Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kokkaaminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Osaatko kokata?

Olen mies ja kyllä osaan, hyvinkin
58
41%
Olen mies ja osaan jonkin verran
46
33%
Olen mies ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
10
7%
Olen mies ja osaan tehdä voikkarin
8
6%
Olen nainen ja kyllä osaan, hyvinkin
13
9%
Olen nainen ja osaan jonkin verran
4
3%
Olen nainen ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
1
1%
Olen nainen ja osaan tehdä voikkarin
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 140

tapsaattori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 2501
Lauteille: Heinäkuu 2016
Etulaji: keppijumppa
Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini

Kokkaaminen

#481

Viesti tapsaattori »

Kari Aittomäki kirjoitti: joulu 26, 2020, 07.17
Perkules kun muistais paremmin niitä ruoka-kasveja mitä tuolta saa kerättyä kun viitsii nähdä vähä vaivaa.
Niitä on yllättävän paljon.
Ja ovat silkkaa terveyttä.
Tämä on se mihin pitäis perehtyä. Suomen luonnossa on paljon ruoaksi ja mausteeksi kelpaavia villi rehuja mitä ihan vaan tietämättömyyttä ei tule käytettyä.
Nokkosesta teen lettuja ja keittoa, sitten on nuo marjat ja sienet mutta siihenpä se jää.

Mjölnirin ruoka annokset ovat paitsi tyylikkäitä ja terveellisiä niin myös kooltaan sopivia. Pitäis todella pyrkiä pienentämään annoksia
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 24814
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#482

Viesti Mjölnir »

Mjölnir kirjoitti: joulu 26, 2020, 20.38

Alkaa jo tämä plating näyttää myös ammattimaiselta
Tämä oli ensimmäinen ”ravintola-annostasoinen” pääruoka, jonka keksin käyttämättä mitään valmista reseptiä tai sen osaa. Sillä periaatteella, että jos fine dining -annoksessa olisi rosolli, niin se ei olisi perinteinen, vaan siinä olisi samoja komponentteja, mutta joku tvisti; eli paahdoin punajuuret uunissa ja keitin porkkanat, paiston omenan pehmeäksi voissa. Pihvi on täysin perinteisesti sous-vide 50C, pintapaistolla, mutta kun pippuripihviin yleensä tulee paahdetuista pippureista ja kermasta kastike, niin halusin annoksen säilyvän kauniina, joten en tehnyt kastiketta, vaan vatkasin kerman vaahdoksi, joka teema sopii myös rosollin kanssa, ja maustoin sen rouhitulla pippurilla ja suolalla. Joululimppucrunch on yksi tapa saada jotain rapeaa annokseen, koska yleensä fine dining annoksissa on jotain rapeutta, se maistuu meistä hyvälle. Retikkapyrén improvisoin, en ollut koskaan tehnyt aiemmin, mutta siitä tuli tosi jees. Vähän olisi voinut olla värikkäämpi, mutta toimi hyvin. Ehkä pyrettä olisi voinut värjätä vaikka etikkapunajuuren liemellä näyttävyyden takia? Joka tapauksessa onnistuin mielestäni kivasti.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
MikkeM
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 37
Viestit: 1621
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Klaukkala.

Kokkaaminen

#483

Viesti MikkeM »

Kasvisruoan tekeminen on "vaikeampaa" jotta saa hyvää, liha on helpompi , riittää usein pelkkä kypsennys, ei tarvitse edes pahemmin maustaa.

Pitänee taas hiukan innostua kasvisruoista uudelleen.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 24814
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#484

Viesti Mjölnir »

Kasvisruoka on ”helppoa”, riittävällä maustamisella saa hyvää, eikä tarvitse ottaa paineita kypsyyden onnistumisesta jne

Mulle kasvisruoka on arkiruokaa
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#485

Viesti Mika »

MikkeM tietenkin katsoo tätä ammattilaisen näkökulmasta, mutta näin maallikkona koen kasviskokkailun helpoksi, koska käytän usein Next Leveliä tai Muuta. Kaikkinensa 20 minuutin jälkeen näyttää tältä ja maistuu helkkarin hyvältä. :smt016


Kuva
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 24814
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#486

Viesti Mjölnir »

Mä en ole käyttänyt juurikaan noita valmiita tuotteita kasviskokkailussa. Useimmiten ovat ”kokkisota” tyyppistä meininkiä, koska saan hävikkiruokaa riistaruokintaan yhdestä kasvistukusta. Perunat ja porkkanat menevät riistalle, mutta esim tomaatit, munakoisot, paprikat ja yrtit kelpaavat huonosti eläimille. Kun ennen joulua sain 30 kg tomaatteja, niin nyt mulla on keitettynä muutama ämpärillinen pasta/pizza-kastiketta säilöttynä lasipurkkeihin. Basilikasta tein pestoa, lehtipersiljasta ja oreganosta chimichurria säilöön. Munakoisosta munakoisopaistosta, caponataa ja ratatoullea paprikoiden kanssa, paprikoista ja tomaattikastikkeesta shakshukaa, peurasta ja munakoisosta sekä tomaattikastikkeesta moussakaa yms. Mielenkiintoista ja ekologista kokkaamista. Tavallaan koko ketju, kun hävikkiruoka menee hyötykäyttöön ja jalostuu ”luomu”lihaksi joka myös menee hyötykäyttöön
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 52
Viestit: 16102
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kokkaaminen

#487

Viesti Kari Aittomäki »

Siinä on kenties hyrisevin viesti mitä muistan aikoihin lukeneeni.
Täydellistä elämää, kyllä.
Koko elämäntyylistä sais mukavan herkänjäreän telkkarisarjan.

Mihin säilöt, näen mielessäni oikein vanhakantaisen kellarin?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 24814
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#488

Viesti Mjölnir »

Meillä on kotona tällaisia sisäpiirin juttuja: ”kuka tässä ruoassa tänään on?” - ”Terho” (nimeän kaadot aina kaatopäivän mukaan). ”Onko tässä ruoassa taas peuraperunoita?” - ”on”. ”Hyi mikä haju, teetkö taas peurista?” - ”jep”. (Peuris on lihaimitaatiotuote härkiksen imitaatiotuote, joka saadaan ensin uunissa paistamalla ja sitten lopuksi keittämällä peuran rankaa, josta irtoava liha jauhetaan myllyssä ja käytetään jauhelihan tapaa esim lasagnessa tai muissa johon tulee ragua
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 24814
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#489

Viesti Mjölnir »

Kari Aittomäki kirjoitti: joulu 31, 2020, 06.52 Siinä on kenties hyrisevin viesti mitä muistan aikoihin lukeneeni.
Täydellistä elämää, kyllä.
Koko elämäntyylistä sais mukavan herkänjäreän telkkarisarjan.

Mihin säilöt, näen mielessäni oikein vanhakantaisen kellarin?
Valitettavasti ei ole maakellaria vielä niin täytyy pakastaa. Kolmen pakastimen taktiikalla mennään
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 24814
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#490

Viesti Mjölnir »

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
MikkeM
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 37
Viestit: 1621
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Klaukkala.

Kokkaaminen

#491

Viesti MikkeM »

Kellari olisi kova , voisi tehdä hapankaalia,venäläisiä suolakurkkuja yms.

Hilloja,siirappeja (inkivääri,kuusenkerkkä yms) on tullut tehtyä.

Meillä on niin lämmintä, ettei hapattaminen oikein onnistu, syksyllä voisi onnistua ulkovarastossa,mutta on sää riippuvainen.

Hapattaminen ja fermetointi kiinnostaa, ainoastaan hapanjuuri leivonta onnistuu .
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 24814
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#492

Viesti Mjölnir »

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 24814
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#493

Viesti Mjölnir »

Ruokaa kaikesta pienestä mitä kotoa löytyi. Rusakko takapihalta ja loput jääkaapista

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 24814
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#494

Viesti Mjölnir »



Olipa herkullista
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 1613
Lauteille: Helmikuu 2006

Kokkaaminen

#495

Viesti Kerkko »

Vaikkei paljon tule kommentoitua, niin näitä Mjölnirin kokkauksia on hienoa katsoa. Omistautunutta tekemistä!

Tein muuten niitä perunamuffineja, joihin kyselin reseptiä aiemmin. Kaadoin liikaa suolaa, mutta muuten oli onnistuneita. Eilisestä jäi muusia yli, joten siitä voisi tänäänkin värkätä muffinssit.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: katar ja 36 kurkkijaa