Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Jousiammunta ja jousimetsästys

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Shaolinsi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 856
Lauteille: Syyskuu 2009
Paikkakunta: Dengfeng
Etulaji: Perinteinen Shaolin 少林拳
Sivulajit: Itsepuolustus

Jousiammunta/jousimetsästys

#241

Viesti Shaolinsi »

Pyrkele kirjoitti: marras 5, 2019, 21.04 jääkarhun maksaa sen liiallisen B- (tai D?)vitamiinipitoisuuden vuoksi.
Ei kummankaan. Liiallisen A-vitamiinipitoisuuden vuoksi. :)
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Jousiammunta ja jousimetsästys

#242

Viesti Pyrkele »

Shaolinsi kirjoitti: marras 6, 2019, 10.18
Pyrkele kirjoitti: marras 5, 2019, 21.04 jääkarhun maksaa sen liiallisen B- (tai D?)vitamiinipitoisuuden vuoksi.
Ei kummankaan. Liiallisen A-vitamiinipitoisuuden vuoksi. :)
No niin perhana oli.
Mietin tuota aikasempaa kirjottaessa etten kyllä keksi minkälaisia pitoisuuksia em. vitamiineja pitäis olla, että ne myrkyllisiä olis (mistä B-vitskusta ois kyse). Mutta enpä jaksanu kysyä herra Googlelta jääkarhun maksasta.
Ois kannattanut. Nyt vaikutan hölmöltä.
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta ja jousimetsästys

#243

Viesti Mjölnir »

Tänä iltana taas passiin. Itseluottamuksen säilyttämiseksi tähtäimen kohdistuksen varmistus yhdellä nuolella 35 metristä. Riittävä. Tuon pisteen koko maalissa on 2,5cm


Kuva
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Jousiammunta ja jousimetsästys

#244

Viesti Andy »

Ystäväni oli kiinnostunut ajatusleikistä, että olisi teräksestä valmistettu jousi. Sellaisia ei ole, joten varmaan siihen on joku syy. Varsijousen kaaria on kai tehty joskus teräksestä tai jopa raudasta, mutta tarkoitan tässä nyt normaalia käsijousta. Jos sellaisen yrittäisi rakentaa, niin millainen se olisi ominaisuuksiltaan?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
JukkaS
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 121
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Keuruu
Etulaji: Historiallinen miekkailu

Jousiammunta ja jousimetsästys

#245

Viesti JukkaS »

Andy kirjoitti: marras 10, 2019, 23.43 Ystäväni oli kiinnostunut ajatusleikistä, että olisi teräksestä valmistettu jousi. Sellaisia ei ole, joten varmaan siihen on joku syy. Varsijousen kaaria on kai tehty joskus teräksestä tai jopa raudasta, mutta tarkoitan tässä nyt normaalia käsijousta. Jos sellaisen yrittäisi rakentaa, niin millainen se olisi ominaisuuksiltaan?
Persiassa ja Intiassa on 1700-1800-luvuilla tehty teräsjousia, joten niitä kannattaisi varmaan ensin tutkia. En lonkalta osaa heittää ajatusta parhaimman mallin perään, mutta moderneista materiaaleista jokin jousiteräksistä tuohon varmasti parhaiten istuisi :)
Weird things happen when you swallow swords - Thom Sellectomy
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 11

Jousiammunta ja jousimetsästys

#246

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Timpan kaukainen ämeriikanserkku tuli vastaan googlefuulla.




Tajua noista paljoakaan mutta perinteisesti valmistettua komposiittipeliä olisi kiva joskus kokeilla.

:)
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta ja jousimetsästys

#247

Viesti Mjölnir »

Mulla on myös tällainen
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta ja jousimetsästys

#248

Viesti Mjölnir »



Tänään haettiin taas sitä ensimmäistä vaistojousikaatoa. On mennyt varmaan kuukausi, että ei ole ollut ns. hyvää paikkaa, että olisin päässyt kaurista kokeilemaan, tänään se tuli, pitkästä aikaa vaistojousi mukana, ja muuten meni hyvin, mutta ammuin yli. Yläkulmilta on aina vaikea ampua, maali on vielä pienempi kuin yleensä, ja ampuma-asento muuttuu helposti alaspäin ammuttaessa, joka taas vaikuttaa tähtäykseen. No, joka tapauksessa harmittaa kuin pientä oravaa, tosin, onneksi puhdas ohilaukaus, eikä huono haavoittava osuma, jota olisi kahlattu tuntikausia metsästä.

Kohta vuoden olen hakenut vaistojouselle kaatoa, mutta ei vieläkään...
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Jousiammunta ja jousimetsästys

#249

Viesti Kari Aittomäki »

Täytyy sanoa että tämä mies on mieleiseni.



Eipä ollut turhia eleitä ja jälkihyrinä melko mukavanolosta.
Vähä viistotti että jätti rankaan-ammutun teutaroimaan kommentina ajaksi.

Aikamoinen saalis kyllä.
Nuo siat ei olleet mitenkään karkuunlähteväisiä.

Kuinka suuri mahdollisuus tossa kaadon jälkeen on saada kostava possu silmilleeen?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta ja jousimetsästys

#250

Viesti Mjölnir »

Se on varsin mahdollista. Villisikakarju varsinkin hyökkää helposti haavoitettuna. Tim Wells on ammattijousimetsästäjä ja hommassa on paljon showta, mutta tykkään kans katsella. Hienoja kohtaamisia jne.

Viimeksi eilen hiivin yhden kauriin, mutta kliimaksi jäi toteutumatta kun 35 metrissä se huomasi mut ja juoksi vähän liian kauas. Nyt on tullut pari viikkoa pelkkiä epäonnistumisia, ohiammuntaa jne, joten tauko on paikallaan. Töiden takia (Defendo-ohjaajakurssin veto) olen nyt neljä päivää pois metsästä, mutta jos sinä aikana joku henkinen klikki aukeaisi. On mennyt ehkä yliyrittämisen puolelle. Eikä se Tapio väkisin anna. Joka kerta olisin kiväärillä kaatanut mutta jousi onkin vähän eri juttu
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Jousiammunta ja jousimetsästys

#251

Viesti Kari Aittomäki »

Niin, tossahan tuo sai kolme killshottia peräjälkeen.. vaikka se tokaveto näytti tulevan takaoikealta. Mutta kai se sitte jakso sinne pumppuun asti.

Tarkotin että lauma hajosi, mutta kun olen lukenut että sika on aggressiivinen niin kuinka mahdollista on saada yllärimässi kimppuunsa?

Miten pirussa se pääsi noin lähelle?
Sehän se temppu aina on, maalista riippumatta.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta ja jousimetsästys

#252

Viesti Mjölnir »

Villisialla on erittäin huono näkö mutta varsin tarkka hajuaisti. Jos tuuli on oikea, possun hiipiminen ei ole mitenkään erityisen vaikeaa. Haavoitettuna se on vaarallinen, jos esim huomaa verijäljistä että ei tullut hyvä keuhko/sydänosuma, ei tule jatkaa jäljitystä yksin vaan koira ja ampuma-ase mukaan
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta ja jousimetsästys

#253

Viesti Mjölnir »

Takaviistosta jousella on erittäin hyvä ampua helpon penetroitumisen takia, mun pisimmältä jousella tapettu kauris on ammuttu 36 metristä, pääsin hiipimään pellon reunaan alatuulesta ja astuin pellolle, arvioin etäisyyden 35, pinni kylkeen ja keppi matkaan. Kauris kääntyi paetakseen kun kuuli jänteen rämähdyksen mutta tällä kertaa oli liian hidas ja nuoli tuli takaviistosta kylkiluiden takaa ja lavan alta ulos. Molemmat keuhkot puhki, pakolaukka 100m ja hiipuminen kyljelleen peltoon
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta ja jousimetsästys

#254

Viesti Mjölnir »

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 11

Jousiammunta ja jousimetsästys

#255

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Mjölnir kirjoitti: marras 24, 2019, 07.09 ....jos esim huomaa verijäljistä että ei tullut hyvä keuhko/sydänosuma, ei tule jatkaa jäljitystä yksin vaan koira ja ampuma-ase mukaan

:jepa:


Näin. Turha hölmöillä jos ei ole pakko.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 42 kurkkijaa