Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Method Makia

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Method Makia

#1

Viesti Mika »

Method Makia on suomalainen voima- ja liikkuvuusharjoitteluohjelma, jota voinee soveltaa kamppailulajien oheisharjoitteluun. Lasse Candé tiesi Potkun WhatsApp-ryhmässä kertoa, että Method Makian kehittäjä on (entinen?) karateka, jonka näissä treeneissä Lasse joskus parisen vuotta sitten kävi.



Millaisia kokemuksia ja ajatuksia teillä on Method Makiasta?

Potkulainen Antti K on treenannut tätä muutamia kuukausia. Toivottavasti hän näkee tämän ketjun. :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Antti K
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1339
Lauteille: Tammikuu 2012
Paikkakunta: JKL

Method Makia

#2

Viesti Antti K »

Ohjelmaa on nyt tullu muutama kuukausi. Päätin vähentää painojen kanssa heilumista ainakin vähäksi aikaa osaksi alaselkävaivojen ja osaksi vaan vaihtelun vuoksi. Lisäksi liikkuvuuden paraneminen houkutteli Method Makian kanssa.

Appi ja systeemi tuntuvat toimivan hyvin.

Välillä treeni on ollut säännöllisempää ja välillä vähän satunnaisempaa. Väittäisin että liikkuvuus on vähän tässä parin kuukauden aikana parantunut. Jotkut liikkeet eivät muutama kuukausi sitten onnistuneet, mutta nyt liikkuvuus riittää jo paremmin. Mitä nyt vähän on punttia tässä kokeillu Makian aloittamisen jälkeen, eivät voimatasotkaan ole ainakaan romahtaneet punttien jättämisen jälkeen.

Ikävää ainakin omalla kohdalla treenissä on taas se, että oman tason löytää aika nopeasti, jonka jälkeen ainakin minulla homma alkoi junnaamaan paikallan tai lähes paikallaan, kun liikkuvuus ei riitä ohjelman tarjoamiin liikkeisiin, eikä helpompi versio haasta tarpeeksi.

Eniten kyrsii kuitenkin Makian markkinointisysteemi, kun hinnat ja tarjoukset tuntuvat vaihtelevan välillä lähes päivittäin miten sattuu.

Muutaman kuukauden kokemuksella ajatukset kuitenkin positiivisen puolella. Hyvää treeniä ja ainakin omaa treenaamista helpottaa, kun saa suoraan ohjeet mitä tehdä ja montako toistoa. Selkäkin on ollut hetkittäin parempi ja ehkä ajan kanssa liikkuvuusharjoittelu auttaa lisää.
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4145
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Method Makia

#3

Viesti YJT »

Minäkin olen treenannut Makialla pariin otteeseen, ja olen joskus aloittanut Potkussa ketjunkin jossa käsitellään tällaisia treeniappseja.

Makiassa on mielenkiintoista treeniä, jossa on paljon vaihtelua. Treeni on luonteeltaan aika paljon street workout -tyylistä, eli kehonpainolla tehtävää treeniä jossa osa liikkeistä on liikkuvuus- ja koordinaatiovaatimusten suhteen varsin haastavia. Ei siis pelkkää burpeeta ja leuanvetoa. Erityisenä plussana on, että liikkuvuusharjoittelu on leivottu muun treenin sisään, jolloin se ei jää niin helposti tekemättä kuin erillinen venyttelysessio. Käyttäjä antaa ohjelmalle palautetta jokaisesta liikkeestä erikseen, jolloin ohjelma säätää harjoituksen progressiota palautteen mukaisesti. Itse olen kokenut, että progressio on varsin hidasta, vaikka antaisi koko ajan palautetta että liike oli aivan liian kevyt. Tiettyyn pisteeseen asti on toki hyväkin, jos progressio on rauhallinen, mutta se kyllä vaikuttaa motivaatioon jossain määrin.

Ohjelmassa on pari-kolmekymmentä "pääliikettä", joissa jokaisessa on useita kymmeniä progressiotasoja, eli helpompia variaatioita pääliikkeestä, tai liikkeitä jotka muuten tukevat pääliikkeen kehittymistä. Lisäksi ohjelmassa on aerobista kuntoa kehittäviä treenejä. Lisäksi harjoittelija voi valita jotain tiettyä osa-aluetta painottavia treeniohjelmia (esim leuanvedot ja soudut, tai käsilläseisonta); mikäli on ostanut käyttöoikeuden näihin erikoistumistreeneihin.

Omasta mielestäni appi voisi olla parempi; se on vähän niinkuin mobiiliversio tietokoneen selainversiosta, eikä vartavasten puhelimelle tehty applikaatio. Vertailukohtana voisi käyttää esim You Are Your Own Gym (YAYOG) appia, joka toimii puhelimella erittäin hyvin ja on vartavasten puhelinta varten laadittu. Olen tästä muuten antanut muutaman kerran palautettakin ja antanut omia parannusehdotuksiani, ja Makiasta on aina vastattu nopeasti ja tuntuu, että palautetta otetaan vastaan vaikka tietenkään jokaista ehdotusta ei toteuteta.

Itse en ole pitänyt hinnoittelua kovin poukkoilevana, tosin en ole sen jälkeen aktiivisesti sitä seurannut kun ostin kampanja-aikana koko paketin rajattoman käyttöoikeuden. Ennen joulua oli esimerkiksi kampanja, jossa sata (?) ensimmäistä saivat paketin -90% hintaan, seuraava erä maksoi -80% jne, ja kulloinenkin alennusprosentti oli selvästi merkattu sivuille. Toki hinta muuttuu ajan kanssa, mutta mielestäni hinnoitteluperusteet on ihan selkeästi kerrottu. Tai itse en ole ainakaan havainnut mitään satunnaisvaihtelua hinnoissa. Toki voi kysyä, että kannattaako ohjelmaa ostaa täyteen hintaan, kun alennuskampanjoita tuntuu olevan aika usein.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Method Makia

#4

Viesti Lasse Candé »

Joo, olen käynyt Method Makia -Maukan vetämissä crossfit-tyyppisissä treeneissä kaverini synttäreillä vuosia sitten ja hyvää treeniä oli. Jollakin myöhemmällä kerralla näin sitten näyttämänään puhelimen ruudulta miten Method Makia toimii ja näytti kyllä lupaavalta.

Antti K:n ja YJT:n viesteihin ei minulla ole lisättävää, kun en metodia tuota näyttökertaa ja silloista jutustelua paremmin tunne. Mutta joo, Maukka on vanha Genseiryu-karateka Lahdesta ja tuskin pistää pahakseen että kertoilen täällä tästä. :)
Kuvake
Antti K
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1339
Lauteille: Tammikuu 2012
Paikkakunta: JKL

Method Makia

#5

Viesti Antti K »

YJT kirjoitti: Itse en ole pitänyt hinnoittelua kovin poukkoilevana, tosin en ole sen jälkeen aktiivisesti sitä seurannut kun ostin kampanja-aikana koko paketin rajattoman käyttöoikeuden. Ennen joulua oli esimerkiksi kampanja, jossa sata (?) ensimmäistä saivat paketin -90% hintaan, seuraava erä maksoi -80% jne, ja kulloinenkin alennusprosentti oli selvästi merkattu sivuille. Toki hinta muuttuu ajan kanssa, mutta mielestäni hinnoitteluperusteet on ihan selkeästi kerrottu. Tai itse en ole ainakaan havainnut mitään satunnaisvaihtelua hinnoissa. Toki voi kysyä, että kannattaako ohjelmaa ostaa täyteen hintaan, kun alennuskampanjoita tuntuu olevan aika usein.
Aikasemmin syksyllä oli varmaan sama homma eli ensin 90 prosentin alennus ja sitten 80 prosentin, selkeät päivät, ei siinä mitään. Tähän tarjoukseen minäkin tartuin ja luulin saavani kertamaksulla elinikäisen käyttöoikeuden, mutta se olikin vain vuosi. Eikä siinäkään mitään, ok hinta hyvästä paketista vuodeksi.

Vähän ajan päästä seuraava tarjous olikin vaan muistaakseni jotain 80-90 prosentin väliltä ja elinikäinen käyttöoikeus.

Sitten työkaveri nappasi total-paketin sijaan suppeamman kokonaisuuden, jossa kyllä oli mielstäni kaikki tarpeellinen, jollain aivan naurettavan pienellä maksulla eliniäksi.

Nyt total näyttää taas olevan ikuisella käyttöoikeudella 67e eli 80 prosentin alella, mutta välissä sekin on ehtinyt olla vaikka minkä hintainen.

Tarjouksia tarjouksen perään ja harmittaahan se, että luuli tarttuvansa hyvään diiliin ja muutaman kuukauden sisällä tarjolla olisi ollut useaan kertaan paljon parempiakin.

Mutta itse sisältöön olen kuitenkin ollut tyytyväinen. Liikkuvuustreeniä tulee tehtyä nyt muun treenin ohessa ja siitä on ollut hyötyä.

Useiden liikkeiden jyrkkä vaativuusprogressio turhauttaa välillä, mutta sehän on ainoastaan käyttäjän vika, että ei osaa/taivu/jaksa :D
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Method Makia

#6

Viesti Andy »

Onkohan tuota siis koskaan myyty siihen normaalihintaan?

Kuluttajaviranomaiset ovat ainakin huonekalukaupoissa puuttuneet ikuisiin alennusmyynteihin.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Method Makia

#7

Viesti Mika »

Nuo Antti K:n ja YJT:n viestit käyvät varsin hyvästä kuvauksesta ja analyysistä Method Makiasta. Kiitoksia. :bow:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Method Makia

#8

Viesti Mika »

Method Makia taisi viettää hiljaiseloa 2-3 vuotta, mutta nyt on kuulemma jotakin uutta viritelty. Tietääkö joku ihan faktan tasolla, esimerkiksi palvelua käyttävänä tarkemmin?

Tänne tuntuisivat tiet nyt johtavan:

https://supersport.bio/fi/supersport/
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Method Makia

#9

Viesti Mika »

Nyt on sitten tullut sähköposteja Method Makialta. Palvelu muuttuu vuosi- tai kuukausimaksulliseksi, mutta vanhoilla käyttäjillä on mahdollisuus jatkaa ikuista jäsenyyttä parilla klikkauksella. Method Makia on siis elossa :smt051


https://somega.net/fi/supersport/
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 42 kurkkijaa