Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Turvallisuusalan henkilöt ja teleskooppipatukka, raudat jne

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 37
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Turvallisuusalan henkilöt ja teleskooppipatukka, raudat jne

#211

Viesti Mjölnir »

Mulla on itsellä ASP:n Talon, napilla suljettava. Toimii hyvin
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kampfsau
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 27
Lauteille: Marraskuu 2019

Turvallisuusalan henkilöt ja teleskooppipatukka, raudat jne

#212

Viesti Kampfsau »

Oho vastaus jäi putkeen. No. Kiitos tiedoista, toki en aio avata laitetta jota ei ole tarkoitettu avattavaksi, ja takuukin on hyvä. Varmaan kestää mun huitomiset ellei ole maanantaikappale.

On kyllä käyttömukavuus ihan eri planeetalta kuin perinteisillä.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Turvallisuusalan henkilöt ja teleskooppipatukka, raudat jne

#213

Viesti Kari Aittomäki »

Siis oikeesti, pysyykö ne nykypelit kasassa kunnes mätkintä on saatu päätökseensä?

Silloin kun ne tuli niin käyttövarmuus oli onneton, kahva meni kasaan kolmen-neljän tällin jälkeen.
Tappele nyssiinä sitte.

No kai se tuotekehittely on tehny mailoista parempia jo.
Joko sille nupille on kehitetty niitä maagisia ominaisuuksia joita silloinjoskus isolla metelillä mainostettiin?
Kampfsau
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 27
Lauteille: Marraskuu 2019

Turvallisuusalan henkilöt ja teleskooppipatukka, raudat jne

#214

Viesti Kampfsau »

Bonowissa on ihan erilainen mekanismi, paksumpi rakenne, painopiste luonnollisempi. Youtubesta voi katsoa kun sillä hakataan kakkosnelosia poikki ilman että taipuu tai lakoaa.

Itse ei viitsi kokeilla, sen verta hintava että mätkin vain tyynyjä. Pitää vain uskoa...
Kampfsau
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 27
Lauteille: Marraskuu 2019

Turvallisuusalan henkilöt ja teleskooppipatukka, raudat jne

#215

Viesti Kampfsau »

hightower kirjoitti: marras 8, 2019, 21.09 Vastaanpa nyt poikkeuksellisesti kun faktaa voi lausua.
Lypsän sitten lisää kun on tietäjä paikalla.

Liitteenä on kuva dokumentista jonka myyjä (kellarikauppa jota sain etsiskellä, asiakkaat eli poliisi ja paikalliset hathatmiehet kun yleensä kuulemma ajavat virka-autolla portista) antoi mukaan kun kyselin paikallisen lain hienouksista. Siinä lukee hitlerkielellä että "arvoisa blaa blaa, vastauksena tiedusteluunne ilmoitan että ministeriön linjauksen mukaan Bonowi-merkkinen tkp lasketaan §1:n mukaiseksi aseeksi (myynti vapaa 18 vuotta täyttäneille, kuten automaattiveitset ja pippurisuihkeet yms) EIKÄ §17 mukaiseksi kielletyksi aseeksi kuten muut teleskooppipatukat."

Tämä on aika erikoinen linjaus, koska teräksinen nuija on teräksinen nuija. Olisikohan kyse siitä maagisesta nupista jota Bonowissa ei ole, ja valmistaja on saanut spinnattua markkinapuheensa niin että painopisteen yms perusteella tuote ei ole päänmurskausase vaan tavallinen patukka.

Muistan Suomen Teräaselain aikaiset hulluudet joten minkään maan lainsäätäjän oudot mielenliikkeet eivät ihmetytä. Suomessa kaiketi se on vain ja ainoastaan mekanismi ja pieni koko mikä tekee tkp:sta niin kielletyn. Vaikka itse lähtisin tappohommiin ennemmin vasaran kanssa.

Vielä kysymys. Patukka menee rikki jos sen lyö maahan kuten perinteisen tkp:n. Onko valmistajalla tai käyttäjillä tietoa kuinka paljon työntöä mekanismi kestää pettämättä? Sulkemisiskussa betoniin on hirmuinen energia per aika, mutta kai pehmeä tai myötäävä maali antaa anteeksi niin että voi tehdä survaisuja huoletta?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 26 kurkkijaa