Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kokkaaminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Osaatko kokata?

Olen mies ja kyllä osaan, hyvinkin
58
41%
Olen mies ja osaan jonkin verran
46
33%
Olen mies ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
10
7%
Olen mies ja osaan tehdä voikkarin
8
6%
Olen nainen ja kyllä osaan, hyvinkin
13
9%
Olen nainen ja osaan jonkin verran
4
3%
Olen nainen ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
1
1%
Olen nainen ja osaan tehdä voikkarin
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 140

Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#361

Viesti Mjölnir »

Tänään tein eilisestä perunamuusista ”pihvejä”, lisäsin juustoraastetta, kananmunia ja vähän jauhoja ja paistettiin lettupannussa


Kuva

Kuva
Ai niin, olihan siinä vähän peuranvasan ulkofilettä 49C, haudutettja sipulirenkaita, freesattua porkkanaa ja chimichurria. Loistava kastike lihalle
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#362

Viesti Mjölnir »

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Kokkaaminen

#363

Viesti katar »

Nice, mä haluun kans moiselle aterialle! vink vink. :D Missäpäin muuten liikut tuon jousen kanssa?
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#364

Viesti Mjölnir »

katar kirjoitti: maalis 23, 2020, 10.39 Nice, mä haluun kans moiselle aterialle! vink vink. :D Missäpäin muuten liikut tuon jousen kanssa?
Mulla on mestoja Valkeakoskella, Pirkkalassa, Naantalissa, Lammilla, Orivedellä, missä voin metsästää. Useimmiten tulee käytyä tietysti lähinnä, 15 min ajomatkan päässä
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#365

Viesti Mjölnir »

Kolmas vuosi pääsääntöisesti ilman ostettua lihaa tai kalaa käynnistyy.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Kokkaaminen

#366

Viesti katar »

Mjölnir kirjoitti: maalis 23, 2020, 14.44 Kolmas vuosi pääsääntöisesti ilman ostettua lihaa tai kalaa käynnistyy.
:jepa: Wautsi, aika hienoa mielestäni. Upeeta suorastaan; mä tykkäisin kanssa ja mies kans varmaan. Pitäis sitten ehkä vähän muuttaa muualle...
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#367

Viesti Mjölnir »

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Kokkaaminen

#368

Viesti MikaM »

Mukava lisä tuo porkkana, makeudellaan tasottaa tomaattia?
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#369

Viesti Mjölnir »

Juu, ja perinteiseen raguun kuuluu porkkana (ja selleri)
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Kokkaaminen

#370

Viesti Ile »

Mjölnir kirjoitti: maalis 25, 2020, 10.56 Juu, ja perinteiseen raguun kuuluu porkkana (ja selleri)
Noissa on mun mielestä se, että ne alkavat toimia hyvin kun haudutusaika on perinteiseen tapaan melko pitkä. Varsinkaan sellerillä ei tulisi mielenkään pilata jotain "spagettien kypsymistä odotellessa" pikaisesti väsättyä jauhelihasoosia. Mutta kun puhutaan tuntien haudutuksesta, niin siitä tulee mukavan pehmeästi vivahdetta ja täyteläisyyttä makuun.

Toinen oma havainto on, että jos hauduttaa pitkään niin kannattaa olla vähän varovainen tomaatin määrässä. Makuasia toki, mutta mielestäni pitkässä haudutuksessa tomaatti puskee sieltä aika voimakkaana. Osittain kyse tietysti siitä, onko taitettu riittävästi sokerilla.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Kokkaaminen

#371

Viesti AlexMachine »

Viimeaikaisia kokkailuja. Vahvasti kotimaisten vihannesten ja juuresten kautta.
Kuvat eivät ole missään varsinaisessä järjestyksessä

Hunajaista päärynää, Chevreä ja punajuurta alkupalana.
Kuva

Kirkas lohikeitto, itsekasvatetulla chilillä hiukan terästettynä.
Kuva

Tulinen ja makea porkkanakeitto.
Kuva

Uunilanttua ja perunaa, aioili Valion Kreikkalaiseen jugurttiin ja kirpeää punajuurimoussea.
Kuva

Baeckoffe jonka täydensivät porsaan posket. Mukana myös porkkanaa, selleriä, pullo valkkaria, naudan paistia, palsternakkaa, persiljaa yms.
Kuva

Crème Ninon. Toimii kylmänä kesällä, kuumana ehkä silti parempi.
Kuva

Itse tehtyä verimakkaraa, puolukkaa, sekä punajuuri/porkkana/selleri/shevre hauduke uunissa.
Kuva
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#372

Viesti Mjölnir »

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 19

Kokkaaminen

#373

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Tämä on enempi sellaista äitee vainaan perinneruokaa osastoa kuin itse tehtyä pseudo fine diningia...muutenkin raskasta talviruokaa…mutta tulipahan kokeiltua ensimmäistä kertaa.

Iso uuniruukku hellalle, kuullota 4 pilkottua sipulia ja valkosipulia, lisää kolme pilkottua porkkanaa, pari purkkia tomaattipyreetä ja kolme purkkia tomaattimurskaa (mutti) ja itse tehtyä lihalientä (fondi/lihaliemikuutio ja vesi ajaa samaa asiaa).

Ruskista pannulla noin 1300g sormenpään kokoiseksi pilkottua peuranpaistia ja lisää liemineen ruukkuun. Lihan voisi tietty ruskistaa myös ruukussa mutta IMO menee helpommin näin päin. Vähärasvaisesta lihasta johtuen reilunpuoleisesti rasvaa. Kuuluisi tehdä lampaasta.

Sitten kiehauttaa ja antaa hautua kannen alla 30-45min. Kastikkeesta pitää tulla mielellä aavistuksen juoksevaa. Sitten sekaan pitkäjyväistä riisiä (ettei puuroudu) vajaa kilo ja 175 asteiseen uuniin 45min.

Mausteina suola, pippurisekoitus (molempia reilusti), mietoa chillirouhetta (paprikajauhe käy myös), persiljaa, rakuunaa ja timjamia. Kannattaa sekoittaa pari kertaa ja tarkistaa tarvitseeko nestettä. Kuuluu olla ns. märkää. Päälle lusikallinen smetanaa tai turkkilaista jogurttia (piparjuurella tai ilman) ja kyytipojaksi hapankaalia, punajuurta ja itsetehtyä etikkakurkkua.

Ei varsinaisesti kevyttä kesäkuntoruokaa…

Kuva

Christ mä olen tylsistynyt...

:D
Atticora
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 1517
Lauteille: Heinäkuu 2013

Kokkaaminen

#374

Viesti Atticora »

luupää kirjoitti: maalis 30, 2020, 17.53 tomaattimurskaa (mutti)

Christ mä olen tylsistynyt...

:D
Onko tavallisen kansan kaupoissa tämän Muttin lisäksi muita hyviä tomaattimurskia? Perusmurskat on lähempänä purkillista abortoituja sikiöitä kuin tomaattimurskaa, nyt kun on päässyt muttin makuun.
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 19

Kokkaaminen

#375

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Atticora kirjoitti: maalis 30, 2020, 18.20 ...purkillista abortoituja sikiöitä...
:naurupyorii:

Mutta joo, vaikea palata enää rainbow/pirkka linjalle kun on päässyt muttin makuun.

Muutenkin kun tulee jostain välimeren maasta takaisin, niin prisman&cittarin vihannestiskillä alkaa harmittamaan parilla ensimmäisellä käynnillä. Onhan esim. tomaatti ihan eri makuista kun se on vesiviljelyn sijan saanut kasvaa ja kypsyä kunnon mullassa ja välimeren auringossa. Tuontitomaatitkin laitetaan yleensä raakoina logistiikkaputkeen ja käsittääksen kypsytetään jossain kammiossa...

:)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 83 kurkkijaa