Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Komba

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Jusukin
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 135
Viestit: 149
Lauteille: Syyskuu 2017
Etulaji: Komba
Sivulajit: Free style martial arts

Komba

#166

Viesti Jusukin »

Plastisuudella viittaan mahdollisuuteen juurikin harjoitella mitä tahansa kataa vuorovaikutusympäristössä. Helpon muovautuneisuuden reunaehtona on ainakin, ettei toinen vaikuta toisen muotoon ensisijaisesti fyysisellä voimankäytöllä vaan positiolla, jolla uhataan esim. tulla sisään tietystä kulmasta, mistä on linja toisen keskustaan. Yleisesti taistelussa on tavoitteena päästä kohti toisen keskustaa riittävällä voimalla niin, että sillä on haluttu vaikutus hallita, siirtää toista tai vahingoittaa siinä määrin, kun tilanteeseen on sopivaa?

Komban konseptisuunnittelussa olen koittanut luoda tätä tilaa, jossa jokainen voi toteuttaa omaa liikettä haluamallaan tavalla ja nähdä kuinka hyvin se toimii käytännössä - puolustuksen avulla ylläpitämään omaa tilaa ja hyökkäyksellä muiden tilojen valtaukseen. Knife tapping auttaa tässä - kun käden saa toisen kaulalle se olisi voinut olla kuolettava veitsenisku, jolloin peli ikäänkuin resetoituu ja tilansa menettänyt siirtyy pois vastakkaiseen suuntaan ja hyökkääjä voi liikkua tilalle. Kun pois liikutaan uuden puolustavan linjan avulla imitoi pakeneminen myös sopivaa puolustusta, joka varhaisemmassa rytmityksessä toteutettuna olisi oikea puolustus. Kyse on kuitenkin harjoitustilanteesta, joten sillä ei tulisi olla juurikaan väliä onnistuuko hyökkäys tai puolustus - kunhan rentous säilyy ja osataan liikkua alle reaktionopeuden.

Jos osanottajat kykenevät olla asettamatta painetta toisen puolustavaa muotoa kohtaan, voi useampi ihminen harjoitella yhdessä omaa kataa ja katsoa kuinka ne soljuu yhteen. Suurimalla osalla minun harjoituskumppaneistani ei ole merkittävää lajitaustaa, joten yleensä ihmiset tekevät vain vapaata muoto hallinnoidakseen omaa tilaa riittävästi, ettei kukaan pääse toisen keskiöön. Täten voi mieltää, että jokaisella on metrin ympyrä, joka koitetaan pitää vapaana muiden vaikutuksista ja pelin siitä saa, kun ympyröistä tehdään pelikenttä. Olemme suunnitelleen flower of life- muodon käyttämistä, jolloin ihmiset liikkuvat konkreettisissa ruuduissa, jotka olisivat osin puoliksi sisäkkäin. Tämä on tavoitteena toteuttaa ensi vuonna Borderlandissa, jolloin taistelusimulaatio voi konkretisoitua pelinä, jossa pyritään valtaamaan toisen asemat.
Voimankäyttämättömyys on reunaehto, sekä turvallisuudelle, että pelin strategiapainotteisuuden toteutumiselle. Jos taktiikalla ja tekniikalla voi voittaa simulaatiotaistelussa, ei koolla ja voimalla ole enää niin suurta merkitystä, eikä kilpailussa välttämättä tarvita kokoon liitettäviä luokitteluja. Pisteytyksen tulisi toimia omaehtoisesti, kun pelaajat kykenevät arvioimaan, milloin ovat hävinneet erän. Kun tämä toimii käytännössä ja pelin kompleksisuusaste vastaa riittävästi realismia myös voimankäytön ja muiden mahdollisen muuttujien osalta, voi peliin yhtähyvin kutsua ihmisiä muista traditioista kokeilemaan, kuinka hyvin he pärjäävät tällä taistelukentällä, joko kaaoksessa tai joukkueina. Ajattelen kuitenkin, että Kombassa taidemuotona on enemmän kyse yksilön kyvystä löytää oma ilmaisuvoimansa soturina ja toivon, että tämä menee yksi yhteen sen kanssa, että kuka siellä loppupeleissä pärjää. Tämä on vielä osin teoreettista, mutta en ole kohdannut merkittävää konseptisuunnitteluun liittyvää kritiikkiä.

Suurimpia haasteita on ollut perustella, miksi oppimisen ja suorituskyvyn takia olisi taistelun kontekstissa mielekästä edes harjoitella asemointia ilman voimankäyttöä. Se kuitenkin mahdollistaa tämän "työtilamaisen" ilmapiirin, jossa voi keskittyä omaan ilmaisuun ja vaikka tekniikkaan. Arvelen, että nuo Taijin muodot olisivat riittävät, että niillä pystyisi hyvinkin toimimaan Komban tyyppisessä improvisaatiopohjaisessa simulaatioympäristössä. Eli parhaimmillaan tämä ratkaisu voisi tarjota muista ihmisistä koostuvan muotoviidakon, minkä läpi pystyisi etenemään käyttäen ennaltavalittuja tekniikoita. Tuo on sitä plastisuutta mitä tässä etsitään - Matrixin valkoinen tila : :-8

Mielestäni on myös huomionarvoista, että kun käytetään ennalta opittua, hyväksi havaittua tekniikkaa - toinen oppii pelamaan sitä vastaa ja syntyy jonkunlainen negatiivi, kuten valokuvassa. Uskallan väittää, että kun liikkeet tulevat tutuksi negatiiveinä improvisaation kautta, myös tekniikat ovat sen jälkeen helpompi oppia ja sisäistää, niin että niitä osaa soveltaa myös käytännössä.

Treenaan ihan sopivasti, mutta palautumisen kanssa on ollut haasteita, onko hyviä vinkkejä?
Päivät yleensä raksalla ja usein illalla jatkuu himassa, kun pitäis saada paikka valmiiksi ja tukkeja paikoilleen. Nostettiin vinssillä noi kuvan kaks oikeanpuoleista koivua viikonlopun aikana tukipilareiksi ilmalaivalle. Tavoite on taistella kolmessa tasossa ja pelata roikkuen viidakon valtiasta rakenteiden alapuolella, niin ei tarviis tota kuntosalii :)




Kuva
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Komba

#167

Viesti Jussi Häkkinen »

Kuulostaa erittäin teoreettiselta ja ihanteikkaalta.

Palautumiseen...hyvä ravinto, jossa on makrot kunnossa, riittävä lepo. Ei siinä kummempia. Kamppailuharjoittelu on yleensä huippukisaajatason alapuolella niin kevyttä, ettei erityisiä palautumisrutiineja tarvita.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Taijin harjoittaja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1724
Lauteille: Elokuu 2011

Komba

#168

Viesti Taijin harjoittaja »

Jusukin kirjoitti: elo 12, 2019, 13.51 Olemme suunnitelleen flower of life- muodon käyttämistä, jolloin ihmiset liikkuvat konkreettisissa ruuduissa, jotka olisivat osin puoliksi sisäkkäin. Tämä on tavoitteena toteuttaa ensi vuonna Borderlandissa, jolloin taistelusimulaatio voi konkretisoitua pelinä, jossa pyritään valtaamaan toisen asemat.
Kuulostaa kiinnostavalta. Jos se onnistuu monta kertaa peräkkäin, niin hanki joku kuvaamaan se ja pistä hyvä video nettiin - laji saa julkisuutta.
Treenaan ihan sopivasti, mutta palautumisen kanssa on ollut haasteita, onko hyviä vinkkejä?
Päivät yleensä raksalla ja usein illalla jatkuu himassa, kun pitäis saada paikka valmiiksi ja tukkeja paikoilleen.
Sinä mainitsit tuolla aikaisemmin, että olet harrastanut joogaa - auttaisiko se palautumiseen? Jos illalla saat siihen puoli tuntia aikaa ennen nukkumaanmenoa?
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 71
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Komba

#169

Viesti Lasse Candé »

Mitä tuohon palautumiseen tulee, taitaa Jussi olla oikeassa. Tein itse aikoinaan fyysistä työtä ja allekirjoitan kyllä tuon lepopointin ja ruuan tietenkin myös.

Mahdollisuuksien puitteissa kannattaa tarkastella uusiksi myös sitä työskentelyä. Vaikuttamisen mahdollisuudet toki saattaa olla vähäisemmät, mutta kyseistä vaihtoehtoa ei silti pidä sivuuttaa.
Kuvake
Jusukin
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 135
Viestit: 149
Lauteille: Syyskuu 2017
Etulaji: Komba
Sivulajit: Free style martial arts

Komba

#170

Viesti Jusukin »

Joo jooga on kova, vaikka kiinnostukseni jotenkin hiipui samalla kun siitä tuli niin pop.. Ennen kun sain lapsia joogasin vuosia päivittäin, viisi Tiibetiläistä riittiä ja Bön-aikakauden staattiset 2min asennot Kum-Nye osoittautuivat todella tehokkaiksi ja riittävän lyhyiksi päivittäisiksi harjoituksiksi. Hävettää olla venyttelemättä sen enempää, koska tietää, että vanhuus ei tule yksin ja jokainen hoitamaton vaiva saattaa pahentua ja kertoa itsestään myöhemmin. Jos löytäisin taas motivaatiota rutinoitua tolla saralla, niin välttyis kyllä monelta vaivalta! Täytyy miettiä asiaa ja olis muutenkin hyvä elää "teetä juoden", mut samalla pitäis laittaa tuhat tuntia rakennushommia himassa sisään ja ne on vieläpä kivoja hommia, niin ehkä kaikkea ei voi saada. Kehot kuluu loppuun yllättävän helposti ja on sääli jos joutuu vaihtamaan harrastuksia vaan sen takia, että ei ole osannut pitää itsestään huolta.

Kyllähän tällainen konseptinsuunnittelu voi kuulostaa aika korkealentoiselta, mutta mielestäni pystyn demoamaan minkä vaan osion melkeen kenen kanssa tahansa, joten voin kysyä mikä olisi se 'proof of consept', joka osoittaisi, että idea on mielekäs ja toteutettavissa?
Komban järkevyys sotataitoina perustuu intuition tukemiseen ja fundamentaalien, kuten etäisyyden hallinan soveltamiseen, niin että ihmiset osaavat toimia yksin ja ryhmässä. Tämä auttaa oman liikekielen ja kokonaiskuvan ymmärtämisessä, jolloin taidot soveltaa tekniikoita voivat kehittyä. Jos halutaan miettiä kannattaako tälläiseen laittaa aikansa taistelijana pitää ensiksi olla selvillä mitä tavoitteita ylipäätään on?

Vaikuttaa että esim.itsepuolustuksessa tavoitellaan turvallisuutta ja hallintaa kaikissa tilanteissa, vapaaottelussa kykyä voittaa kehässä ja traditionaalisissa lajeissa taitojen lisäksi perinteiden ylläpitämistä?
Kombassa on tavoitteena ensisijaisesti kykyä ylläpitää flow-drilliä oppimisympäristönä ja myöhemmin halutessaan pärjäämistä kilpailuissa, jotka voi tältä pohjalta kehittää. Miellän pelin kontekstin pienryhmien väliseksi sodankäynniksi - se on riittävän kattava kokonaisasetelma, mistä rajata harjoitettavia osioita. Puhutaan kuitenkin leikillisestä asetelmasta, jonka tavoite ei ole kouluttaa armeijoita, vaan saada ihmiset ajattelemaan ja toimimaan itsenäisesti ikäänkuin 'vaikeimmassa mahdollisessa' toimintaympäristössä, jossa on muiden kanssa napit vastakkain. Gameplayllä eli mitä ja miten harjoitellaan sovitaan vuorovaikutuksen ehdot, jotka voivat olla lähellä realismia, jos osataan toimia 1.turvallisesti 2.toisen kokemus huomioon ottaen 3.testatuilla menetelmillä ja 4.selkein sovituin säännöin. Tällä tavoin realismi on kuitenkin saavutettavissa vasta, kun tekninen taso on siellä, eikä tässä kuviossa sinne kannata kiirehtiä, koska asetelman teoreettinen ja tapauskohtainen hypisteleminen on mielenkiintoisempaa ja opettavaisempaa.

Edelleen Komba on sota ilman väkivaltaa, mitä siitä sitten jääkään jäljelle? Ymmärrän, että tämä vaikuttaa ristiriitaiselta, mutta ei mielestäni sitä ole. Perinteisissä lajeissa usein omataan täydellisyyttä hipova tietotaito, ainakin koska usein saman perinteen edustajat ovat joskus oikeasti sotineet ja selviytyneet kertomaan asiasta eteenpäin.. Minusta on hienoa, kuinka tällainen soturius elää ja kiteytyy arvokkuuteen, jota lajien edustajat itse usein ruumiillistavat. Komba on tällä saralla vielä puuhastelua, mutta siinä vaiheessa, kun ihmiset ja auktoriteetit ketkä omaavat asiantuntijuuden liittyvät seuraan opettamaan, oppimaan muilta ja testaamaan omia kykyjään - ei mielestäni ideasta puutu mitään, jotta treenit voivat olla bileet ja bileet treenit!

Minulla on taistelemisesta varmaankin vähemmän muodollista koulutusta, kun suurimmalla osalla tämän foorumin käyttäjistä, mutta perustankin oman osaamiseni mielestäni niin yksiselitteisten asioiden varaan, että pystyn testaamaan niitä ja helposti muuttamaan suuntaa uuden tiedon valossa, jos sille on tarve.
Ajattelen, että kuten jedeillä homma perustuu voiman hallintaan, meillä vaan ei ole jedien taitoja, vaan kyky tuottaa voimaa keholla. Jos aseisiin asennetaan kiihtyvyysantureita, voidaan jo mitata potenttiaalisia iskuvoimia. Unified Weapons Mastersit rakensivat suojapuvut myös iskujen turvalliseen vastaanottamiseen, jolloin mitataan jo kuka osaa lyödä ja mikä ase tuottaa eniten pataa. Voimantuottoa voi kuitenkin pohtia ilman sen kummempaa teknologiaa ja heti kun on jotain kättäpidempää, alkaa forcet kohota niin, että toiminta voi olla myös vaarallista. Tämä yhdistettynä positiointiin ja ylivoiman käyttöön taistelukentällä luo jo melko holistisen yleiskuvan siitä, mitä taisteleminen on.
Mielestäni tätä ei pidä sekoittaa itsepuolustustaitoihin, jossa pohjimmiltaan kehitetään kykyä vastata kaikkiin mahdollisiin uhkiin - vaan kyse on jonkunlaisesta yleis-sivistyksestä hahmottaa taistelemisen realiteettejä toiminnallisuuden kautta.
Visio kilpailuympäristöstä, jossa tasataan voimankäyttöön ja tekniikkaan liittyvää eritasoisuutta on minusta mielekäs, koska silloin myös kovatasoiset voivat laittaa peliin kaikkensa, kunhan muistavat asetta myös itselleen haasteita. Eli edelleen idea on, että kun muuttujia aluksi vähennetään - otetaan voima pois, yksinkertaistetaan tekniikka taktiikkaan, toimitaan sävyisästi jotta reaktiivisuutta ei syntyisi ja keskitytään ensisijaisesti omaan liikkeeseen voittamisen sijaan - saadaan toimintaympäristö, jossa jokainen voi kehittää itseään haluamallaan tavalla. Tätä vuosia sisään kallistuen kohti realismia ja aseet ja panssarit kehiin, niin saattaa tulla ihan näyttävää ja hauskaa ja voimme taas nostaa Suomea maailmankartalle!

Yksi perustavanlaatuisista syistä, miksi ajan tätä asiaa on mahdollisuus käyttää taistelukenttää vertauskuvana kaikesta vallankäytöstä - vuorovaikutuksessa on samat lainalaisuudet joka paikassa. On joko samalla tai eri puolella. Joko toinen alistuu tai ei. Onko myötätuntoa, taitoa toimia, lupa vaikuttaa vai koskemattomuus? Vaikuttaako sosiaalinen asema siihen, miten ihmiset kohtelevat toisia, vai ovatko kaikki käytännössä samanarvoisia?

Näinollen ajattelen, että panssarien rakentaminen on kustannustehokkain tapa edistää tasa-arvoa ihmisten välillä! Työskentelen sen eteen, että olisi kulttuurikupla, jossa intohimoiset pääsevät näyttämään taitonsa ja ottamaan toisistaan mittaa - ilman että veri lentää. Ja edistän tietoutta tutkimastani taidosta "willingness to sustain discomfort for personal integration", eli kuinka ymmärtää ei-haluttavat ilmiöt ensisijaisesti oman itsensä ja maailmankuvan pakottavina representaatioina ja mitä se teoriassa vaatii, että nuo asiat voisivat olla myös merkityksellisiä ja tätämyöten ratkaistavissa.

Täten toivon, että Komban piirissä tapahtuvaa vuorovaikutusta voisi ajan kanssa mitata myös teknologian keinoin. Painetta mitattaessa saadaan tietää kuka käyttää voimaa ja minkä verran, joka on taito sekä sen käytössä, että käyttämättä jättämisessä. Pelin toimivuus perustuu näiden asioiden intersubjektiiviselle hahmottamiselle, eli jaettu kokemus siitä, että mikä on simulaatiossa hyvää toimintaa. Kun esimerkiksi taistelupelejä tehdään myöhemmin virtuaalitodellisuudessa, täytyy konseptisuunnittelussa ratkaista, miten virtuaaliset hahmot eivät liiku toistensa läpi. Komba tarjoaa ratkaisuksi pelaajan oman kyvyn pysäyttää liike puolustuksen rajapintaan ja etsiä lyömiseen aukkoja tilankäytön avulla. Edelleen tätä tehdään autotallista, mutta osaamme jo ylläpitää plastista vuorovaikutusympäristöä suullisesti sopimalla, joten käytännön myöhempi soveltaminen osaksi uusia teknologisia ratkaisuja on mahdollista. Olen suunnitellut myös yli sataosaisen käyttöliittymän, millä mallintaa ja hallinoida kokemusta simulaatioympäristössä. Olette seuranneet tuotekehitysprosessia - ei ole minun asia, jos se ei vakuuta. Puhun paljolti sisällöstä, jota ei ole vielä toiminnallistettu ja haen sille sisältöpohjaista kritiikkiä. Jos haluatte valmiin tuotteen mitä arvostella kokonaisuutena, odottakaa kymmenen vuotta, niin sitä pääsee kenties kokeilemaan! Tämä on teoreettista ja ihanteikasta ;)


Löin ilmalaivaan aidanpaloja, joita sain purkuosina ja lujitin Toria, jotta saadaan tää viidakonvaltias saksipeli kentälle mukaan. Sit kun on pätäkkää niin se tervattu savolainen soutuvene tonne tolppien nokkaan, niin ruetaan puhumaan jo portista!

Kuva

Kuva
Kuvake
Jusukin
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 135
Viestit: 149
Lauteille: Syyskuu 2017
Etulaji: Komba
Sivulajit: Free style martial arts

Komba

#171

Viesti Jusukin »

Tein showreelin asetekniikoista, josko näille kyvyille olis käyttöä vaikka viihteen parissa.
Komban kanssa suunniteilla vastavaa, et vihdoin kuvattais jotain mikä näyttäis siistiltä, eli suunniteltais taistelukohtauksia ja pelattais läpi ✌

Kuvake
Jusukin
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 135
Viestit: 149
Lauteille: Syyskuu 2017
Etulaji: Komba
Sivulajit: Free style martial arts

Komba

#172

Viesti Jusukin »

Tässä olis uutta matskua, laatu kombaa


Rakennan minotaurusta



Kuva


Kuva
Noi silmiks


Kuva
Sit sarvet tribuuttina Suomen kuninkaille, jotka tarinan mukaan piti oikeasti sarvikypäriä

Suvilahden bileet, olin edustaa
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Komba

#173

Viesti MikaM »

Keitä olivat nämä Suomen kuninkaat ja mitkä ovat ne heistä kertovat tarinat, joissa sarvikypärätkin esiintyvät?
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3282
Lauteille: Tammikuu 2006
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

Komba

#174

Viesti sinappi »

MikaM kirjoitti: syys 23, 2019, 08.47 Keitä olivat nämä Suomen kuninkaat ja mitkä ovat ne heistä kertovat tarinat, joissa sarvikypärätkin esiintyvät?
Jusukinin viestissä näkyvä sarvipääkuningas on islantilaisessa orkneylaisten saagassa mainittu myyttinen henkilö. Jusukinin kuvan mukaan hän eli noin tuhat vuotta ennen kyseisen saagan kirjoittamista.

”The first three chapters of the saga are a brief folk legend that sets the scene for later events. It commences with characters associated with the elements – Snaer (snow), Logi (flame), Kari (storm) and Frosti (frost) and also gives a unique explanation for how Norway came to be named as such, involving Snaer's grandson Nór. There is also a reference to claiming land by dragging a boat over a neck of land (reprised in chapter 41 when Magnus Barefoot uses the same trick) and the division of the land between Nór and his brother Gór, which is a recurring theme in the saga.[15] This legend also gives the Orkney jarls an origin involving a giant and king called Fornjót who lived in the far north.”

- wikipedia
Kuvake
Jusukin
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 135
Viestit: 149
Lauteille: Syyskuu 2017
Etulaji: Komba
Sivulajit: Free style martial arts

Komba

#175

Viesti Jusukin »

Joo toi kuva on joku meemi, en tiedä mistä ulkonäkö on saatu tai vuosiluvuista, mut voin selvittää tekijän ja pyytää tarkennusta.
Olen ymmärtänyt et Suomen kuninkaat oli heimojen päälliköitä, jotka hallitsi sukulaiskansojen kanssa suht laajoja alueita ja tarinoiden mukaan taisteli väkensä riveissä.

Kulttuuriperintömme on ilmeisen vanhaa ja naapurikansojen saagat kertovat sen merkittävyydestä heille. Haluttiin tai ei, niin meidän heimoudesta tässä on kyse, jota jokainen voi kantaa ja edustaa kuten haluaa.

Tässä oli kiehtova löytö, Kainuusta lähtöisin oleva peuransarvesta tehty turkasen vanha käärmesauva, joka antaa ymmärtää, että kulttuurikuvassa oli yhteneväisyyksiä aina Puolassa asti.
https://eurooppalaisuus.wordpress.com/2 ... hammentaa/

Ja tässä joku hahmotelma muinaisista alueista. Olen käsittänyt, et koska maailmassa oli ennen niin paljon vähemmän porukkaa, niin eri väestönryhmät hallitsivat väljästi valtavia seutuja. Sotataidot lienee ollut kohdillaan, mut ei sitä ylivoimalle pitemmän päälle pärjää.
"Tilanne Pohjolassa 6500 vuotta sitten; Lähde The Penquin Atlas of Ancient History, 1967."
Kuva


Hei tänään olis muuten Komba-treenit Hakaniemessä! Olin raksaa sitä saunalauttaa maailmanrauha patsaan vieressä ja maanantaisin siellä ei ole muuta toimintaa, niin vedetään joogaa ja Kombaa.
Yleensä tarjolla kaikille sopivaa meditatiivistä liikettä ja pyöritystekniikoita voin pyydettäessä opettaa. Mua aina kiinnostaa testata ja kehittää kykyjä realistisempaan suuntaan, niin arvon taistelijat voi tulla näyttämään, ettei potkussa tyhjää huudella. Jos täältä joku eksyy sinne tänään, niin talo tarjoo saunan! Ollaan siinä vielä about kuukausi.
Tässä tapahtuman kuvaus, facesta löytyy eventti VIRTA


R E C O V E R | R E C R E A T E | R E L A X
Summer Sauna, Hakaniemenranta 6, Helsinki

Tervetuloa käynnistämään viikkosi uudella virralla! Voit tulla yksin tai porukalla ja osallistua yhdelle tai useammalle ohjatulle tunnille ilman aikaisempaa kokemusta. Kevyen kehon hellimisen jälkeen on mahdollisuus virkistäytyä pulahtamalla meressä ja rentoutua Hakaniemen kelluvan kesämökin puulämmiteisessä saunassa.

Joogan aikana pidämme salissa rauhoitetun ilmapiirin, muutoin tanssilattia on avoin vapaalle ilmaisulle.

Liput http://buytickets.at/yoga3/299722


M E N U

17:30-19:00 JOOGA - Hatha Vinyasa, Miiska Van Renterghem, EUR 10.00

19:00-20:30 FLOW - Komba Light, Jussi Kontio, EUR 10.00

19:00-22:00 SAUNA - Heated seaside terrace & spa, EUR 5.00

All inclusive YOGA / KOMBA / SAUNA (+ Coconut water) EUR 20.00
+++

Summer Sauna on Helsingin Hakaniemessä sijaitseva palvelualusta. Rannasta löytyy hyvin varusteltu saunalautta sekä rantaterassirakennus, jossa harjoitteluun soveltuva sali ja tosi kiva äänentoisto. sauna.diginenaamupaiva.fi/saunalautta/

Joogaan voit ottaa mukaan oman mattosi ja saunaa varten pyyhkeen. Tarjolla kookosvettä ja kombuchaa. Kortti- ja käteismaksu mahdollisuus.

VIRTA Jooga, Flow & Sauna
Summer Sauna, Hakaniemenranta 6, Helsinki
Kuvake
Jusukin
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 135
Viestit: 149
Lauteille: Syyskuu 2017
Etulaji: Komba
Sivulajit: Free style martial arts

Komba

#176

Viesti Jusukin »

Tein Legend of Chi pätkän, selventääkseni kantaani yliluonnollisiin voimiin - ei ole näkynyt.
Jos täällä joltain lähtee no touch knockout, niin mulla voi tulla kokeilemaan ja oikeastaan jos joku kokee hallitsevansa sisäisiä voimiaan siinämäärin, että se olisi taistelullisesti merkittävää, niin olen kiinnostunut ja mielelläni testaamassa miten ne toimii käytännössä.

Edelleen mulla on tavoitteena osoittaa, että Komban edustamat vapaasta vuorovaikutuksesta syntyneet liikemuodot ovat sotataitoina tehokkaita sekä tekniikkana, voimakäytön hallinnan työkaluna, että kykynä mukautua vastapuolen toimintaan.

Etsin edelleen alan asiantuntijoita, ketkä ovat valmiita kokeilemaan kehittämiäni käytäntöjä, testaamaan omia kykyjään useilla muuttujilla ja tarjoamaan omien lajiensa parista testiympäristön, jossa voin itse osoittaa plastisuuden harjoittelun tehokkuuden. Toteuttaisin tämän mielelläni videoidussa koeasetelmassa, jossa olisi mahdollista havainnollistaa teoriaa käytännössä.

Koitan nyt synnyttää täällä asiakeskeistä keskustelua aiheesta ja ajattelen, että minun on selkeintä tehdä väitteitä ilmaistakseni oman tämänhetkisen kantani ja helpottaakseni kritiikin löytymistä.
Toisaalta arvostan myös potkussa kuulemaani suunsoittoa ja ivaa ja servaan itse mielelläni lähes kaikkea mikä liikkuu.
Toivon siis, että sivustahuutelijoilla on vielä pokkaa jatkaa avautumistaan ja että kyse on ylipäätään ollut varteenotettavista sotureista, eikä varhaiseläköityneistä penkkiurheilijoista, jotka eivät enää pärjää kehässä edes omille puolisoilleen.
Tän foorumin ikimuistoisin kommentti mulle oli, että Komba on yhtä lähellä soturin tietä, kun sika helikopteria... No tiedoks, että homma on edelleen vasta aluillaan ja me testataan, miten nämä ideat voisivat toimia käytännössä.. Ja jos tää eksploraaminen ja tuntematonta päin kulkeminen ei kelpaa soturin tieksi, niin edelleen ne hyvin tallatut varmat polut on olemassa, eikä kukaan kiistä, ettei ne palvelis tarkotusta, mut jos itsetunto on kiinni siitä, että sulla on hyvä mestari, niin voit mennä ittees ja huomata, että olet asettanut omanarvontuntosi itsesi ulkopuolelle, eikä tasapainosi ole riippumaton ulkoisista tekijöistä.

Edelleen mua kiinnostaa kaikenlainen taistelu, mut ei nämä asiat olisi näin syntynyt, jos olisin lähestynyt asiaa tavanomaisemmin. Olen myös kiinnostunut treenaamaan kaikkien opeissa, mut tasavertaisena. Kumartelu ja muodollisuus voi olla hienoa, mut helposti piilottaa myös mulkut ja antaa paremmille ihmisille syyn olla olemassa. Näin ulkopuolisena ja omasta taustastani käsin olen siis kriittinen kaikkia taistelumuotoja ja pedagogiikkaa kohtaan, mutta ajattelen, että erilaisuus on vahvuus, joka kannattaa valjastaa.

Väitän, että Komban pohjalta kehittyvät taistelumuodot, ovat käyttökelpoisia varsinkin hajautetuissa lähitaistelutilanteissa, joissa on yllätysaspekteja, kättä pidempää ja useampia toimijoita, mutta myös vapaaottelukehässä uusien tekniikoiden ja soveltavan liikkeen muodossa.
Mielestäni Komban liikekielen ymmärtäminen liittyy mielen herkistämiselle ja oivallukseen, eikä sen opiskelu vie merkittävästi aikaa pois esim vaparin lajiharjoituksilta. Joten jos uudet liikemuodot ja liikekielen sulavoittaminen on tehokas keino edistää voittamista, ehdotan käytännön testaamista ja soveltamista vapaaottelukentällä ja Suomen nostamista takaisin maailmankartalle jo merkittävänä soturikeskittymänä.
Olen saanut kritiikkiä omasta kokemuksen puutteesta taistelupuolella, mutta mielestäni olen vain sanansaattaja uusien orgaanisten taistelumuotojen puolesta ja täysin pätevä kehittämään metodiikkoja niiden syntymisen optimoimiseen ja käytännön soveltamiseen. Otaksun, että pitkässä juoksussa taistelurintamalla voittaa se, joka pystyy altistamaan itsensä syvimmälle transsiin - flow kokemus särkyy itsetietoisuudesta ja epävarmuudesta ja huipputasolla pienikin kolaus voi viedä hengen.
Mielestäni jopa vapaaottelun huipputasolla toiminta on tönkön teknistä liikesarjojen runnomista ja uskon, että ilmaisun sulovoittamiselle voisi olla kysyntää. Stylebender vaikuttaa poikkeuksellisen hyvältä soveltajalta ja jos se ei ole viimeinen, niin kokeilkaamme syntyisikö näillä eväillä jotain millä on arvoa. Vapaaottelu on nuori laji ja olisi erikoista, jos se ei yhä muuttuisi kompleksisemmaksi.

Väitän myös, että jos harjoittaa hyvää liikettä, on siitä hyötyä kaikessa taistelussa.
Tarkennettuna vielä, jos työskentelee hyvin taistelemiseen liittyvien fundamentaalien kanssa, altistaa itsensä intuition vahvistamiselle, joka parantaa edellytyksiä pärjätä taistelussa.
Toisinsanoen, jos tekee riittävän vähän, mutta oikein, on siitä vain hyötyä. Esimerkiksi väistäminen on etäisyyden hallintaa ja toisen mukana elämistä. Väitän, että siinä missä lyönnin väistötekniikan harjoittelu on hyödyllistä, on myös hyödyllistä oppia liikkumaan toisen mukana tilassa, löytää yhteys ja kyetä päästämään irti erillisyyden kokemuksesta, sekä toverin, että vastustajan kanssa.
Ajattelen siis, että fundamentaalien ympärille kannattaa luoda soveltuvuusharjoituksia, jossa toimija osaa arvioda optimointia muuttujien kanssa, kuten etäisyys, ajoitus, tulokulman muuttaminen, voiman tuotto ja sisäinen rauha.

https://youtu.be/GX5qAnfL7A4
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 30
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

Komba

#177

Viesti Kyynikko »

En usko että kovinkaan moni vaivautuu tulemaan sinne lätkyttelemään sun viitekehyksessä.

Paljon helpompaa on sun mennä eri saleille ja videoida miten pärjäät muita lajeja vastaan kontaktiottelussa.

On sulla itsevarmuus ainakin kohdillaan vaikka en ole juuri kamppailuun viittaavia asioita nähnyt tositaiseksi yhdelläkään videolla 😊
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
tapsaattori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 2463
Lauteille: Heinäkuu 2016
Etulaji: keppijumppa
Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini

Komba

#178

Viesti tapsaattori »

Jos tulisin luoksesi ammentaisin mielelläni oppia luovasta rakentelu- ja kirvesmiehentaidoista. Harvalla on tollaiseen kykyä ja innovaatiota.
Kuvake
Jusukin
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 135
Viestit: 149
Lauteille: Syyskuu 2017
Etulaji: Komba
Sivulajit: Free style martial arts

Komba

#179

Viesti Jusukin »

Mä veikkaan et se ongelma tässä on, et mun tuotanto muistuttaa lähinnä Speden spelejä, enkä mä ole onnistunut vakuuttamaan projektin välttämättömyydestä.

Tulen mielelläni esittämään asian jollekkin salille ja katsomaan käytännössä miten kii liikkuu, dokumentaation kera. Avekin oli kiinnostunut tapaamaan ja kommentoimaan asiaa, kunnes joku täältä kieli, että mulla on liikaa hippejä kavereina...

Pointti on uudet idikset ja niiden pohjalta kehitettyjen käytäntöjen toimivuus, sekä potentiaali kamppailussa, joka toimii mittarina.
Edelleen mä olen tuottanut oman sisältöni meditoimalla aseilla ja optimoimalla liikemuotoja mummojen kanssa lapinlahden lähteellä ja mulla on vastassa kaikki taistelutaidot, jotka on koskaan kehitetty ja keitetty kasaan nykyisiksi kamppailumuodoiksi - eikä silti tarvii arpoo mille ruudulle panostaa.

Ja tää ei nyt tarkota sitä, että mä olisin kummonen kamppailija, mut hyvällä rajauksella asian pystyy esittää. Mun väite onkin, et Komba tekee hyvästä taistelijasta paremman ja se riittää voittoon.

Ehdotan seuraavaa; joku täältä, kenen mielipiteellä on väliä ilmiantaa itsensä, mä hilaan itteni salille ilman liikoja panssareita ja aseita ja sit testataan miten ukot liikkuu!

Ekaks vois runittaa peruskombat no-force 5minaa, sit samalle pohjalle voimakombat eli hidas max voimankäyttö ilman damagee ja sit varsinainen testi clich/pystypaini lyönneillä ja vähän polvea malliks jos saa vastapalloon.

Toi pohdittais läpi ja sit rullattais vaparia ja katottas minkälaisia tilanteita syntyy!
Toivon että näkisitte sen arvon, että muutkin kun tatu ja patu on outolasta, menisitte itteenne sen kanssa, et kaikki on elitistisiä ja suosii omia ryhmiään ja uskaltaisitte nauttia siitä, et kohta joku saa pataan.
Ja mä toivon, et se joku on jonkun mun uuden treenikaverin vastustaja kehässä ja mennään sillä kunnes pallo on hallussa.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 71
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Komba

#180

Viesti Lasse Candé »

Jotenkin minun on nyt vaikeampi lukea näitä viestejä oikein kun niihin tuli jokin uusi negatiivinen viba. Kysyisin muuten muutamasta kohdasta, mutta olisi sellainen sivuraide, että tulisi vain lisää negatiivisyyttä.

Ehkä kuitenkin tärkeämpää että saat niitä kohtaamisia mitä etsit. Suosittelen positiivisella linjalla jatkamista, koska omintakeinen laji ja negatiivisuus on huono kombo jengiä etsiessä.

Mutta siis oliko sinun hakusi nyt chi-asioihin tms liittyvä vai ihan yleinen? Vähän menee ohi tuo "kenen mielipiteellä on väliä" -osa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 31 kurkkijaa