Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kokkaaminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Osaatko kokata?

Olen mies ja kyllä osaan, hyvinkin
58
41%
Olen mies ja osaan jonkin verran
46
33%
Olen mies ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
10
7%
Olen mies ja osaan tehdä voikkarin
8
6%
Olen nainen ja kyllä osaan, hyvinkin
13
9%
Olen nainen ja osaan jonkin verran
4
3%
Olen nainen ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
1
1%
Olen nainen ja osaan tehdä voikkarin
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 140

Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 52
Viestit: 16087
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kokkaaminen

#556

Viesti Kari Aittomäki »

Niillemeille joille maistuu tää Mjölnir-materiaali kaikkineen mahtaa olla mieleen tää kokki-ohjelma:

Nak & Æd - Nikolaj smadre Jørgen's pibe

https://www.youtube.com/watch?v=7HqxMZLyu5E

Eli perkeleen nulikka ku rikoit Jorgenin piipun.
Jos joku ei tiedä niin tuossa ohjelmassa nuo kaksi eri-ikästä juuttia painuu metsälle ja tekee saamisistaan ruokaa.
Jorgen on metsästäjä ja vaikka mitä muuta, Niko on kovan tason ammattikokki.
Se tekee mässyä vaikka variksesta, noilla on aina mukana suunnitelma bee. Eli jos ei saalista tule niin sitte tehdään ateria mukanaolevasta jostain.

Tanskalaismiehet on mukavia katella kun selkeästi viihtyvät keskenään ja molemmilla on oma eritysosaamisensa.
Mukavana lisänä ne kiertää puskissa ja poimii paikallisia ruoka-kasveja.

Huvitttava lisä on se että ne puhuu jotain varrrsin paksua murretta, suomentaja on monta kertaa varsin ns ulalla. Tai ainakin kovilla.


Ehdotan että Mjölnir kuttuu juutit Hämeenmaalle ja eiku mettälle.
Ja sitte kokkisota pystyyn.

Tai ainakin voisitte virkata jonku spinoffin samoilla palikoilla.
Minä kyllä kattelisin.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24804
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#557

Viesti Mjölnir »

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
tapsaattori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 2467
Lauteille: Heinäkuu 2016
Etulaji: keppijumppa
Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini

Kokkaaminen

#558

Viesti tapsaattori »

Tässä hyvinkin informatiivinen video vuohenputkesta. Erityismaininta yksityiskohtaisesta tunnistamisosiosta. Tuo tunnistamisen varmuus on yksi kriteeri että syön yhtään mitään tuolta luonnosta. Näppärä tyttö =)

katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Kokkaaminen

#559

Viesti katar »

Toi Riistametsällä on kyllä hyvä sarja, on hauska seurata Nikolajn ja Jorgenin touhuja ja kokkailuja. Välillä on vähän huono metsästystuuri ja silloin on aina mukana jokin varajuttu, josta tehdään ruokaa. Ja yleensä se varajuttu on jokin ei niin herkullinen elukka. Niillä oli yhdessä jaksossa jokin näätäeläin vararuokana; ei välttämättä hyvää. Näytti hyvälle kyllä, koska saalista ei sillä kertaa tullut. Yle Areenassa näkyy muuten jaksot, suosittelen. :jepa:
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24804
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#560

Viesti Mjölnir »

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24804
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#561

Viesti Mjölnir »

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24804
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#562

Viesti Mjölnir »

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24804
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#563

Viesti Mjölnir »

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Kokkaaminen

#564

Viesti katar »

Mjölnir kirjoitti: touko 9, 2021, 20.59
Nyt kyllä iski annoskateus ja pahasti; me syötiin vaan flank steak, joka kävi grillin kautta ja maissia eilen.
...mä kyllä haluaisin tunkea itseni sun ruokapöytään moisten herkkujen ääreen.... ;)
Frankly my dear, I don`t give a damn.
tapsaattori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 2467
Lauteille: Heinäkuu 2016
Etulaji: keppijumppa
Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini

Kokkaaminen

#565

Viesti tapsaattori »

Tässä uutisessa sanotaan, että veriruoat ovat hävinneet ruokapöydistä. Niin myös omasta, jollei juurikin mustamakkara poikkeuksena. Se menee lapsillekin hyvin puolukkahillon kanssa. Niistä kaupan einesveriletuista en pidä.

Sehän on tuhlausta ettei niinkin hyvää ravinnonlähdettä hyödynnetä monipuolisemmin. Onko täällä veriruokia tehneitä ja mistä olette pitäneet?

https://yle.fi/uutiset/3-9222456
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 11232
Lauteille: Kesäkuu 2008

Kokkaaminen

#566

Viesti Jorge »

Mustamakkara on tietenkin ikisuosikkini; tutustuminen alkoi jo lapsena siitä, kun isä toi töistä tullessaan silloin tällöin paperikäärössä vielä lämmintä mustaa, jota pääsi sitten mussuttamaan. Myöhemmissä elämänvaiheissa asuin vuosia Tammelantorin tuntumassa, jossa oli kätevä käydä kojulla, ja nykyäänkin Tampereen vierailuihin kuuluu musta; joko Laukon-, tai Tammelantorilla, Kauppahallissa, tai Tapolan tehtaan kanttiinissa - jossa se tulee suoraan uunista myyntiin.

Musta on sillä tavalla "lähiruoka", että se on hyvää sinne asti, minne sen kuumana uunista pystyy kuljettamaan. Vakuumipakkaukset ja uudelleenlämmitykset eivät oikein toimi.

Viimeksi syömäni veriruoka - ei tosin itse valmistamani - puolestaan on tämä filippiiniläinen pata.

https://panlasangpinoy.com/dinuguan-laman-loob/
Dinuguan laman loob or Blood Stew is a dish wherein pig or cow’s blood is cooked with meat and other ingredients. This dinuguan version is considered as an authentic Filipino food and is best eaten with steamed rice buns called “puto”.


Unlike our previous Pork Dinuguan recipe, this version makes use of the pig’s innards. The heart, liver, and intestines are sautéed to reduce the gamy scent then mixed with other ingredients to form a bizarre yet delightful concoction.

This dish might seem unusual or disgusting to those who are not familiar with it. Like other peculiar dishes, it takes an acquired taste to like and enjoy this stew. Once an acquired taste develops, you will never look at this dish the same way again.
Eli possun maksaa, sydäntä ja suolia & verta. Tuo artikkeli sanoo luokittelee ruuan sellaiseksi, jossa vaatimuksena on "acquired taste", eli vaatisi totuttelua, mutta itse tykkäsin heti ensimaistamisella, vuosia sitten. Toki olen sekä Suomessa, Keski-Euroopassa sekä Kiinassa syönyt aina myös sellaisia "vanhan kansan settejä", joihin käytetään kaikki mahdolliset osat eläimestä.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Kokkaaminen

#567

Viesti AlexMachine »

Olen kasvanut samalla tavalla kuin Jorge, siis mustanmakkaran suhteen. Mustamakkara on aina ollut ehdotonta herkkuani.
Mutta verestä. Veripalttu on hyvää, samoin verilätyt ja verileipäkin.
Kaikki nuo oli aika normaaleita aterioita lapsena. Kotona ja koulussa.
The beatings will continue until morale improves.
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Kokkaaminen

#568

Viesti katar »

En ole itse asiassa koskaan maistanut mustaa makkaraa; mistä lienee. Tykkään kyllä veriletuista, veripaltusta, joten kyllä sekin varmaan menis alas. Koulussa muistan olleen veripalttua, muut luokalla inhosi sitä, mä tykkäsin. Puolukkahilloa päälle ja eikun ääntä kohti!
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24804
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#569

Viesti Mjölnir »

Kuva


Ensimmäistä kertaa vegaanista pavlovaa: säilöttyjen kikherneiden liemi vaahdoksi, sokeri joukkoon, paistetaan 100C uunissa 2h, annetaan olla 2h jälkilämmössä. Päälle vaahdotettua kookoskernaa
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Kokkaaminen

#570

Viesti katar »

Mjölnir kirjoitti: touko 31, 2021, 07.37 Kuva


Ensimmäistä kertaa vegaanista pavlovaa: säilöttyjen kikherneiden liemi vaahdoksi, sokeri joukkoon, paistetaan 100C uunissa 2h, annetaan olla 2h jälkilämmössä. Päälle vaahdotettua kookoskernaa
Oliko hyvää? On pitänyt testata tuota, mutta kun en noista kikherneistä muuten välitä, niin menis herneet mäkeen ihan kokeilun takia, niin en viitsi. Maistuuko se jotenkin... kikherneiselle, tms?
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: tapsaattori ja 80 kurkkijaa