Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kinesioteippaus

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Kinesioteippaus

#61

Viesti MikaM »

Vanhimmalla pojalla. Pääasiallinen hoito oli harjoittelu- sekä kilpailutauko sekä muutamat kuntouttavat liikkeet. Kuutisen viikkoa, ja pystyi aloittamaan treenit. Mikä auttoi, sen yksin hän ties.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
terssi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2908
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

Kinesioteippaus

#62

Viesti terssi »

Ihan mielenkiinnosta: Minkälaisia ovat ihmisten kokemukset ja ajatukset kinesioteipistä näin vuonna 2021?

Selvästihän se jäi muodista noiden 2012 olympialaisten jälkeisen buumin jälkeen. Jokusen vuoden sitä kesti, mutta kukaan ei kovin näkyvästi siitä tunnu enää puhuvan, tai teippejä ei urheilijoilla näppituntumalta ihan niin paljoa näe. Silloin tuntui että niitä oli vähän kaikilla.

Olisi mielenkiintoista kuulla, ovatko tässä ketjussa hyötyjä aikoinaan kokeneet vielä sitä mieltä, että kinesioteippaus on hyödyllistä? Vai tulitteko siihen tulokseen ettei mahdolliset hyödyt ole vaivan arvoisia? Ja jos joku on vuosikausia käyttänyt teippauksia, niin mihin asioihin olette hyötyjä nähneet?
I'm like the man who singlehandedly built the rocket and went to the moon. What was his name? Apollo Creed?

http://www.facebook.com/tjjkproteam
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Kinesioteippaus

#63

Viesti katar »

Itse bongasin Suomi-Ruotsi yleisurheilukisoista muutamalla kinesioteippiä olkapäissä, juoksijoilla muistaakseni. Itsellä tuo kinesioteippaus auttoi, kun lääkäri laittoi olkapäähän, joka oli jumissa. Ainoa miinus on tuo teipin liima, se tekee lievän allergisen reaktion. Jokin ainesosa kutittaa vähemmän kivasti.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

Kinesioteippaus

#64

Viesti Jarppa »

Mä kävin joskus (olikohan 2015-2016) hierojalla joka kysyi haluanko kokeilla kinesioteippausta. Ajattelin että voi kokeilla kun jokin olkapäävaiva taisi silloin vaivata ja veti selänkin kipeäksi. Olkapää tuntui seuraavana päivänä hyvältä, mutta vaikea sanoa oliko se missä määrin hyvän hieronnan ja missä määrin teippauksen tulosta. Jäi mulle asiasta kuitenkin ihan positiivinen kuva.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Kinesioteippaus

#65

Viesti MarkkuT »

Kyllä se minulla siihen hyppääjän polven aiheuttamaan kipuun auttoi. Opettelin silloin itsekin sen teippauksen tekemään ja polvi oli teipin kanssa parempi. Itse vaivaan auttoi sitten lopulta kuormituksen vähentäminen.
Ain't no one.
Kuvake
terssi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2908
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

Kinesioteippaus

#66

Viesti terssi »

MarkkuT kirjoitti: syys 7, 2021, 12.13 Kyllä se minulla siihen hyppääjän polven aiheuttamaan kipuun auttoi. Opettelin silloin itsekin sen teippauksen tekemään ja polvi oli teipin kanssa parempi. Itse vaivaan auttoi sitten lopulta kuormituksen vähentäminen.
Ihan mielenkiinnosta, niin pääsitkö palaamaan sitten normaaliin kuormitukseen vaivan väistyessä? Vai jouduitko siis lopettamaan jotkut aktiviteetit kokonaan, ettei vaivaa tulekaan?
I'm like the man who singlehandedly built the rocket and went to the moon. What was his name? Apollo Creed?

http://www.facebook.com/tjjkproteam
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Kinesioteippaus

#67

Viesti MarkkuT »

terssi kirjoitti: syys 7, 2021, 12.24 Ihan mielenkiinnosta, niin pääsitkö palaamaan sitten normaaliin kuormitukseen vaivan väistyessä? Vai jouduitko siis lopettamaan jotkut aktiviteetit kokonaan, ettei vaivaa tulekaan?
Sepä on vielä itsellekin mysteeri. Kyllä polvi toistaiseksi tuntuu painonnostoa kestävän, mutta tässä on vasta muutama viikko kulunut, eivätkä viikkotunnut, volyymit ja käytetyt painot vielä ole lähelläkään samalla tasolla kuin ennen taukoa. Jatkossa aion ainakin aiempaa kurinalaisemmin pitää kevyitä viikkoja. Työntö/rinnalleveto minulla erityisesti polvea rassasi ja aion jatkaa samaa, minkä jo ennen taukoa hyväksi havaitsin, että ihan maksimit maksimit jätän treeneissä tekemättä.

Muoks: Sellainen tuli vielä mieleen, että minulla neopreeninen polvituki tuntui provosoivan tätä vaivaa. Mutu on, että liittyi jotenkin polven taakse myttääntyvään neopreeniin, mutta mistäpä näistä tietää.
Ain't no one.
Kuvake
terssi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2908
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

Kinesioteippaus

#68

Viesti terssi »

Jepulis. Oma kokemus (ja lukemani perusteella myös) näistä eri tendinopatioista on se, että lepo rauhoittaa tilanteen hetkeksi, mutta ongelma tuppaa palaamaan, kun kuormitustaso palaa ennalleen. Sitten teippi tosiaan varmaan voi auttaa siinä kivun väistymisessä. Lopullinen ratkaisu vaatii sitten sekä patellajänteen progressiivista kuormittamista että nivelen yli menevien lihasten tasapainoista kuormittamista.

Aina toki voi olla, että teki yksinkertaisesti liikaa ja vähempi kuormitus on sopivampi omaan tilanteeseen. Tällöin vähempi kuormitus on se ratkaisu, kunhan pystyy silti tekemään sitä mistä tykkää. Ja tarpeeksi sitä. :)

Monimutkaisiahan ne tuppaavat olemaan ne ongelmat.
I'm like the man who singlehandedly built the rocket and went to the moon. What was his name? Apollo Creed?

http://www.facebook.com/tjjkproteam
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Kinesioteippaus

#69

Viesti MarkkuT »

Varmasti oli kuormitus vääränlaista/liiallista. Nyt on vähän erilainen lajivalikoimakin, kun olen taas innostunut juoksemaan. Painonnoston viikkoreenimäärätkin tulevat jäämään pienemmiksi ihan luonnostaan, kun menin tässä tauon aikana vielä lisääntymäänkin. :D

Aika luottavainen olen sen suhteen, ettei vaiva palaa, mutta noinhan se kyllä tuppaa olemaan, että näistä on hankala päästä ihan täysin eroon.
Ain't no one.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 48 kurkkijaa