Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Maastaveto

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Paljonko nostat maastavedossa?

Alle 60 kg
1
2%
70 kg
0
Ei ääniä
80 kg
3
6%
90 kg
0
Ei ääniä
100 kg
1
2%
110 kg
5
9%
120 kg
2
4%
130 kg
3
6%
140 kg
5
9%
150 kg
2
4%
160 kg
6
11%
170 kg
5
9%
180 kg
6
11%
190 kg
0
Ei ääniä
200 kg
7
13%
210 kg
3
6%
220 kg
1
2%
230 kg
0
Ei ääniä
240 kg
1
2%
250 kg
2
4%
260 kg
0
Ei ääniä
270 kg
0
Ei ääniä
280 kg
0
Ei ääniä
290 kg
0
Ei ääniä
300 kg
0
Ei ääniä
300 kg+
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 53

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Maastaveto

#106

Viesti Mika »

Sitä nimenomaan mietein, että tuo alkaa kuulostaa maailmanluokan tulokselta, mutten tiedä miten isoissa kisoissa nykyään nostellaan maasta.

Tässä on yhdenlaista tilastoa:

https://www.powerliftingwatch.com/records/raw/world
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3297
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

Maastaveto

#107

Viesti Eppu »

Klassisen voimanoston MM-kisojen 2018 tulokset.

Tuolla mavella veisi kaikki -105kg:n ja -120kg:n sarjan kaverit kirkkaasti. Liekö taas suomalaisesta rahoituksesta kiinni, vai miksei kyseinen herra ole ilmeisesti edes ollut noissa karkeloissa? Heinäkuun lopulla kisoissa nostetulla totalin SE:llä (817,5kg -105kg:n sarjassa), olisi MM-kisoissa ollut sarjansa viides. Vuonna 2015 tehdyllä -120kg:n totalin SE:llä 900,5kg, olisi kyseisen vuoden kisoissa sijoittunut pronssille.

Voimanostolajeissahan on ongelmana juuri liittojen ja sääntöjen moninaisuus. Tästä syystä itse liputan IPF:n alaista toimintaa, jota Suomessa edustaa Suomen voimanostoliitto. Marginaalilaji, jonka piirissä toimii useita liittoja ja toiminta on välillä jokseenkin sekavaa, voi olla aika vaikea saada omaa hommaansa nosteeseen, vaikka olisi maailmanluokan nostaja, tai sellainen kuva tästä ainakin syntyy.
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja

Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Maastaveto

#108

Viesti Mjölnir »

Vaihdoin äänestyksen 210:stä 200:an, sillä tämä vastaa realistisemmin nykykuntoani.

Pudotin painoa 9 kg siitä, mitä olen tuon 212 kg ennätykseni tehdessä ollut (silloin 93 kg), koska CrossFit-kisoissa vähän tiukemmasta kropasta on hyötyä (kehonpainoliikkeet).

Nyt en ole pitkiin aikoihin tehnyt tavoitteellisesti maksimivoimaharjoittelua, mutta 200 kg tuloskunto on säilynyt:

Video eiliseltä 10.9.2018

Eli periaatteessa olen (suhteellisesti) vahvempi nyt kuin tuon ennätyksen tehdessäni, sillä kehonpainoon suhteutettuna
212kg / 93 kg = 2,28 x kehonpaino
200 kg / 84 kg = 2,38 x kehonpaino
eli relative strenght on 10% parempi
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Maastaveto

#109

Viesti JariMarjamaa »

JariMarjamaa kirjoitti: touko 31, 2018, 14.05 Eilen kauden lopputesteissä mavesta nousi just ja just 190kg, joten korjattu ääni 180-190 :)
Maksimivoimakausi paketissa. Eilen piikkaustreeni 2/2.
Mavesta tuli 3x180 suht "iisisti".
Parannusta viime kevääseen 7.5kg.
Voisi tarkoittaa siis 1x tasan Kaksi Markkaa.
Mutta kestääkö pää sitä, onkin eriasia, kun viimeksi 195 liimautui lattiaan, eikä liikkunut milliäkään.
No sen näkee keskiviikkona, kun loppu ykköstestit.
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Maastaveto

#110

Viesti JariMarjamaa »

Ykköset siirtyi eiliselle ja 202.5kg sieltä nousi eli +12.5kg viime kevääseen.
Joten ääni korjattu 190->200kg :)
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Maastaveto

#111

Viesti Polvi »

Ollut pitkään vaikeaa reenata isojen painojen kanssa, mutta tuli tuossa 1,5 vuotta sitten vedettyä maasta 250 kg. Kaikenmaailman selkänikamavaivaa ja kiertäjäkalvosintulehdusta tässä on ollut, niin vähille on voimmailu jäänyt.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Maastaveto

#112

Viesti JariMarjamaa »

JariMarjamaa kirjoitti: joulu 21, 2018, 13.20 Ykköset siirtyi eiliselle ja 202.5kg sieltä nousi eli +12.5kg viime kevääseen.
Joten ääni korjattu 190->200kg :)
Mä olin vähän yllättynyt kuinka helposti 200 tuli. 202.5 vaati vähän äkistystä.
Mutta treenit ja varsinkin valmistautumistreenit meni ihan putkeen.
Ja sitä myöten itse testissä lämmittelyt ja lähestymissarjat, kaikki.
Sen myötä oli todella varma olo ja siksi se ei tällä kertaa liimautunut lattiaaan,
vaan äkistyksen säestyksellä se nousi.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Maastaveto

#113

Viesti Mjölnir »

Polvi kirjoitti: joulu 26, 2018, 23.40 Ollut pitkään vaikeaa reenata isojen painojen kanssa, mutta tuli tuossa 1,5 vuotta sitten vedettyä maasta 250 kg. Kaikenmaailman selkänikamavaivaa ja kiertäjäkalvosintulehdusta tässä on ollut, niin vähille on voimmailu jäänyt.
Kova!
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Maastaveto

#114

Viesti Mjölnir »



Koska remmit ja trap Bar, niin ei lasketa, mutta välillä tapanani on tehdä kovien vetojen päätteeksi vielä trap barilla ja remmeillä muutama 110% mave saadakseni loput irti jaloista ja selästä. Tässä 230 kg
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Maastaveto

#115

Viesti JariMarjamaa »

Mjölnir kirjoitti: Koska remmit ja trap Bar, niin ei lasketa,
No kun mä tein remmien kanssa, niin ei sitä sitten lasketakkaan :(
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Maastaveto

#116

Viesti Mjölnir »

Ei nii
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Maastaveto

#117

Viesti Mjölnir »

Aloitin nyt toistaiseksi taas 5/3/1-ohjelman pienellä twistillä, tarkoitus hankkia lisää voimaa. Viime loppuvuoden nostojen perusteella arvioin, että 1RM olisi 200 kg, josta sitten Wendlerin treenimaksimi on 180kg.

Tänään viimeisellä 5x sarjalla AMRAP oli 12 toistoa 153 kg:lla, sen jälkeen viisi kertaa 1x100% eli 180 kg. Saatan olla parin viikon joulutauon jälkeen vähän turvoksissa, mutta ennen joulua kehonpaino oli 84 kg.


"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Maastaveto

#118

Viesti JariMarjamaa »

Se on taas kestovoimakausi. Keskiviikkona oli Maksimivoiman ylläpitotreeni.
Ja otin teemaksi "Otepidon" eli vedot ilman remmejä.
Mavesta tuli enari painot: 3x142.5kg.
Liikkeenä menisi reilusti enemmän, mutta lukkopihdit alkaa luistamaan.
Mutta tollanen +20kg edelliseen enari vetoon.

Ja vedot tietenkin kokonaan kontrolloidusti, myös eksentrinentyö.
Painojen pudottelua ja lattiasta pomputtelua ei lasketa ;)
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Maastaveto

#119

Viesti Mjölnir »

Alkuviikosta tein remmien kanssa 11x 162kg, laskennallisesti 1RM olisi siis 220 kg +
Tällä tosin ei ole mitään tekemistä oikean maksimin kanssa, mutta voisipa sitä vaikka ensi viikolla kokeilla, mikä on nykyinen ykkönen.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Maastaveto

#120

Viesti JariMarjamaa »

Mjölnir kirjoitti: tammi 11, 2019, 13.08 Alkuviikosta tein remmien kanssa 11x 162kg, laskennallisesti 1RM olisi siis 220 kg +
Tällä tosin ei ole mitään tekemistä oikean maksimin kanssa, mutta voisipa sitä vaikka ensi viikolla kokeilla, mikä on nykyinen ykkönen.
Mä olen tuon kanssa samaa mieltä. Jotku ilmaisee maksiminsa tuon kaavan kautta.
"Tein 15x N kg, joten mun ykkönen on M kg"
Mielestäni maksimi on se maksimikuorma mitä on tavalla taikka toisella liikuttanut johonkin suuntaan.
Oli se 1 tai 100 toistoa. Jos enempää ei oo liikuttanut, ei sillä teoriittisella kuormalla ole merkitystä.
Se on vain ohjelmointia varten.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 46 kurkkijaa