Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta musiikista, elokuvista, kokkaamisesta, autoista ja kaikesta muusta.

Kokkaaminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Osaatko kokata?

Olen mies ja kyllä osaan, hyvinkin
56
42%
Olen mies ja osaan jonkin verran
43
33%
Olen mies ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
8
6%
Olen mies ja osaan tehdä voikkarin
8
6%
Olen nainen ja kyllä osaan, hyvinkin
12
9%
Olen nainen ja osaan jonkin verran
4
3%
Olen nainen ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
1
1%
Olen nainen ja osaan tehdä voikkarin
0
Ei ääniä

Ääniä yhteensä: 132

Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2005
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Tykännyt: 63 kertaa
Tykätty: 165 kertaa

Kokkaaminen

Viesti Mjölnir »

AlexMachine kirjoitti: huhti 20, 2020, 13.04
Mjölnir kirjoitti: huhti 19, 2020, 14.05 Kuva
Siinä mun suosikit: MAC, victorinox ja sagaform EDGE
Sagaform on oudompi merkki mutta MACin veitsistä kuullut vain hyvää. Onko tuossa Victorinoxin veitsessä tavallista korkempi terä? Näyttää 20cm mallille jossa on vähän korkeampi kuin muissa mitoissa.
Se on
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting

Kokkaaminen

Viesti Mjölnir »

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Lauteille: Elokuu 2006
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima
Tykännyt: 40 kertaa
Tykätty: 82 kertaa

Kokkaaminen

Viesti AlexMachine »

Uudet Victorinoxit tulivat. Varsinkin tuo vihreäkahvainen 17cm Santoku ja sinikahvainen boning knife nousivat nopeasti suosikeiksi.
7197B227-0C28-4031-AD81-C70E6B4ABBEB.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
“There is a cult of ignorance in the United States, and there has always been. The strain of anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.”
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Kokkaaminen

Viesti Mjölnir »

Äitienpäivälounas, sinihomejuustoetanat

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Kokkaaminen

Viesti Mjölnir »

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
AlexMachine
etupotkija

Kokkaaminen

Viesti AlexMachine »

Loistava kuohuviini omassa hintaluokassaan. Hyvän näköinen setti muutekin.
“There is a cult of ignorance in the United States, and there has always been. The strain of anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.”
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Kokkaaminen

Viesti Mjölnir »

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija
Lauteille: Helmikuu 2006
Tykännyt: 1 kerran
Tykätty: 5 kertaa

Kokkaaminen

Viesti Kerkko »

Mjölnirin gulassi vetoaa nyt niin paljon, että pakko varmaan valmistaa lähipäivinä! En ole vuosiin syönyt gulassikeittoa. Ihan tuollaisia lihoja ei löydy, ja porotkin on melkein kaikki syöty, joten varmaan naudalla mennään.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Kokkaaminen

Viesti Mjölnir »

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija

Kokkaaminen

Viesti Mjölnir »

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: Pilates, HIIT
Sivulajit: Girya, Yinjooga
Takalajit: Tanglang
Tykännyt: 352 kertaa
Tykätty: 128 kertaa

Kokkaaminen

Viesti Mika »

Hiiliteräspannut ovat kuuminta hottia, ja mm. kovan luokan kokit [mention]Mjölnir[/mention] ja [mention]AlexMachine[/mention] vannovat niiden nimeen. Minulla oli Muurikan Heavy Metal -hiiliteräspannu vajaan vuoden kunnes kuukausi pari sitten myin sen eteenpäin. En koskaan saanut siihen kunnollista pinnoitetta, joten melkein aina ruokaa paloi kiinni. Rasvapolttoja tein lukuisia. Hiiliteräspannun puhdistaminen on myöskin työläämpää kuin monien muiden pannujen. Lisäksi happamien ruoka-ainesten, kuten tomaattimurskan, käyttämistä kehotetaan välttämään. Minä en hiiliteräspannusta tykännyt. Siinä oli ihan liikaa työtä ja rajoitteita. :x

Mutta löysin tarjouksesta Muurikan Kenno-pannun, joka on ollut paras pannu, jolla olen kokkaillut. Se lämpeää nopeasti, paistaa tasaisesti, eikä ruoka pala kiinni. Olen todella tyytyväinen siihen. :jepa:

https://opamuurikka.fi/tuote/kenno-paistinpannu-28-cm/
MUOKKAUS: Huh, miten aika kuluu; tästä ketjusta huomasin, että olihan minulla se Heavy Metal yli vuoden. :o
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!
Kuvake
MikaM
etupotkija
Lauteille: Marraskuu 2009
Etulaji: Jumppa
Tykännyt: 18 kertaa
Tykätty: 43 kertaa

Kokkaaminen

Viesti MikaM »

Olen itse suosinut paikallista ja käytän Heirolin pannua. On hyvä. Wok-pannuna (käytän muuhunkin) on ydinpommin kestävä Hackman Kovanaama. Ei häävi paistamaan, mutta ei suostu kuolemaan. Joskus paistan Heirolilla ja siirrän muhimaan Kovanaamaan, kun on suurempi.
Time and tide won't wait, you know
Kuvake
AlexMachine
etupotkija

Kokkaaminen

Viesti AlexMachine »

Mikan mainitsemista ongelmista (happamat tuotteet ja kala) hiiliteräspannulla johtuen, minulla on yksi pannu niitä varten ja kalan kanssa toimii mainiosti.
https://www.fiskars.com/fi-fi/ruoanlait ... cm-1052247
MikkeM
etupotkija
Lauteille: Heinäkuu 2009
Tykännyt: 25 kertaa
Tykätty: 5 kertaa

Kokkaaminen

Viesti MikkeM »

Itse käytän pääasiassa Bourgeat paistinpannuja,pinnoitettuja muta kestää kotikäytössä useamman vuoden, hyvä hinta-laatu suhde.

Myös teräspannu,vaatii alemman lämmön kuin ns normipannut, ei sovellu kalalle,ottaa helposti kiinni, m,helppous viehättääuuhun paistamiseen ok.
Valurautainen löytyy myös, hiiliteräskin on mutten ole oikein jaksanut käyttää, helppous viehättää pinnotetuissa.
xYm
sääreenpotkija
Lauteille: Joulukuu 2014
Etulaji: Vapaaottelu
Sivulajit: Lukkopaini, potkunyrkkeily
Takalajit: Practical wing chug kung fu
Tykännyt: 0
Tykätty: 2 kertaa

Kokkaaminen

Viesti xYm »

Olen omistanut pari vuotta hiiliteräspannun ja haluaisin tykätä siitä, mutta olen kohdannut samoja ongelmia kuin Mika.

Olen tehnyt rasvanpolton monta kertaa, käyttäen sekä liettä, että uunia ja yrittänyt hio kevyesti ja taas uudestaan rasvanpoltot. Rasvanpoltossa olen käyttänyt muurikan silavaa.

Olisi hauskaa että paistinpannulla minkä hinnalla saa ikeasta 10 pannua pystyisi paistamaan jotain ilman kiinni palamista :D ehkä en vain osaa ja jos jollain on jotain vinkkejä, niin ne otetaan ilolla vastaan.

Seuraajat

aatus
Kuvake
Aleksi T
Kuvake
AlexMachine
Atticora
halmehe
Kari Aittomäki
katar
Kuvake
Kerkko