Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kokkaaminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Osaatko kokata?

Olen mies ja kyllä osaan, hyvinkin
58
41%
Olen mies ja osaan jonkin verran
46
33%
Olen mies ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
10
7%
Olen mies ja osaan tehdä voikkarin
8
6%
Olen nainen ja kyllä osaan, hyvinkin
13
9%
Olen nainen ja osaan jonkin verran
4
3%
Olen nainen ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
1
1%
Olen nainen ja osaan tehdä voikkarin
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 140

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 60
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#196

Viesti Mika »

Pidän tätä suuntausta hyvänä. :)
– Alaluokilla voidaan vuodesta 2016 alkaen opettaa kotitaloutta myös integroituna muuhun opetukseen. Sen toteuttajina ovat luokanopettajat, joilla täytyy olla kotitaloudesta myöskin osaamista, sanoo kotitaloustieteen määräaikainen professori Irja Haapala-Biggs Itä-Suomen yliopiston Savonlinnan kampukselta.

Taustalla on huoli suomalaisten terveydestä ja kotitaloustaidoista.
http://yle.fi/uutiset/koksa_tulee_jatko ... oa/7657948" onclick="window.open(this.href);return false;
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Tex-mex

#197

Viesti JariMarjamaa »

Ei löytynyt Ruoka" ketjua, niin pistän tänne. Ylipotkijat voi eroittaa omaksi ketjuksi, jos niin haluaa..
Huomenna lihapataa taas leivin uunissa. Perinteisesti saksanhirveä, karjalanpaisti ja jauhelihaa.
Myöhemmin omassa padassa juuretkset.. Normi juttu.
Mitä mietin, että, uuden vuoden pitsoista jäi 500g juustoa.
Jos heittäisi juuresten sekaan, kun ne tekee. Niidenhän ei muuten kaa tarvi olla kauaa.
Sitten sekoittaa, ja tulis, liha+kasvis+juusto soosi

Ylipotkija: löytyi oikea ketju
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 60
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Re: Kokkaaminen

#198

Viesti Mika »

Nuorikko halusi perunajuustopaistosta, joten minä eilen loihdin. :D En tiedä miten hash browns oikeasti suomeksi kääntyy, mutta sillä sanaparilla etsin ohjeita. Mausteina käytin suolaa, mustapippuria, valkopippuria, chilijauhetta ja paprikajauhetta. Kyllä se ihan maistui, mutta ensi kerralla vähintään tuplaan juuston määrän.

Jälkiruoaksi kiehautin intialaista kahvia. Sokeria käytin. Inkivääriä oli ehkä vähän liikaa. http://sapuskalle.blogspot.fi/2011/10/i ... i.html?m=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Tapatalk on Aunuksen Karjalasta, mutta tämä HongMi on ehana.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 6423
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Kokkaaminen

#199

Viesti AlexMachine »

Tein viikonloppuna reseptiä avuksi käyttäen ja soveltaen oman maun mukaan välimerellistä lihavuokaa.
1 possun sisäfile. Purkki hyvää tomaattimurskaa, yrittimarinoituja valkosipuleita, tuoreita kasviksia (porkkanaa, ruusukaalia, palsternakkaa, broccolia).
Possunfile viipailoitiin noin 1cm viipaleiksi. Paistettiin nopeasti kaunis pinta pannulla voin ja öljyn sekoituksessa. Mausteeksi musta- ja valkopippuria jo ennen pannulle menoa ja sitten vielä suolaa.
Fileet uunivuokaan - "voitelin" fileet tavallisen ja karkean Dijon sinapin sekoituksella). Pari desiä vettä pannulle ja lihaliemi sekaan, sekä tietysi pannulle jääneet paistojämät eli rasvat ym. Kiehautus.
Sitten vuokaan. Lisättiin vuokaan purkki tomaattimurskaa (mukaan sekoittettu mausteita kuten kuivattua oreganoa ja basilikaa sekä vähän timjamia)
Porkkanat viipaleiksi, samoin palsternakka ja sekaan. Valkosipulit joukkoon.
Uuni 200 astetta ja annoin muhia 40 min. Sitten lisäsin ruusukaalit ja broccolin. 20 min lisää hautumista.
Toimi melkoisen hyvin.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Re: Kokkaaminen

#200

Viesti Jorge »

Mika kirjoitti: En tiedä miten hash browns oikeasti suomeksi kääntyy, mutta sillä sanaparilla etsin ohjeita.
Hash brown on noin periaatteessa sama kuin röstiperuna, jos se tehdään raastetusta potusta eli varsinaisesti suomalaista ilmaisua ei taida olla yleisesti käytössä.
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Yleistä ruoan laitosta

#201

Viesti JariMarjamaa »

Ylipotkija: Yhdistetty olemassa olevaan ruokaketjuun

Täällä oli Tex-mex ketju, mutta en enää sitä löytänyt.
Tosin ei tämä mun postaus nyt olekkaan ihan tex-mexiä :)

Moderaattorit voi yhdistää tarvittaessa...

Yleensä wokkaan kanasuikaleet ja kasvikset.
Mutta ruoanlaitto on siitä mukavaa, ettei tarvi olla kaavoihin kangistunut.
Voi tehdä vaikka kana-papu-kebab pataa, leivinuunissa tietenkin.

Ainut harmi on, että mun sinkkuastiat on aina liian pieniä,
pitää kasvikset/juurekset tehdä omassa :)

Kuva
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4145
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Yleistä ruoan laitosta

#202

Viesti YJT »

Jep, ruoanlaiton ei tarvitse olla hifistelyä varsinkaan arkena. Ihan simppelissä arkiruoassakin on aika paljon vaihtelua jos ei sorru tekemään aina niitä muutamaa samaa ruokaa. Omassa lapsuudessani ruoka koostui varmaan yli 50%:sti kuoriperunoista ja ruskeasta kastikkeesta. On kestänyt aika pitkään, että olen taas osannut ottaa ko. ruoan ruokalistalle.

Ruokalistoista puheenollen, olen ottanut tavaksi hahmotella ruutulehtiöön noin viikon ruoat etukäteen. Helpottaa arkea kun ei tarvitse joka päivä erikseen miettiä mitä tänään syötäisiin, ei tule välttämättä koko ajan syötyä samoja ruokia, ja kun ruokalistan suunnittelee sen mukaan, mitä kaapissa on, ei ruoka pääse pilaantumaan sen takia että ruoka-aineita ei huomaa käyttää pois ennen viimeistä käyttöpäivää.

Arkiruokien repertuaarin laajentamisessa esimerkiksi kotikokki.net on toimiva ratkaisu, ja Pirkasta ja vastaavista löytyy myös hyviä, uusia arkiruokareseptejä.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Yleistä ruoan laitosta

#203

Viesti JariMarjamaa »

Kun rupesin painon pudotukseen, jäin "koukuun" noihin suikaleisiin ja wokkikasviksiin.
No tuolla uunissa... Jospa pellille nyt Extran halpis ranskalaiset ja paketti hiilosmaggaraa
Sekä kasvikset, että ranskalaiset ja maggarat makso noin 3e/kg.. sopiva näin työttömälle :)
Tapani
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1996
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Turku

Yleistä ruoan laitosta

#204

Viesti Tapani »

Meillä uppoaa nykyään parhaiten suht vähän valmistettu ruoka, erityisesti lapsille. Kypsentämättömiä kasviksia(porkkanoita, tomaattia, kurkkua, parsakaalia, kukkakaalia, paprikaa, valkokaalia jne ) sormin syötäväksi, joku yksinkertainen kala ja riisiä tai perunoita tms. Helppoa ja nopeaa, vaikka tietty välillä maistuu paremmin joku oikea ruokalaji.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#205

Viesti L.K. »

Netistä löytyy kyllä tosi hyviä ja helppoja reseptejä, joilla saa vaihtelua arkruokaan. Itse on huomannut, että ongelma on enempiki se, että muksujen kanssa on väillä haastavaa kun ovat siiän iässä että mausteet yms. ei oikei putoa ja kaikki vähänkin erikoisempi ei tahdo maistua.

Silti, tiukasti sitä yrittää maistattaa ja pikkuhiljaa tietyt ruuatki alkaa putoamaan sekä välillä kun oikein nälkäisiä ovat niin menee esim mausteinenkin ruoka hyvin.

Kuitekin välilä tulee hyviä takapakkeja. Vasta pari päivää sitten tein ison vuoallisen tonnikalapastaa. Oli oikein maistuvaa ja älyttömän helppo väsätä. Muksuille ei vaan maistunutu yhtään niin nyt on sitten itse saanut sitä pupeltaa neljä päivää :D Tuossakin mausteet yms. teki sen, koska taas muksuille olisi kelvannut pelkkkä tonnari ja nuudelit esim hyvin :D

Niin ja onhan se pakko sanoa, että se paljon kohuttu avokadapasta...onhan se vaan pirun hyvää. Pitääkin taas joku päivä väsätä..
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3845
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#206

Viesti Puni »

Hengissä oon kestäny tähän asti ja yhtä poikkeusta lukuun ottamatta syönyt kaiken valmistamani. Niin ja kukaan ei toki ole kuollut.

"Näyttävimpiä" tekeleitäni voi ihastella (en tiiä toimiiko kirjautumatta) Veispuukissa muutaman sadan kuvan verran. Luultavasti ei, mutta elämä on.

https://www.facebook.com/mcjanne/media_ ... 455&type=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Kokkaaminen

#207

Viesti flammee »

Mie suosin yksinkertaisempia reseptejä, nykynen suosikki on parsakaali voissa paistettuna - mukaan jotain lihaa tai makkaraa, ½ teelusikallista suolaa, haudutellaan jotain 10 minuuttia kannen alle, hieman juustoraastetta ja lautasella päälle ruokalusikallinen ranskankermaa.
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#208

Viesti JariMarjamaa »

Olihan täällä tämäkin keskustelu, enpä enää muistanut.
Hain vain sanoilla ruoka ja tex-mex. Hyvä että moderaattorit ovat asian tasalla :)
Puni kirjoitti: "Näyttävimpiä" tekeleitäni voi ihastella (en tiiä toimiiko kirjautumatta) Veispuukissa muutaman sadan kuvan verran. Luultavasti ei, mutta elämä on.

https://www.facebook.com/mcjanne/media_ ... 455&type=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllähän näkyi. Ja heti parit pitsa ja olut kuvat.
Näkisin, että ollaan asian ytimessä :D
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#209

Viesti L.K. »

Hyvännäköisiä sapuskoja Punilla oli, nälkä meinas tulla katellessa :D
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3845
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#210

Viesti Puni »

Perversionsa kullakin, 'nuff said.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 87 kurkkijaa