Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
Komba
Valvoja: Valvoja
-
- etupotkija
- Viestit: 21175
- Lauteille: Joulukuu 2007
Komba
Tuollaiset syytökset sanojen suuhun laittamisesta ovat hauskoja. Paljosta vetoa, et onnistu oikeasti löytämään sanojen laittamista suuhun... Tarkistin viestini ja sitä ei yksinkertaisesti tapahdu. Kerro kuitenkin, kun nyt kerran syytät.
Ja niin, eihän lajin nimen ja lafkan nimen tarvitse olla samoja ja toisaalta ne voi myös aivan hyvin olla. Tämä ei kuitenkaan liity mitenkään siihen että ihan Jusukinin viestiä myöten nämä ovat selvästi eri asioita ja näiden tahallinen sekoittaminen ei palvele mitään asiaa.
Aiheuttavat pelkästään tällaisia paremmin toimivassa keskustelussa turhia viestejä, jotka lähinnä häiritsevät niitä, jotka oikeasti lukevat ketjuun kirjoitetut asiat.
Ja jos sen järjen ottaa ihan käteen, voi jo siitä päätellä että kuvailtu lajitoiminta ei tietenkään kytkeydy juuri mitenkään turvallisuusasioihin. Ehdotankin jälkimmäisille omaa ketjuaan Vartiotorniin, jos asia oikeasti kiinnostaa.
Ja niin, eihän lajin nimen ja lafkan nimen tarvitse olla samoja ja toisaalta ne voi myös aivan hyvin olla. Tämä ei kuitenkaan liity mitenkään siihen että ihan Jusukinin viestiä myöten nämä ovat selvästi eri asioita ja näiden tahallinen sekoittaminen ei palvele mitään asiaa.
Aiheuttavat pelkästään tällaisia paremmin toimivassa keskustelussa turhia viestejä, jotka lähinnä häiritsevät niitä, jotka oikeasti lukevat ketjuun kirjoitetut asiat.
Ja jos sen järjen ottaa ihan käteen, voi jo siitä päätellä että kuvailtu lajitoiminta ei tietenkään kytkeydy juuri mitenkään turvallisuusasioihin. Ehdotankin jälkimmäisille omaa ketjuaan Vartiotorniin, jos asia oikeasti kiinnostaa.
-
- kylkeenpotkija
- Viestit: 2661
- Lauteille: Heinäkuu 2016
- Etulaji: keppijumppa
- Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini
Komba
EI tarvitse, mutta tässä tapauksessa pitäisi olla. Komban nettisivujen alalaidassa on seuraavat tekstit, josta päätellen yhtiö on nimeltään juurikin Komba International:JanneM kirjoitti:Eihän sen palveluita tarjoavan firman tarvitse olla saman niminen lajin kanssa...
E N T E R P R I S E
Komba International Ltd.
Komba Services R&D
Helsinki, Finland
Tämä liittyy siihen, että jos mainostetaan, että yritys tarjoaa jotain palveluja, niin olisi kiva että se yritys olisi olemassa. Ihan oikeasti, eikä vain suunnitelmissa.
-
- etupotkija
- Viestit: 3562
- Lauteille: Maaliskuu 2006
- Paikkakunta: Helsinki
- Etulaji: potkunyrkkeily
- Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
- Takalajit: Budoturismi
Komba
Vaikka Komba-videot eivät tee minuun vaikutusta (toisin kuin kotisivut) niin tämä on kyllä virkistävä uusi keskustelunaihe. Jusukin, käytät terminologiaa joka ei ole tyypillistä kamppailulajeille. Voisin tietysti katsoa googlesta, mutta ehkäpä voisit kertoa mitä tarkoitat esim. pelimekaniikalla?
Mitetiskelin hieman tuota veitsenheiton mekaniikkaa ja miten se vertautuu lyömiseen. Modet jakakoon omaksi ketjukseen jos näkevät aiheelliseksi. Mielestäni veitsenheitton kineettinen ketju ei kauheasti eroa pesäpallon heitosta. Käden - varsinkin ranteen ja sormien - liikkeiden hienovarainen kontrolli on tosin veitsenheitossa korostetussa asemassa. Mutta pysytään nyt veitsenheitossa kun siitä oli puhe. Tai no, otan vielä shurikenin (heittopiikin) heittelyn tähän mukaan.
Kohdassa 1:40 on oiva hidastus yksittäisestä veitsenheitosta. Kehonkäytöllä saa varmasti tuotettua paljon vomaa (itse tajusin vasta tänä kesänä että veitsi uppoaa heittämällä huomattavasti syvemmälle puuhun kuin lyömällä) , mutta latausliike on suuri ja loppuasento hutera. Olennaisa miinuksia, jos laittaa heiton - tai lyönnin - kamppailukontekstiin.
Kohdassa 2:25 näkee suhta selkeästi shurikeninheiton kehonkäytön. Itseasiassa hyvin samanlainen, mutta napakampi, kuin ylemmässä veitsivideossa. Lataus on pienempi ja asento pysyy kasassa. Huomattavasti kamppailullisempi. Voisin kuvitella että tuosta ei ole vaikea modata tehokasta shutoa (kämmensyrjälyöntiä).
Mitetiskelin hieman tuota veitsenheiton mekaniikkaa ja miten se vertautuu lyömiseen. Modet jakakoon omaksi ketjukseen jos näkevät aiheelliseksi. Mielestäni veitsenheitton kineettinen ketju ei kauheasti eroa pesäpallon heitosta. Käden - varsinkin ranteen ja sormien - liikkeiden hienovarainen kontrolli on tosin veitsenheitossa korostetussa asemassa. Mutta pysytään nyt veitsenheitossa kun siitä oli puhe. Tai no, otan vielä shurikenin (heittopiikin) heittelyn tähän mukaan.
Kohdassa 1:40 on oiva hidastus yksittäisestä veitsenheitosta. Kehonkäytöllä saa varmasti tuotettua paljon vomaa (itse tajusin vasta tänä kesänä että veitsi uppoaa heittämällä huomattavasti syvemmälle puuhun kuin lyömällä) , mutta latausliike on suuri ja loppuasento hutera. Olennaisa miinuksia, jos laittaa heiton - tai lyönnin - kamppailukontekstiin.
Kohdassa 2:25 näkee suhta selkeästi shurikeninheiton kehonkäytön. Itseasiassa hyvin samanlainen, mutta napakampi, kuin ylemmässä veitsivideossa. Lataus on pienempi ja asento pysyy kasassa. Huomattavasti kamppailullisempi. Voisin kuvitella että tuosta ei ole vaikea modata tehokasta shutoa (kämmensyrjälyöntiä).
-
- polveenpotkija
- Viestit: 149
- Lauteille: Syyskuu 2017
- Etulaji: Komba
- Sivulajit: Free style martial arts
Komba
Komba on vuorovaikutusharjoitus, jonka lähtäkohta on pitäytyminen voimankäytöstä. Sellaisenaan se on erinomainen harjoitus opettamaan vaikka omien rajojen asettamista, empatiaa ja tilankäytön strategiaa.
En lähtisi hyökkäämään kohti tuntematonta vastustajaa, ilman suunnitelmaa voittaa.
Kotisivumme on tehty liiketoimintasuunnitelman pohjalta. Keskeisin lisäarvo turva-alalle on juurikin empaattisten taisteluvuorovaikutustaitojen kehittäminen - sisarellinen kosketus, joka purkaa konfliktia.
Turva-alaan liittyvät palvelut voidaan räätälöidä yhteistyökumppaneidemme kanssa, jotka vastaavat toiminnan oikeellisuudesta. KIn (Komba International) ammattiosaamisen taso perustuu verkostoon ihmisiä, jotka vastaavat omista erityisosaamisalueistaan. Kun väkivalta alkaa, komba loppuu. Taltuttamiseen on olemassa jo riittävästi ihanteellisia tapoja.
Isä mitron suitsukeastia on kaksipäinen meteorhammer ja minun osaltani sen käyttäminen on free style martial artsia. Kombassa kontaktin voi jaotella, viiltävään, murskaavaan ja tarttuvaan (yleensä harjoittelemme vain käsillä, tarttuminen ilman tartuntaa).
Kombaajana ja free stylerinä minulla on mahdollisuus tuoda meteorhammer mukaan joukkotaisteluun.
'Pelimekaniika' on meidän code of conduct - tapa toimia. Monesti käytämme sen kehittämiseen 'reverse engineering' tyylistä menetelmää, eli jos Isä Mitro halutaan taistelukentälle - minkälaiset sääntöjen tulisi olla, jotta riskit voidaan minimoida, eikä tekemisen meditatiivisuudesta tai hauskuudesta tarvitse tinkiä.
Uskottavuutemme kaikilla liiketoiminnan osa-alueilla riippuu verkostomme laadusta. Meille on tärkeää ylipäätään vuorovaikuttaa eri lajien edustajien kanssa, saadaksemme ulkopuolisen näkemyksen komban käytännön ja periaatteiden tolkullisuudesta.
Tähän mennessä palaute on ollut hyvää ja kritiikki kohdistunut lähinnä vapaamuotoiseen järjestäytymiseen asian tiimoilta. Voisi sanoa, että tuotekehitys on vielä käynnissä, emmekä ole päässeet julkaisuvaiheeseen.
Kiitos mielenkiintoisista veitsenheittovideoista
Tekniikkani on helpoin selittää käyttäen keppiä esimerkkinä; kun pyöritän keskeltä vaikka tilassa liikkuen kerään kepille momenttia - lyönti on irti päästämistä ja vapaan energian suuntaamista, tällöin keppi liikkuu kädessäni keskeltä päähän. Voin itse samalla hypätä kepin kanssa tai vaikka heittää sen keihäänä.
Videossa kokeilin tätä isolle meteorhammerilla ensimmäistä kertaa.
Tämä on oikeastaan kaikkei vaikein tehdä juurikin veitsellä, koska ase on niin pieni. Olen käyttänyt kuitenkin veitsenheittoa tapana oppia, koska esineen kokonaisliikerata on tarpeeksi iso, jotta voin helposti arvioida metodiikkaa. Uskoakseni lopputulema on pystyä 'keräämään vapaata energiaa' ja päästää veitsiä irti vaikka yhdeksästä metristä kohti taulua. Arvelen, että keskipakoisvoimasta johtuen, kokemuksena heittäminen olisi levollista, kuin tiputtelisi veitsiä katolta alaspäin.
Miellän tämän chi'n mallintamisesksi karkealla tasolla. Tutkin ilmiötä kineettisen energian ja sosiaalisen merkityksen näkökulmasta. Teema toistuu kombassa hyvän voimankäytön ja vuorovaikutuksen harjoittamisena.
En lähtisi hyökkäämään kohti tuntematonta vastustajaa, ilman suunnitelmaa voittaa.
Kotisivumme on tehty liiketoimintasuunnitelman pohjalta. Keskeisin lisäarvo turva-alalle on juurikin empaattisten taisteluvuorovaikutustaitojen kehittäminen - sisarellinen kosketus, joka purkaa konfliktia.
Turva-alaan liittyvät palvelut voidaan räätälöidä yhteistyökumppaneidemme kanssa, jotka vastaavat toiminnan oikeellisuudesta. KIn (Komba International) ammattiosaamisen taso perustuu verkostoon ihmisiä, jotka vastaavat omista erityisosaamisalueistaan. Kun väkivalta alkaa, komba loppuu. Taltuttamiseen on olemassa jo riittävästi ihanteellisia tapoja.
Isä mitron suitsukeastia on kaksipäinen meteorhammer ja minun osaltani sen käyttäminen on free style martial artsia. Kombassa kontaktin voi jaotella, viiltävään, murskaavaan ja tarttuvaan (yleensä harjoittelemme vain käsillä, tarttuminen ilman tartuntaa).
Kombaajana ja free stylerinä minulla on mahdollisuus tuoda meteorhammer mukaan joukkotaisteluun.
'Pelimekaniika' on meidän code of conduct - tapa toimia. Monesti käytämme sen kehittämiseen 'reverse engineering' tyylistä menetelmää, eli jos Isä Mitro halutaan taistelukentälle - minkälaiset sääntöjen tulisi olla, jotta riskit voidaan minimoida, eikä tekemisen meditatiivisuudesta tai hauskuudesta tarvitse tinkiä.
Uskottavuutemme kaikilla liiketoiminnan osa-alueilla riippuu verkostomme laadusta. Meille on tärkeää ylipäätään vuorovaikuttaa eri lajien edustajien kanssa, saadaksemme ulkopuolisen näkemyksen komban käytännön ja periaatteiden tolkullisuudesta.
Tähän mennessä palaute on ollut hyvää ja kritiikki kohdistunut lähinnä vapaamuotoiseen järjestäytymiseen asian tiimoilta. Voisi sanoa, että tuotekehitys on vielä käynnissä, emmekä ole päässeet julkaisuvaiheeseen.
Kiitos mielenkiintoisista veitsenheittovideoista
Tekniikkani on helpoin selittää käyttäen keppiä esimerkkinä; kun pyöritän keskeltä vaikka tilassa liikkuen kerään kepille momenttia - lyönti on irti päästämistä ja vapaan energian suuntaamista, tällöin keppi liikkuu kädessäni keskeltä päähän. Voin itse samalla hypätä kepin kanssa tai vaikka heittää sen keihäänä.
Videossa kokeilin tätä isolle meteorhammerilla ensimmäistä kertaa.
Tämä on oikeastaan kaikkei vaikein tehdä juurikin veitsellä, koska ase on niin pieni. Olen käyttänyt kuitenkin veitsenheittoa tapana oppia, koska esineen kokonaisliikerata on tarpeeksi iso, jotta voin helposti arvioida metodiikkaa. Uskoakseni lopputulema on pystyä 'keräämään vapaata energiaa' ja päästää veitsiä irti vaikka yhdeksästä metristä kohti taulua. Arvelen, että keskipakoisvoimasta johtuen, kokemuksena heittäminen olisi levollista, kuin tiputtelisi veitsiä katolta alaspäin.
Miellän tämän chi'n mallintamisesksi karkealla tasolla. Tutkin ilmiötä kineettisen energian ja sosiaalisen merkityksen näkökulmasta. Teema toistuu kombassa hyvän voimankäytön ja vuorovaikutuksen harjoittamisena.
-
- etupotkija
- Viestit: 3562
- Lauteille: Maaliskuu 2006
- Paikkakunta: Helsinki
- Etulaji: potkunyrkkeily
- Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
- Takalajit: Budoturismi
Komba
Eli pelimekaniikka tarkoittaa yksinkertaisetusti samaa kuin pelin säännöt?Jusukin kirjoitti: 'Pelimekaniika' on meidän code of conduct - tapa toimia. Monesti käytämme sen kehittämiseen 'reverse engineering' tyylistä menetelmää, eli jos Isä Mitro halutaan taistelukentälle - minkälaiset sääntöjen tulisi olla, jotta riskit voidaan minimoida, eikä tekemisen meditatiivisuudesta tai hauskuudesta tarvitse tinkiä.
Kiitos mielenkiintoisista veitsenheittovideoista
Tekniikkani on helpoin selittää käyttäen keppiä esimerkkinä; kun pyöritän keskeltä vaikka tilassa liikkuen kerään kepille momenttia - lyönti on irti päästämistä ja vapaan energian suuntaamista, tällöin keppi liikkuu kädessäni keskeltä päähän. Voin itse samalla hypätä kepin kanssa tai vaikka heittää sen keihäänä.
Videossa kokeilin tätä isolle meteorhammerilla ensimmäistä kertaa.
Tämä on oikeastaan kaikkei vaikein tehdä juurikin veitsellä, koska ase on niin pieni. Olen käyttänyt kuitenkin veitsenheittoa tapana oppia, koska esineen kokonaisliikerata on tarpeeksi iso, jotta voin helposti arvioida metodiikkaa. Uskoakseni lopputulema on pystyä 'keräämään vapaata energiaa' ja päästää veitsiä irti vaikka yhdeksästä metristä kohti taulua. Arvelen, että keskipakoisvoimasta johtuen, kokemuksena heittäminen olisi levollista, kuin tiputtelisi veitsiä katolta alaspäin.
En osannut kuvitella tuota kuvaamaasi heittotapaa. Voisitko laittaa jonkun videon? Jos saat veitsen lentämään suoraan 9m niin sen ainakin haluan nähdä - ja oppia.
-
- polveenpotkija
- Viestit: 149
- Lauteille: Syyskuu 2017
- Etulaji: Komba
- Sivulajit: Free style martial arts
Komba
Pelimekaniikkaan liittyy syyt toiminnalle. Jos joka haluaa herona freestylettää palavalla miekalla joukkotaistelussa, täytyy pelimekaniikan mahdollistaa se.
Tähän liittyy esim. palavan aseen turvallinen ja kaunis käsittely, ja kuinka hero pystyy vapaasti liikkumaan niin, että hänen alta aina väistetään.
Pelissä on sääntö, että teräväksi luokitellun aseen alta on väistettävä, jos se osuu.
Oikeasti terävä tai palava ase ei saa koskaan osua toiseen, joten niitä on ennaltaväistettävä, jotta heron ja massan suhde on sellainen, että hero saa liikkua vapaasti.
Sitten päätetään onko kaikki kaikkia vastaan, vai heroa vastaan, vai joukkueissa, ja onko pelillä jotain tavoitteita?
Sääntö on siis hero rule's
Toi heitto on ballistinen, siinä synnytetään liikkeellä vapaata energiaa, ja sitten oikeassa kohdassa ohjataan se keskeltä ulos keskipakosvoimaisesti ja maasta ylöspäin nostaen. Kun toteuttaa keholla ballistisen kaaren alkuosan, loppuosasta muodostuu esineen lentorata. Tällätavoin voisi periaatteessa heittää aika kaukaakin
Yhdeksäs vuosi menossa, koitan saada tekniikan valmiiksi. Etäisyyden kasvaessa, vaatimukset liikeratojen täydellisyydestä kasvavat samalla aika reilusti.
Kerran olin aamulla taistelukentällä ja laajensin sitä kasvimaan päälle, jotta pääsin 9 metriin heittämään. Tekniikka oli kehittynyt ja oli jotenkin helpompi heittää kauempaa. Heitin veitset kerran ja kaikki kahdeksan napsahti tauluun.. Tekniikka oli siis onnistunut, mutta se on muuttunut jo monta kertaa ottamaan huomioon uusia asioita.
Eli toi heittäminen tässä tekniikassa on semmonen master level, että mä en ole vielä siellä, että sen varsinaisesti osaisi totetuttaa vaikka taistelunäytöksessä, mutta saattaisi siitä jonkun videon saada kuvattua. Helpompi on näyttää liike kepillä, käytännössä se on ihan sama.
Tähän liittyy esim. palavan aseen turvallinen ja kaunis käsittely, ja kuinka hero pystyy vapaasti liikkumaan niin, että hänen alta aina väistetään.
Pelissä on sääntö, että teräväksi luokitellun aseen alta on väistettävä, jos se osuu.
Oikeasti terävä tai palava ase ei saa koskaan osua toiseen, joten niitä on ennaltaväistettävä, jotta heron ja massan suhde on sellainen, että hero saa liikkua vapaasti.
Sitten päätetään onko kaikki kaikkia vastaan, vai heroa vastaan, vai joukkueissa, ja onko pelillä jotain tavoitteita?
Sääntö on siis hero rule's
Toi heitto on ballistinen, siinä synnytetään liikkeellä vapaata energiaa, ja sitten oikeassa kohdassa ohjataan se keskeltä ulos keskipakosvoimaisesti ja maasta ylöspäin nostaen. Kun toteuttaa keholla ballistisen kaaren alkuosan, loppuosasta muodostuu esineen lentorata. Tällätavoin voisi periaatteessa heittää aika kaukaakin
Yhdeksäs vuosi menossa, koitan saada tekniikan valmiiksi. Etäisyyden kasvaessa, vaatimukset liikeratojen täydellisyydestä kasvavat samalla aika reilusti.
Kerran olin aamulla taistelukentällä ja laajensin sitä kasvimaan päälle, jotta pääsin 9 metriin heittämään. Tekniikka oli kehittynyt ja oli jotenkin helpompi heittää kauempaa. Heitin veitset kerran ja kaikki kahdeksan napsahti tauluun.. Tekniikka oli siis onnistunut, mutta se on muuttunut jo monta kertaa ottamaan huomioon uusia asioita.
Eli toi heittäminen tässä tekniikassa on semmonen master level, että mä en ole vielä siellä, että sen varsinaisesti osaisi totetuttaa vaikka taistelunäytöksessä, mutta saattaisi siitä jonkun videon saada kuvattua. Helpompi on näyttää liike kepillä, käytännössä se on ihan sama.
-
- etupotkija
- Viestit: 3562
- Lauteille: Maaliskuu 2006
- Paikkakunta: Helsinki
- Etulaji: potkunyrkkeily
- Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
- Takalajit: Budoturismi
Komba
Ok. Alkuun en tiennyt yhtään mitä on pelimekaniikka. Nyt käsitän ne yksinkertaisesti harjoitteen säännöiksi ja ohjeiksi. Erilaisissa tehtäväsparreissahan monesti keksitään säännöt sellaisiksi että "tekijä" saisi onnistuneita suorituksia enemmän kuin maalimies. Maalimiehen tehtävään voi jopa kuulua selkeiden paikkojen tarjoaminen jos tekijä ei muuten saa suoritusta alkamaan.Tällainen tuli mieleen pelimekaniikasta..
Joku video olisi kiva nähdä tuosta heitotekniikasta. Itse olen heitellyt veitsiä säännöllisen epäsäännollisesti yli 20 vuotta, mutta aina se ase pyörii. Vähintään puoli kierrosta. Nykyisin hion 4,5m etäisyydeltä kierroksen he heittoja virallisella SM-veitsellä.
Joku video olisi kiva nähdä tuosta heitotekniikasta. Itse olen heitellyt veitsiä säännöllisen epäsäännollisesti yli 20 vuotta, mutta aina se ase pyörii. Vähintään puoli kierrosta. Nykyisin hion 4,5m etäisyydeltä kierroksen he heittoja virallisella SM-veitsellä.
-
- etupotkija
- Viestit: 20307
- Lauteille: Tammikuu 2005
- Paikkakunta: JKL
Komba
Oliko Jusukin lajitausta tässä ketjussa jossain? Oliko sulla jonglööraamisen lisäksi kamppailutasutaa kuinka laajalti?
-
- etupotkija
- Viestit: 19240
- Lauteille: Tammikuu 2005
- Paikkakunta: Oulu
- Etulaji: Potkunyrkkeily
- Takalajit: Karate, ju-jutsu
Komba
Oletko tullut ajatelleeksi, että oman lajin pohjalle olisi hyvä saada oppia jostain ulkopuolelta ja mielellään melko paljon. Kamppailulajien oppiminen tapahtuu hyvässä opetuksessa paljon nopeammin kuin omin päin, kun asioita ei tarvitse keksiä itse yrityksen ja erehdyksen kautta. Lajeja on kuitenkin treenattu historian saatossa jo vuosituhansia ja useimmat yleispätevät periaatteet on jo löydetty. Ne eivät kuitenkaan ole aloittelijalle selviä ja ne pitää opettajan hänelle kertoa. Tämä on paljon tehokkaampaa kuin se että niitä lähtisi etsimään itse.
Antti Sariola
www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/
You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/
You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
-
- etupotkija
- Viestit: 21175
- Lauteille: Joulukuu 2007
Komba
Oma mielikuvani Kombasta on sellainen, että se on lajikentällä niin omalaatuinen juttu, sanan neutraalissa merkityksessä, että minä en ainakaan tässä ketjussa sanottujen perusteella osaisi neuvoa arvaillenkaan, että mistä spesifisestä suunnista oppia kannattaisi hakea.
Voi jopa olla niin, että ajatuksenvaihto lukuisiin suuntiin on tuossa tapauksessa paras tapa edetä.
Toivottavasti paketti kestää kasassa vuosia ja jengiä kiinnostaa!
Voi jopa olla niin, että ajatuksenvaihto lukuisiin suuntiin on tuossa tapauksessa paras tapa edetä.
Toivottavasti paketti kestää kasassa vuosia ja jengiä kiinnostaa!
-
- kylkeenpotkija
- Viestit: 3467
- Lauteille: Marraskuu 2006
- Paikkakunta: Helsinki
- Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.
Komba
Eli et ole harjoitellut varsinaisesti kenenkään alaisuudessa kamppailua?
Onko sulla kokemuksia ns käytännön tilanteista sitten paljon? Eli siis onko sulla käsitystä siitä miten kamppailu etenee ihan oikeasti?
Ettei vaan tilanne olisi että opetat muille ihmisille asiaa jota et ole koskaan tehnyt itse "oikeasti" etkä ole koskaan oppinut keneltäkään..? Meinaan, jos opettelet aivan yksinäsi etkä testaa asioita "kadulla" (toivottavasti ) niin mistä tiedät että teet oikeita asioita?
Onko sulla kokemuksia ns käytännön tilanteista sitten paljon? Eli siis onko sulla käsitystä siitä miten kamppailu etenee ihan oikeasti?
Ettei vaan tilanne olisi että opetat muille ihmisille asiaa jota et ole koskaan tehnyt itse "oikeasti" etkä ole koskaan oppinut keneltäkään..? Meinaan, jos opettelet aivan yksinäsi etkä testaa asioita "kadulla" (toivottavasti ) niin mistä tiedät että teet oikeita asioita?
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol
Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
-
- kylkeenpotkija
- Viestit: 3467
- Lauteille: Marraskuu 2006
- Paikkakunta: Helsinki
- Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.
Komba
Onko missään videota jossa simuloitaisiin tilannetta missä toinen lyö ja puolustaja sitten hoitaa tilanteen lajin periaatteiden mukaisesti "loppuun".. kun olen nähnyt videota vain tuosta flow-drillimäisestä toiminnasta, ja se ei anna kuvaa siitä miten laji toimisi silleen oikeesti....
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol
Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Seuraajat
AlexMachine • Andy • Antti • AriJ • Ars Dimicatio • Eizei • Hemmukka • Jasse • JKOO • Joeli T. • Jussi Häkkinen • Jusukin • kallev • Kari Aittomäki • Kuhmu • Lasse Candé • Mika Väyrynen • Mänzy • Nico • Oar • Paanari • Petri Puolakka • sinappi • Taijin harjoittaja • tapsaattori • tohtorismies • Veepee • zzxx