Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Penkkitulos

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Paljonko nostat penkistä?

<10kg
0
Ei ääniä
10kg
0
Ei ääniä
20kg
0
Ei ääniä
30kg
0
Ei ääniä
40kg
2
3%
50kg
4
5%
60kg
2
3%
70kg
6
8%
80kg
8
10%
90kg
6
8%
100kg
16
20%
110kg
17
22%
130kg
10
13%
150kg
3
4%
170kg
3
4%
200kg
1
1%
250kg
0
Ei ääniä
300kg
0
Ei ääniä
>300kg
1
1%
 
Ääniä yhteensä: 79

Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Penkkitulos

#106

Viesti Mjölnir »

Tänään tein toistoenkat 95 kg:lla, yhdeksän toistoa. Nyt keskityin siihen jalkoja kohti työntämiseen ja kyynärpäiden pitämiseen tangon alla. Kyllä se 120 sieltä vielä lähestyy.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 5272
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Penkkitulos

#107

Viesti MikaM »

Koitapa Sheikon #30 ja sitten ykkönen. Varma onnistuminen.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Penkkitulos

#108

Viesti Mjölnir »

MikaM kirjoitti: Koitapa Sheikon #30 ja sitten ykkönen. Varma onnistuminen.
Oliko tuossa sellainen idea, että se on ns. de-load? Pienillä prosenteilla, kuitenkin.

Tuon 9 x 95 kg perusteella laskennallinen maksimi olisi 122-123 kg, eli 115 PITÄISI onnistua. Täytyy seuraavan kerran kokeilla, kun sattuu joku muukin olemaan salilla, että saa spottaajan.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Termiitti
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 146
Lauteille: Tammikuu 2009

Penkkitulos

#109

Viesti Termiitti »

MikaM kirjoitti: Koitapa Sheikon #30 ja sitten ykkönen. Varma onnistuminen.
Ettei nyt menny vaan numerot sekaisin, tuo #30 ja #40 on volyymeiltaan kovimmat numeroidut sheikot...

Uskoisin, että tarkoitit #32, se kun on sheikon piikkausmalli.
"Mies se on hävinnykki mies... Ja huono mies onki!"
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 5272
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Penkkitulos

#110

Viesti MikaM »

No ei menny. Neuvoin sen perusteella, mitä itse tein ja mikä onnistui. Pidin viikon tauon tuon läpiviennin jälkeen. Jos katsotaan koko showta, niin tuohan pitäsi kait tehdä 29-32 järjestyksessä 16 viikon kuluessa ennen kisaa?
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Penkkitulos

#111

Viesti airakti »

Huhtikuussa nousi 130kg ja vaikkka olen koko ajan treenannut aktiivisti myös penkkiä niin se on tullut hitaasti mutta varmasti alas, eilen ei noussut enää kuin 115kg peräsuoli pitkänä. Kummalista. Oliskohan kiertäjäkalvosin taas menossa huonoksi, viimeksikin oireet alkoi samalla tavalla, ensin voimat väheni pikkuhiljaa, sitten kuului naps, ja voimia ei ollut enää ollenkaan :-)
TimppaA
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Penkkitulos

#112

Viesti MarkkuT »

Olisiko mennyt ylirasituksen puolelle? Silloinhan ne paikat helposti paukkuvatkin.
Ain't no one.
Termiitti
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 146
Lauteille: Tammikuu 2009

Penkkitulos

#113

Viesti Termiitti »

MikaM kirjoitti: No ei menny. Neuvoin sen perusteella, mitä itse tein ja mikä onnistui. Pidin viikon tauon tuon läpiviennin jälkeen. Jos katsotaan koko showta, niin tuohan pitäsi kait tehdä 29-32 järjestyksessä 16 viikon kuluessa ennen kisaa?
Hyvä jos se on itselläsi toiminut noin. Tuo on 1 tapa tehdä, mutta mikäli kyse vähän kokeneemmasta treenaajasta niin kyllä suosittelisin tuota Sheikon lähestymistapaa.
Itse laitoin nuo tuollaiseen kovuus järjestykseen: 39, 29, 37, 31, 40, 30.
"Mies se on hävinnykki mies... Ja huono mies onki!"
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 5272
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Penkkitulos

#114

Viesti MikaM »

Mikä merkitys on "kovuus" järjestyksellä? Jos on menossa voimanostokisoihin, niin nuo on tarkoitus tehdä 29-32 ja järjestyksessä, olen ymmärtänyt. En sitten edes tiedä, mitä nuo loput ovat ja onhan siellä numeroimattomiakin.
Itse otin muuten tuosta #30 mukaan vain penkin ja muuten treenasin omiani... Volyymit sillä mukavasti kasvaa.
Tuolla on jonkun mua tietävämmän analyysiä tuosta, jos jotakuta kiinnostaa -> http://www.powerliftingtowin.com/sheiko/" onclick="window.open(this.href);return false;
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Termiitti
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 146
Lauteille: Tammikuu 2009

Penkkitulos

#115

Viesti Termiitti »

Noissa painotetaan kaikissa hieman eri asioita ja sen lisäksi volyymit/intensiteetti jne. vaihtelee aika paljonkin.
Eli saattaa olla fiksua tehdä noita hieman eri järjestyksessä jotta niitä painotuksia voidaan paremmin hyödyntää siinä omassa harjoittelussa. Sillä ei ole merkitystä sinänsä meneekö joku kisaan vai ei.
Jos se "kovuus"-sanana aiheuttaa närästystä niin sanotaan jotta laitoin ne volyymin mukaan järjestykseen.
Noista saa eri järjestyksen vertailemalla eri juttuja, mutta yhtä kaikki: Tavoite määrittelee keinot.
"Mies se on hävinnykki mies... Ja huono mies onki!"
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 93761
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Penkkitulos

#116

Viesti Mika »

Legendat ovat skeptisiä.
Voimamieslegendat Ilkka Nummisto ja Markku Suonenvirta kummastelevat Jari ”Bull ” Mentulan penkistä nostamaa ennätystä 260 kiloa Ilta-Sanomien haastattelussa. Miehet antavat Mentulalle kunniaa lähinnä tv-näkyvyydestä.

– Sen mä vaan sanon, että kun lyödään t-paita päälle, niin 260 kiloa on niin kova paino, että ei se välttämättä nousekaan rinnalta ylös. Mutta kaikki kunnia Mentulalle, sillä hän on saanut tv-näkyvyyttä ja tekee hyviä ruokaohjelmia, sanoo 71-vuotias Nummisto, jonka ennätys penkistä on 250 kiloa.

– Se nostettiin niin, että tuomarit näkivät, eikä missään takapihalla tai salin suihkuhuoneen vieressä.

Markku Suonenvirran, 60, ennätys penkiltä on parisenkymmentä kiloa vähemmän kuin Nummiston.

– Minäkin rohkenen epäillä Mentulan tulosta, vaikka minulla ei ole mitään perusteita siihen. Sen tiedän, että jos Mentula sen 260 kiloa jossain ottaa, menisin mieluusti sen katsomaan. En tältä istumalta sitä allekirjoita, Suonenvirta sanoo IStv:lle.
http://www.savonsanomat.fi/urheilu/voim ... ed71ff7c5f" onclick="window.open(this.href);return false;
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 5272
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Penkkitulos

#117

Viesti MikaM »

Smulter RAW oliko 301kg, että on kova tuo 260, olematta nyt puolesta tai vastaan, kriittinen tai ei.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 16082
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Penkkitulos

#118

Viesti Kari Aittomäki »

Eikös tää Bull ole kehonrakentaja?
Eli kuten huomataan, punttiporukoitten keskinäinen kyräily on yhtä vahvaa ku kamppailuväen.
260kg on aika hevi käikäle.
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 6397
Lauteille: Lokakuu 2009

Penkkitulos

#119

Viesti Ile »

On nyttemmin kehonrakentaja mutta Wikipedia valottaa historiaa näin:
Kehonrakennuksen lisäksi Mentula on kilpaillut myös penkkipunnerruksessa: hän voitti lajin Euroopan-mestaruudet vuosina 2002, 2004 sekä 2008, jolloin hän voitti omalla ennätystuloksellaan (317,5 kg). Samalta vuodelta on myös raakapenkkitulos 260 kg.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 5272
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Penkkitulos

#120

Viesti MikaM »

Kova on. Onko yleistä, että raaka on noin lähellä paitatulosta?
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 3 kurkkijaa