Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Avokämmen vs nyrkki

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Presenter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1565
Lauteille: Tammikuu 2007
Sivulajit: BJJ, itsepuolustus, voimankäyttö, lähitaistelu

Avokämmen vs nyrkki

#136

Viesti Presenter »

JAH kirjoitti: Oliko se muinoin pridessa kun otettiin "vapari" otteluja avokämmenlyönneillä? Bas Rutten lateli nuorempaa Shamrockin ottopoikaa pitkin korvia, lyöty suuttui ja huuteli tuomaria apuun...
Pancrasessa sai lyödä päähän ainoastaan avokämmenellä, vartaloon sai sitten lyödä nyrkilläkin. Tarkoitat varmaan tätä matsia, jossa Ruttenia vastaan ottelee Jason DeLucia:

[youtube][/youtube]
JAH
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 66
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: naarajärvi

Avokämmen vs nyrkki

#137

Viesti JAH »

Joo foorumi on oikea, king of pancrase, mutta miehet nuo mainitsemani eli B.Rutten ja F.Shamrock. Ottelussa näytetään kieltä ja tehdään yksi komeimmista kehästä uloslennoista kaiken muun toiminnan ohessa ja jos en ihan väärin muista Rutten lyö avokkailla(kämmentyvillä) Shamrockin lopulta keskeytyskuntoon (kulma auki tms.)
Kuvake
TeMe
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 165
Lauteille: Kesäkuu 2009

Avokämmen vs nyrkki

#138

Viesti TeMe »

Itse olen enemmän avokämmenen puolella. Tosin tämäkin on täysin tilaanteesta riippuvaa. Tosin esim. koulussa jos joku käy päälle, on paljon helpompi selittää rehtorille tai väliin tulleelle opettajalle, että löi avokämmenellä päästäkseen irti tilanteesta, kuin sen, että löi nyrkillä vaikkakin samoilla perusteilla. Ainakin täällä päin opettajien mielestä nyrkillä lyömisestä pitää rangaista kovemmin verrattuna avokämmenellä lyömiseen vaikka olisit vain puolustanut itseäsi.
'' My common sense is tingeling''
-Deadpool
Snake-Master
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 168
Lauteille: Tammikuu 2017
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Käärmetyylin Kung-Fu/Snake style Kung-Fu
Sivulajit: - Kuntopotkunyrkkeily/Fitness Kickboxing (2010-2016)
Takalajit: - Aikido (2008-2009)
- Thainyrkkeily/Muay Thai (2008)

Avokämmen vs nyrkki

#139

Viesti Snake-Master »

Olen itse enemmän avokämmenen puolella. Toki aian riippuu siitä, mihin lyö. Esimerkiksi nenään, leukaan ja silmään nyrkki sopii paremmin, kun taas avokämmenellä sitten rintalastaan ja palleaan.
- Taistele kanssani, sinä kurja rotta! Vapauta vihasi, kohtaa pelkosi, anna taitojesi puhua puolestasi!

- Kyllähän jokainen toiselle turpaan osaa antaa, eri juttu että osaako tehdä sen tyylillä!
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Avokämmen vs nyrkki

#140

Viesti Lowclass »

Itse otan tuon enemmänkin etäisyyskysymyksenä mutta jos teidän lajissa noin niin olkoon..
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Avokämmen vs nyrkki

#141

Viesti Lowclass »

Varsinkin kasvoihin kämmenellä, et riko nyrkkiä ? jos joudut oikeuteen ihan hemmeti paljon vähemmällä pääset kun et ole käyttänyt nyrkkiä. Nimim poliiseja ja asianajajia treenikavereina..
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Avokämmen vs nyrkki

#142

Viesti Lowclass »

Ottakaapa esim varjossa etummainen sormilyöntinä silmiim jatko nyrkki kääntyee päähän asken k3 kertaa kämmen kyynerp'' 2 kertaa polvi,,,,
Jopo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2241
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Pori

Avokämmen vs nyrkki

#143

Viesti Jopo »

Snake-Master kirjoitti:Olen itse enemmän avokämmenen puolella. Toki aian riippuu siitä, mihin lyö. Esimerkiksi nenään, leukaan ja silmään nyrkki sopii paremmin, kun taas avokämmenellä sitten rintalastaan ja palleaan.
Miksi? Itse olisin taipuvainen juuri päinvastaiseen malliin.
” Liiasta nestetankkauksesta seuraa ainoastaan se, että paska lentää keihästä kauemmaksi.”
Rädyn ohje kaikille urheilijoille
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Avokämmen vs nyrkki

#144

Viesti Mjölnir »

Jopo kirjoitti:
Snake-Master kirjoitti:Olen itse enemmän avokämmenen puolella. Toki aian riippuu siitä, mihin lyö. Esimerkiksi nenään, leukaan ja silmään nyrkki sopii paremmin, kun taas avokämmenellä sitten rintalastaan ja palleaan.
Miksi? Itse olisin taipuvainen juuri päinvastaiseen malliin.
Olen myös TÄYSIN päinvastaista mieltä käärmemestarin kanssa :D
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

Avokämmen vs nyrkki

#145

Viesti Kyynikko »

Missä sinulle SnakeMaster on opetettu näin? Ja mikä sinulle on kerrottu syyksi tähän?
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Hellgår
potkutyyny
potkutyyny
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1
Lauteille: Marraskuu 2014
Paikkakunta: Lempäälä

Avokämmen vs nyrkki

#146

Viesti Hellgår »

Itse suosittelen meidän seurassa, että mikäli aikoo päähän toista lyödä niin tekisi sen avokämmenellä. Säästyy oma käsi paljon terveenpänä. Lisäksi ei näytä niin pahalta kun joku kummiskin on kännykän kanssa kuvaamassa. Vartaloa sit voikin kurittaa nyrkillä jos niin haluaa.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5297
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Avokämmen vs nyrkki

#147

Viesti MikaM »

Hmm. Toisaalta voitaneen ajatella yksittäisen taistelijan väkivaltatilanteen (toivottavasti) olevan ainutkertainen kokemus? Tai ainakin äärimmäisen harvinainen? Jolloin se nyrkittely voisi silti olla myös ok ja ehkä luontaisempi, kuin avari? Oma paljas nyrkki on joskus historiassa käynyt paljaassa naamassa ja turvotusta pahempaa ei ole ilmennyt, kädessä. Tosin, ei rystysiä paljoa erota, mutta kuitenkin. Tuomioistuin varmasti katsoo asiaa juurikin, kuin edellä on kuvattu.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Avokämmen vs nyrkki

#148

Viesti Mjölnir »

Avarilla lyömisessä on sellainen ongelma, että stressitilanteessa ihminen yleensä puristaa kättä nyrkkiin ja nyrkillä lyöminen on näin ollen jännässä tilanteessa luonnollisempaa
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Snake-Master
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 168
Lauteille: Tammikuu 2017
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Käärmetyylin Kung-Fu/Snake style Kung-Fu
Sivulajit: - Kuntopotkunyrkkeily/Fitness Kickboxing (2010-2016)
Takalajit: - Aikido (2008-2009)
- Thainyrkkeily/Muay Thai (2008)

Avokämmen vs nyrkki

#149

Viesti Snake-Master »

Kyynikko kirjoitti:Missä sinulle SnakeMaster on opetettu näin? Ja mikä sinulle on kerrottu syyksi tähän?
Joo, siis syy siihen miksi avokämmenellä lyö vaikka rintakehään on se, että siinä tulee sellainen "kuppipaine" joka aiheuttaalaajemmin tuhoa, kuin nyrkki, siis se pinta on isompi siinä. Toinen syy on se, että siinä tulee sellainen "kuppimainen paine" hankala selittää näin netin kautta, helpompi olisi kasvotusten näyttää, mutta ymmärrät varmaan. Kun avokämmenellä lyö täysillä rintakehään, rintaranka murtuu, se vastaa myös JOISSAIN tapauksissa keuhkoihin. Ja avokämmenellä tosiaan on turvallisempi lyödä, sehän on selvä. Nyrkkihän hajoaa helposti ilman hanskoja. Kyllä nyrkillä muutaman lyönnin pystyy lyömään ilman hanskoja (paljasnyrkkiottelut) mutta mieluummin sitä lyö avokämmenellä, ja sellaiseen paikkaan joka tuottaa tehokkaan tuloksen.
Mutta tapojahan on monia, ja vaikka ei suoranaisesti aiheeseen liitykkään, niin itsehän lyön eniten sormilla, avokämmenellä ja nyrkillä lyön vasta sen jälkeen.
- Taistele kanssani, sinä kurja rotta! Vapauta vihasi, kohtaa pelkosi, anna taitojesi puhua puolestasi!

- Kyllähän jokainen toiselle turpaan osaa antaa, eri juttu että osaako tehdä sen tyylillä!
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5297
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Avokämmen vs nyrkki

#150

Viesti MikaM »

Nyt kyllä insinöörin aivo ei tajua.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 67 kurkkijaa