Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Defendojen historia ja opettajalinjat

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Defendojen historia ja opettajalinjat

#91

Viesti Ile »

Toisaalta vaikkapa brasiliainen jiu-jitsu tuntuu harrastajamääristä päätellen kelpaavan suomalaisille ihan hyvin... ja monissa lajeissa aasialainen alkuperä ja esim. sikäläisten tapojen voimakas näkyminen lajikulttuurissa ei tunnu hirveästi häiritsevän.

No, voin silti jollain tapaa ymmärtää, että modernin voimankäytön piirissä - varsinkin jos edustetaan mahdollisesti jotain valtiollista tai muuten leimallisesti kansallista organisaatiota tms. - saatetaan vierastaa johonkin muuhun kulttuuriin viittavaa leimaa.

Vai voisiko Skandinavialla vain olla Puolassa jonkinlainen "pussy"-konnotaatio? Vähän niin kuin jos meillä mainostettaisiin "ruotsalaista voimankäyttöä"? :)

Krav Magassahan israelilaisuus oli jopa myyntivaltti koska teh Israelin Armeija etc kun taas esim. joku italialaisuus ei olisi ehkä toiminut ihan samalla tavalla. Harkittu kulttuurinen omiminen on osa onnistunutta kamppailulajien markkinointia. :)
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendojen historia ja opettajalinjat

#92

Viesti Mjölnir »

Nyt ei varmaan opettajalinja jää arvoitukseksi
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 1

Defendojen historia ja opettajalinjat

#93

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Ile kirjoitti: heinä 11, 2019, 11.59 Vai voisiko Skandinavialla vain olla Puolassa jonkinlainen "pussy"-konnotaatio? Vähän niin kuin jos meillä mainostettaisiin "ruotsalaista voimankäyttöä"? :)


Kieltämättä vähän saman oloinen aura kuin turkkilaisella sopimusoikeudella. Nämä nykyaikaiset lajit ovat kiistatta evoluution huippu mitä tulee niiden omaan tonttiin, mutta IMO tuo Jyrki Saario Defendo on ihan gay nimi. Kuten myös tuo kuivan asiallinen ja ammattimainen ote lajin ja organisaation kehittämiseen. Minne katosi Real-, No Mercy, Lethal-, Street tms. liitteet ja miehinen teiniuho? Häh?

Kenka- voisi olla kanssa ihan hyvä etuliite mutta se edellyttäisi harakanvarpaita logoon ja OSUn käyttöönottoa. Niin ja Uchi Desi ohjelman. GGn salin vanhoilla sivuilla oli hyviä UD ohjelmaan liittyviä kuvia spartalaisista kerrossängyistä, vessojen siivoamisesta, valmiusasennossa pönöttämisestä ja vihjauksia siitä, että yllättäviä ”tehtäviä” voi tulla mihin vuorokauden aikaan hyvänsä.

http://www.dojokamakura.com/uchi-desi.html

PS: Tuo yhtä kuivan asiallinen ”onnea ja menestystä” tiedotuslinja toimii ainoastaan jos asianomaiset mustamaalaavat huolella ja ennen kaikkea ”luottamuksellisesti” toisiaan ja korostavat ettei niistä asioista saa huudella eteenpäin somessa jne. Mikään ei leviä yhtä varmasti kun luottamuksellinen juoru tosimiesten keskuudessa. Bonuksena voi sitten antaa ymmärtää netissä ”tietävänsä” enemmän kuin mitä voi kertoa.

Moderneilla lajeilla on selvästi vielä paljon opittavaa enempi perinteisten lajien harhaoppiset ja hylkäsit senseisi riidoista.

:)
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendojen historia ja opettajalinjat

#94

Viesti Mjölnir »

:lol:
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Defendojen historia ja opettajalinjat

#95

Viesti Mika »

Eiss... :nauruhammas:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

Defendojen historia ja opettajalinjat

#96

Viesti n0k »

Tuo Antin blogi-teksti on kyllä varsin negatiivista mainosta Defendon suuntaan. Samalla kun vielä nettisivuilta sai sellaisen käsityksen, että koko mustin vyöporukka on lähdössä mukana, niin hämmennys oli taattu.
Itse ilmottauduin takaisin defendo-hommiin juuri noin kuukausi takaperin ja aloin jo epäillä että menee nurin koko homma, ennen kun pääsee tatamille edes pönöttämään ja siihen päälle kaikki rahojen kanssa sekoilu, niin toki ensimmäinen reaktio on että ei halua rahaa mihinkään hämärähommiin sulloa.
Seurailen/tunnen toki useampaa JS Defendo ohjaajaa monessa kanavassa, niin äkkiä tuli korjauksia tilanteeseen, mutta moni ei varmasti seuraa ja varsinkin uudet harrastajat, varmasti googlettelvat ja törmäävät tuohon tekstiin tai tarinaan.
Todella ikävää julkisuutta ja jos tätä ei oikeudessa asti ruodita, niin jää varmasti möröksi verhoihin.
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Defendojen historia ja opettajalinjat

#97

Viesti JanneM »

n0k kirjoitti: heinä 12, 2019, 17.44 Tuo Antin blogi-teksti on kyllä varsin negatiivista mainosta Defendon suuntaan. Samalla kun vielä nettisivuilta sai sellaisen käsityksen, että koko mustin vyöporukka on lähdössä mukana, niin hämmennys oli taattu.
Itse ilmottauduin takaisin defendo-hommiin juuri noin kuukausi takaperin ja aloin jo epäillä että menee nurin koko homma, ennen kun pääsee tatamille edes pönöttämään ja siihen päälle kaikki rahojen kanssa sekoilu, niin toki ensimmäinen reaktio on että ei halua rahaa mihinkään hämärähommiin sulloa.
Seurailen/tunnen toki useampaa JS Defendo ohjaajaa monessa kanavassa, niin äkkiä tuli korjauksia tilanteeseen, mutta moni ei varmasti seuraa ja varsinkin uudet harrastajat, varmasti googlettelvat ja törmäävät tuohon tekstiin tai tarinaan.
Todella ikävää julkisuutta ja jos tätä ei oikeudessa asti ruodita, niin jää varmasti möröksi verhoihin.
Mä uskone ttä koko eroaminen vaipuu unholaan hyvinkin pian ja molemmat ryhmät jatkavat omalla uomallaan.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Defendojen historia ja opettajalinjat

#98

Viesti Vanhakankea »

Andy kirjoitti: heinä 10, 2019, 22.16 Jos lajiorganisaatiossa merkittävässä asemassa oleva henkilö vedättäisi minulta 6000€, niin olisin varmaan asiasta aika möksähtänyt ja saattaisin reagoida siihen voimakkaasti sekä henkilöä että tämän yhteistyötahoja kohtaan. Oletan toki tässä että tuo väite on totta, mistä minulla ei ole mitään sisäpiiritietoa. Jos väite on keksitty, niin sittenhän kyseessä on selvä kunnianloukkaus Unkarin lajijohtoa kohtaan.
Kuuden vuoden odotus vain ulostulon kanssa ihmetyttää, ilmeisesti tuona kuutena vuotena on "satanut mannaa laariin", kun lähtö ei ole tullut aikaisemmin ajankohtaiseksi. Itse olisin pitänyt näin vanhasta asiasta suuni supussa ja lähtenyt availemaan omaa erinomaisuuttani muilla tavoin.
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Defendojen historia ja opettajalinjat

#99

Viesti Lasse Candé »

Kuus tonnin seteliä voinee vitutella vähän pidempäänkin.

Ja sekä tekstistä että Mjölnirin kertomasta päätellen on vitutellutkin.

Jos minulla olisi kuuden tonnin hässäkät taustoilla, en ehkä omaisi Vanhankankean hyveellisyyttä jättää tällaisia tosi kypsästi taakseni.

Minulla tökkii jo vähemmästäkin ja olen esim yhdestä tällaisesta taloudellisesta asiasta nyt pitkävihainen. On silti hienoa, jos Vanhikselle ei kuustonnia tunnu oikein missään.

Suurimmalle osalle nimittäin tuntuu ja kovasti.

Sitä en sitten tiedä, mitä tarkoitat erinomaisuudella, mutta ehkä tarkennat tätä hieman? Nyt nimittäin näyttää siltä, että sekoitat pahasti kusetetuksi tulemisen jonkin erinomaisuusväitteen kanssa ja tästä ei oikein saa otetta. Ja epäselväksi jää myös, mistä tarkalleen JanneM tykkää sinun viestissäsi. (?)
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Defendojen historia ja opettajalinjat

#100

Viesti JanneM »

Minun tykkäilyjen ruotiminen on vähän turhaa. Olen tykännyt moninaisista viesteistä täällä...

Mikäli asia on kaihertanut niin paljon että se on johtanut lähtöön, niin miksi lähtö ei tapahtunut jo silloin? Olen ollut siinä käsityksessä, että asiaa ei ole vatvottu vuosikausiin mihinkään suuntaan. Varmasti onkin ketuttanut ja tiedänkin että on ketuttanut. Joku syy on ollut jäädä silloin ja lähtöönkin on varmasti syvimmillään muut syyt kuin se Unkarin rahasotku.

Toki nämä kaikki ovat vain pelkkää spekulaatiota enkä hirveämmin halua lähteä arvailemaan tällaisissa asioissa.

Pidän tällaisia splittejä melko normaaleina asioina ja uskon että molemmat ryhmittymät pääsevät omille uomilleen hyvinkin nopeasti.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Hemmukka
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 410
Lauteille: Heinäkuu 2019
Sivulajit: Nyrkkeily, rbsd, muay thai
Takalajit: Taekwondo, shootfighting

Defendojen historia ja opettajalinjat

#101

Viesti Hemmukka »

Hei vaan.
Mielestäni Antin ulostulo oli varsin asiallinen.
Kysymyksiä olisi jäänyt mikäli mitään selitystä ei olisi kirjoitettu, huhut kiertää helposti näissä pienissä piireissä.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Defendojen historia ja opettajalinjat

#102

Viesti Mika »

Nyt tässä on muutama pitänyt tuota Nurmen mainitsemaa 6000 euron oharia juuri sellaisena kuin Nurmi on sen kirjoittanut. Kukaan ei kuitenkaan taida oikeasti tietää, mitä yksityiskohtia siihen liittyy. Tilanne on toki voinut olla noin yksinkertainen, mutta elämänkokemukseni kertoo että se on voinut olla vähän muutakin. Niin tai näin, en lähtisi tällaisessa asiassa kommentoimaan sen enempää ennen kuin olisin kuullut molempia osapuolia - enkä varmaan sen jälkeenkään.

[mention]Hemmukka[/mention], :tervetuloa:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Defendojen historia ja opettajalinjat

#103

Viesti Vanhakankea »

Lasse Candé kirjoitti: heinä 13, 2019, 05.12
Sitä en sitten tiedä, mitä tarkoitat erinomaisuudella, mutta ehkä tarkennat tätä hieman? Nyt nimittäin näyttää siltä, että sekoitat pahasti kusetetuksi tulemisen jonkin erinomaisuusväitteen kanssa ja tästä ei oikein saa otetta.
Bisnekset perustuu sopimuksiin ja sopimukset on syytä tehdä aina kirjallisesti. Jos jompikumpi osapuoli jättää sopimuksen velvoitteet hoitamatta, niin asiassa edetään sopimuksen pohjalta. Loppuviimeksi sitten saatetaan tehdä vaikka rikostutkintaa, jos selvyyttä ei muuten synny. Omissa bisneksissä ilman soppareita ei tehdä mitään, koska ihminen on.

Itse olisin todennäköisesti ottanut ritolat heti kuprun jälkeen. Nyt Nurmi on kuitenkin ollut mukana jostain "suuremmasta syystä" 6 vuotta.

Olisin "ostanut" Nurmen kirjoituksen karvoineen kaikkineen muilla esitetyillä nostoilla, koska niissä Antti toi esiin huolensa lajin nykytilasta/kehityksen pysähtymisestä. Nämä oli siis sitä erinomaisuutta. Hänellä on palo viedä systeemiä toiseen suuntaan ja se on toki ymmärrettävää. On

Ps. Minulle selvisi vast ikään, että Nurmi oli yleensäkään mukana Defendo kuvioissa, koska Spartan yms. kuviot ovat olleet hänen osaltaan vahvasti markkinoituja.

Ylipotkija: Lainaus korjattu.
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Defendojen historia ja opettajalinjat

#104

Viesti Lasse Candé »

Mika kirjoitti: heinä 13, 2019, 11.51 Nyt tässä on muutama pitänyt tuota Nurmen mainitsemaa 6000 euron oharia juuri sellaisena kuin Nurmi on sen kirjoittanut.
Oletko varma?

Näkisin itse nimittäin niin että minä ja varmaan muutkin joihin viittaat, rajoittuvat sen sijaan aiheeseen, eivätkä ala arvottamaan totuuksia. Ja me koemme aiheeksi sen miltä lähtö ja sen yhteydessä kirjoitettu teksti näyttää, sekä lähdön noin laajemminkin.

Siihen keskusteluun nimenomaisesti Nurmen kokemus on keskeinen. Ja tekstinkään pointti ei ollut moittia unkarilaisia vaan Defendo-organisaatiota siitä kuinka asia hoidettiin. Jos rahakeississä oli pienintäkään todellista ongelmaa, voi asiasta keskustella arvaamatta yhtään mitään siitä miten keissi tarkalleen meni. Uskon muidenkin kirjoittaneen tällaisista lähtökohdista.



Silti pidän outona, että sanot toisaalta...

"Niin tai näin, en lähtisi tällaisessa asiassa kommentoimaan sen enempää ennen kuin olisin kuullut molempia osapuolia - enkä varmaan sen jälkeenkään."

...kun olet juuri ennen sitä kirjoittanut...

"Tilanne on toki voinut olla noin yksinkertainen, mutta elämänkokemukseni kertoo että se on voinut olla vähän muutakin."

Tuota, miten sinä et kommentoi tuossa että tilanne on voinut olla jotakin muutakin kuin mitä Nurmi kirjoitti? Nähdäkseni sinä kommentoit tuossa sitä mistä sanot itsekin että kukaan ei voi tietää, aika paljon enemmän kuin juuri kukaan muu täällä kommentoi.



Oma elämänkokemukseni sanoo että jos Nurmi on rehellinen ihminen, asia menee niinkuin hän kirjoitti ja jos hän on epärehellinen, asia ei mene niin. Lisäksi tahdon korostaa että arvailuissa jotka sijoittavat totuuden johonkin osapuolten väittämien välimaastoon puhutaan oleellisesti juuri siitä kuinka rehellinen tai epärehellinen Nurmi on. En tiedä onko sinun tarkoituksesi ottaa tähän kantaa, mutta teet sen tuossa käytännössä.

Oma elämänkokemukseni sanoo myös että jos olisi niin että Nurmi puhuisi totta, huijarit tietenkin kiistäisivät tämän. En arvaa että näin on tai mitään muutakaan. En nimittäin näe että minulla olisi pienintäkään oikeutta spekuloida totuuden luonteesta. Oleellista on se, että ainakaan Nurmen mukaan tätä asiaa ei ole selvitetty riittävän perusteellisesti. Puheenaiheen siirto siihen mitä keississä oikeasti tapahtui, on juuri puheenaiheen siirtoa pois siitä kuinka asia selvitettiin tai jätettiin selvittämättä.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Defendojen historia ja opettajalinjat

#105

Viesti Mika »

Viestejäni saa vapaasti lukea miten haluaa. Vastuu siirtyy aina lukijalle, kun vapaa-ajan kirjoittelusta on kyse. :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 23 kurkkijaa