyesinettä voi käyttää ja se säilyttää arvonsa tai nousee.
Status symbooli ei, eikä oikein fetissikään. Ihailen kyllä muitakin viimeiseen asti mietittyjä ja teknisesti upeasti valmistettuja laitteita - mutten välttämättä halua ostaa tai omistaa.
Onneksi meitä on moneen junaan, tosiaan olen samaa mieltä että useimmille riittää mainiosti 100-200€ Seiko, siitä näkee sen ajan ja päivämäärän. Jokainen valitsee mihin rahansa laittaa (minä en ymmärrä esim autoon panostamista, kun puhutaan kertaluokkaa 50-100t€, olevista kulkupeleistä jotka ovat 10 vuoden päästä alle puolet siitä. Sama asia siis käänteisesti. Jos on varaa ja haluaa, niin mikäs siinä. Jos ei halua niin 10 vuotta vanhalla Toyotallakin pääsee liikkumaan.

Äärettömän harva muuten edes huomaa että kädessä on ns arvokello - jollei se ole Rolex. Tavan tallaaja ei ole vielä koskaan esim tunnistanut kädestäni Omegan Speedmasteria, ainoat jotka ovat kommentoineet (pari kolme kappaletta vuosien aikana) ovat itsekin olleet kelloista kiinnostuneita, tai harrastajia.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Rannekelloketju

#187

Viesti Jorge »

Taijin harjoittaja kirjoitti: Kun ajattelee tänne kirjoittavia ihmisiä, niin olisi luontevaa, jos täällä kiivailtaisiin eri urheilukelloista.
Taijin harjoittaja kirjoitti: Panisitko sinä Speedmaster Professionalin ranteeseesi, jos lähtisit juoksemaan puolimaratonia?
Kun ajattelee tänne kirjoittavia ihmisiä, niin pistäisitkö Suunnon tai Adidaksen ranteeseesi kamppaillessasi?
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Rannekelloketju

#188

Viesti DeusVult »

Ilmeisesti kyse on samasta asiasta kuin niillä joiden mielestä Autot tehdään Detroitissa ja kaikki muut on jotain muovipulkkia. Vaikka se pari vuotta vanha Hyundai olisikin kaikin puolin järkevämpi käyttöesine, niin mieluummin sijoitetaan siihen vuoden 58 jenkkirautaan, jota voidaan talvet rasvata siellä tallissa ja ottaa pari kertaa kesässä ulos kun ajetaan johonkin rokkabillykeikalle. En ymmärrä, mutta mikäs minä olen tuomitsemaan. Jokainen käyttää rahansa niinkuin parhaaksi katsoo. :)
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Rannekelloketju

#189

Viesti MikaM »

Silloin, kun "slim" on sukelluksessa tärkeää, ja sen tulisi olla, niin Suunnon D9 on oiva valinta, eikä tosiaan mikään lelu (voisiko Häkkinen hieman avata?). Hintaa tosin oli tonnin korvilla ja se on enemmän tietokone, kuin kello, mutta kuitenkin. Ja hengissä on tuonut takaisin. Kellona ei tosin tyylikäs eikä tarkka... Lelu? Ei.
Tällä lisäyksellä se, mitä Alex kirjoitti.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Taijin harjoittaja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 1724
Lauteille: Elokuu 2011

Rannekelloketju

#190

Viesti Taijin harjoittaja »

Jorge kirjoitti:
Taijin harjoittaja kirjoitti: Kun ajattelee tänne kirjoittavia ihmisiä, niin olisi luontevaa, jos täällä kiivailtaisiin eri urheilukelloista.
Taijin harjoittaja kirjoitti: Panisitko sinä Speedmaster Professionalin ranteeseesi, jos lähtisit juoksemaan puolimaratonia?
Kun ajattelee tänne kirjoittavia ihmisiä, niin pistäisitkö Suunnon tai Adidaksen ranteeseesi kamppaillessasi?
En Suuntoa - Adidaksesta en ole varma. Mutta olen kyllä kiinnostunut löytämään uudenaikaisen kevyen elektronisen kellon, joka kestäisi myös kamppailun. Itse asiassa monessa urheilulajissa tarvitsee kellon, jotta tietää paljonko on aikaa kulunut ja paljonko on jäljellä ja jakaa ajan/voimat oikein. Ja sellaiselta kellolta toivottuja ominaisuuksia ovat ainakin kestävyys, keveys, helppolukuisuus, ylimääräiset ominaisuudet kuten pulssi, halpa hinta ja toivottavasti vielä tyylikkyys.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 70
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Rannekelloketju

#191

Viesti AlexMachine »

Olen joskus Polarilta kysynytkin kelloa, anteeksi rannetietokonetta, kamppailuun mutta ei tunnu löytyvän.
Polarin mallia joka minulla on, olen joskus käyttänyt sparratessa, mutta pari miinusta. Sykevyön anturi on rintalastan kohdalla. Ei ole kiva ottaa iskua siihen. Ottaa tosin aika hyvin pulssin jos laittaa selkäpuolelle. Mitään ylimääräistä tavaraa en halua kamppaillessa pitää ranteessa, eivätkä ne siellä kyllä kestäisikään, mutta olen laittanut ranneosan, siis itse tietokoneen esim kiinni shortsin naruun ja antanut sen roikkua ns reisillä, shortsien sisäpuolella. Menettelee jos haluaa dataa, mutta ei tuo hyvä ratkaisu ole. Sitten testasin että jos tietokoneosan laittaa alimpaan kehäköyteen kiinni kuten renteeseen, ottaa se dataa vastaan aika hyvin (kantavuuksissa on aika iso ero mallien ja merkkien suhteen). Enää jää ongelmaksi sykevyön lähetinosa.
The beatings will continue until morale improves.
annar
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4
Lauteille: Helmikuu 2014

Rannekelloketju

#192

Viesti annar »

Mielenkiintoinen thread! Itse olen harrastanut kelloja jo muutaman vuoden ja oman Breitling kelloni löysin täältä: http://www.chrono24.fi/breitling/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false; Välillä aina tulee käytyä tuolla katselemassa, kun budjetti ei oo ihan siinä kunnossa, että uutta laatukelloa lähtisin ostamaan. Käytetty onkin sitten asia erikseen...
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Rannekelloketju

#193

Viesti Jussi Häkkinen »

Taijin harjoittaja kirjoitti:
Jussi Häkkinen kirjoitti: Niin no, esim. Speedmaster Professional ja sukelluskellot luetaan urheilukelloiksi.

Suuntoa tai muita lelukelloja en ranteeseeni päästä.
Panisitko sinä Speedmaster Professionalin ranteeseesi, jos lähtisit juoksemaan puolimaratonia?
En (koska siihen on parempiakin kelloja), mutta juoksen nykyään lenkkini vastaava kello ranteessa. Kronografiominaisuudet ovat tuossa käteviä. Mekaanisuudesta tingin ainoastaan silloin, kun siihen on joku syy (esim. tuossa Sinnissä on - k.o. kello ei olisi mahdollinen mekaanisena). Lisäksi mielestäni viisarinäyttö on joka suhteessa ylivertainen digitaalinäyttöön nähden.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Dojon Jäykin
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 2694
Lauteille: Syyskuu 2010
Paikkakunta: Helsinki

Rannekelloketju

#194

Viesti Dojon Jäykin »

Viimeinen lause kyllä vaatii perusteluja.
Että ihan joka suhteessa.

Vai dink-suhteessa? Öh-öh...
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Rannekelloketju

#195

Viesti Jussi Häkkinen »

Dojon Jäykin kirjoitti: Viimeinen lause kyllä vaatii perusteluja.
Että ihan joka suhteessa.
Luettavuus, selkeys myös käden heiluessa, selvä havainto esim. siitä, paljonko aikaa on jäljellä jne. Digitaalikello tarvitsee selkeää katsomista, vilkaisu ei riitä.

Tuo on makuasia, mutta hahmotan ajan todella paljon helpommin viisarinäytöltä. Digitaalinäyttö vaatii aina pähkäilyä mm. jäljellä olevan ajan suhteen (ellei sitten käytä vähenevää näyttöä, jolloin kulunutta aikaa ei vastaavasti näe.

Lienee jotain tekemistä sen kanssa, että olen käyttänyt viisarinäyttöistä kelloa kolmevuotiaasta asti.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 81 kurkkijaa