Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
✋:. Meistä on hienoa, kun selailet Potkun, Pohjoismaiden suurimman kamppailulajiyhteisön keskusteluja. Toivottavasti löydät mielenkiintoisia keskusteluja ja otat reippaasti osaa niihin. Samassa voisit sallia Ad Block -ohjelmasi näyttää mainoksia Potkun sivuilla, jotta voimme jatkossakin ylläpitää näitä keskusteluja. Voit myös liittyä etupotkijaksi, jolloin yksi etusi on mainokseton Potku. Kiitos kun ymmärrät. 🙇♂️
Hauskasti muuten osuu musiikkiraidan yhden iskun rumpubreikit tohon myllytykseen. Esim. potku kohdassa 0:30 ja varsinkin oikea koukku kohdassa 0:40.
Hauska toi potku, joka tulee esim. kohdassa n. 1:18.... vähän shown piikkiin varmaan....
Yes, Tommy is a very dedicated jun fa JKd practitioner. I see a lot of my Instructor (ted wong) in him. As a matter of fact tommy has Ted as one of his main teachers along with jesse glover, and probably a few more.
As far as his JKD he has a very unique personal style due to his speed. It almost look like kempo Karate Speedpunching and I prefer to put a more balanced excecution betwwe speed and power than Tommy does myself. But this is what makes jun Fan JKD unique, even though we are guiden by the On Guars etc we all ahve a personal JKD "style". As I told you, I see a lot of Ted Wong in his structure, in his movement. As long as he is keeping with the On Guard and lead side tactics I would say that what he is representing Jun Fan JKD.
Tommy has added one technique that I don't use, that is his trademark, you see the tecnique at 0.30, 1.03, 1.12 and 1.19
Kirjottelempa pitkästä aikaa foorumille tähän ketjuun. Tätä kirjottaessa StefanJKD eli Stefan Nikander on poissa keskuudestamme samoin Ted Wong. Lueskelin tätä ketjua ajatuksella ja siinä on paljon asiaa, jonka olen tajunnut vasta monen vuoden jälkeen. Stefania emme siis kohdanneet potkumiitissä. Harjoittelen Jun Fan JKD metodilla edelleen itsekseni. Olen syventänyt oman suuntani etsimistä. Olen jättänyt harjoittelustani pois niitä osa-alueita joita vängällä yritin tunkea harjoitteluni osaksi. Nykyään On-Guardista on vain periaate olla jatkuvasti liikkeessä. Alussa harjoittelin paljon paikaltaan tapahtuvia lyöntejä ja potkuja. Minulla on muutama harjoittelukaveri eri lajeista eräänlaisina peileinä omaan liikkumiseeni ja tekemiseeni. Pyydän heitä tekemään jotain oman lajinsa kautta peilaan siten mitä tekisin tilanteessa. Aiemmin tuijottelin kirjoja, foorumeita ja videoita löytääkseni Jun Fan JKD:n ydintä mutten löytänyt mitään selittävää mallia, jolla saisin kokonaiskäsityksen. Hain vastauksia myös muista lajeista, joilla oli yhteyksiä Brucen metodeihin, mutta sehän oli vain Brucen käsitystä, kun hän etsi polkuaan omalle tielleen. Niinpä oma tieni on sellainen, josta minä löydän vastaukset omalla tavallani. Tämä peilausmenetelmä, jos se nyt sopii termiksi, toimii itselläni parhaiten. Ei siten, että joku hakee tekniikastani virheitä, vaan siten että itse oivallan ne. Olisi mukavaa jos tämä keskustelu jatkuisi. Edes Stefanin ja Ted Wongin muistoksi.
Tuolla pitkä juttu ruotsiksi Nikanderista ja videotakin hänen treenistään. Hän siis menehtyi aivokasvaimeen vuonna 2011. http://www.kimura.se/en-stor-svensk-kam ... gatt-bort/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fully resisting ja attackingpa hyvinkin niin....
Plus noi välikommentin. "INTERCEPTION" "BRUCE LEE CREATED IT" WE MADE IT LIVE" Eijjuma.... Musta tuntu et tossa oli tehty tårta på tårta parodia kamppailuvideosta...
Miten niin parodia? Tuossahan oli helposti nähtävissä kaikki JKD:n peruspilarit ja toimintaa oli tuutin täydeltä eli mielestäni täysin validia matskua. Myös liikkuminen oli varsin sulavaa ja intercepting fist toimi juuri kuten pitikin. Voisitteko avautua enemmän mikä tuossa oli pielessä?
Risto Hietala
"I fell down to inside of my car and they thought that I had collapsed but I was just reaching my Nunchakus and now I was ready to fight against those seven thugs" -Sifu Fong
Ne välikommentit oli superkorneja ja antoi parodiamaisen vaikutelman.
Liikkuminen oli ihan surkeaa kaikilla jannuilla. Vetäjän (? valko paitainen) intercepting fist oli ihan hyvin ajoitettu, mutta jalkatyöskentely oli huonoa ja hyökkääjät oli alistettu lyömään vajaita tai huteja. Ei siis ollut fully resisting ja fully attacking. Sen lisäksi olen aina vihannut tuota mopokypärän käyttöä kamppailuvarusteena. Parempiakin välineitä on. Esim Kudokypärä. Tai vaikka ihan nyrkkeilykypärä.
EN valitettavasti ole nähnyt montaakaan erityisen hyvää JKD videota elämäni aikana. Onneksi niitäkin on kuitenkin ollut.
Totta, tahallanihan itsekin kehuskelin kun tosiasiassa tuo oli täyttä roskaa...oli hiukan tylsä maanantai joten piti yrittää edes hiukan flaimata
Risto Hietala
"I fell down to inside of my car and they thought that I had collapsed but I was just reaching my Nunchakus and now I was ready to fight against those seven thugs" -Sifu Fong
carenza kirjoitti:
Totta, tahallanihan itsekin kehuskelin kun tosiasiassa tuo oli täyttä roskaa...oli hiukan tylsä maanantai joten piti yrittää edes hiukan flaimata
TOkihan se sun mielestä voi oikeasti olla hyvääkin. Sä JKD miehenä näet siitä niitä JKDssa varmasti oleellisempia asioita. Itse näen lähinnä noit yleiskamppailullisia seikkoja.