Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Jousiammunta ja jousimetsästys

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Jousiammunta/jousimetsästys.

#76

Viesti MtJ »

Koitin Etolasta hakea, siellä tais olla joo jotakin... Ainaki näemmä 15mm solumuovia. Hitto kun niitä ei saa sillee fiksusti liimattua yhteen... Olis tuo kyllä halpaa ainakin. Jos jostain löytyis vielä yli 50mm paksua levyä tai edes sen verran, ni olispa kätevä :D
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys.

#77

Viesti Andy »

Osta tatami?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Jousiammunta/jousimetsästys.

#78

Viesti MtJ »

Nii joo, niissähän oli niitä solumuovivaihtoehtoja, hitto pitääki katsoa. Kiitos!
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1347
Lauteille: Maaliskuu 2012

Jousiammunta/jousimetsästys.

#79

Viesti Timpa »

On olemassa sellaisia solumuovilevyjä, joissa toinen puoli on tarraa. Minullakin on sellaista 50millistä levyä.
Eli niitä vaan liimailee päällekkäin.
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Jousiammunta/jousimetsästys

#80

Viesti MtJ »

Tässä pyöritellyt nyt hommaa, niin täytynee pistää vanhoja rättejä juuttikangassäkkiin, sitä kangasta sattumalta löytyi kotoa metrikaupalla. Lisäksi pohtinut tässä jousikalastusta, kun vermeetkin on nyt sitten, niin siinä lie toiminee harjoittelua varten muovipullo täytettynä uretaanilla.

Se kyllä täytyy myöntää, että etenkin jousikalastus oli todella mielenkiintoisen oloista hommaa. Siis metsästellä kaloja jousella, mikä voisi olla parempaa?
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Jousiammunta/jousimetsästys

#81

Viesti Kari Aittomäki »

Aika harva juttu. Etenkin tuulastustyylisesti aivan kerrassaan kiehtovaa.
Ja koska tämä:

Kuva

Oma kipinäni syttyi jo kauansitte:



Millähän nuo saa pidettyä ton langan noin solmuttomana.
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Jousiammunta/jousimetsästys

#82

Viesti MtJ »

Yksi erikoisimpia pongauksia tuohon liittyen oli hauen kalastus avannosta jousella. Tässä mallia siihen:



En tiiä perskatti, pitäisköhän koittaa, haukia on niin älyttömästi joissakin lammissa kodin lähistöllä, ettei mitään rajaa.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
JukkaS
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 121
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Keuruu
Etulaji: Historiallinen miekkailu

Jousiammunta/jousimetsästys

#83

Viesti JukkaS »

MtJ kirjoitti:Tässä pyöritellyt nyt hommaa, niin täytynee pistää vanhoja rättejä juuttikangassäkkiin, sitä kangasta sattumalta löytyi kotoa metrikaupalla. Lisäksi pohtinut tässä jousikalastusta, kun vermeetkin on nyt sitten, niin siinä lie toiminee harjoittelua varten muovipullo täytettynä uretaanilla.

Se kyllä täytyy myöntää, että etenkin jousikalastus oli todella mielenkiintoisen oloista hommaa. Siis metsästellä kaloja jousella, mikä voisi olla parempaa?
Jousikalastus on kyllä vinkeää hommaa. Vaatii vain aikalailla harjoittelua että oppii ampumaan oikeaan paikkaan - laskeskelin, että jos maali on puolen metrin syvyydessä ja viiden metrin päässä, niin joutuu jo metrin verran ampumaan nähdystä maalista lyhyeksi että osuu. Tuollainen avantokalastus lienee ammunnan puolesta helpompaa kun valo ei pääse taittumaan niin paljoa.
Weird things happen when you swallow swords - Thom Sellectomy
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Jousiammunta/jousimetsästys

#84

Viesti MtJ »

Juu, mulla on tuulastuksesta kokemusta, miten vinoon se syvällä oleva kala "menee", mutta tän jousen kanssa olen täysin noviisi. Mutta nyt on kerrankin kesäksi odoteltavaa, pääsee jännää uutta juttua koittamaan. Ei se saaliskaan nyt aluksi mitään meinaa, enempi jännitän sitä uutta harrastusta ja välineistöä, kuin sitä, että tuleeko saalista vai ei.

Tietenkin hienoa sitten kun jotain saa, mutta pääasia on tää uusi puuhastelu tässä, ei niinkään saaliit. Täytyy vielä värkkäillä tyhjistä pulloista ja uretaanista harjoittelumaalejakin, niin pääsen kesällä harjoittelemaan joka päivä laiturin päästä laukauksia eri syvyyksille. Mulla on siinä hiekkaranta lähellä ja laituri, joten siinä on loistava harjoituspaikka, kun nuolet ei jää uppotukkeihin ym. kiinni, vaan ne saa pohjasta helpolla irti.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Jousiammunta/jousimetsästys

#85

Viesti Kari Aittomäki »

Mutta ekkös sä epätykännyt hauesta?

Tohon vedenalaiskiikarointiin sain itte hyvän tuntuman pikkujantterina kevätaikaan, kaskun tohon pellolle nousi vesi (joki tulvi yli eikä ollu vielä salaojia).
Hauet nousi kutemaan niin ei muuta kuin uittamaan rautalankaa kidusten taakse.
Oli jännää, oppi mukavasti tajuamaan sen vääristymän ja hiiviskelyn ja varjonheiton merkityksen.
V'tutti eräs ruotsalainen joka kävi rätkimässä niitä haukia haulikolla. Onneks olin parempi futiksenpelaaja, vaikka sälli on edelleen aktiivi ja oikeen seurapäällystöä.

Kiitos tosta avantovideosta, kiinnostava.
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Jousiammunta/jousimetsästys

#86

Viesti MtJ »

Koirille meinasin keitellä ja kylän mummoille kiikuttaa saaliskalat, itse en suuhun pistä haukea, ellei satu vähän isompi kala tai joku muu erikoisempi, miksi just haukea pitää syödä. Tässä on useampikin vanha mummo ja pappa, jotka ostaa jopa kaupasta kalansa, semmoinen peli ei oikein tunnu järjelliseltä ;)

Itse haen ehkä eniten lahnaa ja siikaa saaliiksi. Etenkin lahna kiinnostaa, parhaita kaloja.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Jousiammunta/jousimetsästys

#87

Viesti MtJ »

Mulla on lahnalle tässä jopa sotajuoni mietittynä, kun tiedän kaislikot missä lahnaparvet kesällä mekastaa. Meinasin mennä tyynenä päivänä kahvitermoksen kanssa päiväksi istumaan kaislikon reunaan polarisoivat lasit päässä ja odotella savulahnan raaka-aineet saapuvaksi. Kiire ei saa tietysti olla, mikä on vähän niinkuin jutun juoni siinä lahnan odotuksessa.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys

#88

Viesti Mjölnir »

Tuollainen tuossa yksi päivä
E651B22D-634E-40FF-8E80-E96D28076D84.jpeg
On tuo jousimetsästys haastavaa, vaikka etäisyys on haulikon luokkaa, niin pitää olla hyvin naamioitunut ja jousen jännittäminenkin voi olla liikaa aralle eläimelle. Joko liike tai ääni. Ja jos ampuu liian kauas, eläin voi väistää kun kuulee äänen ja kun nuoli tulee niin hitaasti, niin ehtii hypätä syrjään
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Jousiammunta/jousimetsästys

#89

Viesti MtJ »

Mä mietin että koitan ennen hemikuun loppua piharusakkoa vielä, siinä kun on lintulaudan alla oikein leegio niitä. Ja tietenkin kun oon vetelä pska, niin ihan talon ikkunasta livautan. Täytyy kattoa miten käy, ne kyllä joka yö käy siinä.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys

#90

Viesti Mjölnir »

MtJ kirjoitti:Mä mietin että koitan ennen hemikuun loppua piharusakkoa vielä, siinä kun on lintulaudan alla oikein leegio niitä. Ja tietenkin kun oon vetelä pska, niin ihan talon ikkunasta livautan. Täytyy kattoa miten käy, ne kyllä joka yö käy siinä.
sim-kortillinen riistakamera siihen, niin puhelin kilahtaa, kun pupu on syömässä ;)
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 39 kurkkijaa