Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

BJJ-pukutietokanta

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Beefcake
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1263
Lauteille: Kesäkuu 2009
Paikkakunta: Tampere

BJJ-pukutietokanta

#121

Viesti Beefcake »

Meikäläisellä pituutta myös 188 ja painokin on käynyt siellä 80 alapuolella surullisimpina hetkinä. Useimmat A3 puvut istuvat kohtuu hyvin, vaikka omat kädet ovatkin mallia apina. Keikoa ja Troiaa uskallan ainakin suositella, menevät kisoissakin läpi ilman hihojen venyttämistä.
"I've always believed that if you put in the work, the results will come. I don't do things half-heartedly. Because I know if I do, then I can expect half-hearted results."
  • -Michael Jordan
rullaava ukemi
potkutyyny
potkutyyny
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1
Lauteille: Helmikuu 2013

BJJ-pukutietokanta

#122

Viesti rullaava ukemi »

Itse 185 senttisenä ja pitkäraajaisena, mutta kohtuullisen harteikkaana rimpulana olen uskaltanut noille A3-puvuille ajaa jopa yhden kutistuspesun, joten 188 senttiselle varmaan menee A3 rätit ihan hyvin kunhan malttaa olla pesemättä neljääkymppiä kuumemmassa.

Korret kekoon siis:

Pituus 185 cm
Paino +-80kg

1. rätti: Musta Royal Combat

Noilla vanhoilla valkoisilla pätseillä. Ostopäätös oli käsittämätön aivopieru, mutta eipä tuo nyt mikään huonokaan puku ole. Takki istui sovittaessa paremmin kuin muut vastaavan hintaluokan rätit. Väri lähti rotsista kyllä parissa viikossa. Housut erittäin tårta på tårta tuntuista ripstoppia, joten mukavuudenhaluiselle ei näitä voi suositella. Toki koko rätin paino keikkuukin ilmeisesti jossain 1,7-2kg paikkeilla, joten kisapuvuksi varmaan ihan ok. Sen on myös huomannut alkulämpöjä tehdessä, esim. riuhtoessa katkarapuja ns. väärään suuntaan, saa takin rullattua mukavasti korviin. Ei hivele kyllä silmää tämä paketti...


2. rätti: Valk. Tatami Estilo Classic

Kiinnosti pätsitön ja valkoinen, mutta silti mukavasti leikattu ja ns. siisti puku. Rotsi pysyy mukavammin päällä tuohon Royal Combatiin verrattuna ja sikäli reenaillessa mukavampi, ettei sitä tarvitse olla kokoajan korjailemassa. Housut ovat leikkaukseltaan todella siistit ja mukavan tuntuiset jalassa. Hintaakaan ei tullut edes ulkomailta tilatessa juuri sen enempää kuin tuolle Royal Combatille. Nämä kai tehdään jossain Pakistanin hikipajassa, siinä missä nuo Royal Combatin ja Keikon yms. kamat brassien vastaavissa?
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3297
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

BJJ-pukutietokanta

#123

Viesti Eppu »

Osaisko joku neuvoa Fujin kimonojen kanssa:

A3
77-90kg 179-185cm

A4
90-113kg 182-195cm


Itse 79kg ja 188cm
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja

Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
Kuvake
TommyV
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 362
Lauteille: Marraskuu 2009

BJJ-pukutietokanta

#124

Viesti TommyV »

Suosittelisin A4, minulla on A3 Fuji ja olen 76kg ja 176 cm ja se on sopivan kokoinen mulle.
Bag of bones
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2
Lauteille: Elokuu 2013
Paikkakunta: Vantaa

BJJ-pukutietokanta

#125

Viesti Bag of bones »

Pituus 176 cm
Paino 70 kg
Pitkät jalat, kaiki lihakset jaloissa. Kädet mallia oranki.

Golden tiger judopuku, 175
Hihat luonnollisesti lyhyet ja leikkaus väljä, mutta takissa tuplakangas olkapäissä, josta ei saa kunnon otetta millään. Lisäksi kauluskuristuksia pääsi pakoon vetämällä pään puvun sisään. Tuhoutui täysin 3 vuodessa.

Puku: Bad boy pro series, A2
Sopi uutena hyvin, mutta housut kutistuivat ajan mittaan reilusti ja niistä tuli liian lyhyet ja kireät reisistä. Takki juuri sopiva. Kestävän oloinen joka tapauksessa.

Seuraavan puvun hankintaan kaipaisin vähän vinkkiä pitkäraajaiselle sopivasta puvusta
Kuvake
Invictus
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1082
Lauteille: Marraskuu 2006

BJJ-pukutietokanta

#126

Viesti Invictus »

Jaahas tulipa huomattua tälläinenkin ketju...

Pituus: 172 cm
Paino: n. 85 kg

Krugans gladiator A2;

Takki on juurikin sopiva, tosin hartiat/selkä ei kyllä yhtään pienempään mahtuisi. Housut taas jopa hiukan isohkot, saa laittaa aika kireälle vaikka vyötärölä on kyllä jopa hiukan ylimääräistäkin. A3 koitin joskus ja se sitten taas oli jo itselle melkoinen lakana...
Karihtala
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 40
Lauteille: Lokakuu 2015
Etulaji: BJJ
Sivulajit: Lukkopaini

BJJ-pukutietokanta

#127

Viesti Karihtala »

Pituus 183
Paino 83
Normaali raajapituus, syliväli sama kuin pituus jne. Vyötärö jotain pari milliä vajaa 80.

Tatami Estilo 5.0 (A2L)

Mulla oli aiempi malli tästä A3 koossa, kunnes kulutin puhki. Täydellinen istuvuus tässä puvussa, ei paljoa eroa A3-koosta, mutta vähemmän ylimääräistä mahalla ja vyötäröllä. Liikkuvuus mainio. Olen tätä pessyt ainoastaan 30 asteessa, koska pelkään kutistumista jos lykkään kuumempaan. Nyt muutamakymmentä pesua takana, ja edelleen loistava.

Gameness Elite 2014 (A2)

Takki on loistava, muutaman kerran pesty kuumalla (ja ainakin 50 kertaa kylmällä) koko puku, edelleen menee arvokisatarkastuksissa läpi.
Housut ovatkin sitten järkyttävintä tårta på tårta mitä oon päälleni laittanut. Liian kapeat reisistä, huono kiristysnauha, surkeaa ripstoppia joka hien tullessa liimautuu ihoon. Heitin nämä roskiin nopeasti, käytän nykyään takin kanssa Breakpointin housuja, kun niitä tuli 2 gi:n mukana.
Takissa sisällä mukava rashguard-materiaali, siitä plussaa.

Gameness Air 2014 (A3)

Ainut positiivinen asia mitä tästä saa on hinta ja keveys. Kaulus on todella hirttoköysimäinen, hihan suut ovat järkyttävän suuret, tuosta saisi isokin mies tuplaspidergripit kiinni. Kokotaulukko aivan pisin... No, tiedätte kyllä.

Pesin kolmesti 90 asteessa että sain edes jotenkuten hyvän kokoisen tästä. Käytän korkeintaan punnituksissa, vaihdan sitten tokaan matsiin puvun.

Break Point Deluxe 2015 (A2)

Eniten käytössä oleva gi tällä hetkellä. Mukana tuli kahdet housut, joista toiset kevyemmät. Paras kaulus mitä olen koittanut, pehmeä ja paksu. Kolmen 30 asteen pesun jälkeen istui meikäläiselle kuin valettu.
Hintaa puvulle tuli muistaakseni 160 dollaria jos kotisivulta tilaa. Paras puku mitä olen käyttänyt.
Kuvake
Dee
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 21
Lauteille: Elokuu 2015
Paikkakunta: HELLsinki

BJJ-pukutietokanta

#128

Viesti Dee »

Tää onkin hyvä thredi! Puvut mitä olen itse käyttänyt:

Pituus: 184
Paino: 88

Puku: Manto X
Koko: A2
Istuvuus: Tää on mun lemppari puku. Leikkaus toimii mun malliselle laihaläskille ja puku on todella laadukasta tekoa. Molemmat housut ja takki todella jees. Ei voisi kyllä olla yhtään pienempi joten pesen tätä 30 asteessa.

Puku: Vulkan Pro Light
Koko: A2
Istuvuus: Molemmat takki sekä housut osottautui nopeasti liian pieniksi. Puku on tehty todella mukavista materiaaleista, mutta ainakin housut tuntui olevan mallia laatikko joten ei kyllä istunut kovin hyvin päälle. A3 tuntui liikkeessä aivan liian suurelta.

Puku: Gameness Feather 2015
Koko: A3
Istuvuus: Vulkan Pro Lightin tilalle koitin kokoa suurempaa A3 Gamenessin rättejä jotka kokotaulukon mukana olisi pitänyt mennä mulle kun valettu. Puku oli kuitenkin aivan törkeen suuri eikä istunut ollenkaan. Muutenkin jotenkin muovimainen gi -> lähti takaisin kauppaan mistä tilasinkin.

Puku: Tatami Estilo 5.0
Koko: A2L
Istuvuus: Täydellinen koko mulle ja todella laadukas puku kokonaisuudessaan!
klobasa
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3
Lauteille: Tammikuu 2019

BJJ-pukutietokanta

#129

Viesti klobasa »

Osaisko joku suositella alle 120€ BJJ pukua mitä voisi huoletta pestä 60C asteessa ilman, että kutistuu kovin paljoa uudesta? Tatamin pukuja olen enimmäkseen katsellut, ihan perus Nova sarjalaisiakin, mutta mittani on 173cm / 70kg ja A1 todennäköisesti kutistuisi liian pieneksi ja A2 mitat vaikuttaa sellaisilta, että kutistumisesta huolimatta todennäköisesti puvusta tulee aika pussi (A2 on 170-180 cm asti).
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 33 kurkkijaa