Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Defendo Green

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Defendo Green

#106

Viesti Kari Aittomäki »

Viesti katos..

No siis kuitenkin tosta kyynästuuppauksesta vielä.
Eipä se teho ole kuin treenikummastus, oikeassa tappelusmoodissa se vaikutus on olematon, käytännössä vain tasapainon horjumista seuraava tapahtuma-ketju.

Mä vetäisin ton olkapäätaklaus-shoottina tai jos iskutehoa haetaan, iskisin etujalan tonttiin ankkuriksi ja löisin vahvalla räjähdyksellä kyynärpään allaalta ylös leukaan krak.
Jopa roteeraten jos siinä jonku otteen ehtis hairata.

Mutta mä näenkin asiat omien kiikarieni kautta.
Ihan asiallinen demo varmasti, tilanteessa tuossa.

Hyvätunnelmaisia kuvia.
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Re: Defendo Green

#107

Viesti Daddy »

Joo siis tarkoitus käsittääkseni on mennä kilvellä sisään Defendolle otolliseen etäisyyteen (kuten mainittiin) - ja jatkaa siitä sitten tekniikalla X tai Y. Jos nyt sitten onnistuukin täräyttämään toisen pois tasapainosta, niin sehän on vain mukava yllätys itselle.

Kilvellä siis voi mennä sisään vaikka vastustaja jakelisi heijareita minkä kerkiää, tai vaikka suoriakin. Ja jos osuu voimalla rintalastaan, niinkuin pitäisikin osua, niin kyllä se tekee niin makiaa että. Mitä ei tietenkään tapahdu jos on kovasti tappelus-moodi päällä kaikkine endofiineineen ja adrealiineineen... no siinä tapauksessa on kuitenkin päästy iholle, josta siis voi jatkaa jollain toisella tilanteeseen sopivalla jatkotekniikalla.

Solisluiden murskaaminen kyynärspäillä tietty kuulostaa houkuttelevan raflaavalta, mutta nykypäivän soltuilla (Greenistä kun puhutaan) voipi olla joitain suojavermestä päällä, jolloin ne omat kyynärpäät on lähinnä vaarassa. Ja eikös siinä joudu hetkeksi avaamaan suojausta vatsan/rintakehän edestä?

Kyynärpää lyönti alhaalta leukaperiin voisi kyllä sinänsä toimia, myös silloinkin jos vastapuolella on kypärä päässä. Ainakin sillä voisi saada aikaan maukkaan whiplashin kaverin niskoille.

Mutta arvelen, että kun Defendon ideologiaan kuuluu minimoida tekniikoiden lukumäärä, niin "kilvellä sisään ja sitten temppuja peliin" on sellainen perusvarma ratkaisu. Ei varmastikaan paras mahdollinen kaikkiin tilanteisiin, mutta riittävän varma kuitenkin.

Viisaammat korjatkoon.
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#108

Viesti Mjölnir »

Juu, Karin kiikarien läpi voi olla vaikea ajatella siten, miten Defendo on tarkoitettu. Defendossa tarkoitus on vähien tekniikoiden äksiisinomaisten toistamisten kautta saada ihmiset osaamaan laittaa oikeantyyppinen vaste sille sopivaan tilanteeseen. Kuten tietysti kaikissa perinteisissä lajeissa joissa opetellaan tekniikoita. Defendon ratkaisu päätä kohti tulevaan hyökkäykseen on joko kilpi tai a-torjunta, riippuen siitä kumpi reaktio (työntyminen vai käpertyminen) paremmin sopii suorittajalle kyseisessä tilanteessa. Suojaus opetellaan tekemään ensisijaisesti edeten, tarkoituksena rikkoa etäisyys ja ajoitus. Mitä tämän jälkeen tapahtuu, ei voida tietää; jatko riippuu tilanteesta, mutta defendossa hsrjoitellaan jatkona kilpeen tarttumista ja selän ottoa, ja siitä kontrollia tai irtautumista. Näin päätöksentekovaihtoehdot voidaan pitää minimaalisina. Jos kilpi vaikuttaa ja ei ole mitään mistä tarttua, ei ongelmaa. Jos taas kilpihyökkäys ei vaikuttanut, ollaan lähellä ja sitten tehdään harjoiteltu selän ottaminen ja jatko
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#109

Viesti Mjölnir »

Kari Aittomäki kirjoitti: joulu 13, 2019, 02.27 Viesti katos..

No siis kuitenkin tosta kyynästuuppauksesta vielä.
Eipä se teho ole kuin treenikummastus, oikeassa tappelusmoodissa se vaikutus on olematon, käytännössä vain tasapainon horjumista seuraava tapahtuma-ketju.
Tätä ei tue tosielämän kokemukseni. Olen kahdesti pudottanut henkilön kilvellä rintaan
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Defendo Green

#110

Viesti Kari Aittomäki »

Kiitoksia, olinhan toki nämä lukenut mutta mulla aivot jauhaa vaihtoehtoja niinku kaiken aikaa..
Kovin monesti tilanteissa olen vaan huomannut tekeväni jotain, kroppa ottaa liikemallit ikäänkuin spontaanisti, ajatuksetta.
Niinku tossakin vois suunnitelma bee olla aivan hyvin päättäväinen pusku tööteriin.

Eri koulukunta, tajuan hyvin tuon minimalismin opetuksellisen tehokkuuden.

Mitenkään kyseenalaistamatta pudotuksia, mä olen vastaavasti pudottanut vähäpoikia polvilleen nänniväännöllä.
Naurattaa vieläkin.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#111

Viesti Mjölnir »



Defendo Kotka järjestää kaksi huippuseminaaria maaliskuun lopussa Kotkassa.

Lauantaina 28.3 pidetään Defendo Blue seminaari klo 12.00-15.30.

Defendo Blue seminaarin ensimmäinen osa keskittyy fyysisiin ilman välineitä tehtäviin voimankäyttö- ja hätävarjeluratkaisuihin, jotka voivat olla todennäköisiä turvallisuusalan työtehtävissä. Toinen osa keskittyy voimankäyttövälineiden käyttämiseen hätävarjelutilanteissa, epäkonventionaalisissa tilanteissa, kun kaaduttaessa maahan tai välineen riistonestotilanteissa.

Seminaari on avoin kaikille Defendon harrastajille/ohjaajille sekä turva-alalla työskenteleville ja/tai viranomaisille.

Jos omistat varustevyön sekä voimankäyttövälineitä (patukka,käsiraudat,harjoitussumutin, harjoitusase) ota varusteesi mukaan.
Lainavarusteita myös tarjolla.

Sunnuntaina 29.3 pidetään Defendo Green seminaari klo 12-14.

Defendo Green seminaarin aihe on Käsikähmä! Opit käyttämään erilaisia aseita ja aseiden sekä aseettomien tekniikoiden yhdistelmiä tarttumaetäisyyden taistelutilanteessa.

Green seminaarille voit ottaa mukaan tst-liiviä/vast, varuste/battle belttiä jos niitä omistat.
Harjoitusaseet tälle seminaarille tulee järjestäjän puolesta.

Green seminaari on avoin kaikille Defendon harrastajille, turva-alalla työskenteleville sekä viranomaisille ja aktiivireserviläisille.

Molemmat seminaarit ohjaa Valkeakoskelta kansainvälinen kouluttaja Petteri Kantola (4.aste musta vyö), joka toimii myös Defendo Green pääkouluttajana sekä Defendo Blue ohjaajakouluttajana.

Petterillä on yli 35v. kokemus kamppailu/ip-lajeista ja vuosikymmenten kokemus voimankäytöstä sekä sen kouluttamisesta.
Petteri jäi eläkkeelle Puolustusvoimista 26v palveluksen jälkeen ja valtaosan ajasta hän työskenteli sotilaspoliisitehtävien ja voimankäytön parissa.

Petterin kamppailu/ip sekä kouluttajataustoista löydät enemmän lisätietoa esim Saario Academyn kansainvälisiltä sivuilta.

AIKA:
-LA 28.3 Blue klo 12.00-15.30 (sis.30min tauon)
-SU 29.3 Green klo 12.00-14.00

PAIKKA:
- Defendo Kotkan sali (Kukkulapolku 1, 48350 Kotka)

HINTA:
- Blue-semi 40e (ohjaajat 25e)
- Green-semi 25e (ohjaajat 15e)
- Molemmat semit 55e (ohjaajat 35e)

Maksu käteisellä paikan päällä tai erikseen sovittaessa Defendo Kotkan tilille

ILMOITTAUTUMISET/LISÄTIEDOT:
- ohjaajat@defendokotka.com
TAI
- 0405517966 Lari (txt/WhattsApp viestillä)
HUOM!! Muista ilmoittaa jos tarvitset lainavarusteita.

www.defendokotka.com
www.defendo.fi
www.saarioacademy.com
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#112

Viesti Mjölnir »

Seuraava ohjaajakoulutus on suunnitteilla keväälle 2021, jos korona suo

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#113

Viesti Mjölnir »

Ei suonut, mutta kokeillaan nyt uudestaan

https://fb.me/e/FOsdrcB7
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#114

Viesti Mjölnir »

Defendo Green on Scandinavian Defendo - nimiseen eurooppalaiseen itsepuolustus-, voimankäyttö ja lähitaistelujärjestelmään perustuva versio, joka on tarkoitettu erityisesti sotilaille, rajavartijoiden ja poliisin ERTI/VATI-ryhmille sekä korkean aseellisen uhan ympäristössä työskentelevälle turvallisuushenkilöstölle.
Defendo Green Level 1 -opettajakurssi järjestetään kahtena viikonloppuna 21.11-22.11.2021 ja 26.-28.11.2021 tai 5 päivän leirinä 24.-28.11.2021 mikäli näihin vaihtoehtoihin ilmoittautuu vähintään kaksi henkilöä. Kurssin hinta on 750€ sis alv 24%
Kurssi on tarkoitettu Defendo-ohjaajille.
Kysy lisää: petteri@heracles-valkeakoski.fi

Defendo Green apuohjaajakoulutus tarkoitettu henkilöille, joilla on jotain kokemusta lähitaistelun tai kamppailulajin harjoittelusta sekä mielellään sotilastaustaa (kuten varusmiespalvelus tai MPK:n sotilaallisia kursseja). Kurssi on sisällöltään lähes sama kuin ohjaajakurssi, mutta ilman Defendo Green ohjaajapätevyyden saamista. Jos osallistuja myöhemmin suorittaa hyväksytysti Jyrki Saario Defendon ohjaajakoulutuksen, koulutus voidaan päivittää täydeksi Defendo Green ohjaajakelpuutukseksi. Seminaarin hinta on 600 € sis alv 24%
Kurssin voit maksaa myös enintään kolmessa erässä, kysy lisää
petteri@heracles-valkeakoski.fi

Kurssilla opetellaan ja opetellaan opettamaan mm seuraavia osa-alueita:
Suojautuminen lyöntihyökkäyksiltä paljain käsin ja varusteiden / aseen kanssa
Hyökkääminen paljain käsin ja kylmin asein
Suojautuminen veitsipistoilta paljain käsin ja varusteiden / aseen kanssa
Veitsen käytön perusteet
Aseen riiston esto
Aseen käyttö lähitaisteluetäisyydeltä (sisältää kovapanosammuntaa ja simulaatioaseiden kanssa harjoittelua)
Kiinniotto ja käsirautojen sekä tilapäisten sitomisvälineiden käyttö
Perusevakuointitekniikat ja taktista ensiapua
Eri tekniikoiden ja taktiikoiden yhdistäminen tilanteenmukaiseen harjoitteluun (esim sisäänmenot), fysiikkaharjoitteluun ja kovapanosammuntoihin
Kurssin aikana on mahdollista majoittua harjoitussalilla ilmaiseksi.

Vastuuopettaja:
Defendo Green Director
Petteri Kantola
facebook.com/instructorpetteri
Petteri Kantolan palvelushistoria ulottuu vuodesta 1990 vuoteen 2017 saakka. Hänen työ- ja palvelushistoriaansa puolustusvoimissa ja muulla kuuluu mm seuraavia asioita:
Koulutuspäällikkö
IMTT.:n sertifioima käsiasekouluttaja
Useita turvallisuusalan ja operatiivisen alan tehtäviä
Suojaamispäällikkö
Naton sertifioima Force Protection evaluaattori
Voimankäytön kouluttaja
Sotilaspoliisin VATI- (vaativien tilanteiden) ryhmän varajohtaja, johtaja ja kouluttaja
Tarkka-ampuja
Henkilösuojaus
Etsintä- ja kiinniotto-operaatiot maastossa ja rakennetulla alueella
S.E.R.E -opettaja (pelastautuminen)
Taistelutilanteen pelastautumiskouluttaja
Taistelijan taitojen koulutusjärjestelmän kehitysryhmässä Ilmavoimissa
Itsepuolustus- ja kamppailulajeja yli 30 vuotta
Defendo Green pääopettaja, mukana kansainvälisessä kehitysryhmässä (4. asteen musta vyö)
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#115

Viesti Mjölnir »

Ilmoittautuneita on nyt sen verran, että molemmat versiot ohjaaja- ja apuohjaajakoulutuksista toteutuvat, eli
20.-21.11. JA 26.-28.11
tai
24.-28.11.

Ilmoittaudu mukaan tai kysele lisätietoja: petteri@heracles-valkeakoski.fi
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#116

Viesti Mjölnir »

Huomenna alkaa historian neljäs Defendo Green - ohjaajakoulutus, mukana myös apuohjaajakoulutus henkilöille, jotka eivät ole jo ennalta Jyrki Saario Defendossa vähintään ykköstason ohjaajia. Ilmoittautuneiden perusteella suurin kurssi tähän asti, mukana suomalaisten lisäksi porukkaa Tsekistä ja Ruotsista.

Tällä kertaa on mahdollista suorittaa homma kahdella eri tavalla: joko kahtena viikonloppuna tai yhteen putkeen viiden päivän kurssilla. Nyt la-su, aloittavat kahden viikonlopun kurssilaiset ja ensi viikolla ke-to ovat ne, jotka aloittavat viiden päivän kurssin ja pe-su ovat kaikki yhdessä.

Näyttää hyvältä, että kahden vuoden kuopasta päästään ylös! "Aito ja oikea Defendo Green, varo kalliita kopioita" :D
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#117

Viesti Mjölnir »

Tällä kertaa mukana oli myös taisteluensiapu
Tactical Combat casuality care



Kurssi meni huikeasti, porukkaa oli 5 apuohjaajakoulutuksessa, 5 ohjaajakoulutuksessa ja 2 kertaajaa. Kouluttajia neljä

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#118

Viesti Mjölnir »



"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#119

Viesti Mjölnir »

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 84
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendo Green

#120

Viesti Mjölnir »

"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: tapsaattori ja 36 kurkkijaa