Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Leuanveto - keskustelua ja äänestys

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Kuinka monta leukaa pystyt vetämään

0
1
7%
1
1
7%
2-4
2
14%
5-9
3
21%
10-14
4
29%
15-19
2
14%
20-29
1
7%
30-39
0
Ei ääniä
40 tai enemmän
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 14

Kuvake
taikuri
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2719
Lauteille: Kesäkuu 2008
Paikkakunta: Mazatlan, Sinaloa, Mx

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#361

Viesti taikuri »

Itse en ole milloinkaan harjoitellut leuanvetoa kovinkaan paljon. Silloin, kun harjoittelin aktiivisemmin voimanostoa niin silloin tuli harjoiteltua satunnaisesti myös tuota penkin nopeusvoimaharjoitteiden osaharjoituksena. Makuasia... Itse tykkäsin käyttää myötäotetta siten, että kiinnitin käteni tankoon vetoremmeillä. Kädet kiinnittämällä tuli keskityttyä enemmän puhtaaseen suoritukseen. Eli taisi remmien käyttäminen olla enemmänkin itsellä sellainen psykologinen tekijä.
When tyranny becomes law, rebellion becomes duty.
Kuvake
siipi
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 347
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HEMA
Takalajit: Thainyrkkeily, Defendo, BJJ, Wing Tsung

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#362

Viesti siipi »

Minulla oli pitkän aikaa ongelmana, että vastaotteella tehtyjen leukojen määrä mitä jaksoin tehdä oli hyvänä päivänä 5. Vähänkään leveämmällä myötäotteella en saanut tehtyä yhtäkään.
Viime keväällä lähdin tekemään tämän ohjeen mukaan http://scoobysworkshop.com/Pullups-For-Total-Beginners/" onclick="window.open(this.href);return false;
Parissa viikossa meni vastaotteella 8 leukaa ja noin kuukauden ajassa myötäote leuat nousi nollasta viiteen.
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#363

Viesti Daddy »

siipi kirjoitti: Viime keväällä lähdin tekemään tämän ohjeen mukaan http://scoobysworkshop.com/Pullups-For-Total-Beginners/" onclick="window.open(this.href);return false;
Parissa viikossa meni vastaotteella 8 leukaa ja noin kuukauden ajassa myötäote leuat nousi nollasta viiteen.
Täytyypä tutustua!
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Kuvake
AnttiSalmi
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 81
Lauteille: Toukokuu 2014
Paikkakunta: Espoo

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#364

Viesti AnttiSalmi »

[video][/video]
Aloitin tällaisen videosarjan tänään, jossa esittelen erikoisia itse suunnittelemiani ja rakentamiani treenivälineitä ja ensimmäisessä osassa on leuanvetotankoni, joten ajattelin, että tämä video voisi tännekin sopia.
To armwrestle or not to armwrestle
What a stupid question
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 11244
Lauteille: Kesäkuu 2008

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#365

Viesti Jorge »

Hieno laite!
MikaelF
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 902
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#366

Viesti MikaelF »

Nyt vähän äkkiä patentti siihen ja myyntiin!
Kuvake
AnttiSalmi
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 81
Lauteille: Toukokuu 2014
Paikkakunta: Espoo

Re: Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#367

Viesti AnttiSalmi »

MikaelF kirjoitti: Nyt vähän äkkiä patentti siihen ja myyntiin!
Kyllä nämä molemmat asiat pyörivät mielessä vahvasti ainakin ennen itse rakentamisen aloittamista. Tuo oli kuitenkin yllättävän vaikea rakentaa (varsinkin nuo laakeroidut kelkat), joten teettämiskulut olisivat luultavimmin suuret ja toisaalta tuo laite ei ole vielä kovin pitkälle suunniteltu. Turhan kookas, ei mene kasaan ja vaikea kiinnittää mihinkään järkevästi.

Nuo kaikki asiat olisi varmaan voinut vielä saada kuntoon, mutta uskoisin, että potentiaalinen ostajakunta rajoittuisi lähinnä vain kädenvääntäjiin, joten kun hinta olisi vielä korkea ja lähettämiskustannukset aikamoiset, niin potentiaalisten ostajien määrä olisi aivan liian suppea.

Nythän mä käytännössä myös luovuin mahdollisuudesta patentoida, koska kohdeasia on julkisesti esitelty, joten se on patentoimiskelvoton (jännä sääntö, jota moni ei tiedä).

Mutta mukava projeki tämä oli ja tuntuu toimivan hyvin omiin tarpeisiin. Tällä hetkellä mulla on paljon mielenkiintoisempi treenivälineratkaisu suunniteltuna, josta oon ihan täpinöissäni. :nauruhammas:
Se on vähintään yhtä erikoinen kuin tämä leuanvetotankokin, mutta paljon pienempi ja epäilen, että hyödyllisempi. Uskon myös, että se kiinnostaisi myös paljon isompaa ostajakuntaa ja varsinkin kaikkia kamppailulajien harrastajia, joidenka laji sisältää tarttumista ja painia. Prototyyppi valmistuu parin viikon sisällä ja sitten alan itse tutkimaan toimivuutta ja testauttamaan sitä eri lajien harrastajilla. Pitänee varmaan siinä vaiheessa sitten lähestyä joitain Tamperelaisia potkulaisiakin.
To armwrestle or not to armwrestle
What a stupid question
Kuvake
Rawson
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 680
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#368

Viesti Rawson »

AnttiSalmi kirjoitti: Tällä hetkellä mulla on paljon mielenkiintoisempi treenivälineratkaisu suunniteltuna, josta oon ihan täpinöissäni. :nauruhammas:
Se on vähintään yhtä erikoinen kuin tämä leuanvetotankokin, mutta paljon pienempi ja epäilen, että hyödyllisempi. Uskon myös, että se kiinnostaisi myös paljon isompaa ostajakuntaa ja varsinkin kaikkia kamppailulajien harrastajia, joidenka laji sisältää tarttumista ja painia. Prototyyppi valmistuu parin viikon sisällä ja sitten alan itse tutkimaan toimivuutta ja testauttamaan sitä eri lajien harrastajilla. Pitänee varmaan siinä vaiheessa sitten lähestyä joitain Tamperelaisia potkulaisiakin.
Mielenkiinnolla jään odottamaan. Tuo advanced laite ainakin antaa kuvan, että tiedät mitä olet tekemässä. Jonkinlaista tankoa olen itse kotiin miettinyt. Tuo sun laite kuitenkin osoitti, että mahdollisuuksia onkin paljon enemmän, mitä itse olen ajatellut.
Purple belt papa power
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 6411
Lauteille: Lokakuu 2009

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#369

Viesti Ile »

Hienoa settiä!
Kuvake
AnttiSalmi
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 81
Lauteille: Toukokuu 2014
Paikkakunta: Espoo

Re: Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#370

Viesti AnttiSalmi »

Rawson kirjoitti: Mielenkiinnolla jään odottamaan. Tuo advanced laite ainakin antaa kuvan, että tiedät mitä olet tekemässä. Jonkinlaista tankoa olen itse kotiin miettinyt. Tuo sun laite kuitenkin osoitti, että mahdollisuuksia onkin paljon enemmän, mitä itse olen ajatellut.
Hemmetti tuli pitkä viesti, joka ei edes oikein liity otsikon aiheeseen. Olisi pitänyt varmaan aloittaa uusi aihe. Lihavoin tekstin kantavan teeman, jotta voi hypätä viestin yli, jos hieman ketjun teeman vierestä menevä aihe ei kiinnosta

Mä itseasiassa treenaan melkein aina vain kotona, vaikka mulla on salikortti yliopiston salille ja matkakin sinne on lyhyt. Mutta henkilökohtaisesti koen, että mun kotitreenit yksinkertaisilla ostetuilla sekä itse suunnittelemillani välineillä ovat tehneet musta paljon vahvemman lajini kannalta, kuin perinteiset salipuitteet mahdollistaisivat.

Uskon, että se osittain liittyy tähän jakoon ns. "oikean voiman" ja "salivoiman" välillä. Koko jaottelun lienee pohjautuvan siihen ilmiöön, että on joukko ihmisiä, jotka ovat suhteellisen vahvoja perinteisissä saliliikkeissä, kuten penkki, kyykky, leuanveto yms. mutta eivät silti ole kovin hyviä normaalielämän voimaa vaativissa tilanteissa ja toisaalta on joukko ihmisiä, jotka ovat suhteellisen vahvoja niissä normaalielämän voimaa vaativissa tilanteissa, mutta hyvinkin heikkoja perinteisissä saliliikkeissä.

Yleensä syynä ei ole tietenkään mikään muu kuin sopeutuminen tietynlaiseen rasitukseen. Saliliikkeissä ovat vahvoja ne, jotka ovat treenanneet niitä saliliikkeitä ja ns. arkielämän voimaa omaavat ne henkilöt, jonka arkielämä vaatii sitä voimankäyttöä. Hyvä eimerkki tällaisesta on meidän seuran yksi karjatilallinen kaveri, jolla ilmiö tulee todella voimakkaasti esiin.

Se the juttu tämän asian esiin nostamisessa on kuitenkin se, että koska oon valmentanut kädenväännössä monia aloittelijoita ja samalla kysellyt heidän taustojaan, niin mulla on tullut aika hyvä käsitys siitä, että mitkä ominaisuudet näillä ruumiillista duunia tekevillä ovat hyvät ja mitkä huonot ja puolestaan myös siitä, mitkä ominaisuudet ovat hyvät näillä salitaustaisilla henkilöillä ja mitkä huonot. Kädenvääntö kun vaatii niin laajaa kirjoa ylävartalon lihasryhmistä ja ominaisuuksista. Näyttää aika vahvasti siltä, että salityyppien ja ruummiillista työtä tekevien heikkoudet ja vahvuudet ovat usein käänteiset keskenään.

Koska kuitenkin tuloksellinen voimaharjoittelu vaatii sitä asteittain etenevää progressiota, niin olen miettinyt niitä liikevariaatioita, treenivälineitä ja treenitapoja, jotka rasittaisivat mahdollisimman hyvin yhtä aikaa niitä lihasryhmiä ja ominaisuuksia, jotka ovat hyviä ruumiillista työtä tekemillä sekä niitä lihasryhmiä ja ominaisuuksia, jotka ovat hyviä kuntosalitreenaajilla. Ja tähän mun uusin projekti liittyy vahvasti.

Tämähän ei ole sen takia kovin mielenkiintoista, jos harjoittelun tarkoituksena on olla vain mahdollisimman hyvä niissä salilla tehtävissä liikkeissä, mutta kun kyseessä on esim. kädenvääntö, paini tai kamppailulajit yleensä, niin väitän, että on aika merkittävää hyötyä olla vahva molemmilla tavoilla, joista äsken puhuin. Ns. salivoimassa on vaikea mennä mitenkään ohi muista salilla treenaavista, mutta tietynlaisella treenillä on varsin helppo mennä ohi siinä "oikeassa voimassa/arkielämän voimassa" niistä ruumiillista työtä tekevistä. Joten yhdistelemällä konventionaalista voimaharjoittelua tapoihin rasittaa niitä ominaisuuksia, jotka liitän "arkielämän voimaan", voidaan rakentaa paketti, jonka voimaominaisuudet ovat mututuntumalla varsin soveltuvat voimaa vaativaan urheiluun, kuten kamppailulajeihin.
To armwrestle or not to armwrestle
What a stupid question
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#371

Viesti Daddy »

Treenaan siis leuanvetoja myötäotteella (rystyset naamaa päin). Oletan, että alkuvauhti lähtee selkälihaksilla ja loput tehdään käsien koukistavilla lihaksilla. Olenko väärässä?
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 5297
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#372

Viesti MikaM »

Olet. Ne lavat osallistuu siihen loppurutistukseen kovastikin, jos ote on tarpeeksi leveä, varsinkin myötäotteella. Lisäksi tarkkaan ottaen leukoja "vetää" koko kroppa, josta aiemmin kirjoitinkin. Jännitä etenkin pakaroita. Ja purista sitä tankoa! Tätä ei voi kyllin korostaa. Jännitä reisiä ja vatsaa.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#373

Viesti Mjölnir »

Mulla leuanvedon tekniikkaa helpotti ajatus, että ei vedetä suoraan ylöspäin, vaan vedetään rintaa kohti tankoa. Mutta se on tietysti henkilökohtaista.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 5297
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#374

Viesti MikaM »

Miltei pakollista, jos haluaa onnistua ja parantaa tulosta. Lisäksi asennon tulee olla lantio lievästi edessä, niin selkä ei kaareudu taakse, joka taas hangoittelisi vastaan.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#375

Viesti Mjölnir »

MikaM kirjoitti: Miltei pakollista, jos haluaa onnistua ja parantaa tulosta. Lisäksi asennon tulee olla lantio lievästi edessä, niin selkä ei kaareudu taakse, joka taas hangoittelisi vastaan.
Mulla tuohon lantion asentoon nimenomaan vaikutti positiivisesti se mielikuva siitä rinnan vetämisestä tankoon, koska silloinhan se lantio helpommin menee eteen.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 77 kurkkijaa