Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Rannekelloketju

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 2126
Lauteille: Tammikuu 2005

Re: Rannekelloketju

#196

Viesti Miklu »

Mekaaninen kello on kuin virkistävä keidas digitaalisuuden aavikon keskellä.

Luettavuudesta vieläs se, että imho auton nopeuskin on nopeampi vilkaista analogisesta mittarista vs. digi.
Bruce Lee elää!
Kuvake
Dojon Jäykin
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 2694
Lauteille: Syyskuu 2010
Paikkakunta: Helsinki

Rannekelloketju

#197

Viesti Dojon Jäykin »

Mulle taas on numerot toimineet sen jälkeen selvemmin kun joskus 7-vuotiaana aloin hahmottamaan että 19:45 on varttia vaille kahdeksan. Näitä piti miettiä lähinnä kun täytyi jonkun TV-ohjelman alkamisaikaa funtsia. Ja mulla se digitaaliaika hahmottuu nimenomaan yhdellä vilkaisulla. Mutta niin tekee kyllä tavallinenkin kellotaulu...

Mulle ei tee vaikeaa ymmärtää jos joku hankkii monta kelloa eri käyttötarkoituksiin tai tykkää niistä ihan mekaanisina esineinä tai ihan keräilyesineinä, antiikkimielessä vaikka. Sitten toisaalta mä pidän hirveän vastenmielisenä semmoista ¨jos et tiedä mikä mulla on ranteessa niin kuole vaikka pois, sun kanssa me ei leikitä...¨-tyylistä rahajunttiutta. Tämähän on viime vuosina vaikkapa Venäjällä noussut esiin. Mieluummin ilman kelloa kuin joku halpa tortapotorta (= alle 5000€) ranteessa kun ihmisten ilmoille menee. Tähänhän Ville Haapasalo on törmännyt kierrellessään.

No mä olen itse valinnut tuon ¨ilman kelloa¨ jo kohta 15 vuoden ajan.
Sillon joskus 12-vuotiaana kun mulla oli luokan tai ehkä koko koulun ensimmäisen Citizen-digitaali, johon pystyi ohjelmoimaan ihan jopa kaksi eri herätysaikaa, mä koin ainoat Elvis-hetkeni kellomaailmassa.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 70
Viestit: 6435
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Rannekelloketju

#198

Viesti AlexMachine »

Dojon Jäykin kirjoitti: Mulle ei tee vaikeaa ymmärtää jos joku hankkii monta kelloa eri käyttötarkoituksiin tai tykkää niistä ihan mekaanisina esineinä tai ihan keräilyesineinä, antiikkimielessä vaikka. Sitten toisaalta mä pidän hirveän vastenmielisenä semmoista ¨jos et tiedä mikä mulla on ranteessa niin kuole vaikka pois, sun kanssa me ei leikitä...¨-tyylistä rahajunttiutta. Tämähän on viime vuosina vaikkapa Venäjällä noussut esiin. Mieluummin ilman kelloa kuin joku halpa tortapotorta (= alle 5000€) ranteessa kun ihmisten ilmoille menee. Tähänhän Ville Haapasalo on törmännyt kierrellessään.
Tämä. Mutta tämän tyyppinen ihmislaji tekee sitä kaikella muullakin.
Eikä varallisuuden kasvaminen entisestään juuri koskaan paranna tilannetta. Päin vastoin.
Kallein kello mitä olen ns luonnossa nähnyt oli noin 40-50t€ hintainen. Kun kehuin kelloa - tyyliin "hieno Patek", vastaus oli suurin piirtein "thank you" hymyn kanssa ja sitten hienovaraisesti vähän hihaa alemmas. Oli selvästi otettu kehusta ja että tunnistin, mutta toisaalta ehkä hiukan häpeili sitä.
The beatings will continue until morale improves.
Tapani
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1996
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Turku

Rannekelloketju

#199

Viesti Tapani »

Kallein kello jonka minä olen nähnyt luonnossa oli vangin ranteessa Kakolassa. Kellosepän mukaan 30K. Mistähän se oli saanut rahat siihen? Oli itänaapureita se vanki...
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Rannekelloketju

#200

Viesti L.K. »

Ketjua sivuten, itse monen vuoden tauon jälkeen kokeilen taas käytellä kelloa. Vuosia sitten oli edellinen kello. Kuten jo aiemin ilmaisin, itselle kello on vain sitä varten että näen ajan ja hintaa en viitsi paljoa pistää tuohon, vaikka eipä nyt oliisi varaakaan:D

Pari edellistä on olleet viisarikelloja, nyt päädyin digitaaliseen. Tarjous Casion G-Shock, eli aivan peruskello (jos edes sitä monen mielestä..). Jos nyt jokusen vuoden kestää niin olen tyytyväinen. Suurempi haaste on muistaa se ranteeseen pistää joka päivä:D
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 11241
Lauteille: Kesäkuu 2008

Rannekelloketju

#201

Viesti Jorge »

Tapani kirjoitti: Kallein kello jonka minä olen nähnyt luonnossa oli vangin ranteessa Kakolassa. Kellosepän mukaan 30K. Mistähän se oli saanut rahat siihen? Oli itänaapureita se vanki...
Onko jokin oletusarvo, että oli rahalla hankittu?

Ja jos oli, niin vastaus ei ole kovin vaikea hahmottaa...
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 70
Viestit: 6435
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Rannekelloketju

#202

Viesti AlexMachine »

L.K. kirjoitti: Pari edellistä on olleet viisarikelloja, nyt päädyin digitaaliseen. Tarjous Casion G-Shock, eli aivan peruskello (jos edes sitä monen mielestä..). Jos nyt jokusen vuoden kestää niin olen tyytyväinen. Suurempi haaste on muistaa se ranteeseen pistää joka päivä:D
Tuohan on varsin mainio (vaikkakin digitaalinen) rymykello. Ei tarvi miettiä kestääkö käytössä. Kestää.
Usein näkee mm jenkkisotilailla ja poliiseilla ranteissa.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5053
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Rannekelloketju

#203

Viesti Alioppilas »

Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Rannekelloketju

#204

Viesti DeusVult »

Tarina kuulostaa aukkoiselta. Mitenköhän lienee... :)
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 70
Viestit: 6435
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Rannekelloketju

#205

Viesti AlexMachine »

Speedmaster 1957 sai uusi vaatteita. Hirsch remmi ja siihen linkkulukko. Miellyttävä, vähän paksumpi remmi ja muutti kellon ilmeen aika lailla. Väri on tuollainen syvän ruskea, aavistuksen punertava.
Kuva
image search
The beatings will continue until morale improves.
Taijin harjoittaja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 1725
Lauteille: Elokuu 2011

Rannekelloketju

#206

Viesti Taijin harjoittaja »

AlexMachine kirjoitti: Speedmaster 1957
Kaunis kello :)
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 19104
Lauteille: Helmikuu 2005

Rannekelloketju

#207

Viesti Jussi Häkkinen »

Taijin harjoittaja kirjoitti:
AlexMachine kirjoitti: Speedmaster 1957
Kaunis kello :)
Erittäin kaunis. Lempivuosimallini speedy - ja näemmä broad arrow vielä. 321 on hieno koneisto.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 70
Viestit: 6435
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Rannekelloketju

#208

Viesti AlexMachine »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
Taijin harjoittaja kirjoitti:
AlexMachine kirjoitti: Speedmaster 1957
Kaunis kello :)
Erittäin kaunis. Lempivuosimallini speedy - ja näemmä broad arrow vielä. 321 on hieno koneisto.
Pakko tuottaa pettymys. Kello on 1861 cal ja vuodelta 2000 jotain. Malli on siis 1957 reissue, alkuperäistä mallia mukaillen. Tämän erottaa oikeasta CK 2915 mallista mm lugien muodosta. Tässä on normaalin Speedmasterin lugit, kun taas vuoden 1957 mallissa on ns suorat lugit.
Alla olevassa linkissä näkee nuo suorat lugit. http://1.bp.blogspot.com/_MTSNs6lAILc/S ... B17368.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

Jos minulla olisi varaa tuollaiseen, olisin jossa tropiikin palmujen alla drinkki kädessä. Hinnat kun saattavat nousta kymmeniin tuhansiin alkuperäisen yksilön ollessa kyseessä. Christies huutokauppakamari myi tuollaisen jokin aika sitten 75.000$
Mutta, pidän silti tämän kellon muotokielestä, vaikkakin on reissue.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 19104
Lauteille: Helmikuu 2005

Rannekelloketju

#209

Viesti Jussi Häkkinen »

Äh, katsoin nopsaan luurin ruudulta. Hittolainen näitä puusilmiä.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

Rannekelloketju

#210

Viesti sivarinlötkö »

Mikä kello ois halpa ja hyvä?
- erityisen kestävä
- analoginen
- mahdollisimman selkeästi luettava
- sopii niin hautajaisiin kuin lihatiskillekin tai vaikka toimistoon

Nuorena mulla oli Citizenin joku kullattu tavallinsennäköinen kello jossa kuitenkin oli kaikenlaisia ominaisuuksia. Tykkäsin kovasti ja oli aina kädessä. En ole oikein vastaavaa nähnyt missään.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 50 kurkkijaa