Miltäs on koulutus vaikuttanut?Mjölnir kirjoitti: Ilmoittauduin muuten seuraavaan painonnostoliiton ohjaajakoulutukseen.
Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
Painonnosto
Valvoja: Valvoja
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
Painonnosto
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2005
- Etulaji: Jyrki Saario Defendo
- Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Painonnosto
Asiallista! Jenni Puputti (maajoukkuenostaja) ja Saija Määttä (koulutuspäällikkö) ovat koko ajan vahtaamassa. Tulee rajusti tekniikkaopetusta. Eilen oli kyykyt, tänään työntö ja tempaus, huomenna treenataan meidän suunnittelemat ohjelmat.Mika kirjoitti:Miltäs on koulutus vaikuttanut?Mjölnir kirjoitti: Ilmoittauduin muuten seuraavaan painonnostoliiton ohjaajakoulutukseen.
Edit:
Kun tästä opittua sulatellaan pari viikkoa, niin veikkaan, että painonnostoennätykset laitetaan uusiksi
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- etupotkija
- Lauteille: Lokakuu 2009
Painonnosto
Ns. normaali-ihmisen kohdallahan tuo tulkittaisiin niin, että kyse olisi lähinnä omista henkilökohtaisista ennätyksistä...Mjölnir kirjoitti: Kun tästä opittua sulatellaan pari viikkoa, niin veikkaan, että painonnostoennätykset laitetaan uusiksi
-
- etupotkija
- Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Painonnosto
Ile kirjoitti:Ns. normaali-ihmisen kohdallahan tuo tulkittaisiin niin, että kyse olisi lähinnä omista henkilökohtaisista ennätyksistä...Mjölnir kirjoitti: Kun tästä opittua sulatellaan pari viikkoa, niin veikkaan, että painonnostoennätykset laitetaan uusiksi
Edit: valitettavasti täytyy myöntää, että näillä kilometreillä ja vuosilla on pakko puhua enää henkilökohtaisista ennätyksistä, lähes lajissa kuin lajissa...
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Maaliskuu 2005
Re: Painonnosto
No perkule Annihan sitten vei Annan päänahan tempauksessa 88-85.MarkkuT kirjoitti: Ei se kaukana ollut, että Anni olisi vienyt mestaruuden Annalta. Revanssi on tarjolla EM-kisoissa
Ain't no one.
-
- etupotkija
Painonnosto
Naisten valtikka vaihtui, Anni Vuohijoki oli paras suomalainen nainen, sijoitus 8. 88+106, harmittavasti viimeinen SM-yritys työnnössä jäi nousematta suorille käsille.
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- päähänpotkija
Painonnosto
Oli kyllä kova temppu Annilta. Harvoin suomalaisia näkee arvokisojen A-ryhmissä ja nyt oli kaksi:
[youtube][/youtube]
Vielä on suomalaisia kisoissa jäljellä, Meri Ilmarinen saattaisi ehkä nappionnistumisella 8 joukkoon yltääkin. Marianne Saarhelon sarjavalinta on aika mielenkiintoinen. Alunperin piti osallistua -69 kg sarjaan, mutta hyppäsivätkin yhden painoluokan yli ja vaihtoivat naisten superraskaaseen eli +75 -kiloisiin. Marianne on -75:eenkin selvästi alipainoinen, joten aika kova n. viikon bulkki tulee. Taktikoinnin syynä on varmaankin superin huonompi taso. Suomi tarvitsee hyviä sijoituksia, jotta paikka olympialaisiin irtoaisi.
[youtube][/youtube]
Vielä on suomalaisia kisoissa jäljellä, Meri Ilmarinen saattaisi ehkä nappionnistumisella 8 joukkoon yltääkin. Marianne Saarhelon sarjavalinta on aika mielenkiintoinen. Alunperin piti osallistua -69 kg sarjaan, mutta hyppäsivätkin yhden painoluokan yli ja vaihtoivat naisten superraskaaseen eli +75 -kiloisiin. Marianne on -75:eenkin selvästi alipainoinen, joten aika kova n. viikon bulkki tulee. Taktikoinnin syynä on varmaankin superin huonompi taso. Suomi tarvitsee hyviä sijoituksia, jotta paikka olympialaisiin irtoaisi.
Ain't no one.
-
- päähänpotkija
Painonnosto
Samasta kisasta venäläisnostajan (aivan päivänselvän) punnerruksen vuoksi hylätty tempaus:
https://youtu.be/YXaF3AapilI?t=2141
Se yksi tuomari, joka ei nähnyt nostossa mitään vikaa oli, ylläri pylläri, venäläinen *.
* Ainakin, jos uskomme Suomen Eurosportin selostajaa.
https://youtu.be/YXaF3AapilI?t=2141
Se yksi tuomari, joka ei nähnyt nostossa mitään vikaa oli, ylläri pylläri, venäläinen *.
* Ainakin, jos uskomme Suomen Eurosportin selostajaa.
Ain't no one.
-
- etupotkija
Painonnosto
Tarkoittaako tuo punnerrus sitä, että kädet eivät ojennu suoraksi kerralla?
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
-
- päähänpotkija
Painonnosto
Periaatteessa joo. Tarkemmin sanottuna kädet eivät saa siitä vastaanottoasennosta enää enempää suoristua. Kaikilla kädet eivät ojennu suoriksi ja siitä pitäisi ilmoittaa tuomareille. Tämä Kingue Matam on hyvä esimerkki:Mjölnir kirjoitti: Tarkoittaako tuo punnerrus sitä, että kädet eivät ojennu suoraksi kerralla?
[youtube][/youtube]
Yleensä hän ennen nostoa osoittaakin tuomareille kyynärpäitään merkiksi siitä, että ne eivät ojennu suoraksi. Tässä ei ja ehkä sen vuoksi tuossa nostossa yksi tuomari antoikin punaista. No kyllä siinä taisi vasen käsi pikkuisen pumpata, että saattoi punainen johtua siitäkin.
Ylöstyönnössä pätee sama sääntö.
Ain't no one.
-
- kylkeenpotkija
- Etulaji: Holismi
- Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW
Re: Painonnosto
Mitäs tuossa säännössä mahtaa olla taustalla? Äkkiseltään tuntuisi vaikeammalta ja tehottomammalta tavalta nostaa.
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja
Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
Treenipäiväkirja
Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
-
- päähänpotkija
Painonnosto
Kahdenlaista perustelua olen kuullut. Ensimmäinen on nostajien turvallisuus. Toissapäivänä tuon Kingue Matamin niskaan tipahti reilu 130 kg tanko. Ehkä sellaista tapahtuu useammin nostajille, jotka eivät saa kyynärpäitä lukittua. Toinen syy olisi historiallinen: Ennen kun mukana oli punnerrus, niin tämä sääntö sitten erotti muut nostot punnerruksesta.
Tiedä häntä. Itse en tuosta säännöstä tykkää, koska se tuo tulkinnanvaraisuutta tuomarointiin. Ei kukaan tarkoituksella punnertamalla nosta, kun ei siitä tosiaan mitään hyötyä saa.
Tiedä häntä. Itse en tuosta säännöstä tykkää, koska se tuo tulkinnanvaraisuutta tuomarointiin. Ei kukaan tarkoituksella punnertamalla nosta, kun ei siitä tosiaan mitään hyötyä saa.
Ain't no one.
-
- päähänpotkija
Painonnosto
Edellinen siis III-luokan tuomarikortin omistajan, joskin yksiäkään kilpailuja tuomaroimattoman sellaisen, syvällä rintaäänellä.
Ain't no one.
-
- päähänpotkija
Painonnosto
Milko Tokolahan sen Olympiapaikan sitten tosiaan sai. Naiset jäivät yhden sijoituksen päähän:
Pekingin 2008 ja Lontoon 2012 olympialaisten dopingnäytteiden uudelleenanalysoinnin tulokset ovat tulleet ja saa nähdä aukeaako Suomen naisille vielä paikka.
Lontoo 2012:
Pekingin 2008 ja Lontoon 2012 olympialaisten dopingnäytteiden uudelleenanalysoinnin tulokset ovat tulleet ja saa nähdä aukeaako Suomen naisille vielä paikka.
Lontoo 2012:
Peking 2008:AUKHADOV, Apti (RUS) – Dehydrochlormethyltestosterone, Drostanolone (S1.1 Anabolic agents)
KOSTOVA, Boyanka (AZE) – Dehydrochlormethyltestosterone, Stanozolol (S1.1 Anabolic agents)
PODOBEDOVA, Svetlana (KAZ) – Stanozolol (S1.1 Anabolic agents)
SAZANAVETS, Dzina (BLR) – Drostanolone, Stanozolol (S1.1 Anabolic agents)
SHKERMANKOVA, Maryna (BLR) – Dehydrochlormethyltestosterone, Stanozolol (S1.1 Anabolic agents)
KALINA, Yuliya (UKR) – Dehydrochlormethyltestosterone (S1.1 Anabolic agents)
ZHARNASEK, Yauheni (BLR) – Dehydrochlormethytestosterone, Stanozolol, Oxandrolone (S1.1 Anabolic agents)
MANEZA, Maiya (KAZ) – Stanozolol (S1.1 Anabolic agents)
ILYIN, Ilya (KAZ) – Dehydrochlormethyltestosterone, Stanozolol (S1.1 Anabolic agents)
CHINSHANLO, Zulfiya (KAZ) – Oxandrolone, Stanozolol (S1.1 Anabolic agents)
Iljan lento loppui. Nämä testit oli kohdennettu niihin urheilijoihin, jotka tulevat kisaamaan Riossa ja tarkoitus on sitten ottaa toinen testikierros, kun selviää ketkä kaikki nousevat palkintopallille/pallilla käryjen vuoksi. Jos oikein laskin niin tuossa menee yhteensä 10 painoluokassa mitalit uusjakoon. Eiköhän sieltä toisellakin kierroksella käryjä tule, joten melko koomiseksi menee tuo mitalien jakaminen näin 8 vuotta kisojen jälkeen.KHURSHUDYAN, Hripsime (ARM) – Stanozolol (S1.1 Anabolic agents)
DUDOGLO, Alexandru (MDA) – Stanozolol (S1.1 Anabolic agents)
EVSTYUKHINA, Nadezda (RUS) – dehydrochlormethyltestosterone metabolites (S1.1 Anabolic agents)
TAYLAN, Nurcan (TUR) – Stanozolol (S1.1 Anabolic agents)
SHAINOVA, Marina (RUS) – Dehydrochlormethyltestosterone metabolites and stanozolol metabolites (S1.1 Anabolic agents)
ZAIROV, Intigam (AZE) – Dehydrochlormethyltestosterone (S1.1 Anabolic agents) – Remains suspended due to previous IWF sanction until 21.12.2023
ILYIN, Ilya (KAZ) – Stanozolol (S1.1 Anabolic agents) – Remains provisionally suspended
Ain't no one.
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
Painonnosto
Aikamoista...
Mutta Tokola on kyllä kova!
Mutta Tokola on kyllä kova!