Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Veitsiä vastaan toimiminen

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Veitsiä vastaan toimiminen

#136

Viesti Daddy »

Kari Aittomäki kirjoitti: marras 13, 2018, 04.14
Tarinan ajatus on esineitten heittely naamalle eli häirintä.
Ilmiöön törmää aika moninaisin variantein ja on todistanut tehonsa tilanteissa.
Yleisellä tasolla olen antanut itselleni ymmärtää, että silmille/silmiin tuleva tavara saa aina jonkinnäköisen reaktion aikaiseksi. Että vaikka olisi niin aineissa, ettei tunne kipua, niin kroppa suojelee silmiä käytänössä refleksinomaisesti. Mekanismi lienee tullut mukaan evoluution alkuvaiheissa, eli on niin syväkoodattu&varmatoiminen, että se toimii aina ja kaikkialla.

Minimissään silmät menee vain hetkeksi kiinni, eli antaa peliaikaa alle sekunnin. Mutta sekin voi olla joskus enemmän kuin tarpeeksi.

Ei niin kokeneen tappelijan pasmat voi saada sekaisin pelkästään peittämällä silmät. Näköaistin menetys kun ei ole mitenkään päivittäinen kokemus.
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Veitsiä vastaan toimiminen

#137

Viesti Paanari »

Kari Aittomäki kirjoitti: marras 13, 2018, 04.14
Tarinan ajatus on esineitten heittely naamalle eli häirintä.
Ilmiöön törmää aika moninaisin variantein ja on todistanut tehonsa tilanteissa.
Oisko ajatuksia jutun sisällyttämisestä ihan veitsenkohtaamisen treenailuun?
Kuuluuko jonku veitsityylin kuvioihin?
Jeps, hyvä aiheen esiin nosto...
Ihan pikkusen tiedän aiheesta, saatan jopa jokusen tempunkin taitaa.
Joskus monta ajastaikaa sitten saatiin aiheesta oppia kun, oltiin Hankasalmella hypnoositerapiassa hillumassa.
Erilaisia sokaisemis temppuja löytyy kaikista lajeista kun osaa niitä perustekniikoita soveltaa luovasti.

Viitti sen kummemmin ruotia eri tekniikoita tai selitellä "Pursiseuran" silmänkääntötemppuloita.

Selitän yhden jota opetan jo alkeiskurssilla jahka opastettavat ovat päässeet hajulle etäisyyden/ajoituksen arvioinnista.
Simppeli temppu jolle olen antanut nimen "kappaleen takana kulkeminen"/"siinä hattuus lippa"...

Tarvitaan apuväline, tässä tapauksessa hipihopin muotivaate eli lippis. Jota pidetään päässä lippa edessä.
Ja kun apurahaa anova apina alkaa agressiiviseksi niin.... Nostetaan kämmenpohjat eteenpäin "sovittelevasti" ja samalla siirretään peukalot lipan alle ja kun aika on niin, etusormien ja ranteen liikkeen avulla lähetetään lippis kohti hymmm kohdetta. Kämmenpohja seuraa lakkia ja vartalo liikkuu mukana jalkojen avustamana tarpeen mukaan...
Oi sitä iloa ja riemua kun kämennen kohtaa kirsun....
Alkuun syytä opetella vaan sitä lakin lähettämistä.....

On mulla sitten pidemälle päässeillekin temppuja jotka vaativat jo teknista taitoa yms.koska ne tehdään terällä tms

Jaska hilpee humpuukimaakari
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
sikajudoka
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 565
Lauteille: Helmikuu 2009

Veitsiä vastaan toimiminen

#138

Viesti sikajudoka »

Veitsen käyttö itsepuolustuksessa johti tuomioon.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/59f5 ... 43a635c701
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Veitsiä vastaan toimiminen

#139

Viesti Kari Aittomäki »

Tosta olikin jo aikaisemmin puhetta. Veitsi vs veitsi on harvinainen tapahtuma.
En tiennytkään että sielä jaeltiin kaksi osumaa kaulan alueelle. Eli oikeudenpäätös oli looginen, vaikkakin hassusti asetetaan puolustautujan otetut osumat verrokiksi. Niinku puukkotappelu olis joku peli jossa maalisuhde ratkaisee.
Kun mun oikeustajuni painottuis sinne yrityksen ja potentin puolelle. Ts ei voida reilusti edellyttää puolustautujan ottavan vakavia osumia voidakseen puolustaa ainoata henkeään.
Taas sai tilanteen voittaja rangaistuksen voitostaan.
Ei juolahtanu osapuolten mieleen napata jotain kattilankantta kilveksi, tai edes pöytäliinaa.
Juuri siksi noita skenaarioita pitis harjoitella, ne tosipaikat on nopeita eikä siellä ehdi juuri ajattelemaan.
Daddy kirjoitti: marras 13, 2018, 13.26 Ei niin kokeneen tappelijan pasmat voi saada sekaisin pelkästään peittämällä silmät. Näköaistin menetys kun ei ole mitenkään päivittäinen kokemus.
Lätkäsankarit saattaa tehdä tämän tempun paidalla takaapäin kaveriaan jeesatakseen.
Mulla oli kerran sellanen tilanne tulossa, lätkäpojat rakensi viekkaasti oikeen källiä. Oli puhuttaja ja kutoseen hiiviskelijä ja tukiveikkoja.
Eivät vaan tajunneet että tilannetta sanallisesti suunnitellessa olisi syytä pysyä kohteen näkökentän katve-alueella.
Näinhän minä siitä vilkuilusta ja nonverbaliikasta mitä sällit suunnittelee.

Tilanne ei revennyt toiminnaksi. Pa*kahousut on pa*kahousuja.
Seuran reaktio oli mielenkiintoinen.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Veitsiä vastaan toimiminen

#140

Viesti MikaM »

OT, mutta mikä oli mahtanut kipinän moiselle antaa?
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Veitsiä vastaan toimiminen

#141

Viesti Ile »

Kari Aittomäki kirjoitti: marras 15, 2018, 03.38 Kun mun oikeustajuni painottuis sinne yrityksen ja potentin puolelle. Ts ei voida reilusti edellyttää puolustautujan ottavan vakavia osumia voidakseen puolustaa ainoata henkeään.
Samaa mieltä.

Ja vielä tämä:
Tuomio putosi murto-osaan syyttäjän vaatimasta perusmuotoisesta tappotuomiosta.
Vaikea lehtitietojen perusteella arvioida mikä tuossa oli totuus, mutta niin se elämä muuttuu muutamassa sekunnissa.

Sitä menetettyä henkeä ei saa millään takaisin, mutta on se aika pelottava ajatus, että tuomioistuimella ei ehkä vaan ollut pokkaa päästää henkiinjäänyttä kävelemään "kun kerran se toinen kuitenkin kuoli".

Todennäköisesti toi oli kuitenkin se top 1 elämän pahin paniikkitilanne ja siinä olisi sitten pitänyt varoa, että ei lyö liian pahasti mutta samalla tarpeeksi pysäyttävästi kun oma elämä voi päättyä seuraavaan puolen sekunnin päästä tulossa olevaan osumaan. Todistele siinä sitten jälkikäteen mitään.

Ja jos hommaa on uutisoitu jonakin "japanilaisten veitsitappeluna" niin helposti tulee varmaan jengille kuva, että kyllähän siellä molemmat nyt jonkilaisia tekijämiehiä on ollu ja "vähällä pääsi". Kuitenkin kyseessä voi olla ihan nössö tavis jolla ei ole mitään pohjaa väkivaltaan.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Veitsiä vastaan toimiminen

#142

Viesti Kari Aittomäki »

MikaM kirjoitti: marras 15, 2018, 11.03 OT, mutta mikä oli mahtanut kipinän moiselle antaa?
Tarkoitatko japanilaisten tapausta vai lätkäpoikatilannetta?

Luulisin että molemmissa vastaus on testosteroni.
Paha mennä muuta arvaamaan.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Veitsiä vastaan toimiminen

#143

Viesti MikaM »

Lätkäpoikia. Testo on yksi asia, mutta kohdentuminen on toinen. Jostain syystä ne aina kohteensa valitsevat. No, eipä väliä.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Veitsiä vastaan toimiminen

#144

Viesti Kari Aittomäki »

Niin, tää (näitä) tapahtu Kokkolassa pian muuttoni jälkeen.
Olin näkyvä Hahmo, lehtijuttuja ja ovitapahtumia ja lätkäpojat oli päässy katteleen treenivetojani Jäähallin tatamilla, niillä oli siinä vieressä punttijuttunsa samaan aikaan.

Kantapaikkakapakassani riitti kuhinaa, etenkin tämän ikuisesti oudoksuttavan tyttöilmiön puitteissa, en ole ikinä oikeen kekannut miksi ne hyvännäköset tulee omasta aloitteestaan mulle jutteleen ja vielä vaikuttavat viihtyvän.
Kaikkea ei voi tajuta.

Eihän siinä muuta tarvita kun omanmaailmansa tartsaneilla eli lätkäsankareilla syyläri kiehuu.
Oma osansa on tällä paikallisella puolihaastamiskulttuurilla, käytössyöpä joka on harmillisen yleistä.
Kun juttelussa on sellanen puoliaggressiivinen klangi, arvottava ja kyseenalaistava.
Mä reagoin juttuun tuolloin suoralla vastinepuheella, koska ajanlaittaminen pashkanjauhamiseen on tuskaista. Letsdance.

Tuo ei ollut ainoa kerta, jouduin samalla paaritiskillä vastakkain myös futispomojen kanssa "voin mä väistää mutta ei minua tollasetmiehet mihinkään työnnä." Ja muuta semmosta äijämanerismipaskaa.

Ja nää oli kilttejä päivämaailmaihmisiä.
Rotta-osasto oli omalukunsa, olen kertonut kuinka otin vastaan, niinikään paaritiskillä, kahden laitosmulqvistin puukotusyrityksen.
Ikäänkuin paluuna topicciin.

Pikkukaupungeissakin on rasittavuutensa.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Veitsiä vastaan toimiminen

#145

Viesti MikaM »

P-llukateutta? O tempora o mores. Eihän tollasta pitäs sairastaa.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
ninja
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 311
Lauteille: Huhtikuu 2010

Veitsiä vastaan toimiminen

#146

Viesti ninja »

Kari Aittomäki kirjoitti: marras 17, 2018, 01.33 ..etenkin tämän ikuisesti oudoksuttavan tyttöilmiön puitteissa, en ole ikinä oikeen kekannut miksi ne hyvännäköset tulee omasta aloitteestaan mulle jutteleen ja vielä vaikuttavat viihtyvän.
Oot niin äijä :jepa:
pot,,pot,,potkut sain, kesken hakkailujen..
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Veitsiä vastaan toimiminen

#147

Viesti Kari Aittomäki »

Itseasiassa en ole tai ollut äijä ensinkään. Vain ystävällinen ja kunnioittava juttelun ylläpitäjä.
Olettaisin sen seikan että mun treenaajia pyöri sukkana moikkaamassa vaikuttaneen kovasti. Olihan ne hyväkuntoisia reimoja nuorukaisia.
Ei ole ihan yksi eikä kymmenen paria jotka olen toisiinsa tutustuttanut.

Kai tällanen vanhempi ja vihjailematon eli turvallinen aikamies oli hyvä välimies sitä ujostelevaa varsinaista kohdetta lämmittäessä.. tai jotain.
Mutta joukkuepelaajien pahvisin ottimin se näyttäytyi toisin, luulisin.

Mä muuten pitäydyin tiukasti pelkkänä kaverina, en heitellyt kaksimielisyyksiä muutakuin kunnioittavassa hengessä, en pokaillut enkä pelannut.
Silloin kun sutina meni pitemmälle se oli aina mimmin valinta.

Heh, aivan vastaava ilmiö oli aikanaan stadin stripparibaarissa, tytöt tai tyttöjä pääty istumaan mun loosiin heittään läppää, osittain siksi että olin kunnioittava ja ystävällinen ja toisaalta siksi että asiakkaitten pälliosasto kekkas nopeasti että rasvainen öykkäröinti ei ole hyvä idea eikä käytöstapa.
Sormilukot on joskus aika hyviä varotuksia kyllä. Thankyou Wally Jay.

Musta ois tullu hieno sutenööri kyllä, ja kyllä mua sellasena lähestyttiinkin.

Summana näkisin että nämä poikaset jotka kehittivät hyökkimistä ovat niita samoja puusilmiä jotka eivät ole tajunneet että tyttöjen lähestymisessä rennonkunnioittava varmuus on parasta settiä. Huutelijoita, öykkäreitä. Lätkäveikkoja.

Ne puukkupellet taas oli lie sellasia jotka luuli osaavansa myllyttää kun on tietty määrä siekailematonta raakuutta ja turvaterä.
Asiasta vois tietysti jutella katsannolla "kuinka vältyt kohteeksi valikoitumiselta."
sikajudoka
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 565
Lauteille: Helmikuu 2009

Veitsiä vastaan toimiminen

#148

Viesti sikajudoka »

Tässä ex-linnakundin Don Pentecostin legendaarinen opas veitsikamppailuun. Yksi parhaista opuksista suoraviivaisuudessaan.

http://www.academyofselfdefence.co.uk/w ... st-Don.pdf
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Veitsiä vastaan toimiminen

#149

Viesti Kari Aittomäki »

Jep, niin on.
Tosin siinä on sitä krimiklangia, "tää on siis niin rankkaa että Papillon".

Mutta erinomainen perusteos, aukaisee asennetta veitsen vaarallisuudesta.
Kiitos.
kimmokammo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 421
Lauteille: Joulukuu 2009

Veitsiä vastaan toimiminen

#150

Viesti kimmokammo »

:D
"Marriage is for how long you can hack it, divorce is eternal. " Louis C.K.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 46 kurkkijaa