Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Apinan Nyrkki

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 1347
Lauteille: Maaliskuu 2012

Apinan Nyrkki

#1

Viesti Timpa »

Kuten taannoin mainitsinkin, eräs teksasilais-hemmo halusi lähettää minulle Apinan Nyrkin. Sehän passasi, varsinkin kun kuulin koko Apinan Nyrkistä silloin ekaa kertaa.
Otin vähän selvää, ja esim. partiolaiset, jotka tunnetusti ovat hulluina solmuihin, käyttävät sitä painona heittoliinan päässä. Jopa naistenlehdet saattavat jakaa sen teko-ohjeita avaimenperäksi, jne. Ja ne joilla se roikkuu avainketjuna, voivat hätätapauksessa käyttää sitä itsepuolustukseen. Ja kuten joku ehkä arvaakin, lähdin tätä näkökulmaa vähän kokeilemaan :)

https://www.youtube.com/watch?v=gGq1Xw3csUk
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Apinan Nyrkki

#2

Viesti Kari Aittomäki »

Ei jumalauta.. mä en varmasti saisi totapeliä viuhumaan yhtä tehokkaasti, tuo kaarilyöntitälliäisten jakelu on kyllä pelottavaa.

Leffaesimerkki hieman kevymmän vastaavan hyötykäytöstä:

https://www.youtube.com/watch?v=q7heVIEyvQ4

Tom Savini eli tuo Seksimasiina on oikeasti piiskojen mestarismies, muun kivan ohella.
Tuo kaljansa menettänyt roikkutukka on tietääkseni nykyän menestynyt tuottaja ja ohjaaja, Walking deadiin jälkensä jättänyt.
Greg Nicotero on hän nimeltään.

Onkohan tollonen kaljaryöstö mahdollinen, apinanyrkillä tai sitte remmillä?
Täytyy myöntää että joskus teki mieli kokeilla.
Riidanhaasto viehätti silloin aina joskus, kovastikin.

Apinanyrkillä ois nasta kopauttaakin, vaikka kuristusheebelin mä siinä näen.
En kyllä lähtis viuhauttamaan kaulan ympäri tota, siinä on aina sälää edessä..
Ristiote ja pujotus ja skuik..
Atticora
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1517
Lauteille: Heinäkuu 2013

Apinan Nyrkki

#3

Viesti Atticora »

Ämpäri lähti aika napakasti kiertoradalle, vaikka tuo nyytti on niin kevyt. En olisi kyllä uskonut, taitaa kyllä suurin ansio kuulua narun toiseen päähän. Tekisipä mieli askarella itsekin tuommoinen.

Materiaali näyttää ja onkin varmaan kuuluisaa laskuvarjonarua, eli paracordia. Mulla oli sellainen selviytymisranneke joskus. Sain lahjaksi niin pidin sitä osittain kohteliaisuudesta ja osin siltä varalta, että maiharista katkeaa naru tai satun eksymään metsään. Otin sen pois sitten, kun joku entinen laskuvarjojääkäri tms. istui pöytään, kysyi että tiedätkö mikä tuo on ja alkoi kehumaan itseään.
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Apinan Nyrkki

#4

Viesti Paanari »

Jopas jotakin, tulee mieleen "köysivyö"... Kas-Pin vekottimia eli "asiantuntioiden" mielestä Kallen kehittämää humpuukia.

Joo köysivyö tulee lanteille ja toisessa päässä on punnus nahkapussukassa, köysi menee punnuksen läpi.
Sitten tämä härpäke solmitaan vetosolmulla lanteille ja eikun huiskimaan ja hosumaan. Kasikkoo yms kuvioita.
Pikkusen kun pähkäilee niin, oppii olemaan muksimatta itteensä ja lähettämään punnuksen matkaan.
Toki pitää oppia se vetosolmun avaaminen, kämmenen oikea asento ja muuta nippelitemppuja.
Ja jos on paksusta nahasta valmistettu punnuksen pussi/kotelo voi kokeilla petäjän kylkeen tehoja.

Narun/nuoran pituus oman pötsin ja käden mukaan.
Kuvaa nyt ei ole mutta....
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Apinan Nyrkki

#5

Viesti MikaM »

Tuosta on Valkosen epäonnistunut video-demo tv-haastattelusta.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Apinan Nyrkki

#6

Viesti Paanari »

MikaM kirjoitti: elo 25, 2019, 11.19 Tuosta on Valkosen epäonnistunut video-demo tv-haastattelusta.
Epäonnistunut?
No joo jos olisi halunnut nähdä verta ja lentäviä hampaan palasia niin sitten...

Kalle tavoilleen uskollisena, ikään kuin puolihuolimattomasti heitti demon...
Jos jolla kulla pelisilmää niin oivaltaa
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Apinan Nyrkki

#7

Viesti TimoS »

Pidetäänpäs keskustelu asialinjalla, kiitos!
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Apinan Nyrkki

#8

Viesti Kari Aittomäki »

Hmm..
Viittaan epäkorrektisti hävitettyyn viestiin ja kerron, että vyö aseena on varsin yleisessä käytössä, olen nähnyt myynnissä metallireunalla vahvistettuja vöitä joissa ontossa sisustassa on ilmeisesti rautajauhoa, yhdellä läimäytyksellä kärjestä tulee painavampi.
Cowboytyylistä vyöhelaa on käytelty vyönjatkeaseena kyllä, mulla on lootassa yksi sellainen lahjoitettuna. On silmääni tyylitön joten loota on paikkansa.
Erilaisia taipuvia aseita on luonteva kantaa vyönkaltaisesti, kiinalaisilla onse ketjuruoskansa joka kulki mukana vyönkaltaisesti.
Ja rokkari/prätkäsälleillä on se metallivyönsä, olen nähnyt jopa kömpelöitä käyttöyrityksiä.

Mistä tahansa saa aseen, vyöstä erittäinkin.
Mä olen kerran sujauttanut pullon vyölenkkiin ja hyökännyt, pullo pään yläpuolella heiluen.
Eipäs kekään tielleen halunnut.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Apinan Nyrkki

#9

Viesti MikaM »

Tollanen tervattu nyrkki on itsellä veneen avaimenperänä myös. Tuli vähän yllätyksenä, että se olis jotenkin tuntematon, ehkä Timpa tarkotit aseena ja tuossa muodossa?
Noin muuten olen pitänyt tällasia köysityyppisiä aseita hiukan huonona, kun ne jossain kohtaa tuppaavat takertumaan kiinni, ihmisiin ja tilan ulokkeisiin, jolloin saattavat kääntyä kantajaansa vastaan. Ehkä taidon puutetta omalta kohdalta.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Apinan Nyrkki

#10

Viesti TimoS »

Ylipotkija: On se perhana uskomattoman vaikea pysyä itse asiassa! Vielä yksikin aiheen vierestä viesti tänne ja tama ketju menee lukkoon! :angryfire: :angryfire:
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Apinan Nyrkki

#11

Viesti MikaM »

Nyt et kyllä mua tarkottanu.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Apinan Nyrkki

#12

Viesti TimoS »

MikaM kirjoitti: elo 26, 2019, 15.53 Nyt et kyllä mua tarkottanu.
En niin. Piti vaan taas poistaa eräitten kirjoittelijoiden viestejä ja tämä oli siis heille tarkoitettu
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Apinan Nyrkki

#13

Viesti Daddy »

Kysytäänpä laatikon ulkopuolelta: eli miten toimia tuollaista vyömäistä aseuhkaa vastaan? Kylmästi vain etäisyys pois siinä vaiheessa kun sitä rosmo heiluttaa vai mitenkä?
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Apinan Nyrkki

#14

Viesti Kari Aittomäki »

Joustava ase on pirullinen kohdata, osaaja pitää pelin liikkeessä ja se viuhuu kohti koko ajan.

Vastalääke on aggressio, tupla roofblock ja päin. Joka tietysti on oma ratkaisuni, vahvarakenteisena ja nopeana. Silmille vaan.
Olen jonkun verran treenannut takin käyttöä kilpenä, tähän tyyliin:

Kuva

Esikuvana nämäveikot:

Kuva

En osaa kunnolla pyörittää rotsia, se yks tyyppi käytti takkia kuin härkätaistelija muletaa.
Mutta nöösinä näin kun joku melko osaava sälli nosti nahkarotsin itsensä ja kaverini letukanantennipiiskaa väliin. Hävisi mutta idea oli hyvä.
Se voisi olla edelleen aika hyvä ratkaisu kohdata apinanyrkki.

edit. parempi ainakin kuin yrittää koppia.
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 1

Apinan Nyrkki

#15

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

MikaM kirjoitti: elo 25, 2019, 11.19 Tuosta on Valkosen epäonnistunut video-demo tv-haastattelusta.


Oliko kenties sama ohjelma jossa valkoinen yrittää hypnotisoida kanoja?
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 34 kurkkijaa