Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Komba

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Komba

#241

Viesti Andy »

Jusukin kirjoitti: marras 8, 2019, 23.46 Olen menestyksekkäästi tuottanut sisältöä ja käynyt sitä läpi asiantuntijoiden kanssa.

Mun työ tietoisuustieteiden puolella liittyy malliin, joka selittää kokemuksen synnyn ja kartoittaa siihen liittyviä ilmiöitä.
Löytämäni kaava on [kokemus = mennyt kokemus x tajunnan kohde] ja käsittelen tota osana viisiportaista mallia todellisuudesta;

1. Substanssi (Olevaisuus, häviämätön energia, objektiivinen todellisuus)
2. Informaatio (Olevaisuuden tendenssit järjestäytyä, fysiikan lait, geenit, olennon potentiaali)
3. Olento (Biologinen organismi, kokemus)
4. Itse (Mennyt kokemus, toiminnan taipumukset)
5. Tajunnan kohde (ulkoiset ilmiöt, hahmot ja niiden mielensisäiset vasteet, havaittu subjektiivinen todellisuus)
Minun kokemukseni mukaan tajunta poistuu, kun lyö riittävän kovaa nyrkillä leukaan.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Komba

#242

Viesti Kari Aittomäki »

Tulipas pureskeltavaa huhhuh.

Nyt mentiin sfääreihin jotka ei ihan heti nauhalle tartukaan.
Pitänee lueksia Castanedat hyllystä ja koettaa sitte.

Vänkää.
Täytyy sanoa että tuo Andyn tylytys jopa naurahdutti. Äijäily on huvittavaakin.
Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 4951
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

Komba

#243

Viesti Mänzy »

Oletko Jusukin tutustunut mihinkään kognitiotieteiden perusteokseen? Meinaan vaan, että noita ideoita ei tarvitse itse alusta asti keksiä ja kehitellä. Ellei siis välttämättä halua.

Noin yleisellä tasolla Kombassa taitaa olla vielä se kakkostaso kokonaan kysymysmerkeillä:

1) collect underpants
2) ???
3) profit!*

Jos siis meinaa kys. palvelutuotannolla tienata.

* lähde: South Park, alushousuja pöllivät maahiset

:) :) :)
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
tapsaattori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 2463
Lauteille: Heinäkuu 2016
Etulaji: keppijumppa
Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini

Komba

#244

Viesti tapsaattori »

Liian monimutkaista asiaa mulle. En ymmärrä. Kokemukseni tuotteesta (komba) tekstien ja nettisivun perusteella on aito ja sikäli varteenotettava, että Komba tykypäivää ei osteta jos ei ymmärretä mistä on kyse.
Markkinointi.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 71
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Komba

#245

Viesti Lasse Candé »

Kun lähdin googlailemaan tuon "tietoisuustiede"-juonteen pohjalta, löysinkin lehtijutun, joka ehkä kiinteämmin liittyy Kombaan. Tieteellisestä puolesta en sen sijaan löytänyt mitään mainintoja Jussi Kontiosta, mutta tämä voi kertoa myös omasta googlejutsustani.

https://www.vantaansanomat.fi/artikkeli ... omin-kasin

Skepsis-julkaisun saatoin löytää ja se näyttää siinä tapauksessa tältä:

Jussi Kontio skepsiksen fb-sivulla kirjoitti:Luulen löytäneeni uuden kognitiivisen vinouman - olosuhteet ovat syy kokemukseen.

Kokemuksen subjektiivisuus johtuu ensisijaisesti menneistä kokemuksista, sekä niiden pohjalta syntyneistä merkityksistä ja vasta toissijaisesti olosuhteista joihin reagoimme. Täten on epäloogista ja harhaista pitää olosuhteita ensisijaisena syynä omaan kokemukseen ✌


Vastaanotto oli vaihtelevaa. Osin positiivista ja mukaan mahtui myös vastaavia kehoituksia kuin Mänzyltä, suunnata katse tieteeseen. Jos Jusukin viittasi tuohon "julkaisuun", niin aika paljon vähemmän siinä sanotaan kuin yllä olevassa postauksessa. En myöskään ymmärrä miten siinä sanotaan oleellisesti muuta kuin että kokemus on subjektiivinen, eikä tällaisena heijastele välttämättä suoraan olosuhteita. Jos siinä sanotaan näin, tällainen löytö ei ole mitenkään uusi.

Tuossa menee aika lujaa, kun Kombaa ehdotetaan sosiologian ja käyttäytymistieteen tutkimukseen. Sitä, että se juonne päätyy banzai-läpän mainintaan josta on kysytty Voldemorteilta, voi pitää jossain määrin luontevana jatkumona. :D

Kombasta sen sijaan enemmän juttua tuossa lehtijutussa, joka käsittelee ehkä enimmäkseen taloa ja pihaa. Kombasta siinä sanotaan lopulla:

Kontion ja Braunin ajatusmaailmaa kuvaa hyvin heimo-ajattelu. He uskovat yhteisöllisyyteen ja heidän elämäntyylinsä on holistinen.

Kontio ystävineen on kehittänyt oman taiji-tyyppisen, tanssia ja taisteluja yhdistelevän lajin, Komban. Laji keskittyy tietoiseen läsnäoloon ja henkisyyteen, jolloin jokainen voi olla ”oman elämänsä soturi”.

– Olemme luoneet oman elämäntapamme. Komba on lajina fyysinen, vuorovaikutteinen taistelulaji – mutta ilman väkivaltaa. Luomme lajissa pelillisiä simulaatioympäristöjä, jossa voimme toimia, Renegade Braun selostaa.
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Komba

#246

Viesti tohtorismies »

Jusukin kirjoitti: marras 8, 2019, 23.46 kamppailun kannalta olennaista on, että Kombaan on syntynyt oma vuorovaikutuksellinen liikekieli, jolle voi taitona olla käyttöä muissa asianyhteyksissä teknisenä soveltamisena ja ryhmänä toimimisena. Eli mä olen kiinnostunut erilaisista kamppailullisista asetetelmista ihan vaan jakamisen ilosta ja saadakseni feedbäkkiä ihmisiltä, jotka asiasta tietää.
No eikös tätä tietoa kerätä juurikin kamppailemalla, eli tutkimalla asiaa itseään? Ei drillaamalla komba drillejä koska ne eivät sinällään ole kamppailua.
Jusukin kirjoitti: marras 8, 2019, 23.46kävin vetää sitä keskiaikaista miekkailua viime lauantaina ja tekihän se gutaa! Kombasta ei tuntunut olevan siinä oikeen hyötyä, liikerepertuaari supistui päähän lyömiseen ja oli todella vaikeeta vaikuttaa toiseen. Thai clinchissä pysty fiilaamaan sitä drilliä, mut noi panssarit päällä oli lähinnä uupunut, siis yllättävän raskasta! Mulla on himassa yhet 10kg nahkapassarit, jotka ei haittaa menoa, mut toi yli 20kg rautaa oli käsittämätön slaagi. Tehtiin 1vs1 ja hommasta sai mukavasti ajattelemisen arvoista. Ensikertaan piilarit, buhurttia ja koitan keksiä liikeyhdistelmiä, millä sais ukot kaatumaan! Olin toi maantientomun värinen mongoli
Tuohon saat varmasti tottua, enemmän tai vähemmän sellaista se on kun toinen ihminen venkoilee vastaan ja yrittää satuttaa sinua. Ja on se thai clinch myös raskasta jos toinen yrittää nykiä sinua tonttiin tosissaan.

ELi summa summarum enemmän tai vähemmän se kamppailu on sellaista ja sitten sinne joukkoon mahtuu myös ihmisiä jotka eivät edes halua ottaa nätisti sinun kanssasi vaan yrittävät satuttaa sinua jos ilmaiset että haluat testata kombaa kovempaa.

En kirjoita tätä dissatakseni tai masentaakseni sinua mutta sellaista se on ja siihen on syytä varautua.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 71
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Komba

#247

Viesti Lasse Candé »

Kyselin tuota jo aiemmin Väyrysen viestien pohjalta, mutta miksi ihmeessä joku sellainen joka lähtisi tällaisessa jeesaamaan haluaisi varta vasten satuttaa?

(Ja siis varmaan puhutaan niin vaarallisesta ja yllättävästä satuttamisesta, että tämän käsittelyssä on edes pointtia?)
Kuvake
Jusukin
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 135
Viestit: 149
Lauteille: Syyskuu 2017
Etulaji: Komba
Sivulajit: Free style martial arts

Komba

#248

Viesti Jusukin »

Olen suunnannut katsetta tieteeseen löytääkseni vastauksia perustavanlaatuisiin kysymyksiin, kuten mitä on tietoisuus, mutta mielestäni olennaisin kysymys, johon en löytänyt tyydyttävää vastausta on mikä on itse.
Kehittämässäni mallissa ihmisen olemuspuolia (1-5) voi käsitellä kolmiportaisesti (2-4), ihmisen geeeneihin ja potentiaalin toteutumiseen sidotut taipumukset (2), ihmisen kehollinen olemassolo, emootiot ja vallitseva kokemustila (3), ja ihmisen käsitteellinen minuus, persoona, maailmankatsomus ja henkilökohtaiset taipumukset (4). Fyysinen todellisuus (1) on organismista riippumaton olevaisuuden taso ja havaittu maailma (5) ihmisestä ulkoisia ilmiöitä, lukuunottamatta ihmisen aivojen kuorikerroksilla olevia hahmoja, jotka ovat vaste havaitusta todellisuudesta.

Kun näämme jotain (5), reagoimme siihen menneen kokemuksen perusteella (4), mistä syntyy kehoon emotionaalinen vaste (3), jonka laatu taasen vaikuttaa havaittavan ilmiön tulkitsemiseen (4) ja näämme katsomamme asian uudessa valossa (5). Tämä neuro-kemiallinen prosessi toistuu noin sata kertaa sekunnissa ja se synnyttää kokemuksen ja maailman, jossa on merkityksiä.
Alan tieteentekijöille tämä kuvaus on ymmärtääkseni itsestäänselvyys, enkä kuvittele luoneeni niiltä osin mitään uutta, vaikka prosessianalyysi onkin epätyypillinen.
Huomionarvoista tässä on kuitenkin se, kuinka samoilla olemuspuolien rinnastuksilla voidaa lähestyä vaikeammin tutkittavia tai määriteltäviä ilmiöitä, kuten ihmisen suhde itseensä oman tajunnan kohteena (itse-tietoisuus ja -reflektio). Kun malliin lisätään huomioita siitä, kuinka havaittavat ilmiöt ovat olemassa suhteessa aikaan, saadaan vastaavasti kiehtova asetelma tulkita ihmisyyttä. Kokemus (3) on jatkuva prosessi, joka on olemassa jokainen hetki. Suhteessa ajan kulkuun, kokemuksen olemassaolo on siitä riippumaton, muuten kun organismin elossaolemisen osalta. Kokemus koostuu hetkistä, jotka ovat pienimpiä mahdollisia ajan yksiköitä, eli sen voidaan sanoa muuttuvan esimerkiksi miljardi kertaa sekunnissa (atomitason konfiguraation uudelleenjärjestäytyminen).
Ajatus (4) taas on prosessi, jolla on alku ja loppu. Hetkien laskemisen näkökulmasta pieninkin ajatus on miljoonien hetkien jatkumo, eli ajan olemassaoloon sidottu tapahtuma, joka myös tekee ajan kulusta oleellisen ilmiön. Aika on siis emergentti ilmiö, jonka subjektiivinen tiedostaminen on sidottu käsitteelliseen ajatteluun ja itseemme olentoina, jotka käsittävät oman olevaisuutemme suhteessa aikaan.

Kun nykykulttuurissa puhutaan hetkessä elämisestä, viitataan omaan rajallisuuteemme tuntea itsemme kokijana (3) ja sen esteenä ei ole muuta, kuin oma samaistuineisuus itseemme ajattelijana - minkälaisia me olemme määritellessämme oman itsemme suhteessa maailmaan ja muihin ihmisiin.
Edelleen tässäkään ei ole mitään uutta, kysymystä on pohdittu traditioissa lausahduksella "tunne itsesi", mutta selvästi joku prosessissa nikottelee, koska ihmiskunnan toiminta vaikuttaa itsetuhoiselta, eikä tuhansien vuosien aikana simppeleimmässä asiassa olla merkittävästi edistytty.
Ehdotukseni on avaus tietoisuustieteiden kentällä - määritellään yhteinen muuttuja, joka mittaa yksilön halukkuutta ja kykyä kohdata itsensä (4, oma maailmankuva ja uskomukset) kun yksilön tietoisuuteen tuodaan haastavia ilmiöitä (5, tajunnan kohde), joiden merkityksellisyydellä on vastaavuus emotioiden muutoksessa (3, kokemuksen mitattavat vaihtelut).
Koska en ole tutkimusapukumppaneitteni kanssa löytänyt ilmiöstä jo valmista tieteellistä vastinetta, keksin itse ilmiölle nimen The State of Willingness, joka kuvaa yksilön suhdetta ulkoisiin ilmiöihin ja kykyä kohdata ei toivotut ilmiöt oman käsitteellisen tajunnan edustuksina.
Esimerkkinä voi käyttää vaikka rasismia; Rasistiselle ihmisille kanssaihmisen ihon pigmentin määrä on merkittävä muuttuja ja vuorovaikutustavasta riippuen (pigmentin määrä) ennustaa rasistisen henkilön emotionaalisen vasteen (tunnekokemus) kehittymisen suunnan ja nopeuden. Jos rasistinen ihminen ymmärtää mihin willingnessillä viitataan, voi henkilö tiedostaa pigmentin käsitteen olevan ensisijaisesti osa hänen omaa maailmankuvaansa ja oman ei-toivotun kokemustilan kehittymisen sen välitön seuraus. Tämä ei ole arvokannaotto, vaan mekanistinen kuvaus todellisuuden toimintamekanismeistä ja meidän ongelma on se, että jaamme pallon idioottien kanssa, jotka kuvittelevat, että ulkoinen maailma vaikuttaa heihin ilman, että heillä on siihen valtaa. Tässä tapauksessa se on toisaalta totta - jos ei ymmärrä kuinka kokemus syntyy (tai osaa toimia muuten niin hyvin, että omat uskomukset eivät häiritse itseä), ei ole valtaa vaikuttaa siihen miten tajunnan kohteet vaikuttavat omaan kokemukseen, koska kuvittelee, että havaittu maailma on absoluuttisen tosi (sen sijaan, että käsittää havaitun maailman neutraalien ilmiöiden jatkumoksi, joita on mahdollista tulkita monesta näkökulmasta).

Mielestäni pallo on siis jokaisella kohdata itsensä ja omat ennakkoluulonsa niissä asioissa, jotka ottavat päähän. Jokaisella on mahdollisuus ottaa vastuuta siitä, että maailma on sopiva itselleen ja muille ja mielestäni kamppailupuolella toimitaan erinomaisesti, kun lisätään ihmisten toimintakykyä ja altistetaan itsensä aina suuremille haasteille.

Mä kehitän näitä malleja omatoimisesti ja olen yhtäpaljon tiedemies, kuin kamppailija - takana ei ole ainottakaan matsia, ei mainittavia vyöarvoja, eikä käytännöillä ole sen suurempaa asiantuntijoiden siunausta. Asiasta ei ole vielä tieteellisiä julkaisuja, enkä minä kykene itsekseni sellaisia laatimaan, edistän asiaa yhteistyökumppaneiden kanssa. Etenen kehitystyössä maalaisjärjellä ja pidän sitä omana vahvuutenani.
Samalla tavalla, kun olen valmis kokeilemaan liikkumista kenen tahansa kanssa kehässä, olen valmis istumaan alas suurten ajattelijoiden seuraan ja puhumaan todellisuuden syvimmästä luonteesta. Tää kama ei ole jättänyt ketään kylmäksi ja kun päästään itse aiheeseen, niin yleensä jo tuntuu nahoissa.
Mullon tosta tehtynä kuusi kaavioita, jotka määrittää Willingnessin tunnettujen ilmiöiden joukkoon eri näkökulmista. Yhtenäiskaavaakkeen läpilukuun menee suoraa puhetta 10h, mutta sen saa aika hyvin tunnissa purkkiin ja pääsee olennaisimpien kysymysten äärelle. Saa kutsua kylään, eikä asia vaadi aiempaa osaamista, mut tässä hommassa mustavyö ei välttis pelasta itsereflektiolta.

Kombaan tämä asia liittyy mahdollisena tutkimusympäristönä. Kun plastisuutta tavoitellaan kilpailullisessa vuorovaikutusympäristössä, voi paineen määrää mitata ja sillä on korrelaatio siihen, miten vakavasti käyttäjä suhtautuu kilpailussa pärjäämiseen. Kilpailuasetelma ja vastakkaisten intressien pohjalta toimiminen on toimintaa ohjaava lähtökohta, mutta vuorovaikutuksen laadun kehittäminen on kuitenkin harjoitteen perimmäinen tavoite. Eli kuten yleensä, harjoitustilanteessa voittamista tärkeämpää on oppiminen ja Kombassa voi havainnoida ja mitata (vaatii teknisiä sovelluksia, kuten paineantureita tai kehon tilan muutosten mittausta) miten olosuhteiden muutokset (gameplay) vaikuttavat yksilöiden toimintaan.

The State of Willigness on yhdistävä muuttuja niin todellisten, kuin simuloitujen toimintaympäristöjen välillä, eikä sillä ole merkitystä kohdataanko ilmiöt arjessa, simuloidussa tilanteessa tai vaikka keinotekoisessa virtuaaliympäristössä. Terveellä ihmisellä omien pelkojen kohtaaminen (ei-toivotut merkitykset) näkyy kehon virittäytyneisyydessä, vaikka emotionaalisten tilojen muutos ei vaikuttaisi toimintaan. Tästä on poikkeustapauksia, mutta minä en ole niiden asiantuntija.

Toiminimeni toimiala on aina ollut rakentamisen lisäksi yleistoimiala, täsmentäminen olisi hyvä.

Testaan mielelläni kamppailua eri spekseillä, keskiaikainen taistelu on osoittautunut hienoksi tavaksi ottaa kunnolla pataan ilman että mitään sattuu. Kävin treeneissä taas lauantaina ja laitan siitä videota myöhemmin, äijät on kovatasoisia ja kunnia päästä pieksämään osaavassa seurassa. Ensikerralla vaihdan miekan kirveeseen niin päähänlyönnilläkin on joku vaikutus. Buhurtti oli hauskinta pitkään aikaan ja moninpelissä pääsi soveltamaan tilanhallintaa.
Jos joku haluaa jatkotestaa thaikkua mun kanssa, niin olen kiinnostunut! Opettelen nyt perusteita keskenäni, takajalan kiertopotku alkaa jo sujua, kiitos Andyn tekniikkakulman! Jos jatkoa seuraa, niin sulla on ainakin yks etäoppilas!

ka1
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2188
Lauteille: Maaliskuu 2005

Komba

#249

Viesti ka1 »

Minusta tässä Kombassa on mielenkiintoista erityisesti - ja ehkä pelkästään - se, että joku todella kuvittelee voivansa tuoda sekä kamppailun että tieteen kentille jotain vakavastiotettavaa uutta vuonna 2019, ilman minkäänlaista pätevyyttä kummastakaan.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Hybris# ... nykyaikana
Kuvake
Valvoja
Aulis Gerlander (virallinen valvoja)
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 676
Lauteille: Heinäkuu 2007

Komba

#250

Viesti Valvoja »

Tämän ketjun aihepiiri on laajentunut liian suureksi ja kyseenalaiseksi. Ketju rajataankin käsittelemään lajia Komba ja muita asioita toivotaan muualle.

Valvontatiimissä ymmärretään aiheen rajaamisen vaikeus ja pidetään jopa suotavana ajoittain rikastaa käsittelyjä sopivilla laajennuksilla. Nyt tämä kuitenkin menee ketjussa liian pitkälle.

Jusukinilta toivotaan pohdintaa siitä, missä julkaisisi mitäkin ajatuksiaan. Tieteelliseen keskusteluun sopii Kahvila paremmin. Omiin laajempiin pohdintoihin taas Kynä ja vihko treeniasioiden suhteen ja muut julkaisualustat muiden asioiden.

Muilta taas toivotaan aivan vastaavasti keskittymistä Kombaan, eikä Jusukiniin.

Kaikki keskittyvät Kombaan.

Ei ole kamppailulajisivustolle hyväksi, että lajialueita käytetään liian moninaisiin aiheisiin jonkin lajinimikkeen alla.
Kuvake
Jusukin
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 135
Viestit: 149
Lauteille: Syyskuu 2017
Etulaji: Komba
Sivulajit: Free style martial arts

Komba

#251

Viesti Jusukin »

Tämä ymmärretty, pahoittelut rönsyilystä ja vaahtoamisesta.
Pyrin lähiaikoina kuvaamaan videota Komban taistelullisista ulottuvuuksista, tuodakseni esille minkälaisiksi improvisoidut liikemuotomme ovat tähän mennessä kehittyneet.
Komba on liikkeen ja vuorovaikutuksen mekaniikan tutkimista soljumisen keinoin.
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Komba

#252

Viesti tohtorismies »

Lasse Candé kirjoitti: marras 10, 2019, 10.49 Kyselin tuota jo aiemmin Väyrysen viestien pohjalta, mutta miksi ihmeessä joku sellainen joka lähtisi tällaisessa jeesaamaan haluaisi varta vasten satuttaa?

(Ja siis varmaan puhutaan niin vaarallisesta ja yllättävästä satuttamisesta, että tämän käsittelyssä on edes pointtia?)
No ei silloin jos "ammattimies jeesailee".

Mutta oletetaan niin että jusukin marssii nyrkkeily salille ja menee sparraamaan sekä ilmaisee asioita samaan tyyliin kuin täällä miten hän voi pärjätä parhaita vastaan komballa niin kipeetähän sieltä tulee.

Eikä se 18 vuotias, 3300 cooperilla, 6 matsin kokemuksella sekä 10oz lyttyyn hakatuilla green hilleillä oleva kaveri ei välttämättä hirveästi himmaa kun paikka aukeaa täräyttää sen nenän kasaan.

Kaikilla kun EI ole sitä itsehillintää. Ja onhan ne sparrihommat sellaisia kun tuntematotmat ihmiset tekee erilaisilla käsityksillä intensiteetistä niin helpolla se leiskahtaa ihan tarkoituksemattomastikkin.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 71
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Komba

#253

Viesti Lasse Candé »

Tulkitsimme siis tilanteen eri tavoin. Minä lähdin siitä liikkeelle, että Jusukinin haku tapahtuu tällä tavalla kuin se on täällä näkynyt.

Minulla on myös ollut vähän sellainen oletus, että se kenen kanssa Jusukin testailee on syystä tai toisesta kiinnostunut, minkälaisesta jutusta Kombassa on kyse.

Tuo on tietty oletus joka voi myös olla väärä, mutta kyllä minä sen niin näen, että molemmat osapuolet menevät toisiaan vastaan sinne ajatusten vaihdon vyöhykkeelle. Tai edes jollakin tapaa järkevän tekniikan vaihdon. Tästä syystä minäkin ehdotan sparria enkä ottelua. Sparrissa kun on tuo oppimisasetelma muutenkin.

Enemmän aiheesta, minua hieman kiinnostaa, jos sopivan kovakontaktinen sparri tulee, niin millä tapaa siinä Kombataan, kun kontakti on kovaa? Onko se Kombaaminen silloin käytännössä taloudellisen liikkeen hakua? Ja siis viittaan siihen että voimaa ei vissiinkään pitänyt käyttää. (?) Vastauksen voi vaikka erotella painin ja lyöminkien tapauksiin, jos näissä näkee eroa.

Oikeastaan, voiko Kombatessa ylipäätään lyödä?
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Komba

#254

Viesti tohtorismies »

Lasse Candé kirjoitti: marras 15, 2019, 23.08 Tulkitsimme siis tilanteen eri tavoin. Minä lähdin siitä liikkeelle, että Jusukinin haku tapahtuu tällä tavalla kuin se on täällä näkynyt.

Minulla on myös ollut vähän sellainen oletus, että se kenen kanssa Jusukin testailee on syystä tai toisesta kiinnostunut, minkälaisesta jutusta Kombassa on kyse.

Tuo on tietty oletus joka voi myös olla väärä, mutta kyllä minä sen niin näen, että molemmat osapuolet menevät toisiaan vastaan sinne ajatusten vaihdon vyöhykkeelle. Tai edes jollakin tapaa järkevän tekniikan vaihdon. Tästä syystä minäkin ehdotan sparria enkä ottelua. Sparrissa kun on tuo oppimisasetelma muutenkin.

Enemmän aiheesta, minua hieman kiinnostaa, jos sopivan kovakontaktinen sparri tulee, niin millä tapaa siinä Kombataan, kun kontakti on kovaa? Onko se Kombaaminen silloin käytännössä taloudellisen liikkeen hakua? Ja siis viittaan siihen että voimaa ei vissiinkään pitänyt käyttää. (?) Vastauksen voi vaikka erotella painin ja lyöminkien tapauksiin, jos näissä näkee eroa.

Oikeastaan, voiko Kombatessa ylipäätään lyödä?
Juu, itse en ole saanut selvää siitä mitä Jusukin hakee. Siksi kirjoitin tuon.

Lähinnä suosittelisin Jusukinille että ei mene sanomaan kylmiltään että haluaa ottaa kovaa ja testata kombaa. Sitä termiä hän on käyttänyt täällä useasti.

Joku voi sitten ottaa kovaa luvan kanssa. Lähinnä sitä hain ettei tulisi paha mieli ja se into lopahtaisi siihen.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 30
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

Komba

#255

Viesti Kyynikko »

Minulle on jäänyt aika epäselväksi mitä Kombassa tehdään jos joku hakkaa kaksin käsin päähän ja itselle avautuu se yksi paikka tehdä muutakin kuin väistellä ja suojata.

Asetetaan se käsi kaulalle?

Jos on tarkoitus lyödä niin miten sitä lyömistä harjoitellaan.

Jos saisi vastauksen ilman kahta sivua start up ja semifilosofiaretoriikkaa ni olis kiva :)
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 34 kurkkijaa