Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Valokuvaus

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Valokuvaus

#736

Viesti airakti »

Dronea lennättämässä. Hollolan Kiikunlähde ja Kantolan muralit.
Kuva

Kuva
TimppaA
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Valokuvaus

#737

Viesti airakti »

Huuhkaja. Euroopan suurin pöllö. Harvinainen. Suurin osa Suomalaisista ei ole koskaan nähnyt, tästä kuvasta olen iloinen, kaksi huuhkajaa samassa kuvassa, sisaruksia. Luupää olisi varmaan ylpeä itsestään kun osuisi noihin kiikaritähtäimella varustetulla aseella, etäisyyttä noin 30m- Kuva on otettu ilman syöttejä ja piilokojua. Timur Voisi viedä perheelle evästä joka ei olisi Prisman pakastelokerosta peräisin :-)
Kuva
TimppaA
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 12

Valokuvaus

#738

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Petolinnut eivät ole varsinaisesti syötävää riistaa ja ainoa syy ampua noita, edellyttäen että olisi ylipäätään laillista, olisi lisätä piiperöiden mielipahaa. Mutta muista tuo etäisyys Timo kun olet seuraavan kerran salametsällä haulikon kanssa niin et jätä taas haavikkoja jälkeesi.

Kuva


:)
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Valokuvaus

#739

Viesti airakti »

Dronekuvaa Lofooteilta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
TimppaA
Kuvake
fudo
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 916
Lauteille: Elokuu 2010
Etulaji: Kase Ha Shotokan Ryu

Valokuvaus

#740

Viesti fudo »

Ai saakeli, Lofootit! Tyttäreni oli siellä kuukausi sitten vetämässä vaellusta, upeita kuvia sain sieltä nähdäkseni. Suunnitelmissani on käväistä itsekin siellä heinäkuun loppupuolella.
空手に先手なし
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Valokuvaus

#741

Viesti airakti »

Norjaa, Suomea ja Ruotsia tuli ajettua kahdessa viikossa 5600km, ehkä hienointa oli pohjois ruotsissa, Kiirunan pohjois puolella. Lofootit oli hienot, mutta pieni pettymys kun olin odottanut lumihuippuisia vuoria ja ajelua niillä, ei ollut, oli vain yksi ja sama tie mitä pystyi ajaa edes takas (lofootit 300km) mutta saman näköistä joka paikassa, kahdessa päivässä nähty. Keski Norjan vesiputoukset on hienoja, mutta vaikea saada kuvattua siten että niistä näkee kukaan muu kuin itse kuvaaja turistiräpsyjä. Maisemakuvausta pitää vielä harjoitella, mutta kohtuu tyytyväinen olen näihin.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
TimppaA
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Valokuvaus

#742

Viesti MikaM »

Mukavasti syvyyttä. Vaisua väriä, mutta pilvikatto?
En jaksanut tonkia exifiä, joten seuraava voi olla turha. Laitan juuri talon myyntiin ja kuvaaja kävi, mukava heppu. Juteltiin tietty paljon ammatistaan ja kertoi syvyyttä tulevan parhaiten piiiiiitkällä putkella kaukaa kuvattuna. Josta syystä minunkin kuvat Kilimanjarolta olis yhtä hyvin voinu kuvata olohuoneessa.....
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Valokuvaus

#743

Viesti airakti »

Joo, värit on vähissä kun oli niin pilvistä ja osa otettu keskellä yötä, puolet dronella jossa 28mm linssi ja toinen puoli 14mm Samyang 14mm f2.8, mikä oli itselleni positiivinen yllätys, mulla oli mukana Zeissin neljä kertaa kalliimpi linssi, niin silti tuli suurin osa tolla kuvattua. Maisemakuvauksessa on vielä oppimista.....
TimppaA
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Valokuvaus

#744

Viesti airakti »

Sorry, ei ole valokuvausta, vaan videota. Olen alkanut harjoittelemaan videokuvausta, ihan eri laji kuin valokuvaus, etenkin editointi. 4K kuvaus laittoi digitaali tekniikkani uusiksi :-) Dronella kuvattu Lofoottien eniten kuvattua siltaa.
TimppaA
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Valokuvaus

#745

Viesti airakti »

Lisää videota. Norjan vesiputouksia, osa dronella, osa Sony a99II järkkärillä. Hienoa 4k kuvaa saa kummallakin :-)
TimppaA
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Valokuvaus

#746

Viesti katar »

äääh mulle ei näy noi kuvat, kökkölän kökkö tän työkoneen kanssa....
Ja niin, voiko vanhaan Canon järkkäriin iskeä uuden putken sen vanhan tilalle, kun se vanha on niin järkyn huono? Paperikamera kyseessä, mallia en nyt muista, kun se on kotona ja mä oon töissä...
Frankly my dear, I don`t give a damn.
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Valokuvaus

#747

Viesti airakti »

Pitkään aikaan en ole saanut luontokuvia kuvattua, kaksi viikkoa sitten kävin Pohtiolammen piilokojulla, ei mitään kuvattavaa, tällä viikolla uudestaan, Ke-To, nyt oli. Olen aika tyytyväinen näihin kuviin. Kolme vuotta sitten sain kuvia siellä viimeksi, silloin tuli myös paljon kuvia, ja kun vertaan niitä tämän kertaiseen, niin aika paljon on parantunut kolmessa vuodessa. Mitä olen muuttanut kolmessa vuodessa: Isoin muutos, kuvaan pelkällä Raw:lla, verrokkikerralla JPG, 42mb RAW kuvaa voi käsitellä ja paljon, ekalla kerralla "säästelin filmiä" ja kuvasin kertalaukasulla, nyt painoin napin pohjaan ja otin 12 kuvaa sekunnissa. Toki kun "tunnistuskuvat" oli jo otettu edellisillä kerroilla, niin nyt oli malttia keskittyä taustoihin ja valoitukseen. Lisänä maltti saada kohde siihen kohtaan mistä kuvan haluaa, kun se tunnistuskuva oli jo otettu.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
TimppaA
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Valokuvaus

#748

Viesti Lasse Candé »

Ihan uteliaisuudesta, onko sulla tiedostoja originaaleista muokkaamattomina jäljellä?

Jos on ja jaksat, niin laitatko tähän ketjuun kaksi viimeistä ja neljänneksi viimeisen?

Minua kiinnostaa miltä erityisesti siipien detaljit näyttävät muokkaamattomina.
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Valokuvaus

#749

Viesti airakti »

Joo, jaksan, ja hyvä kyssäri, kuvan muokkaus on kanssa aihe mistä olisi kiva keskustella. Luontokuvaajien keskuudessa kuvan muokkaus on yhtä suuri keskustelun aihe kuin karate piireissä onko urheilukarate karatea :-) Valokuvauksessa aisia on paljon yksinkertaisempaa, kun kamera ottaa kuvan ja muuntaa sen JPG tiedostoksi, niin siinä vaiheessa kuvaa on muokattu. Vaikka kuvaaja ei olisi tehnyt kuvalle mitään, kamera on. Oma mielipiteeni on, että jokainen tehköön kuvillensa mitä tahtoo, vastuu on katsojan silmissä, savolaisittain :-)
Kuva

Kuva

Kuva
TimppaA
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Valokuvaus

#750

Viesti Lasse Candé »

Ziisus, noi originaalit on hienoja, mutta onko karate niissä siltikään aitoa karatea? :D

Yllätyin siitä, kuinka feikeiltä siivet näyttävät ylipäätään, mutta samasta olen yllättynyt myös Korkeasaaressa paljain silmin. Eihän ne siipielukat ole todellisia. Myös originaaleissa siivet näyttävät vastaavasti epätodellisilta.

Vetävätkö kamerat muka ensi kädessä jpg:ksi... Ja mitä tässä katoaa...

Se ei oikeastaan ole mielestäni edes yhtä mielenkiintoista kuin tämä jälkimuokkaaminen. Joku kamppailulajien parissa toiminut lehtityyppi teki tässä suhteessa karseaa työtä kun teki kaikista henkilöistä rumia feikkejä. En muista mikä lehti, mutta sitä meininkiä en koskaan ymmärtänyt enkä ymmärrä.

Noissa raakaversioissa on pimeyttä. On ihan kohdillaan pohtia, josko on tilanteelle ja todellisuudelle kuvaavampaa hieman valaista.

Tykkään noissa originaaleissa siitä, että Suomessa näyttää oikeasti tuolta. Muokatuissa taas on hieno kuva siitä miltä näyttäisi etelämmässä, missä aurinko valaisisi enemmän. Ja tässä suhteessa kyllä hyvin muokattua. :peukku:

Suurin hatun nosto silti itse räpsäisyistä!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 66 kurkkijaa