Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

BJJ / SW aloittelija

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

simppaa
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 7
Lauteille: Toukokuu 2017
Etulaji: Bjj/SW

BJJ / SW aloittelija

#16

Viesti simppaa »

Okei joo. Hyviä vinkkejä, tiedän miltä pohjalta lähtee etenemään. Lasketaanko katkarapu pakenemiseksi jos kaveri on tullut sideen? Muuta pakoa en osaa siitä. Ja half guardit on kans sellanen juttu joihin en ole löytänyt oikeen tekniikoita tai keksinyt, mutta kyllä se tästä :)
Kuvake
Huppu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 493
Lauteille: Lokakuu 2010

BJJ / SW aloittelija

#17

Viesti Huppu »

simppaa kirjoitti:Okei joo. Hyviä vinkkejä, tiedän miltä pohjalta lähtee etenemään. Lasketaanko katkarapu pakenemiseksi jos kaveri on tullut sideen? Muuta pakoa en osaa siitä. Ja half guardit on kans sellanen juttu joihin en ole löytänyt oikeen tekniikoita tai keksinyt, mutta kyllä se tästä :)
No kyllä siihen katkarapuun kannattaa ainakin liittää terävä siltaus jos sieltä alta karkuunkin haluaa päästä. Halfguardista alla on tärkeintä voittaa grippitaistelu. Usein aloittelijat ovat liikaa selällään tai keskittyvät pelkästään underhookin hakemiseen, unohtaen kaiken muun. Yksinkertaisesti ole vain kyljellään, iske kuin käärme, äläkä jätä lainkaan tilaa. Ei kannata liikaa murehtia siitä mitä osaa ja mitä ei. Kyllä ne perusjutut sieltä vuosien aikana jää muistiin. Toki suosittelen hankimaansen teku partnerin jonka kanssa voi käydä fiilistelemässä omalla ajalla juttuja. Optimi tilanteessa tämä partneri olisi jo edistyneempi, mutta kyllä valkovyötkin voi keskenään tuhista.
Oss!
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

BJJ / SW aloittelija

#18

Viesti JanneM »

Suosittelen juttelemaan seuran ohjaajien kanssa tästä ongelmasta. Jos salilla tosiaankin on henkilöitä ketkä runttaavat, niin ehkä ohjaajat voivat ohjeistaa sparreja paremmin tai sitten vain pyrit olemaan ottamatta heitä pareiksi. Jopon kirjoitus oman painityylin tutkailemisesta on erittäin hyvä. Varsinkin loukit johtuvat monesti omasta taputtamishaluttomuudesta ja tarpeettomasta räjähtelystä...
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
speksi
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8
Lauteille: Syyskuu 2012

BJJ / SW aloittelija

#19

Viesti speksi »

Kuten aikaisemmissa viesteissä on sanottu, syitä kovaa ottamiseen voi olla monta ja edes samalla ihmisellä syyt eivät välttämättä ole samoja.

Olen itse huomannut, että kun BJJ-saleilla se treenikavereihin tutustuminen ja muu rupattelu saattaa tasottaa muiden suhtautumista itseen. Itselläni meni aika kauan että sain suuni auki ja kun alkoi jutella ihmisten kanssa ennen ja jälkeen treenien alkoi saada myös siimaa sparreissa. Tuttua miestä ei ole niin kiva kiusata.
Jakobsson
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4
Lauteille: Kesäkuu 2016
Paikkakunta: Helsinki

BJJ / SW aloittelija

#20

Viesti Jakobsson »

Itse olin ja olen aktiivinen sen suhteen, että kysyn usein kokeneemmilta vinkkejä esim. olisinko voinut päästä lukosta tms. pois vielä jotenkin tai miten olisi pitänyt toimia toisin että en olisi joutunut siihen tilanteeseen. Tämä on ainakin omalla kohdallani kehittänyt ja helpottanut paljon.

Myös alussa tein niin, että kun olin joutunut esim. kuristuksen uhriksi selästä katsoin seuraava kertaa varten netistä yhden videon paosta ja ko position filosofiasta. Seuraavassa sparrissa jossa oli vastassa kovempi painija "annoin" hänen ottaa sen position eli tarjosin selkää ja pyrin kokeilemaan pakotekniikkaa. Uhrasin siis vähintään yhden sparrin ja keskityin vain pakenemiseen positiosta.

Kun oppii pakenemaan/selviytymään tilanteesta on mahdollista päästä sen jälkeen toteuttaa omaa hyökkäystä/etenemistä.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 18 kurkkijaa