Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kokkaaminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Osaatko kokata?

Olen mies ja kyllä osaan, hyvinkin
58
41%
Olen mies ja osaan jonkin verran
46
33%
Olen mies ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
10
7%
Olen mies ja osaan tehdä voikkarin
8
6%
Olen nainen ja kyllä osaan, hyvinkin
13
9%
Olen nainen ja osaan jonkin verran
4
3%
Olen nainen ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
1
1%
Olen nainen ja osaan tehdä voikkarin
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 140

Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 52
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kokkaaminen

#331

Viesti Kari Aittomäki »

Olin perkeles viikonlopun sairaalaruo'alla.
Vika mässy oli joku mystinen kaalikääryle, en tiedä oliko täyte lihaa vai kalaa.
Se kaalinmakeus oli aivan liikaa.

Tiistaina eli tänään eli eilen tein kunnon häränruoskan, selkäfileen alaviidenneksen jonka viiltelin kannasviipaleiksi.
Siis koko käikäleen viipaleiksi siten että sitomaan jäi juuri.
Sai hengittää parituntia, voitelin voi/rypsiöljyllä jossa valkosipulia ja pippuria boostina..
Suikaleitten väliin herkkusienipalasia ja paprikaa. Ja sipulia.

Hyvä basmatiriisipeti, tosilyhyt paistonapautus ja juomana reilu olut.
Kastikkeitta en tohtinut lähteä, häneksi ne ois kuitengin mennyt.

Hyvin jytisi. Saa taas antaa neuvoja soosin ja muittennin suhteen, hyvin maistu mutta neuvoja otan vastaan tack.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#332

Viesti Mjölnir »

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#333

Viesti Mjölnir »

Kari Aittomäki kirjoitti: joulu 4, 2019, 08.45 Olin perkeles viikonlopun sairaalaruo'alla.
Vika mässy oli joku mystinen kaalikääryle, en tiedä oliko täyte lihaa vai kalaa.
Se kaalinmakeus oli aivan liikaa.

Tiistaina eli tänään eli eilen tein kunnon häränruoskan, selkäfileen alaviidenneksen jonka viiltelin kannasviipaleiksi.
Siis koko käikäleen viipaleiksi siten että sitomaan jäi juuri.
Sai hengittää parituntia, voitelin voi/rypsiöljyllä jossa valkosipulia ja pippuria boostina..
Suikaleitten väliin herkkusienipalasia ja paprikaa. Ja sipulia.

Hyvä basmatiriisipeti, tosilyhyt paistonapautus ja juomana reilu olut.
Kastikkeitta en tohtinut lähteä, häneksi ne ois kuitengin mennyt.

Hyvin jytisi. Saa taas antaa neuvoja soosin ja muittennin suhteen, hyvin maistu mutta neuvoja otan vastaan tack.
Ota paistoliemi talteen, lisää siihen tilkka kermaa, suolaa ja pippuria ja keitä hetki kasaan
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 52
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kokkaaminen

#334

Viesti Kari Aittomäki »

Niin, siis tollasissa nauta-sihautteluissa se käikäle on voideltu ja paistoaika on lyhyt. Pannussa hyvin ohut kerros jotain.
Teeluupihvit olen joskus täräyttänyt vain hieroen ton mun valurautapannun silavalla ja kuumentamalla tosi kovin. Raaka peli. Parempaa kuin paljolla voilla.
- saako muuten t-boneseja mistään enää, vieläkö se hullulehmäjuttu rajoittaa?

Eli paistoliemi on mallia ruokalusikka?

Kiitos silti.
Onko noista ostosooseista mihinkään, olen lukenut haukkumisia melkein vain?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#335

Viesti Mjölnir »

Oikeastaan kastike voi olla vaikka hiukan oliiviöljyä lihan päälle. Tai tuorejuustoa sulamaan pannulle. Yksi helppo ja hyvä kastike lihalle on: heitä pippurituorejuusto pannulle ja anna sulaa, lisää kermaa jos haluat juoksevampaa. Se on siinä


T-luupihvit ovat hankalia löytää, lähinnä siksi että ne eivät ole ”muodissa”. Lihakauppias on sellaiset joskus tehnyt pyynnöstä, nyt pariin vuoteen en oikeen nautaa ole syönyt, kun käytännössä kaikki liha mitä kulutan on riistaa. Poikkeuksena, kun vaihdettiin tutun luomulammasfarmarin kanssa riistaa ja lammasta päittäin
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 52
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kokkaaminen

#336

Viesti Kari Aittomäki »

Kiitoksia, kokeilen nyt itsenäisyyspäivänä heti.

Teeluu on kyllä herkkua.. täytyypä mennä kyselemään noilta muutamalta palvelutiskiltä miten onnistuis. Kun ovat yrittäjiä kaupan tiloissa.
Mjölnir kirjoitti: joulu 5, 2019, 08.05 ..nyt pariin vuoteen en oikeen nautaa ole syönyt, kun käytännössä kaikki liha mitä kulutan on riistaa.
Tosta ei enää miehevyyskertointa lauseeseen saa lisää, etenkin kun kirjoittajana on menestyvä myllytysmaikka ja ex-hävittäjäkuski. :-8

Perkeles.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 6423
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Kokkaaminen

#337

Viesti AlexMachine »

Kari Aittomäki kirjoitti: joulu 6, 2019, 02.17 Kiitoksia, kokeilen nyt itsenäisyyspäivänä heti.

Teeluu on kyllä herkkua.. täytyypä mennä kyselemään noilta muutamalta palvelutiskiltä miten onnistuis. Kun ovat yrittäjiä kaupan tiloissa.
Mjölnir kirjoitti: joulu 5, 2019, 08.05 ..nyt pariin vuoteen en oikeen nautaa ole syönyt, kun käytännössä kaikki liha mitä kulutan on riistaa.
Tosta ei enää miehevyyskertointa lauseeseen saa lisää, etenkin kun kirjoittajana on menestyvä myllytysmaikka ja ex-hävittäjäkuski. :-8

Perkeles.
Ainakin Vaasan Mini-Manin lihatiskiltä olen saanut t-luupihvejä tilattua. Luulisi Kokkolassakin onnistuvan.
The beatings will continue until morale improves.
MikkeM
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 37
Viestit: 1621
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Klaukkala.

Kokkaaminen

#338

Viesti MikkeM »

Mausteista saa paremmin makua irti,kun niitä öljyssä/voissa kuullottaa, kokonaisia pippureita voi paahtaa pannulla ja niistä lähtee huomattavasti paremmin makua.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#339

Viesti Mjölnir »

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#340

Viesti Mjölnir »

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Kokkaaminen

#341

Viesti MikaM »

Lanttu-pippurijuusto-pipari! Nyt ei riitä mielikuvitus mieltämään tuota makua. Mistä tuollainen edes tulee mieleen? Siinä on kolme melko erilaista ja vahvaa makua. Oletan silti, että hyvää oli.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Kokkaaminen

#342

Viesti Ile »

MikaM kirjoitti: joulu 8, 2019, 08.37 Lanttu-pippurijuusto-pipari! Nyt ei riitä mielikuvitus mieltämään tuota makua.
Joo, kuulostaa vähän kirosanafiltterin muokkaamalta.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Kokkaaminen

#343

Viesti Jorge »

Kari Aittomäki kirjoitti: joulu 5, 2019, 03.46 Onko noista ostosooseista mihinkään, olen lukenut haukkumisia melkein vain?
Suuri osa melko huonoja kaikenlaisine maunvahvistajineen ja lisäaineineen. Mutta nykyään saa jo kunnollisia valmisteita soossipohjiksi; esim. tässä on jo kunnon raaka-aineet. Itselleni, tosin, negatiivisena puolena on se, että tuossa on jo suolaa valmiiksi.

https://www.foodie.fi/entry/lihaliemi/6416796728013

Itse tykkäisin laittaa (tarvittaessa) suolaa vasta loppuvaiheessa; suolaton liemi antaa parempaa joustoa kokoonkeittäessä eli tehdessä reduktiota. Homman juonena on siis maun tiivistäminen, mutta valmiiksi suolatussa tiivistyy myös suolaisuus.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#344

Viesti Mjölnir »

MikaM kirjoitti: joulu 8, 2019, 08.37 Lanttu-pippurijuusto-pipari! Nyt ei riitä mielikuvitus mieltämään tuota makua. Mistä tuollainen edes tulee mieleen? Siinä on kolme melko erilaista ja vahvaa makua. Oletan silti, että hyvää oli.
Helkkarin hyvää
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#345

Viesti Mjölnir »

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 61 kurkkijaa