Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Efo

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
mr_yellow
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 9
Lauteille: Helmikuu 2021
Etulaji: Kickboxing
Takalajit: Tae Kwon Do

Efo

#406

Viesti mr_yellow »

Tavallaan olen uskovainen tämän laisten juttujen suhteen. Olen itse huomannut että joskus kovien tunnepurkausien aikaan sähkölaitteet tuntuvat oireilevan ympärilläni.. joten uskon siis tuohon että ihmisestä välittyy elektromagneettista energiaa, riippuen tunnetilasta.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 20858
Lauteille: Joulukuu 2007

Efo

#407

Viesti Lasse Candé »

Tuo lienee sellaista vahvistusharhaa, missä vedellään johtopäätöksiä peräkkäisten asioiden syy-seuraus-suhteista liian suoraviivaisesti. Ja huoimioimatta jää ne lukuisat kerrat kun sähkölaitteet muutenkin reistailevat.

On tietenkin tarkoittamasi ulkopuolinen huomautus, että ihminen tosiaankin erittää energiaa ympäristöönsä sähkömagneettisen säteilyn muodossa, vastaten ruumiinlämpöä ja siihen liittyvää lämpösäteilyä. Lisäksi tietenkin heijastumisen kautta muutakin. :D



Joidenkin ns ”vibesien” vaikutus ihmisten välisessä kanssakäymisessä taas on toinen asia ja siinä vierastan itse mitään fysiikkaan liittyviä selityksiä, sillä ne ovat kai aina virheellisiä. Selitysmalleja kannattaa hakea muualta tai jättää kokonaan väliin.
Kuvake
mr_yellow
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 9
Lauteille: Helmikuu 2021
Etulaji: Kickboxing
Takalajit: Tae Kwon Do

Efo

#408

Viesti mr_yellow »

Oot kaima tod näk oikeassa. :)

Ehkä olen vaan herkkä ihminen ja eksyksissä. Mut tosta videosta tuli myös sellainen mieleen: se Jukka puhui jotain että vastustaja haluaa että liikun jonnekin jotain.. tai tonnepäin.. Niin mietin että sehän oliskin hyvä tyyli joka lajissa: lähettää signaalia vastustajalle että ota askel vasempaan... niin ootkin suoraan mun oikean alakoukku-pommin alueella.. :D
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 20858
Lauteille: Joulukuu 2007

Efo

#409

Viesti Lasse Candé »

On täysin selvää, että ”no touch”:it toimivat, ollessaan hyviä. Harhautukset ja muut hämäykset ovat usein keskeisiä sille että varsinaiset tekniikat saadaan läpi.

Voi olla että joillain on sitten lähtenyt keulimaan vähän näiden kanssa. Minua on hämätty toisessa lajissa kuin omani niin että löin demotilanteessa kohteesta (päästä) ohi, koska minut harhautettiin taidokkaasti ”mind-fuckilla” tekemään näin. Oli hauska anekdootti, kun kertoi ettei ollut toiminut jollakulla, joka sitten veti suoraan perille. Oli ilmennyt että hänellä oli erittäin huono näkö. :D

Noita ihmeitä ja aivan uskomattomia taitoja on oikeasti olemassa. Tämä ei taas tarkoita sitä, että kun uskomattomuuksia näkee, se olisi jotain toimivaa. Yhteistä niille jotka saavat ”outoja” asioita toimimaan, on aivan älytön määrä tehtyjä treenitunteja sekä laaja osaaminen niin kehollisesti kuin vuorovaikutuksellisestikin. Ja sitten se onkin taas vähemmän ihmeellistä. Sama kuin Ronaldo harhauttelisi 7-vuotiasta pallon kanssa. :D
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 16107
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Efo

#410

Viesti Kari Aittomäki »

No minä olen omilla näkimilläni nähnyt kungfutaajan joka pihisi ja nappas kiinni paljaaseen piuhaan, jonka päässä oleva lamppu sytty.
Ja sammu kun herra halusi.
Ei ollut töpseleitä lähimaillakaan eli jotain kummaa tapahtu.

Tuo vois olla kätsä taito osata myrskysäällä jos sähkö katkee ja sulaminen uhkaa pakastinta.

Manipulointi on oleellinen osa kamppailutaitoa.
Tuntuu että nyt reagoidaan kattaukseen eli asian esittelytapaan.
Kuvake
Antti
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2981
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Liikuntafilologia
Yhteystiedot:

Efo

#411

Viesti Antti »

Taikatemppujen soveltamisessa käytäntöön on se ongelma, että niitä ei yleensä voi hyödyntää efektin mukaisen tapahtuman (eli katsojan näkemän ulkoisen todellisuuden) toteuttamiseen, koska metodi saa tosiasiallisesti aikaan jotain aivan muuta. Poikkeuksen muodostavat sellaiset kehotaikuuden alaan kuuluvat temput, joiden metodi oikeastaan demonstroi jotain sinänsä mekaanisesti hyödynnettävissä olevaa periaatetta, joka saadaan esitystavan avulla näyttämään ihmeeltä. Näistähän oli puhetta toisessa ketjussa videoesimerkin kanssa: viewtopic.php?p=962487#p962487
Antti Ijäs
Studia dimicatoria (blogi), Zotero-profiili (julkaisuja)
"Öyh, öyh, öyh, karjasi sika ja ryntäsi pimeässä Eenokin ylitse ovelle." (Tuulispää 28.9.1928.)
Kuvake
Gjagor
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 180
Lauteille: Syyskuu 2013

Efo

#412

Viesti Gjagor »

Harjoitellaanko Efoa yhä aktiivisesti? En ole kiinnostunut toimintaan osallistumisesta, ihan teoreettisesti vain kiinnostaa.
Kuvake
Jussi*M
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 1534
Lauteille: Maaliskuu 2005
Etulaji: Karate JKF Wadokai
Sivulajit: Haidong Gumdo, nyrkkeily

Efo

#413

Viesti Jussi*M »

En tiedä. Mitään ei ole nyt kuulunut.
"On olemassa aina joku, joka tietää sinua itseäsi paremmin, mitä olet sanomallasi tarkoittanut.". -emeritusprofessori Osmo A. Wiio
*Kirjoitan yksityishenkilönä ja harrastajana, eivätkä kommenttini edusta minkään organisaation virallista kantaa.*
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 54 kurkkijaa