Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Seurojen erilaiset vuosijuhlat (ja muut arvokkaammat juhlat)

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Seurojen erilaiset vuosijuhlat (ja muut arvokkaammat juhlat)

#1

Viesti Lasse Candé »

Minkälaisia vuosijuhlia tai muita vastaavia juhlallisuuksia olette kokeneet?

Entä miten usein seurojen iän karttumista tulisi juhlistaa? (Joka vuosi, joka viides vuosi, joka kymmenes vuosi vai jotain muuta?)

Minkälaiset juhlat ovat hyviä?

Minkälaisia hyviä ideoita tällaisiin arvokkaampiin juhliin potkulaisilla on?

Yhdistyykö juhliin jokin leiri, "erikoistreeni" (minkälainen), kamppailulajinäytös tai jokin muu lajitekemisjuttu ja miten?

Onko lajeilla joitain erityispiirteitä, minkä johdosta juhlimisen tapa joko rajoittuu jollakin tavalla tai mikä muuten erottelee lajien juhlien tyyppejä? (Vai onko kyse vain ihmisistä?)



Olen saanut olla vieraana parin muun seuran juhlissa ja nyt kokenut kolmet oman seurani juhlat. Näitä on järjestetty viiden vuoden välein. Pidän sitä hyvänä tahtina, koska se sopii hyvin yhteen harrastajien vaihtuvuustahdin kanssa (riittävän usein) ja juhliin voi panostaa ja niille tulee porukkaa (riittävän harvoin).

Karateseura Honbu (Helsingin opiskelijoiden seura) on sillä tapaa erityislaatuinen seura, että vanhahkona opiskelijoiden seurana sille on ollut tyypillistä että eri ihmiset ovat tulleet ja menneet ja monet tärkeät henkilöt ovat olleet karateaktiiveja samaan aikaan tai Honbun jälkeen muualla. Tämä laittaa seuran laajempaan karatekontekstiin. Varmaan kyllä vastaavia tehoja kaivettavissa mistä tahansa 40-vuotiaasta karateseurasta, ei siinä mitään.

Eiliset juhlat olivat juhlaillallinen hienossa surehkossa ja tunnelmallisessa tilassa. Illallisen yhteydessä sopivat järkevät puheet. Tällä kertaa oli hieno porukan jaottelu vuosikymmeniin ja historian läpikäynti tästä näkökulmasta, sopivasti pilke silmäkulmassa. Mukana myös bändi, jossa yksi honbulainen ja toinen kävi välillä soittamassa mukana myös.

Järjestelyt sellaiset, että ihmiset olivat hyväntuulisia ja juhlivia ja sitten muodollisuudet vedettiin vähän tosiaankin pilke silmäkulmassa. Oli myös slideshow valokuvista mikä pyöri itsekseen.

Ja yksi hieno idea. Ennen juhlaa oli kysely siitä kuka on ollut kenenkin peruskurssioppilas. Kamppailuseuran mittakaavassa, tämä on varmaan järkevin yksittäinen selkeästi rajattava runko historian esittämiselle. Tästä oli sitten linjat näkyvissä niin että ylimpänä vanhimmat sukupolvet ja siitä tarina etenee alaspäin uudempiin. Henkilöt aina yhdistettynä nuolilla oppilaisiinsa. Sopivan isoilla seuroilla, joilla on peruskursseja ja joilla peruskurssien vetäjät vaihtuvat muutaman vuoden välein, tämä esittää melkein kokonaisuudessaan ketkä ovat olleet treenaajina ja opetustoiminnassa aktiiveja seurassa eri aikoina ja laittaa tämän kaiken hienoon jatkumoon. Itseäni lämmitti suuresti nähdä itseni tässä jatkumossa ja uskon että muita lämmitti oman roolinsa näkeminen tällä tavalla myös.

Loppuillasta jatkot.



Tältä ketjulta toivon, että tämä toimii ideoiden lähteenä ja muunlaisena keskustelullisena tukena seuroijen juhlien ideointiin. Ja että ketju nostaa hienoja muistoja mieleen.

(Kysymykset alussa eivät ole mikään gallup mihin kysytään jokaiseen kysymykseen jokaisen mielipiteitä, vaan maalaavat vain kokonaiskuvaa aiheesta.)
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Seurojen erilaiset vuosijuhlat (ja muut arvokkaammat juhlat)

#2

Viesti Kari Aittomäki »

Jutsuklubillahan näitä sikajuhlia on ollu, varmaankin myös jälkeeni.
Yhteisöllisyyttähän niissä on korostettu ja känniset oranssit kävi uhoamassa Kuunolle ja kumppaneille ja pääsivät myöhemmin kehään asti pataansa saamaan.
Juhlapuheet korvattiin kaljanjuontikisoilla, voittaja sai korin.
Ja Seppänen huusi "kuka tahansa voittaa mä oon sen kaveri!"
Hyväntuulisia ja improttuja näytöksiä oli, jossain joulujutussa maskuliininen tehoketju Seppänen-Tenhunen-Väntar tanssivat tsardasta. Kilisee kilisee kulkuset. Byxorna bort. Tytöt tykkäs.

Ave oli taustahahmona ja anto nuorempien viedä pulkkaa. Hyvä valinta.

Karateklubilla jutut henkilöityi Keppana Mikkoseen ja synttäreihinsä.
Siellä oli paljon karaten ulkopuolistakin jengiä, futaajia ja lätkän pelaajia. Mikkonen kun pelas ja pelaa laajalla kentällä.
Oli tanssiesityksiä ja juhlapuheita ja vaaseja ja semmosia.
Yhteistyökumppani Sinebrykoff lahjoitti kuormurillisen Keppana 40v-olutta voiteluöljyksi.
Mukavia tilaisuuksia, mulla ja Timpalla (airaktilla) oli ainaki poikkeuksetta kivaa.

Vapaapuolelta mulle on tullu kutsuja mutta olen jättänyt väliin. En edes tiedä miksi.
Aika aikaa kutakin.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Seurojen erilaiset vuosijuhlat (ja muut arvokkaammat juhlat)

#3

Viesti AlexMachine »

Nyrkkeilyklubin 90-vuotis juhlaan teimme juhlajulkaisun jossa haastateltiin seuran entisiä SM-mitalisteja. 100-vuotisjuhlat vuonna 2027 ja tarkoitus olisi järjestää juhlanyrkkeilyt ja pitopaikkana Kaupungintalon juhlasali. Siellä järjestettiin nyrkkeilyiltoja 50- ja 60-luvulla. Katsojat puvut päällä. Itselläni on seuran historiaa lehtileikkeinä, sähkeinä, kirjoina ym 3 muuttolaatikon verran. Mm alkuperäinen perustamisasiakirjakin on tallella.
Niistä saa hienon kollaasiin seuraaviin juhliin.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Seurojen erilaiset vuosijuhlat (ja muut arvokkaammat juhlat)

#4

Viesti JanneM »

Me järjestettiin Jyväskylän FIght CLubin 15v juhlagaala mihin kutsuttiin kaikki nykyiset harrastajat sekä joukko vanhoja harrastajia.
Haluttiin se nimenomaan pois treenisalilta eikä järjestetty mitään leiriä. SMokki tai tumma puku päällä juhlittiin ja syötiin ja pidettiin puheita ja nostettiin seuran perustajat Clubin hall of fameen.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Seurojen erilaiset vuosijuhlat (ja muut arvokkaammat juhlat)

#5

Viesti Mjölnir »

Meillä oli Valkeakosken Heraclesin 10v synttärit 2013, silloin vuokrattiin juhlatalo, jossa oli myös rantasauna jne. Ensin virallista ohjelmaa, eli historiaa ja katseltiin valokuvia, muistamisia jne. Villisikaa vartaassa ruokana, sitten saunaa ja ryypiskelyä. Rento tilaisuus, paikalla jotain 70 henkilöä.

2023 pitäisi pitää 20 v juhlat
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Seurojen erilaiset vuosijuhlat (ja muut arvokkaammat juhlat)

#6

Viesti Kari Aittomäki »

Mä joskus aivan kauhean kauan sitten, kun sain ihan liksaa seura/treeni-vetämisestä järjestin ihan vahvat joulujuhlat.
Oli katsausta menneeseen vuoteen, menestystä kun oli tullut joka puolelta.. Siis sekä kilpa- että harrastajatasolta, aktiviisuutta ja kontakteja oli ja ihan julkista näkyvyyttäkin, minä hoitelin Dingon ja parin muun isomman nimen konserttien turvajutut korkealla profiililla ja muuta sellasta..

Niissä juhlissa sitte palkittiin treenaajia ja aktiiveja ja pärjääjiä ja kiiteltiin sponsoreita ja matkittiin muutenkin ry-toiminnan maneereita.

Loppuilta meni siihen että vetelin korville kuokkijoita ja katsoin ettei ketään jää sammuneena johonkin komeroon.

Oltiin niin pirukkaan nuoria kaikki. Viinaaki jäi, keräsin talteen ja annoin johonkin.

Kaikenkaikkiaan aika tårta på tårta bileet.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 70 kurkkijaa