Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Ottaa pattiin!

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 71
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Ottaa pattiin!

#4561

Viesti T-T »

Teo Parjanen kirjoitti:
T-T kirjoitti: Eikös se o kesällä parempi sairastaa, niin on hyvä syy skipata kuivareenit :)
Jos ajatellaan pelkästään jääkiekon kannalta niin vois sanoo et joo, mutta kun mulla on kesäisin ollu tapana panostaa taekwondoon kun kiekkokauden aikana painotus on kaukalossa niin ei ole. Ja toisaalta, vuosia kestävä vammakierre alkaa aina välillä jurppimaan aika rajusti. Selkäkin alko kremppaamaan just tälleen sopivasti kun ensimmäiset jäätreenit alkaa lähestymään.
Juu! laittaa mielen matalaksi. Itse en ole pelannut aktiivisesti yli kymmeneen vuoteen, mutta voi tsiisus kun olin rasittava kaveri silloin kun oli vammoja.
Turhautti niin maan v1tusti!
Muista nää ajat kun oot terveenä. Ne niin kovin helposti unohtuu kun luistin sattuu kulkeen.
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Ottaa pattiin!

#4562

Viesti Elina »

Argh!!! Jostain syystä nokkosrokot on alkaneet piinata entistä useammin. Tarvii varmaan pian käydä allergiatesteissä uudestaan. Tänään pyöräillessä nouseva myrskytuuli pöllytti kaikenlaista männyistä ja koivuista päälle, ja siinä polkiessa poltteli jo käsivarsia ikävästi. Nyt on sitten silmäkulmissa reaktioita ja reidet ja käsivarret kutiaa edelleen...Onneksi on vielä antihistamiinia. Ällöttävää.
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 290
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Ottaa pattiin!

#4563

Viesti MtJ »

Nokkosrokkoa nuorempana itsekin sairastaneena kommentoin...

Elikkä itselläni ei monistakaan testeistä huolimatta löydetty mitään yksittäistä ainetta, joka olisi aiheuttanut nokkosrokon. Ainoa yhdistelmän yksittäinen osanen, joka yhdistettiin nokkosrokkoon, oli appelsiinimehu. Ongelma ilmestyi myös satunnaisesti kylmässä, siis jos oli pitkään liian vähillä hanskoilla talvella pihalla.

Jos joit appelsiinimehua metsurin töissä, niin seuraavana aamuna saattoi olla, että ei saanut edes silmiä auki. Mutta ei aina, välillä keho kesti vaikka mitä ja välillä riitti lasillinen aplarimehua.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Ottaa pattiin!

#4564

Viesti Elina »

Kuulostaa niiiin tutulta!!! Olen ollut aiemmin allergiatesteissä, mutta mitään ei ole löytynyt. Lievä astmahan on todettu ja vauvana on ollut atopiaa, mutta ei tämä iho yleensä ottaen ole ollut koskaan herkkä eikä ihottumiakaan oikein ilmene. Viimeksi pari viikkoa sitten tuli ihan kunnon reaktiot vatsaan - olin melomassa ja epäilen, että kiertoliike hankautti sen verran jumppatoppia ihoa vasten, että se riitti hikoilun ohella.

Nämä taitaa olla niitä juttuja, joihin ei vastausta löydy, mutta kunhan antihistamiinia ja kylmäpakkauksia on lähellä, niin homma pelittää. Vaikkei nyt mitenkään kiva tietenkään ole.
Kuvake
Lasileuka
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 864
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ottaa pattiin!

#4565

Viesti Lasileuka »

Hellehän se pattiin ottaa. Pakkanen, siitä suomalaiset tykkää. Syysmyrskyjä odotellaan.
Minua ei kiinnosta tippaakaan mitä täällä tapahtuu.
Olen ollut uskossa 20 vuotta eikä minulla ole kuoleman pelkoa.
Kuvake
Teo Parjanen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 840
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Nummela City
Takalajit: Taekwondo, paini

Ottaa pattiin!

#4566

Viesti Teo Parjanen »

T-T kirjoitti: Muista nää ajat kun oot terveenä. Ne niin kovin helposti unohtuu kun luistin sattuu kulkeen.
Heh, toivottavasti joskus vielä sellainen päivä tulee. Tosin kun polvivamma on aikalailla mallia krooninen ja selän oreilut johtuu osittain rakenteellisesta viasta (+tietysti muut isommat ja pienemmät vammat mitä on tullut kerättyä) niin ihan hirveän isoja rahoja en tuon puolesta laittaisi. Noh, ainahan voi toivoa ihmettä.
Keep your head up, I'm back!
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 112
Viestit: 2036
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Ottaa pattiin!

#4567

Viesti katar »

Mua sillai kevyesti ottaa pattiin, että kun laitan fb:ssä viestiä kavereille aiheesta ihan mistä vaan, niin jos aihe ei kiinnosta, niin miksi pitää poistua ketjusta sanomatta mitään? Mun mielestä lievän epäkohteliasta, mulle opetettiin ainakin vastaamaan, jos kysytään jotain...??? :evil: Ois kohteliasta vastata edes, että sori, ei kiinnosta eikä vaan luikkia pois ketjusta. Ärsyttävää... :evil: :smt076 Pikku juttu sinällään, ei maata mullistavaa, mutta oikeesti; vastaaminen ois kiva. En mä nyt niin useasti kiusaa kansaa viesteillä, etteikö kerkeis vastata... Hmph.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 261
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Ottaa pattiin!

#4568

Viesti Mika »

katar kirjoitti: Mua sillai kevyesti ottaa pattiin, että kun laitan fb:ssä viestiä kavereille aiheesta ihan mistä vaan, niin jos aihe ei kiinnosta, niin miksi pitää poistua ketjusta sanomatta mitään? Mun mielestä lievän epäkohteliasta, mulle opetettiin ainakin vastaamaan, jos kysytään jotain...??? :evil: Ois kohteliasta vastata edes, että sori, ei kiinnosta eikä vaan luikkia pois ketjusta. Ärsyttävää... :evil: :smt076 Pikku juttu sinällään, ei maata mullistavaa, mutta oikeesti; vastaaminen ois kiva. En mä nyt niin useasti kiusaa kansaa viesteillä, etteikö kerkeis vastata... Hmph.
Tämä lienee sukupolvikysymys. Olen viimeksi tänään nauranut (en niin hyväntahtoisesti) samaa, kun yksi kaveri poistui neljän ihmisen WhatsApp-ryhmästä sanomatta sanaakaan. Ystävällisesti kysyin häneltä yksityisesti syytä tähän, ja vaikka tämä olikin ollut vahinko (hänen piti vain poistaa ne viestit siivotessaan puhelintaan), hän ei kuitenkaan pahoitellut tai pyytänyt saada palata ryhmään.

Me, katar, pidämme tällaista todella törkeänä käyttäytymisenä, mutta meitä nuoremmat eivät oikeasti tee sitä pahalla. Heille se nyt vain on normaalia. Netti ja silleen. Vaikka tiedostan tämän sukupolvien välisen eron, en oikeasti koskaan sopeudu siihen. Enkä oikeastaan edes haluakaan.

Itse asiassa kun minulla on nyt tässä hetki aikaa, niin kopionpa oman tekstini tuosta sattumoisin samasta ryhmästä, jolloin tämä sama neiti lähti lätkimään sanomatta mitään.

Ensin toisen ryhmäläisen viesti aiheesta:
Kyl mä ymmärrän jos ei jaksa, jos tulee jatkuvasti viestiä, ite oon ottanu poshnotesit pois päältä tästä ryhmästä ni luen sit ku huvittaa/kerkee
Minä vastaan:
Joo, kyl mäki on ymmärrän, mut ku tosiaan ne ilmot saa veks. Lähinnä aattelin kans sitä, että tätä kautta tulis ees vähän oltuu tekemis. Muuten ei olla lainkaan. Vaikka melkein naapureita ollaan.

Mut sen oon kans huomannut (jo 15 vuotta sitten), että teillä nuoremmilla [muut ryhmäläiset ovat minua noin 15 vuotta nuorempia] on erilainen nettikulttuuri. Esim. tää ryhmistä poistuminen sanomatta sanaakaan. XXX ei siis oo ainoa. Mun sukupolvelle se näyttäytyy epäkohteliaana, vaikka tiedämmekin että teille se on ihan normaalia. Juuri kaverin kanssa tästä samasta ilmiöstä keskustelimme viime viikolla [kaverini, potkulainen, on ikäiseni].
Juuri tuota keskustelua edeltävällä viikolla yksi potkulainen oli poistunut neljän ihmisen WhatsApp-ryhmästä sanomatta sanaakaan. Tiedän ettei hän tehnyt sitä pahalla, mutta siitä kuitenkin tuon ikäiseni potkulaisen kanssa keskustelimme, kun hänkin ihmetteli asiaa. Meille tuo nyt yksinkertaisesti vain on epäkohteliasta.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 112
Viestit: 2036
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Ottaa pattiin!

#4569

Viesti katar »

Totta; mutta jännä, että osa näistä poistujista ei ole kuitenkaan ihan 20-kymppisiä vaan vähän vanhempia. Onko meillä (mulla ja sulla Mika ja parilla, jotka vastas) ollut sitten erikoisempi kotikasvatus, kun vastataan eikä vaan kadota? Samasta asiasta rähähdin parille vanhalle koulukaverille, niin ne sitten otti herneen palkoa nokkaan ja ihmettelivät, että mitä mä kiukuttelen. No jumankekka, VASTATKAA että kiinnostaako juttu vai ei, ei se niin vaikeeta voi olla, jumaliste... :evil: Sillon oli kyse tapaamisesta, mistä oli osa oli vaan lukenut sen viestin vastaamatta mitenkään, se se vasta onkin äärimmäisen persiistä. Grrrr....
Frankly my dear, I don`t give a damn.
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 112
Viestit: 2036
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Ottaa pattiin!

#4570

Viesti katar »

Lainaus Mikan tekstistä "Me, katar, pidämme tällaista todella törkeänä käyttäytymisenä, mutta meitä nuoremmat eivät oikeasti tee sitä pahalla. Heille se nyt vain on normaalia. Netti ja silleen. Vaikka tiedostan tämän sukupolvien välisen eron, en oikeasti koskaan sopeudu siihen. Enkä oikeastaan edes haluakaan. "
Tuo lainaus on hyvä kommentti, samma här ja silleen, en mäkään sopeudu tuohon enkä ymmärrä. Enkä tosiaan edes haluakaan. :patsukki: :samaamielta: :hyvinsanottu:
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 261
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Ottaa pattiin!

#4571

Viesti Mika »

katar kirjoitti: Totta; mutta jännä, että osa näistä poistujista ei ole kuitenkaan ihan 20-kymppisiä vaan vähän vanhempia. Onko meillä (mulla ja sulla Mika ja parilla, jotka vastas) ollut sitten erikoisempi kotikasvatus, kun vastataan eikä vaan kadota?
Enpä osaa sanoa. Tuo potkulainen, joka poistui tuosta toisesta neljän ihmisen ryhmästä, on syntynyt vuonna 1979. On hänkin siis jo hyvän matkaa aikuinen mutta kuitenkin sinua ja minua selvästi nuorempi.
Samasta asiasta rähähdin parille vanhalle koulukaverille, niin ne sitten otti herneen palkoa nokkaan ja ihmettelivät, että mitä mä kiukuttelen. No jumankekka, VASTATKAA että kiinnostaako juttu vai ei, ei se niin vaikeeta voi olla, jumaliste... :evil: Sillon oli kyse tapaamisesta, mistä oli osa oli vaan lukenut sen viestin vastaamatta mitenkään, se se vasta onkin äärimmäisen persiistä. Grrrr....
Jos tarkoitat kanssasi samanikäisiä koulukavereita, sitten en voi kuin ihmetellä. :?

Tuo vastaamatta jättäminen on tosiaan ainakin näillä junioreilla ihan tavanomaista. Poltin jo käämini tähän tuossa kevättalvella, kun yritimme suunnitella yhden hyvän kaverini polttareita. Wittu... :roll: Me kun emme oikein voineet tavata, kun meitä asui neljässä eri kaupungissa, joten yritimme keskustella sähköpostin kautta. Mitään WhatsAppejahan näillä hipeillä ei tietenkään ole. Älypuhelimista he ovat ehkä sattumalta kuulleet kaupan jonossa.

Nuorikkoni on minua seitsemän vuotta nuorempi. Hän ei koskaan lopettaisi jotakin keskustelua tuosta vain, eikä hän myöskään arvostaisi sitä muilta. Keskustelimmekin tästä joskus seurustelumme alkuaikoina.

Ehkä olet oikeassa. Ehkäpä, katar, me olemmekin hyviä ihmisiä, eikä se liitykään niin paljon ikään. ;)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 176
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Ottaa pattiin!

#4572

Viesti Elina »

No, poistuinhan minäkin taannoin Potkun WhatsApp -ryhmästä sanomatta varsinaisesti sanaakaan. Ilmaisin kyllä mielipiteeni jalkapallosta, joka oli se ainoa keskustelunaihe - ja siinä vaiheessa kun puhelimessa on 37 viestiä jalkapallosta (joka ei siis kiinnosta yhtään), katsoin parhaaksi poistua takavasemmalle. En usko, että ryhmä tässä mitään nyt menetti :D Ja luulen, että itse menetin jopa mahdollisesti vähemmän :smt003

Facebookissa en välttämättä vastaa kaikkiin esim. hupilinkkeihin, joita minulle jotkut lähettelevät ajoittain ilman mitään muuta kommenttia. Eri asia on se, jos joku laittaa ihan asiaviestin. Niihin vastaan tietysti aina. Näissä kannattaakin olla vähän sosiaalisesti herkkä niin, että esimerkiksi jonkun keskustelijan kanssa keskustelua ei varsinaisesti lopeteta - ts. jotkut vain jättävät kommentoimatta johonkin ja keskustelu on sitten siinä. Itse pyrin päättämään keskustelun jollakin tavalla, jos se minusta on kiinni, mutta joidenkin kanssa keskustelu jää tavallaan "ilmaan". Ei siitä silti kannata hernettä nenään ottaa, vaan ihmisillä on erilaisia tapoja keskustella ja kommunikoida.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 261
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Ottaa pattiin!

#4573

Viesti Mika »

Elina kirjoitti: No, poistuinhan minäkin taannoin Potkun WhatsApp -ryhmästä sanomatta varsinaisesti sanaakaan. Ilmaisin kyllä mielipiteeni jalkapallosta, joka oli se ainoa keskustelunaihe - ja siinä vaiheessa kun puhelimessa on 37 viestiä jalkapallosta (joka ei siis kiinnosta yhtään), katsoin parhaaksi poistua takavasemmalle. En usko, että ryhmä tässä mitään nyt menetti :D Ja luulen, että itse menetin jopa mahdollisesti vähemmän :smt003
No, kyllä sinä siitä minulle sitten hieman jälkikäteen yksityisesti mainitsit. Tulkitsen siitä, että jotenkin koit poistumisesi kuitenkin sellaiseksi toimeksi, jota vähän piti selitellä. Näin olet oikeastaan ainakin jossakin määrin samaa mieltä katarin ja minun kanssa.

@sumbeam sanoi noista ryhmistä hyvin vaikkei nyt ihan tosissaan ollutkaan: niihin liittäminen on etuoikeus. Niistä poistuminen sanomatta mitään on siksikin epäkohteliasta. Vaikkei sitä niin olisi tarkoittanutkaan.

Siinähän myös punnitaan jotakin, paljonko haluaa huomioida muita ja paljonko ajattelee vain "MINÄ olen oikeassa, joten älä nillitä".
Itse pyrin päättämään keskustelun jollakin tavalla, jos se minusta on kiinni, mutta joidenkin kanssa keskustelu jää tavallaan "ilmaan". Ei siitä silti kannata hernettä nenään ottaa, vaan ihmisillä on erilaisia tapoja keskustella ja kommunikoida.
Hmm... Jos tietää että se toinen haluaa jotenkin päättää keskustelun, on se ainakin silloin kohteliasta ja huomaavaista toimia niin.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Ottaa pattiin!

#4574

Viesti DeusVult »

Netti, nettipelit ja pikaviestimet ovat muokanneet keskustelu- ja yhteydenpitokulttuuria hyvin voimakkaasti etenkin viime vuosina. Vaikutukselle ovat olleet alttiita erityisesti nuoret, mutta myös vanhemmat näitä medioita käyttävät ihmiset.

Nykyään on täysin normaalikäytäntö, että viesteihin ei vastata mitään, mikäli vastaus olisi kieltävä ja/tai asia ei viestin saajaa kiinnosta. Peleistä, keskusteluryhmistä ja vastaavista digitaalisista kohtaamisista voidaan poistua, tai niistä voidaan poistaa toinen ilman varoitusta ja ilman minkäänlaista selitystä. Myös kielenkäyttö voi olla erittäinkin törkeää ja loukkaavaa, etenkin keskusteltaessa tuntemattomien ihmisten kanssa, mikä tavallaan hauskasti on täysin päinvastainen asetelma kuin perinteisemmässä kommunikoinnissa.

Näyttääkin siis siltä, että sähköinen pikaviestintä ja sähköiset yhteisöt kuten nettipelit ovat poistaneet kommunikoinnista siihen perinteisesti kuuluneen henkilökohtaisuuden kokonaan, ja täyttäneet näin syntyneen tyhjiön puhtaan utilitaarisella käytännöllisyydellä. Sähköisen viestin saaja tai nettipelin hosti eivät ajattele lainkaan "langan toisessa päässä" olevaa ihmistä, kun jättävät vastaamatta tai painavat kick player-nappia - tätä toista henkilöä ei ole heille tavallaan edes olemassa, kaikki mitä on, ja millä on merkitystä, ovat ne pari riviä tekstiä ruudulla joihin reagoidaan pelkästään itsekkäistä lähtökohdista tai ei ollenkaan.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Teo Parjanen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 840
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Nummela City
Takalajit: Taekwondo, paini

Ottaa pattiin!

#4575

Viesti Teo Parjanen »

Nettipeleistä puheen ollen. On tullut nyt jonkin aikaa pelattua erästä nettilätkämanageripeliä jossa olen mm. ollut mukana luomassa suomalaista pelaajasettiä kämppiksen kanssa. Kämppis toimii meidän Suomiliigan komissaarina eli adminina. Peli on maksullinen ja aina kun kausi loppuu putoaa porukkaa pois kun eivät viitsi maksaa nettimanageripelistä, jonka ymmärrän hyvin. Kuitenkin on todella ärsyttävää ja jopa töykeää kun ilmoitamme päivämäärän mihin mennessä pitää uusia maksu uutta kautta varten jotta pääsemme jatkamaan pelaamista niin kukaan niistä jotka eivät maksua uusi eivät vaivaudu edes ilmoittamaan jatkavatko vai eivät. Jos ilmoittaisivat niin saataisiin ajoissa rekrytoitua uudet pelaajan mukaan. Prkleen ärsyttävää.
Keep your head up, I'm back!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 74 kurkkijaa