Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Leiska

Potkulaisten harjoituspäiväkirjat, joiden lukeminen edellyttää kirjautumista.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Leiska
reiteenpotkija
Lauteille: Helmikuu 2008
Etulaji: Hokutoryu Jujutsu
Sivulajit: Potkunyrkkeily, Koden enshin ryu kenjutsu, BJJ

Leiska

Viesti Leiska »

Noni kerrankin sain itteni sinne tiistaina kikkariin, menin tosiaan peruskurssille suosiolla tällä kunnolla. Otin hanskat mukaan ja jalkasuojatkin, vaikka olin 99% varma että ainakaan niitä ei tarvi ja arvelin, ettei vielä siellä hanskatkaan ole käytössä, eilen olin taas kikkarissa ja siellä sanottiin jotain, että vasta peruskurssin jälkeen välineitä? Kai tarkotti kyl just kaikkea muuta paitsi hanskoja, ainakin sillon pari vuotta sitten hanskat tuli suht äkkiä käyttöön...tai meni siinäkin kai pari kk :P Mut eiköhän se kunto pääse kasvaa, yhtä kovaa "rääkkiä" kun ennenkin, vaikka eri ohjaaja :) Parin tunnin päästä olis sit hokua, paikat ihan rikki, mut niin ne oli eilenkin ja silti pärjäs treeneissä, et ehkä ei pitäisi välittää niin paljoo siitä, vaikka ei ole palautunut, koska jos odottelen aina sitä, ni se on sit kerran viikossa treenit, kun palautuminen kestää ihan pirun kauan nykysin :S
Kuvake
Leiska
reiteenpotkija

Leiska

Viesti Leiska »

Alotin muuten samaan aikaan kikkarin ja kahvittomuuden kanssa jonkun vatsalihashaasteen, kun niitä nyt kaikkia eri haasteita on aina feisbuukki täynnä ja näyttää ainakin omaan silmään mahdottomilta, että kuukaudessa vedetäänki jo miljoona punnerrusta ja lepäämistä on ehkä kerran kaks. Mut muija välttis halus tehdä sen vatsalihas haasteen ja kysy et tuunko mukaan, ni mikänottei, kun ei ole vatsalihasten teko mun vahvuus todellakaan :D Teini ikäsenähän vatsalihasten teko oli kivaa ja 19 vuotiaana, kun kävi salilla ja lueskeli pakkotoistoa, ni ihmettelin, et miks sakki niin vihaa vatsojen tekoa, mutta ei siinä montaa vuotta menny, ni se alko tuntumaan ihan hirveeltä. Varmaan kun oli siinä pitkään tekemättä niitä. Mut muuttu kyl lempparista inhokiksi. Samase leukojen vedossa, se on aina ollut yks lemppareista, mut enpä tiedä nyt, kun painoa on niin pal, ettei niitä ihan samalla tavalla vedellä. Ei se silti kamalaa ole.

Eli eilen oli siin haasteessa ööh 35 vatsaa, 15 rutistusta, 15 jalkojen nostoa ja silta 25sec jos oikein muistan (yleensä nousee viidellä per päivä noi) ja ekat kaks tuntukin jo aikalailla, jalkojen nosto ei pahemmin ja silta ei ollenkaan, vaikka sillan kanssakin on ollu aiemmin ongelmia, taino niin eipä sitä ole noin vähää aikaa normaalisti koitettu pitää...mut pian taas tekemään tän päivän puhinat.

Tänään tuli potkittua hoku vapaatreeneissä, enimmäkseen ushiro mawashigeriä ja ushiro...onkohan se vaan ushirogeri :P Ekan kerran koskaan mun venyvyyttä kehuttiin (kun olen ihan pirun jäykkä, tosi jäykkä :p )...no ok en muista nyt kunnolla miten sanoi, mut ehkä jotenkin tyyliin "venyt enemmän kun normaalisti, kun teet jotain" ääh olis pitänyt saada päähän se kunnolla nauhalle. Pitää muistaa harjotella, tänään tuli oikein semmonen fiilis, et pitää paljon tehdä tätä. Kyl potkiminen ihan kivaa ollut ennenkin, mut nyt se aukeni jotenkin enemmän, eli ehkä tulee venyteltyä useemmin perhana :d
Kuvake
Leiska
reiteenpotkija

Leiska

Viesti Leiska »

ääh taas jäänyt hokut ja kenjutsukin jopa tältä viikolta, eli se niistä sitten tältä erää :/ Aikalailla väsymyksen takia jäi, paitti kenjutsu mahan takia, mutta kun ei ton väsymyksen takia sais jättää mitään, kun se on nähty jo moneen otteeseen, et kyl sitä sit piristyy, kun jotenkin pääsee tatamille asti. Tosin jos pystyn nukahtamaan 5 minuutissa sohvalle keskellä päivää, niin mun tarvitsi olla TOSI väsynyt.

Mutta mutta, tänään sentään pääsin potkikseen jesh! Aikamoista kuntoilua oli ja tekniikkana oli pelkästään sitä perus väistöä. Olkapäät meinaa vähän ryttyillä ja en kyllä vieläkään ole tarpeeks hyvässä kunnossa jatkoryhmään, en lähelläkään :( ...noh mut kattoo miten keväällä sitten, kyllä se 2013 kun alotin potkiksen, niin olin sata kertaa huonommassa kunnossa, mutta kun sillon tuli käytyä ihan joka treeneissä, niin kesällä oli...no ei nyt ehkä ulkonäöltä kesäkunnossa, mut sillee aika vahva olo oli :D

Eilen oli tossa vatsahaasteessa 50 vatsaa, 50 crunch, 30 jalan nostoa ja 38 sekkaa siltaa...ekat kaks oli helvettiä :D Piti pitää taukoja kummassakin, jalan nosto oli taas vähän helpompaa ja ei tarvinnut taukoa ja toi silta oli piece of kakku
Tänään olis 55x perusvatsa 65x crunch 33x jalkojen nosto och 42 sekkaa siltausta...hyi hitto noi kaks ekaa, muutenkin on jo treenien takia toi alaselkä/alavatsa alue vähän kökkönä. Meinasin silti, etten laske treenien vatsoja tohon haasteeseen, vaiks kai toi on joku, ettei niit tartte kaikkia kerralla tehä, et kunhan tekee päivässä...taino en tiedä, pitänee tarkistaa, mut hei nyt on pakko viel tehdä näin :hinkit: :hinkit: :hinkit: :hinkit: :hinkit: :hinkit: :thumbsup:
Kuvake
Puni
etupotkija
Lauteille: Kesäkuu 2010
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu

Leiska

Viesti Puni »

^eikä vähempi riitä, tissejä :D
Kuvake
Leiska
reiteenpotkija

Leiska

Viesti Leiska »

:D Pitäis ripotella niitä aina sillon tällön tekstin sekaan, mutta kun ei oo muistanut, niin siinä tuli oikein kunnon läjä
Kuvake
Leiska
reiteenpotkija

Leiska

Viesti Leiska »

Äh mikä hiton silta, kun lankku tohon kuuluu! Tulin korjaa kesken ton tekemisen, vatsat otti sen verran koville, et tein jalan nostot, ennenkun alan yrittää noit kruntsejä...sillon ennenvanhaan 55 vatsaa ei ollut mitään :p
Kuvake
Leiska
reiteenpotkija

Leiska

Viesti Leiska »

Äh, kun muistais kyllä kirjottaa usein tänne, mutta ei saa aikaseksi :boxing2:
Mut joo toi vatsahaaste, ni se tosiaan parempi tehdä osissa, kun ei se ole vaan mahdollista enää tehdä yhteen putkeen. Annoin ton "kahvipaussin" olla tossa muutama päivä sitten, kun ei ole vieläkään vaikuttanut mitenkään, niin mitä sitä turhia kolmea viikkoa kitumaan, ehkä oli tyhmä veto, ehkä ei. Nyt on taas meinaa toi maha kyl ryttyillyt enemmän, eli sillon päivä ennen kun rupesin taas juomaan kahvia ja tänään.

Treeneihin menoa miettiessä, oli mennyt toi yks senkin murheenkryyni 6 kertaa jo sekasin päivän mittaan, mut menin ja siellä ei ihme kyllä mitään, kun tulin kotiin niin nyt on jo mennyt sitten 2 kertaa....vähän kans työnhakua haittaa tällänen, jos asuis jossain amerikassa (ja olis rahoissa) ni tällänen olis varmaan hoidettu kuukaudessa, mut tääl...noh kaise hoidettais myös jos olis rahoissa :/

Noni enivei otetaas tähän toi eilinen haaste: 70 vattaa, 90 crunchia, 42 jalkojen nostoa ja minuutti plänkkii! ...onkohan se huijaamista kun teki ton crunchin 20 lepo, 10 lepo, 10 10 10 10 10 10 :D Oli vaan paljon helpompaa sillä tavalla, mut toisaalta kun toi on kerran päivässä tarkotus tehdä niin paljon, niin ei se sit varmaan ole. Lankku ny varmaan kuuluukin loppuun asti tehdä kerralla, mut noita muita voi puolitella. Tänään olis lepopäivä, mut tulihan noita vattoja, jalkojen nostoja ja jopa lankkua tehtyä treeneissä :hinkit:

Tänään oon koittanu tallentaa päähän, mitä tulee syötyä ja oon syönyt vähemmän kun normaalisti, mutta ei kyllä ole kamppailijan ruokavalio xD

Muroja
2x Billy's Pizza
2x Hesen kerroshamppari
9x Amerikan pekonia

jep varmaan pian vetää muutamat mandariinit naamaan, mut pitäis silti varmaan kolesteroli taas mittauttaa :roll: :downtown: :taikuri:

edit: Ai toi ei näykkään piparin murheenkryyni vaan senkin...pitäis hommata se etupotkijuus ehkä jo sen takia, että pääsee tosta pirun sensuurista eroon :D
Kuvake
MikaM
etupotkija
Lauteille: Marraskuu 2009
Etulaji: Jumppa

Leiska

Viesti MikaM »

Tämä nyt ei ole mun paikka sanoa, mutta eipä se oo koskaan mua hidastanu. Sellanen vaan, kun puhuit rahoissa olemisesta, niin tuo hese pafka maksaa jo melko lailla. Pienistä puroista.... Ja luulenpa, että masukin kiittää...
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Leiska
reiteenpotkija

Leiska

Viesti Leiska »

No se kiittäis kyl :D Mut jos haluaa jotain terveellistä syödä, mistä viellä tulee täyteen, ni seki tulee maksamaan, mut tietysti terveys > raha! Silti mun on turha unelmoida yksityisistä lääkäreistä, kunnes löydän työpaikan, että siinä ei muutaman euron päiväsäästötkään auta...realisistesti ajateltuna, jos mulla on pari sataa ylimäärästä tilillä, ni kyllä mä ne johonkin kerkeen tuhlaamaan, vaikka pää koittaa pistää vastaan :) Mut niitä töitä varten pitäis kans saada toi pakki kuntoon plääh...mut tottahan toi, että kun kaupassa kauhistelee kirjolohen kilohintaa, niin ei toi hesekään ilmasta ole, että vois järkevämmin ne ruokarahat laittaa, kun sen oon jo huomannu, että liikunta+syö mitä haluat, ei auta painon pudotukseen omalla kohdalla, sillon 2013 kun tuli liikuttuakin :)
Kuvake
Leiska
reiteenpotkija

Leiska

Viesti Leiska »

Tänään sain mentyä hokuilemaan puolekstoista tunniksi, potkiminen oli yhtäkkiä hirveen vaikeeta, kun en siis tietenkään notkea ole vieläkään, mutta nyt oli vielä vaikeempaa, ihan kamalia potkuja :/ Mawashigerejä siis ihan vaan kummallaki jalalla tuli tehtyä lantio/rinta korkeudelle. Toi kuspää mahakin ryttyili, tällä kertaa sillä, että se keräili ilmaa tuhottomia määriä per sekuntti ja ketutti kyllä, varsinkin seuraavaksi kun oli kenjutsua niin siinä vasta ryttyili!
Kenjutsussa muuten käytiin se taas se vatsa lukko, niin jos nyt vielä muistaisin oikein, niin se oli hara gatame...no h gatame jotain...sillon kun hokussa käytiin se joskus, niin sensei sano, että kovin on turha lukko, et ei sitä tulla enää käymään läpi pahemmin :)
Yöllä muuten toi murheenkryyni, eli vatsa, puutus kokonaan yhtäkkiä ja sitten kun nousin, niin yhtä nopeasti lopetti sen, nukuin/koitin nukkua siinä juuri selällään, jos se jotain vaikutti johonkin, outoa...

noh mutta nyt treenien jälkeen rääkkäsin sitä hieman, eli 75 vatsaa, 100 crunchia, 45 jalan nostoa ja 65sec lankkuplankku. Läskeilin noi crunchit sovinnolla taas 10,10,10 etc. Ton lankun tein tyyliin puol tuntia noitten muiden ähellysten jälkeen ja ny oli jo aika kova pitää sitten se 65 sekkaa siinä asennossa :S

Mut jos huamenna kikkarissa sais olla rauhassa, ilman et pakki sekoilis :)
Kuvake
Leiska
reiteenpotkija

Leiska

Viesti Leiska »

Nyt on jäänyt vatsahaasteet muutamalta päivältä välistä ja ei ole näkynyt treeneissä...tänään silti, kun vein poikaa napero jujutsuun, niin yhtäkkiä pyydettiin appariksi, kun kaikilla oli jotain menoa :P Siitä vaan joku lainapuku päälle (aika reippaan kokonen oli) ja yks aikusten vyö löyty jopa (valkonen :( ) ...heh, mut aika hauskaa oli, varsinkin pojan mielestä. Harmi vaan, kun sai nostella niitä housuja koko ajan. Kyl jos joskus viel pyydetään appariks, niin vois tulla, mutta tuskin enää tulee tarvetta.

Tonne valokuva kisaankin heitin kuvan (nro 11) mut ei taida tulla voittoa, liian kova competition :p Olis ostanut sillä lahjakortilla uuden bjj gi:n, koska siinä sama vika, että housut tippuilee. Mahtaiskohan kukaan pistää pahaksi, jos ottaisin bjj gi yläosan ja ihan jujutsu gi alaosan treeneihin...noh mut koitan ny keskittyä potkikseen ja hokuun, mut olisse silti kiva käydä välillä painimassakin, kun en sitä VIELÄKÄÄN osaa (eli se olis kans peruskurssia sit taas :) )
Kuvake
Leiska
reiteenpotkija

Leiska

Viesti Leiska »

Joo eilen oli erityinen päivä siltä osalta, että olin ekaa kertaa apuohjaajana missään ja myös ekoissa bänditreeneissä (jollei lasketa meiän teini iän trashmetalboombash bändiä, jolla tais loppujen lopuks olla tasan yks biisi, missä rämpytettiin skittaa niin kovaa kun kerkes ja hakattiin rumpuja hullun lailla) :p Eli nyt pitäis sitten koettaa keretä bänditreeneissä, ilman että se on yhtään ninjatreeneistä pois....minkä ei pitäis olla temppu, eikä mikään, kun normaalit ihmiset tekee töitä ja käy silti ninjailemassa :)
...noh katsoo kuinka paljon se tulee vaikuttamaan, sanoin kyl suoraan, että hojoilu menee edelle, soitteleminen on kivaa, mutta liityin sakkiin ihan vaan sen takia, että olisi kiva saada rahaa soittelemalla, eli rahan takia, eikä true punk rock style :P

Tänään oli potkiksessa taas paljon paljon jumppaa ja sitten potkiskeltiin maegeria ja jalka ei taas noussut...juuri eilen opetin naperoille samaa potkua ja sitten teen sen ihan huonosti itse. Taino kai tekniikka on ok, et se on vaan se notkeus, mitä tarvitsee lisää ja paljon (niinkun aina). Sen vatsahaasteen sijaan voisi oikeasti etsiä jonkun venyttelyhaasteen :) Miettinyt tos aikasemminkin, mahdoinkohan tänne siitä kirjottaa, toivottavasti en. Noh mutta teki terää taas ja muistelen, ettei 2013 ollut ihan näin poikki tollasten treenien jälkeen, eli kaise kunto taas kohoaa, kun vaan käy ja kunnolla! Huomenna silti todnäk vain kenjutsuun, että jätän hokun välistä...ehkä...jos on ihan hyvä fiilis fyysisesti, ni hokuun :d
Kuvake
Leiska
reiteenpotkija

Leiska

Viesti Leiska »

Mulla on VIELÄKIN (lauantaina) jalat palautumatta TIISTAIN treeneistä!! :seina:
Keskiviikko en mennyt edes kenjutsuun, koska pakki! Torstai en mennyt kikkariin, koska noi perhanan jalat oli ihan sökönä, vaikka venyttelin jonkin verran kotona tiistaina ja keskiviikkonakin. Kuinka ihmeen paljon mun pitää venytellä, että paikat palautuu! Gainomaxia ja skyrriäkin tuli treenien jälkeen vedettyä ja noku syöminen mulla on VARMASTI tarpeeksi palautumista ajatellen, mut mitä ihmettä oikeesti?! Tiedetään, ettei ole liikuntataustaa ja 31v on huonompi kun 20v, mut ei vielä pitäis mikään ikäloppu olla :/ Jos silleen vähän on paikat kipeenä, ni ofc sillon uskaltaa treeneihin mennä, mutta kun noilla jaloilla ei mitään pystyny tekemään, muuta kun kävelemään, niin emmä sit voinut mennä :( Torstainakin hieman koitin venytellä, mut ei sekään tohon auttanut.
Onhan mun venyttelyt aina huonoja vitsejä, ettei puolta minuuttia kauempaa tuu oltua yleensä (ja tosi tosi harvoin muistan itte venytellä, siis TOSI harvoin), mutta kyllä ne tiistain venytykset oli mun mielestä ihan riittäviä...
Myös enemmän treeneissä käyminen auttais, pitääkö sitten treenata vähemmän kovaa, että pystyy kahen päivän päästä mennä uusiksi :d
Kuvake
Leiska
reiteenpotkija

Leiska

Viesti Leiska »

Dear Diary :hinkit:

Maanantai alotin ruokasoodakuurin! Eli aamulla ja illalla lasiin vettä puol teelusikkaa ruokasoodaa, pitäis auttaa närästykseen ja joihinkin vatsaongelmiinkin, joten mikäettei kokeilemaan! Outoa, että kun juo lasillisen sitä, niin tulee ihan sama maku, mikä tuli kun ennen, kun pelkäs kolesteroleja, niin heitti parit kananmunat raakana lasiin ja sihen lusikallinen sokeria! Ihan sama jälkimaku puolesta lusikallisesta ruokasoodaa? :paallaan: :unelmoi:

Eilen muuten potkiksessa treenattiin niskalihaksia, niin rupesin siinä miettimään, että onkohan se järkevää tälläselle ikiniskajumille! Mutta nyt juuri muistin, että onhan tota niskaa ennenkin treenattu, mutta eri tavalla vaan! Sillonkin olen kyllä miettinyt, että onkohan mun järkevää tehdä sitä...noh kaipa

Tänään olis kenjutsua, mutta kahtoo kerkeenkö, kun broidi soitti, että tänään tai huamenna soittelemaan :bandi: , niin meinasin että tänään parempi, kun ennen kenjutsua en tartte välttis sitä kahta tuntia omaa aikaa, et syön ja sit annan ton shaissemahan rauhottua, kun huomenna ei kerkeis kun pari tuntia soittelee...noh sen näkee sittes, toivottavasti kerkee miekkaileekki, ko viime viikollakin olin pois
Kuvake
Leiska
reiteenpotkija

Leiska

Viesti Leiska »

Otin sunnuntai illalla muuten viimeksi närästyslääkkeen ja nyt närästääpi, eli ei valitettavasti ole näköjään ruokasoodasta apua sihen, kaise on enempi lievittävä vaikutus sitten, niinkun rennie ja samarin (siinä kuulemma on tota ruokasoodaa mukana) :d Noh jatkan silti vielä tota ruokasooda kuuria, jos siitä olisi johonkin apua, mutta pakko tota närästyslääkettä on näemmä vielä vetää, se siis pitää närästyksen just jotain 3pv kurissa, vaikka sitä pitäisi syödä aamulla ja illalla 1 joka kerta, niin oon säästänyt silleen, että parin kolmen päivän välein otan yhden pillerin. Ei se kuitenkaan tota närästyksen syytä paranna, vaan pitää sen poissa, niin mitä sitä nyt joka aamun illan ottamaan

Seuraajat

Szanne