Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Painonnosto

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Re: Painonnosto

#46

Viesti Elina »

Dmitry Klokov tulee muuten Lappeenrantaan huhtikuun alussa pitään seminaarin Crossfit Lappeenrantaan. Hinta tais olla 220€. Onneksi oon lupautunut lastenvahdiksi Turkuun. Vaikka olisihan se ollut komeaa poseerata kaverikuvassa Klokovin kanssa.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Painonnosto

#47

Viesti L.K. »

Yhden päivän seminaari? Aika hulppea hinta...
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 64
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Painonnosto

#48

Viesti Mika »

Kai siellä pari päivää heilutaan, ja ohjelmaan taitaa kuulua muutakin kuin Klokovin ohjausta.

ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Painonnosto

#49

Viesti Elina »

2 päivää plus ruuat :)
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Re: Painonnosto

#50

Viesti Point »

Elina kirjoitti: 2 päivää plus ruuat :)

Rahkaa ja heraa?
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kalle Toroska
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 112
Lauteille: Joulukuu 2012
Paikkakunta: Seinäjoki

Painonnosto

#51

Viesti Kalle Toroska »

Itse olen tykästynyt rinnallevetoon, mulla on kotona tuollainen 10 kg pikkutanko ja jonkin verran levypainoja, oikealle salille asti en ole vielä päässyt. Rive on ollut ohjelmassani yleisenä voimaliikkeenä, en siis ole siinä mitään ennätyksiä tavoitellut. Nyt näyttäisi siltä, että pääsen kohtapuoliin kunnon salille treenaamaan, ja ajattelin laittaa tavoitteeksi vetää satku raakana rinnalle kesään mennessä. Tällä hetkellä maksimi liikkuu 80 kg kieppeillä, joten matkaa on. Tekniikka on aika olematonta, joten sitä parantamalla luulisi tulosta tulevan nopeasti. Kuinka se tekniikan parantaminen onnistuu omatoimisesti, onkin sitten oma juttunsa.

Tekniikkaan liittyen pitikin kysäistä, että mistä kertoo se, että raakana riipusta (polven yläpuolelta) tulee lähes samat kilot rinnalle kuin maasta asti vedettynä? Tyypillistä aloittelijoilla? Muistetaan edelleen, että tekniikkani on heikko, eikä veto ole mitenkään räjähtävä. Pienemmillä painoilla vain tekniikkaa hiomaan, ilmeisesti...
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Painonnosto

#52

Viesti tabitha »

Kalle Toroska kirjoitti: Tekniikkaan liittyen pitikin kysäistä, että mistä kertoo se, että raakana riipusta (polven yläpuolelta) tulee lähes samat kilot rinnalle kuin maasta asti vedettynä? Tyypillistä aloittelijoilla? Muistetaan edelleen, että tekniikkani on heikko, eikä veto ole mitenkään räjähtävä. Pienemmillä painoilla vain tekniikkaa hiomaan, ilmeisesti...
Varmaan kertoo siitä et lihasvoimallisesti reserviä on vielä. Eli et saa maasta asti vetäessäsi irti lisätehoja jotka voisi saada.

Rinnalleveto, työntö ja tempaus on niin teknisiä liikkeitä, että maksimi saattaa parantua joku 20-30 kiloa kun tekniikkaa saadaan korjattua. Tietty se lopulta perustuu voimaan mutta kun rivessä tangon alle menemisen ajoitus on niin pirun tärkeä, voi epäonnistua monella tavalla vaikka sinänsä lihasvoima riittäisikin. Lisäksi pitäis olla jalatkin aika notkeat ja hyvä tasapaino.

Itse en tietty osaa mitään tai tiedäkään... Mutta rive on minunkin lempiliikkeeni.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 64
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Painonnosto

#53

Viesti Mika »

Kalle Toroska kirjoitti: Tekniikkaan liittyen pitikin kysäistä, että mistä kertoo se, että raakana riipusta (polven yläpuolelta) tulee lähes samat kilot rinnalle kuin maasta asti vedettynä?
Että olet vahva? :D Toki sinulla on hyvin liikunnallinen tausta, mutta sitä nimenomaista historiaa vasten peilaten taidat nyt nostaa jo yli oman painosi rinnalle? Tuohon kun lisää jonkun kokeneen tekniikkaopastusta, niin avot! 8-)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kalle Toroska
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 112
Lauteille: Joulukuu 2012
Paikkakunta: Seinäjoki

Painonnosto

#54

Viesti Kalle Toroska »

Mika kirjoitti:
Kalle Toroska kirjoitti: Tekniikkaan liittyen pitikin kysäistä, että mistä kertoo se, että raakana riipusta (polven yläpuolelta) tulee lähes samat kilot rinnalle kuin maasta asti vedettynä?
Että olet vahva? :D Toki sinulla on hyvin liikunnallinen tausta, mutta sitä nimenomaista historiaa vasten peilaten taidat nyt nostaa jo yli oman painosi rinnalle? Tuohon kun lisää jonkun kokeneen tekniikkaopastusta, niin avot! 8-)
Kyllä ne vahvat miehet on ihan muualla. Mutta kiitos kohteliaisuudesta. :D Joo, kymmenisen kiloa yli oman painon heilahtaa rinnalle. Meinasin ensin että jos opettelisi riven ihan kyykyn kautta, mutta se tuntuu joa ajatuksena mahdottomalta ilman opastusta. Lisäksi heikko liikkuvuuteni (erityisesti lavoissa ja olkapäissä) vaikeuttaa painonnostoliikkeiden suorittamista. Esimerkiksi valakyykkyä en pysty tekemään edes tyhjällä tangolla. :(

Tabithalla oli hyvää juttua, tuo allemenon ajoitus lienee a ja o... Välillä tuntuu että painot suorastaan lentävät rinnalle kun ajoitus onnistuu, kun taas toisella kertaa nosto jää vajaaksi ja tanko pahasti eteen. Toki raakana vedettäessä ei (ainakaan minulla) tule kuin pieni niiaus eikä kunnon allemenoa, mutta kuitenkin.
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Painonnosto

#55

Viesti tabitha »

Hmm mä itse asiassa olen vetänyt rinnallevetomaksimini (60kg, painan itse 67 kg) ainoastaan raakana. 50kg menee niin et menen täyskyykkyyn, mut mun ongelma on se, et ala-asennossa meinaa mennä tasapaino eli meinaan kaatua eteenpäin. Ja tän tasapaino-epävarmuuden takia lihakset iskee jarrun päälle isoilla painoilla. Joten joo, mulle raakana vetäminen on jollain tavalla turvallisemman tuntusta...

Tajusin just et jos treenaan etukyykkyä, voin päästä rinnallevedossa eteenpäin kun saan tuon ongelman eliminoitua.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 64
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Painonnosto

#56

Viesti Mika »

Kalle Toroska kirjoitti: Lisäksi heikko liikkuvuuteni (erityisesti lavoissa ja olkapäissä) vaikeuttaa painonnostoliikkeiden suorittamista.
Se on aika uskomatonta, kuinka liikkuvat nivelet noilla painonnostajilla on. Varsinkin olkapään ja lavanseudun liikkuvuus on jotakin sellaista, johon ei normaali ihminen varmaan kovin usein ihan harjoittelematta kykene.
tabitha kirjoitti: 50kg menee niin et menen täyskyykkyyn, mut mun ongelma on se, et ala-asennossa meinaa mennä tasapaino eli meinaan kaatua eteenpäin. Ja tän tasapaino-epävarmuuden takia lihakset iskee jarrun päälle isoilla painoilla. Joten joo, mulle raakana vetäminen on jollain tavalla turvallisemman tuntusta...
Tuo on hiljaa tosi. Psykologia on jännä juttu. Varmaan tuossa auttaisi se, että harjoittelisi sitä tangon pudottamista sen verran, ettei sitä enää jännittäisi (näin taisi obmijoykin mainita ainakin puhelimessa, ehkä täälläkin).
Tajusin just et jos treenaan etukyykkyä, voin päästä rinnallevedossa eteenpäin kun saan tuon ongelman eliminoitua.
Kuten @markkut männä viikolla kirjoitti, etukyykky on yksi yleisimpiä painonnostajien harjoitteita.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 64
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Painonnosto

#57

Viesti Mika »

@jorge, @bodyguard ja @pdc, tämän viestin videosta voi nähdä noin kohdissa 3:25 ja 7:25, miten sellainen pompauttava maastaveto voi tietynlaisessa harjoittelussa olla hyvästä. :)

Viittaan tähän viestiini. Toki tuossa ketjussa on kyse voimaliikkeistä, joiksi kaikki eivät välttämättä miellä painonnostoa, mutta voimaa se on räjähtävä voimakin, ja tuossa kuitenkin on puhuttu myös rivestä, jota aika usein voitaneen pitää räjähtävänä voimaliikkeenä. Tapoja on monia. :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Painonnosto

#58

Viesti Jorge »

Mika kirjoitti: @jorge, @bodyguard ja @pdc, tämän viestin videosta voi nähdä noin kohdissa 3:25 ja 7:25, miten sellainen pompauttava maastaveto voi tietynlaisessa harjoittelussa olla hyvästä. :)
No en mä ainakaan henkilökohtaisesti ole pomppuvetoa huonoksi harjoitteeksi maininnutkaan, vaan tarkoitin, että suorituksen luonne on IMHO erilainen, kuin varsinaisen maven, jonka englanninkielinen nimi dead lift kertoo harjoitteen/suorituksen luonteen verrattuna muunlaisiin vetoharjoituksiin.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 112
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Painonnosto

#59

Viesti MarkkuT »

tabitha kirjoitti: Tajusin just et jos treenaan etukyykkyä, voin päästä rinnallevedossa eteenpäin kun saan tuon ongelman eliminoitua.
Voi olla, tai sitten ei.

Tuollaiset tasapaino-ongelmat voivat johtua monenlaisista virheistä, eikä etukyykkääminen välttämättä suoraan auta. Ehkä tanko ajautuu jo irrotuksessa eteen, tai sitten et vedä kakkosvetoa loppuun asti jne. Voimaahan jaloissa ei ole koskaan tarpeeksi, että siinä mielessä kyllä kannattaa aina kyykätä.

Rinnallevetohan paranee rinnalle vetämällä. Olen joskus sun päivyriä vilkaissut ja saanut käsityksen, että et kuitenkaan ihan hirveän usein tee riveä. Siihen nähden todella hyvät tulokset jo nyt.

Kyllähän nämä liikkeet asiantuntevaa opetusta vaativat. Siitä ei pääse mihinkään, eikä sitä oikein liikaa voi toistaa. Ei se ole lyönti- ja potkutekniikkakaan keskimäärin kovin kummoinen sellaisilla kavereilla, jotka ovat itsekseen säkin kanssa opetelleet.
:D

Etukyykyn pummaamistakin voi ja kannattaa tosiaan harjoitella. Riskinähän siinä on esim. se, että kyynärpää jää jumiin polven päälle, jolloin kättä ei saa muljautettua tangon alta pois ja koko tangon paino tulee ranteen päälle. Harjoittelemalla saa ehkä riskiä pienemmäksi. Meidän salilla en ole koskaan nähnyt etukyykkyjä varmistettavan, vaan tanko tiputetaan eteen, jos ei nouse.
Ain't no one.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 112
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Painonnosto

#60

Viesti MarkkuT »

Tekniikkaan liittyen pitikin kysäistä, että mistä kertoo se, että raakana riipusta (polven yläpuolelta) tulee lähes samat kilot rinnalle kuin maasta asti vedettynä?
Aika helppohan tuosta on päätellä, että vedossa on jotain häikkää ennen kuin pääset sinne polvien yläpuolelle. Yleistä on ainakin sellainen, että yritetään lähteä vetämään heti alusta liian kovaa, takapuoli nousee nopeammin kuin rintakehä (ts. selkäkulma muuttuu) ja tanko karkaa eteen. Mulle hyvinkin tuttu ongelma, joka meinaa tulla takaisin koko ajan, vaikka sitä on saatu korjattuakin jo. Tanko pitäisi puristaa irti maasta rauhallisesti etureisillä ja pitää selkäkulma samana kunnes tanko on polvissa. Tanko kulkee koko ajan ihan iholla ja vauhtia kasvatetaan pikkuhiljaa. "Kiire alkaa vasta polvien jälkeen!" mulle hoetaan melkein joka reeneissä. :)

Jos liikkuvuus ei riitä valakyykkyyn, niin minusta se on merkki siitä, että niitä pitää alkaa tekemään. Ensin pelkällä harjanvarrella, jos ei tangolla onnistu. Painonnostokengät auttavat vähän.
Ain't no one.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 31 kurkkijaa