Ei se kovin hankalaa ole.. Greencyclen setissä nykyään se "vaikein" operaatio, polkuanturin asentaminen, on helpotettu niin että poljinta ei tarvi ottaa enää irti. Etumoottori asennettaan ottamalla etupyörä irti ja laittamalla tilalle etupyörä jossa on moottori. Runkoakku laitetaan ruuveilla kiinni juomapullotelineen paikalle.. Ohjaustankoon laitetaan kontrolleri, näyttö ja jos haluaa niin myös jarruanturi ja kaasu.. Sitten vedetään johdot noiden välille, pistokkeet on värikoodattuja. Hieman hankalaa on toki tehdä siistejä johdotuksia, kun ne johdot on varsin pitkät. Hieman pyörästä riippuen voi tulla jotain ongelmia, joiden kanssa joutuu kikkaileen, ite jouduin lisäämään ylimääräisen prikan etuhaarukkaan kun sähkömoottori otti kiinni haarukkaan ja runkoakun joutui asentaan väärinpäin kun se ei muuten mahtunut juomapullotelineen paikalle viistoputkeen. Sanoisin että kettingin vaihtaminen on hankalampi operaatio kuin yksikään sähkösetin asennuksen työvaiheista..
Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti.
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Valvoja: Valvoja
- flammee
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 16
- Viestit: 11126
- Lauteille: Tammikuu 2005
- Paikkakunta: Oulu
Fillarit, nuo mainiot mankelit
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
- Mika
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 29
- Viestit: 93922
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
- Yhteystiedot:
Fillarit, nuo mainiot mankelit
"Katsojat"...
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Jepulis, samat ajatukset täälläkin. Katselin jonkun tubeless-ohjevideon ja laitoin kiltisti sisurit. Renkaan voisi kyllä tubelessinakin asentaa, että täytyy nyt katsoa josko joskus vielä innostuisi.MikkeM kirjoitti: ↑syys 15, 2018, 15.16 Ei ole sellaista taitoa,että osaisi alkaa sähkösettiä asentamaan, alkaisi vaan viduddamaan.
Tubelessissa litku korjaa pienet reiät itsestään, mutta isompia ei.
Maastopyöriin tai ainakin läskipyöriin, tubeless kumi on kuulemma vaikeahko asentaa, koska ilmaa pitäisi saada nopeasti sisään, monet vetää kompuralla tai sellaisella pumpulla johon voi varastoida ilmaa, jotkut käyttää sidontaliinoja nostossa jne.
Olen miettinyt myös tubelessiin siirtymistä, kun sisuskumit painaa muistaakseni n 900g/kpl, mutta kun ei ole kompuraa , millä yrittäisi nostaa , niin voi olla sen verran hankalaa, että on jäänyt tekemättä.
Renkaiden myötä vaihtui ajomoodi. Sen verran läskit ja nappulaiset kumit nuokin, että reittiennätyksistä on turha haaveilla. Katsojien pööpöilykään ei niin harmita, kun ei ole niin kiire. Työmatkapyöräilijän peruskuntokausi on alkanut.
Ain't no one.
- Mika
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 29
- Viestit: 93922
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
- Yhteystiedot:
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Katselimme tuon työmatkapyöräilysketsin uudelleen viikonloppuna. Edelleen tuo "katsoja" naurattaa.
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Kokeillaas tätä liitetiedostohommaa tänne...
Meni hermot pyörän vannejarruihin, kun viime vuonna ostetuissa kiekoissa alkavat jo olla vanteet vaihtokunnossa. Siispä pyöräkaupoille. Ajattelin ensin, että en hiilikuiturunkoista osta vaan mieluummin alumiinia ja parempia osia, mutta oli niin kiva tarjous... Flätti koeajopolkimet toki jo vaihdettu ja lisätty lokareita ym. sälää. Aika hyvä se vanha pyöräkin oli, kun ei tämä uusi mikään tajunnanräjäyttävä kokemus ollut. Paitsi jarrujen osalta. Hydrauliset levyjarrut...
Meni hermot pyörän vannejarruihin, kun viime vuonna ostetuissa kiekoissa alkavat jo olla vanteet vaihtokunnossa. Siispä pyöräkaupoille. Ajattelin ensin, että en hiilikuiturunkoista osta vaan mieluummin alumiinia ja parempia osia, mutta oli niin kiva tarjous... Flätti koeajopolkimet toki jo vaihdettu ja lisätty lokareita ym. sälää. Aika hyvä se vanha pyöräkin oli, kun ei tämä uusi mikään tajunnanräjäyttävä kokemus ollut. Paitsi jarrujen osalta. Hydrauliset levyjarrut...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
Ain't no one.
- Mika
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 29
- Viestit: 93922
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
- Yhteystiedot:
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Tämä on masentava video.
Mutta tuon tason varas saa mitä haluaa. Heitä lienee ani harvassa.
Millä lukituksilla ja muilla keinoilla suojaatte pyöränne ulkotiloissa?
Mutta tuon tason varas saa mitä haluaa. Heitä lienee ani harvassa.
Millä lukituksilla ja muilla keinoilla suojaatte pyöränne ulkotiloissa?
- Mänzy
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 2
- Viestit: 4953
- Lauteille: Maaliskuu 2005
- Paikkakunta: Helsinki
- Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
- Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Lukitukset: pyörän runkolukko, Kryptoniten isohko u-lukko, jolla runko kiinni pyörätelineeseen, jos mahdollista. Muuten takapyörän ja rungon väliin.
"Lukitukset": pyöräilykypärä tarakalle ja sulkuremmi kiinni takapyörän ympäri. Erittäin epätodennäköisessä tilanteessa, jossa huomaan jonkun pyöräni kimpussa, antaa 1-5 s enemmän aikaa itselleni reagoida.
Taktiikka: pysäköin muiden pyörien joukkoon, mielellään kalliimpien pyörien lähelle. Itselläni on Helkama Vaeltaja -merkkinen kaupunkipyörä, joten yleensä tämä onnistuu. Pyöräni on myös likainen, joka vähentää silmämääräisesti arvoa.
"Lukitukset": pyöräilykypärä tarakalle ja sulkuremmi kiinni takapyörän ympäri. Erittäin epätodennäköisessä tilanteessa, jossa huomaan jonkun pyöräni kimpussa, antaa 1-5 s enemmän aikaa itselleni reagoida.
Taktiikka: pysäköin muiden pyörien joukkoon, mielellään kalliimpien pyörien lähelle. Itselläni on Helkama Vaeltaja -merkkinen kaupunkipyörä, joten yleensä tämä onnistuu. Pyöräni on myös likainen, joka vähentää silmämääräisesti arvoa.
Mikko Mänttäri
In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Kannattaa pistää myös pyörätelineeseen kiinni runko sekä takavanne. Ettei käy Halla-Ahoja.
Minulla on tuon em. lukituksen lisäksi repussa Clas Ohlsonin halpis-vaijeri, jolla saisi lisäksi eturenkaan kiinni. Se tulee siis kiinni U-lukkoon. Varsinaista varastahan tuo ei hidasta, mutta sellaisen Halla-Ahollakin käyneen tapauksen todennäköisesti estäisi. Hänen eturengashan varastettiin ja tilalle jätettiin rikki mennyt.
Puoli vuotta arkipyöräilleenä on kyllä ikävä huomata, kuinka huonosti joistakin paikoista löytyy mitään, mihin pyörän saisi kiinni. Ihan kauppojen ja kauppakeskusten läheisyydestä puuttuu kiinnityspaikkoja. Aloin jälleen käymään salilla ja koska paikkakuntakin on vaihtunut, niin on salikin. Sen vieressä on nurkan takana seinässä pultattuna sellainen vanha pyöräteline, johon on tarkoitus työntää eturengas. Olen pistänyt nyt siihen kuitenkin pyörän U-lukolla kiinni, vaikka se teline menisi pienillä voimapihdellä poikki. Tänään huomasin, että kujan toisella puolella on tukevampi aita, johon joku muu oli pistänyt pyöränsä kiinni. Pitää kokeilla, jos siihen saisi kiinni. Lukkoa ostaessani en tajunnut, mihin niitä pitkiä U-lukkoja tarvitsee. Improvisoitujen kiinnityspaikkojen kanssa tuntuu tuollainen keskikoon lukko jäävän välillä lyhyeksi.
Ja tosiaan kannattaa laittaa ne U-lukot mahdollisimman korkealta kiinni, jotta isoillakaan voimapihdeillä ei pääse ottamaan tukea maasta.
Älkääkä katsoko YouTubesta lukkoharrastajien videoita. LockPickingLawyer ja Bosnianbill. Masentavimmat videot pyöräilijöille, mitä löytyy.
- Mika
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 29
- Viestit: 93922
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
- Yhteystiedot:
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Tämä on hyvä taktiikka.
Näin itsekin olen sen järkeillyt, ja niin tuo videon varaskin käytti maata vipuvartena, mutta sitten hän kuitenkin sanoi että pyörä kannattaa lukita alempaa rungosta. Hän taisi tässä miettiä sitä pyörösahaa. Se onkin aika voittamaton murtoväline, joten en murehdi siitä.
Käyttääkö kukaan enää siruja? Se on toki jälkihoitoa.
Omani olen lukinnut täällä kotipihassani näin:
On muuten koko lailla suomalainen pyörä tämä vaasalainen Tähti.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
-
- kylkeenpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 13
- Viestit: 1621
- Lauteille: Heinäkuu 2009
- Paikkakunta: Klaukkala.
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Sekä mahdollisimman kapea u-lukko, ettei saa tunkkia väliin. Itse pidän fillarit sisällä ja kauppareissun jos teen kahdella lukolla kiinni, u-lukko takavanteen läpi ja kiinni tolppaan yms ja etuvanne ketjulenkkilukolla kiinni runkoon/tai tolppaan yms.
- Mika
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 29
- Viestit: 93922
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
- Yhteystiedot:
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Katselin pikakelauksella. Olihan tuossa sekä vakavia että hauskoja kohtauksia.
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Meikäläisen fillarielämäntapa nousi parisen kuukautta sitten uudelle tasolle, kun päätettiin hankkiutua omasta autosta eroon kokonaan. Kauppa- ym. asiointireissut, tai vaikkapa luomupyörän hinaus pyöräpajalle keskiöremonttiin, hoituvat nyt Konan Electric Ute -sähköavusteisella pitkäperäpyörällä:
Ain't no one.
Fillarit, nuo mainiot mankelit
Tuosta Ridleystä pitää sanoa, että eipä ihan varauksetta voi suositella. Tässä parin vuoden sisään nyt kolmas keskiö menossa. Takakiekon hommasin uuden, kun vanhasta paukkuivat pinnat, vaikka käytin useamman kerran rihdattavana. Nyt on etunavassa klappia ja uudet laakerit tilauksessa. Ne kun vaihdan, niin ei enää alkuperäisiä liikkuvia osia olekaan jäljellä muita kuin ohjainlaakeri. Kai sekin saatana kohta porsii sitten.
Ain't no one.
Lauteilla
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 132 kurkkijaa