Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Fillarit, nuo mainiot mankelit

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 2126
Lauteille: Tammikuu 2005

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#631

Viesti Miklu »

Pyöräilijöiden naamakirja :D
Tukee reenihommia. AInakin itse koen hyväksi.
Bruce Lee elää!
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 99
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#632

Viesti MarkkuT »

Jokin Karia tässä ketjussa kuitenkin houkuttaa... :D

Olen tässä jonkin aikaa seuraillut tuollaista GCN-tuubikanavaa. Aika laadukasta britti-pyöräilyohjelmaa ja hyvät juontajat. Tässä pätkässä vertaillaan Canyonin lippulaivamallia (yli 6000€) Ebaysta 90 punnalla ostettuun halpis maantiepyörään:



"It doesn't hurt any less, you just go faster" :)
Ain't no one.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#633

Viesti Kari Aittomäki »

No tottakai mua kiihottaa fillarointi!
Mä olen yrittänyt, koska en pysty enää juokseen ja uiminen on tylsäääääää... ja hiihtokausi on prkleen lyhkönen.

Mutta vinttaaminen v'tuttaa aivan kolossaalisesti.
Koska se on silti senverran nastaa että hymyilyttää sotkiessakin, mutta ne jumit ja kipuilut on niinkuniin syvältä.
Ja kaatuminen pelottaa, nykyään sitä parantuu niin pirun hitaasti tai ei ollenkaan.

Fillarin syytä kaikki. Saatanan keksintö koko peli.
MikkeM
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 1621
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Klaukkala.

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#634

Viesti MikkeM »

^Sähköpyörä, avittaa niin kauan kuin polkee , itse olen miettinyt sen hankkimista, mutta laadukkaat e-fillarit on vielä(köyhälle) liian kalliita.
Halvimmillaan saa varmaan n 600€ mutta asiallinen fillari n 2k €.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 99
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#635

Viesti MarkkuT »

Alkaa pyöräteillä kohta olla taas märkää lehteä niin paljon, että tekee mieli vaihtaa pitävämpää rengasta kesäsliksien tilalle. Uusien välikausirenkaiden osto on edessä ja kuukkeloidessa tuli vastaan tällainen:

https://www.schwalbe.com/en/offroad-rea ... round.html

Tuon voisi asentaa tubelessinakin. Nyt kun vanteetkin soveltuvat sisärenkaattomaan, niin pitäisiköhän kokeilla. Ilmeisesti saattaa olla vähän haasteellinen asennettava, mutta pistojen pitäisi umpeutua itsestään renkaaseen laitettavan litkun toimesta. Mahtaakohan toimia hiekoitussepelin aiheuttamille rengasrikoille?
Ain't no one.
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 62
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#636

Viesti Paappa »

MikkeM kirjoitti: syys 10, 2018, 17.56 ^Sähköpyörä, avittaa niin kauan kuin polkee , itse olen miettinyt sen hankkimista, mutta laadukkaat e-fillarit on vielä(köyhälle) liian kalliita.
Halvimmillaan saa varmaan n 600€ mutta asiallinen fillari n 2k €.
Jos on asiallinen fillari jo olemassa sen voi sähköistää. Greencycle toimittaa osia ja heillä on jälleenmyyntiverkosto, joka tekee muutostöitä. Itse tehden hintaa on noin tonni tai vähän yli, itse tilasin työn ja kustannukset olivat yhteensä n. 1400.

https://www.greencycle.fi/
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 99
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#637

Viesti MarkkuT »

Aika tyyriin tuntuinen setti, kun muutaman saturaisen lisäpanostuksella saa jo kai aika laadukkaankin sähköpyörän tunnettujen valmistajien osilla. Ovatko nuo Greencyclen moottorit ym. omaa tuotantoa?

Tämä kommentti ihan näin omasta näkökulmasta. Jos hommaisin sähköpyörän, niin se olisi varmaankin enemmän sellainen kuormajuhtatyylinen ratkaisu. Omasta pyörästä ei sellaista sähköistämällä saa.
Ain't no one.
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#638

Viesti flammee »

Kyllä greencyclenkin osat taitaa jostain idästä tulla, ovat kait vissiin kuitenkin valinneet laadukkaammasta päästä olevat.. Itellä etumoottorisetti, valmiisiin sähköpyöriin verrattuna etuna on se että sähkömoottorin saa hyvään pyörään kun sähköpyörissä on runkokokojen suhteen tarjonta kehnompaa.. Lisäksi etumoottorit monissa valmiissa sähköpyörissä edelleen toimivat sillä periaatteella että ne avustavat aina samalla teholla, mutta kytkeytyvät pienemmillä avustustehoilla pois päältä alhaisemmassa vauhdissa. Greencyclen paketissa sähkömoottorissa on aidosti eri avustustehoja, jotka kaikki avustavat siihen samaan maksimivauhtiin asti. Tällöin niillä alemmilla avustustehoilla on jotain merkitystäkin, siis niinkuin siltä kantilta että eihän sähköpyörällä oikeastaan ikinä ajeta alle 25 km/h vauhdilla, paitsi jossain kaupunkiajossa.. Etumoottori on mielestäni parempi kuin keskiöavustus - talvella pääsee hangessa paremmin, kun eturengas vetää.. Eli ei tule sellasta mutkitteluefektiä niinkuin normaalisti, kun työnnetään etupyörää hankeen. Lisäksi keskiöavustus kuluttaa ketjuja ja hammasrattaita nopeammin, kun niihin tulee enemmän rasitusta. Keskiöavustus toki kuluttaa vähemmän akkua, ja on aavistuksen luonnollisempi polkiessa.. Greencyclen setissä voi myös tuota maksiminopeutta jossa moottori avustaa, nostaa lakisääteistä 25 km/h ylemmäs. Vähäkään jos on sporttisempi pyörä/kuski, niin eipä se sähkösetti siinä muuta tee kuin on lisäpainona, jos normisti ajaa tuota nopeammin..
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 99
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#639

Viesti MarkkuT »

Mielenkiintoisia pointteja etuvedon puolesta, kun olen itse ollut siinä käsityksessä, että keskiöveto on ainoa oikea. :jepa:
Ain't no one.
Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 2126
Lauteille: Tammikuu 2005

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#640

Viesti Miklu »

Ennen sähköistä haaveilua suosittelen kokeilemaan kunnon luomupyörää. Jos mäkejä ei ei hulluna ole niin fillari on aika pop huonompijalkaisellekkin.
Kari, läskipyörää alle ja mettiin seikkailemaan kesät&talvet. Siellä lepää sielu ja ruumis virkistyy.
Bruce Lee elää!
Kuvake
fudo
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 916
Lauteille: Elokuu 2010
Etulaji: Kase Ha Shotokan Ryu

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#641

Viesti fudo »

Viime talvena tuli kuntoutettua revennyttä takareittä mm. Wattbiken selässä. Ensi viikolla ajattelin kokeilla pienen tauon jälkeen maasturia; edellinen ajokerta taisi olla Lohjan Kakkosnelosessa 7–8 vuotta sitten... Kokeilupelinä toimikoon oma vanha Stumpjumper FSR, jonka poikani on virittänyt hieman uuteen kuosiin. Olen kaivannut maastopyöräilyä kovasti, mutta kun ei ole pystynyt niin ei ole pystynyt.
空手に先手なし
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#642

Viesti flammee »

– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 2126
Lauteille: Tammikuu 2005

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#643

Viesti Miklu »

TMT (työmatkatempo) on ihan oma lajinsa. Siinä on vain yksi sääntö. Jos sut ohitetaan sä oot hävinny. Maaliin ei pääse voittajana kukaan :D
Bruce Lee elää!
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 99
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#644

Viesti MarkkuT »

Hieno laji. Samaistun vahvasti.

Karppiselta lipsahti nyt kyllä ylimääräinen nolla noiden kiekkojen hintaan. Aksium on ihan hyvä ns. entry level -työmatkakiekko, mutta kyllä niillä antaa aika julmasti tasoitusta asiaansa omistautuneemmille työmatkapyöräilijöille. Itse vaihdoin juurikin Aksiumista Ultegraan. Kevyemmillä kiekoilla pyörä kiihtyy nopeammin matkavauhtiin, mikä on työmatkapyöräilyssä tärkeä ominaisuus, kun tulee pakollisia pysähtymisiä huoltoautojen ja katsojien pööpöilyn takia. Karppisella myös pieni kumpu pullotti siellä ajopaidan alla, että kun niitä viimeisiä arvokkaita sekunteja höylätään, niin painonpudotus tulee kyseeseen. Ensin kannattaa toki ottaa ne muutama sata grammaa - kilo pois sieltä, mistä ne helpoiten (rahalla) ja pienella panostuksella (alle 10000€) saa, eli pyörästä. Ei tarviis enää kuunnella Kuittisen Pekan v1ttuilua.
Ain't no one.
MikkeM
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 1621
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Klaukkala.

Fillarit, nuo mainiot mankelit

#645

Viesti MikkeM »

Ei ole sellaista taitoa,että osaisi alkaa sähkösettiä asentamaan, alkaisi vaan viduddamaan.
Tubelessissa litku korjaa pienet reiät itsestään, mutta isompia ei.
Maastopyöriin tai ainakin läskipyöriin, tubeless kumi on kuulemma vaikeahko asentaa, koska ilmaa pitäisi saada nopeasti sisään, monet vetää kompuralla tai sellaisella pumpulla johon voi varastoida ilmaa, jotkut käyttää sidontaliinoja nostossa jne.
Olen miettinyt myös tubelessiin siirtymistä, kun sisuskumit painaa muistaakseni n 900g/kpl, mutta kun ei ole kompuraa , millä yrittäisi nostaa , niin voi olla sen verran hankalaa, että on jäänyt tekemättä.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 84 kurkkijaa