Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Koronavirus ja kamppailutoiminta

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Koronavirus ja kamppailutoiminta / treeni

#46

Viesti Ile »

Ilmeisesti on siis niin, että jo sinänsä harmillinen pakollinen tauko heijastuu vielä jonkun aikaa lock downin jälkeiseenkin aikaan. Eli ainakin tänä vuonna ollaan kovilla.

Sen sijaan ei kai ole odotettavisssa, että tällaisen tauon myötä liikunnan harrastamisen kokonaismäärä Suomessa jotenkin pysyvästi pienenisi. Kyllä kai se oletettavasti palaa ennalleen. Toki on mahdollista, että uudelleen käynnistymisen vaiheessa jotkut lajit hieman voittavat ja jotkut häviävät.
mokuso
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 222
Lauteille: Lokakuu 2011

Koronavirus ja kamppailutoiminta / treeni

#47

Viesti mokuso »

Meillä on omatoiminen treenaus nyt desinfioidulla dojolla sallittu. 2 harjoitussalia+kuntosali, ja 2 harjoittelijaa/sali omalla vastuulla ja terveenä. Ja lähinnä oheisia ja välineharkkoja tai yksin. Rajoitushan on toki keinotekoinen, mutta kun on myös tavoitteellisesti harjoittelevia maajoukkueurheilijoitakin mukana niin ei kokonaan haluttu sulkea.

Kontaktiharjoituksiin en lähtisi, vaikka olisi alle 10 (keinotekoinenhan sekin raja on). Enkä myöskään sallisi meidän tiloissa moista harjoitusta tällä hetkellä. Ottaisin avaimet pois jos ei noita sääntöjä noudateta.

Korrektia se ei ole, mutta ei varmaan maailman järkevintäkään.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Koronavirus ja kamppailutoiminta / treeni

#48

Viesti Andy »

Ei se lasku tietenkään pysyväksi jää, mutta itse ennustan, että harrastajamäärät palaavat ennalleen vasta tammikuussa 2021. Jos liikkumisrajoitukset jäisivät tuohon 13.4. asti, mihin ne nyt on laitettu, voitaisiin lähelle päästä jo tämän vuoden syyskuussa, mikäli olemassaolleet harrastajat saadaan tehokkaasti takaisin treeneihin jo kevään aikana.

Seurojen välillä tulee tietenkin olemaan eroja ja jos vaikka joku paikallisesti merkittävä seura menee nurin tai ainakin menettää salinsa, avautuu muille tietysti lisää markkinarakoa.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3845
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

Koronavirus ja kamppailutoiminta / treeni

#49

Viesti Puni »

MikaM kirjoitti: maalis 19, 2020, 12.17 En itse pääse pohdinnoissani maaliin, joten kysynpä vertaistukea. Onko "korrektia"/vastuullista mennä treeneihin? Väkeä on alle 10, mutta kontaktia tietenkin tulee.
ValtakunnanMarliini et co juuri sanoi tähän kysymykseen monin sanankääntein ei. Älä mene. Siis jos et aio olla kansalaistottelematon.
PetriP
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 2135
Lauteille: Toukokuu 2006
Paikkakunta: Espoo
Etulaji: Judo

Koronavirus ja kamppailutoiminta / treeni

#50

Viesti PetriP »

MikaM kirjoitti: maalis 19, 2020, 12.17 En itse pääse pohdinnoissani maaliin, joten kysynpä vertaistukea. Onko "korrektia"/vastuullista mennä treeneihin? Väkeä on alle 10, mutta kontaktia tietenkin tulee.
Vaikee kysymys... Itse en menis mutta jos kaikki treenaajat on alle 50 ja tietävät ongelman ja eivät asuvat taloudessa, jossa on riskiryhmiin kuuluvia niin kai se sit on ok. Onhan ihmisiä Sellon Cembaloissa ostoksilla. Siellä voi tietty pitää pidempää välimatkaa.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Koronavirus ja kamppailutoiminta / treeni

#51

Viesti Lasse Candé »

Minäkin kehottaisin olemaan kontaktitreenaamatta. Hallitus laittaa jengiä taloudelliseen ahdinkoon ja psyykkiseen kuseen, jotta lähikohtaamiset saadaan minimoitua. Tällöin on tosiaankin eettisesti ongelmallista olla noudattamatta kehotusta välttää näitä.

Varsinkin ympäristössä missä käsittääkseni tartuntariski kasvaa.

Eli soolotreeniä ja mieluiten siellä missä kukaan muu ei käy.



Kun se toinen keskustelu taukojen vaikutuksesta meni "kaikkihan sen tietää"-pointtiin ja sivuutettiin edelliset pointtini, ei minulla ole lisättävää asiaan.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Koronavirus ja kamppailutoiminta / treeni

#52

Viesti Andy »

Ehkä sinä voisit vuorostasi perustella, miksi noin ei kävisi. Ei se niin mene, että sinä vain sanot että kaikki on mahdollista.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Koronavirus ja kamppailutoiminta / treeni

#53

Viesti Ile »

PetriP kirjoitti: maalis 19, 2020, 16.53 Vaikee kysymys... Itse en menis mutta jos kaikki treenaajat on alle 50 ja tietävät ongelman ja eivät asuvat taloudessa, jossa on riskiryhmiin kuuluvia niin kai se sit on ok. Onhan ihmisiä Sellon Cembaloissa ostoksilla. Siellä voi tietty pitää pidempää välimatkaa.
Itsekin pitäisin parempana jättää väliin mutta tuo on hyvä pointti, että jos arvioi yksilön toiminnan vastuullisuutta, niin siinä pitää katsoa hänen kokonaistilannettaan.

Kärjistäen jos nuori terve henkilö menee kolme viikkoa mökillä karanteenissa oltuaan rock-konserttiin ja palaa sen jälkeen suoraan takaisin eristyksiin, niin hän tuskin vaarantaa muiden terveyttä samalla tavalla kuin henkilö joka on siellä samassa konsertissa mutta myös käynyt edellisenä päivänä kauppakeskuksen avajaisissa ja menossa seuraavana päivänä painimaan sekä baarikierrokselle.

Valtiovallan toimenpiteissä ei toki voida hirveästi tätä yksilöllistä vaihtelua huomioida.
tapsaattori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2463
Lauteille: Heinäkuu 2016
Etulaji: keppijumppa
Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini

Koronavirus ja kamppailutoiminta / treeni

#54

Viesti tapsaattori »

Kyse on todennäköisyydestä tartuttaa ja tartuttamisen todennäköisyys kasvaa jokaisen kontaktin myötä.

Siksi näen, että kaikkia kontakteja tulee vähentää minimiin. Kaikkia ei voi kokonaan lopettaa kuten kaupassa käyntiä mutta senkin voi tehdä harvemmin ja kädet pestynä.

Oha se jokaisen velvollisuus osallistua tähän että taudin leviäminen hidaatuu.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Koronavirus ja kamppailutoiminta / treeni

#55

Viesti MikaM »

Kiitokset kaikille. En mennyt.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Koronavirus ja kamppailutoiminta / treeni

#56

Viesti Lasse Candé »

Andy kirjoitti: maalis 19, 2020, 17.33 Ehkä sinä voisit vuorostasi perustella, miksi noin ei kävisi. Ei se niin mene, että sinä vain sanot että kaikki on mahdollista.
Ensinnäkin olisi ihan hyvä vastine väitöksiin joille ei ole riittävää tukea sanoa että tuki ei ole riittävä ja muut vaihtoehdot ovat täten mahdollisia. Tämä on ihan klassinen todistustaakkakysymys. Minulla sitä ei ole kun väitteet tulevat muilta kirjoittajilta.

Toisekseen sivuutat sen, että minä olen perustellut miksi voisi käydä toisinkin.

En ihan ymmärrä miksi jätät lukematta keskustelua johon osallistut.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Koronavirus ja kamppailutoiminta / treeni

#57

Viesti Andy »

Onko sinulla oikeasti jotain havaintoja siitä, että treenitauot lisäisivät väkimäärää salilla?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Koronavirus ja kamppailutoiminta / treeni

#58

Viesti Lasse Candé »

Riippuu miten asiaa katsoo. Syksy on yleensä vilkkainta aikaa aloittaa harrastuksia. Ehkä juuri siksi että kaikki on kesällä tauolla?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Koronavirus ja kamppailutoiminta / treeni

#59

Viesti Mjölnir »

Olen eri mieltä, tammikuussa eniten ihmisiä aloittaa
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Koronavirus ja kamppailutoiminta / treeni

#60

Viesti Andy »

Syksy ja tammikuu ovat tietysti yleisimpiä aloitusaikoja, mutta eiväthän ne ole niitä samoja ihmisiä, jotka ovat harrastaneet aiemmin. Tauko aiheuttaa aivan varmasti sen, että osa viime viikolla treenanneista ei enää koskaan palaa treeneihin. Nämä ihmiset eivät myöskään ole sitten syyskuussa houkuttelemassa kavereitaan treeneihin. En voi käsittää, miten tästä seuraisi harrastajamäärän nousu.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 48 kurkkijaa