Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
P.Laton
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 198
Lauteille: Huhtikuu 2021
Etulaji: Muy thai
Takalajit: Choy Lee Fut
Judo

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#106

Viesti P.Laton »

@Hemmukka

Olen täysin samaa mieltä. Vapailla säännöillä homma olisi ollut paketissa 20sek.

Odotin kyllä vähän samaa tästäkin.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#107

Viesti Lasse Candé »

Hemmukka kirjoitti: joulu 6, 2021, 17.58 Alunperinhän DK sanoi voittavansa Conor Mcgregoriin jne,
Lähde?
Hemmukka
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 410
Lauteille: Heinäkuu 2019
Sivulajit: Nyrkkeily, rbsd, muay thai
Takalajit: Taekwondo, shootfighting

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#108

Viesti Hemmukka »

Ei ole laittaa, mutta löytynee.
Siitä tais tää matsi tulla, DK sanoi että voi otella UFC ottelijoita vastaan ja tosiaan sitä ennen että conoria vastaan.
Sinänsä kova että piti sanansa vaikkakin sovelletuilla nyrkkeilysäännöillä.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#109

Viesti Lasse Candé »

Onhan tuota jo käsiteltykin tässä ketjussa, esim. viime vuoden kesäkuussa.

DK Yoo ei sanonut mitään tuollaista ainakaan silloin käsittelyssä olleella videolla, joskin esim. Andy tulkitsi siitä jotakin tuollaista, esim. kehonkielestä. Minä taas pidin sitä ylitulkintana.
Kuvake
Eizei
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 928
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#110

Viesti Eizei »

Somessa Yoo kirjoittaa:
"I was diagnosed with a severe disc herniation in my neck, a month before the match. The 2, 3, 4, and 5 discs were pressing on the cervical nerve and I was unable to use my left shoulder and hand. However, I did not give up and fought depending on my right hand.

I am not a fighter. I am a martial artist and a meditator. Keeping my words is more meaningful to me than winning or losing. So, without canceling the game, I did my best in the match.

My sincere respect goes to Bradley for having this special fight with me.

I'm going to get my medical treatments, and after a full recovery, I will have a next match in perfect condition. DK"
Toi "I am not a fighter..." kappale on mun mielestä varsin oleellinen. Alkas olla aika jengin ymmärtää, että ninjailut, tasokkaatkaan, eivät valmista kamppailu-urheilukehään, jossei se ninjailu ole sitten just sitä itseään. Ei noilla kungfumestareilla ja muilla ole mitään supervoimia sellaiseen sen enempää kuin jalkapalloilijalla. Mutta toinen asia sitten se, ettei se tarkoita kuitenkaan, etteikö heillä voisi olla hyvinkin legitiimiä taitoa, josta voisi kamppailu-urheilijallekin olla hyötyä. Taitoa, jota pitää arvostaa. Tää "löin sut levyks, oot ihan pska ja vielä huijarikin!"-mentaliteetti on ihan hiekkalaatikkokamaa. Tietysti jos oikeasti on pska ja huijari niin paljastaminen on hyvä asia. Yoon kohdalla mies on varsin selkeästi taitava, mutta kansan syvät rivit, jotka eivät ymmärrä yhtään mitään, haluavat todisteita ja nehän selviää tietysti kehässä.

Pidän Yoota erittäin taitavana martial artistina ja olin hieman pettynyt, kun lähti tähän fight game "leikkiin". Tiesin, ettei miehellä ole saumoja ja ajattelin, että aloittaa julkisuusrallin vaan, jolla on lattea lopputulos, esim. Ei asetakaan itseään puntariin. Pidin faitterihommiin lähtemistå kohdallaan tarpeettomana. Mies on taitava, miksi tarvitsisi todistella jotain netissä kouhkaavalle kansalle? Valtaosalla martial art opettajista ja mestareista ei olisi mitään jakoja tossa hommassa.

Mutta mies laittoi itsenså viivalle ja pystyi selviytymään siitä, mihin lähti. Tuolta se sitten näytti halailuineen ja sukelteluineen. Moni muu maìsteri olisi levynä. Scott ei tainnut ihan satasella olla ja tuomarikin tykkäsi halailusta. Siitä huolimatta aika moinen altistus maailman katsoessa. Tällainen vie eteenpäin.

Tuolla teollaan Yoo kirkastaa seuraajilleen tekemiseensä liittyvää realismia. Kikkailullaan ei pärjää kehässä. Katsokaa nyt te hölmöt, jotka uskotte ihmeisiin. Ja hölmöt pettyy, lakkaa seuraamasta. Huijari. Kyllä B.Lee olisi pärjännyt, ettäs kehtaat. Miettimättä pätkääkän, mikä sen opettamansa asian pointti sitten on, jos ei sillä pärjää kehässä. Sen ratkaiseminen veisi taas eteenpäin.

Josta pääsenkin aikidoketjussa juuri olleeseen Dan-the Wolfman -videoon. Siinä, missä Yoo kurottelee martial arts mailmasta combat sportsin kentälle, tekee Wolfman vähän niin kuin toisinpäin todistellen, että perinnepuolen juttuset kyllä ovat ihan legittiä kamaa, otanpa niitä sieltä hyllystä ja laitan tähän urheilumpaan kontekstiin, joka on jo pirun hyvin hallussa. Mies vaikuttaa olevan aika eri sfääreissä kampittelijana, kuin vaikka Rokasit ja Deweyt, joilla näyttää olevan kova draivi päällä kertoa, miten asiat ovat.

Positiivinen yllätys.


Valvomo: Lainaus laitettu lainaukseksi.
Antti Junikka
P.Laton
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 198
Lauteille: Huhtikuu 2021
Etulaji: Muy thai
Takalajit: Choy Lee Fut
Judo

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#111

Viesti P.Laton »

Mä ainakin myönnän aliarvioineeni tyypin. Siis, rehellisesti, vaikutti siltä, että olisin ite pystynyt tyrmään kaverin ekassa erässä nyrkkeilyn säännöillä. Ja juu, oon ottanut "aika kovaa", tosi hyvien nyrkkeilijöiden kanssa, ja oon iso kokonen, mutta silti surkee nyrkkeilijä. Tai vähintään olisi. ajatellut, että esim. täältä palstalta löytyisi montakin tyyppiä jotka niin ois pystynyt tekemään. On sellainen kutina vieläkin, että täällä on _nyrkkeilijöitä_ jotka siihen pystyisi, mutta kyllä toi enemmän näytti ja vahvisti mulle taas sen, että noi pystyyn rajoitetut kehäjutut on pelattavissa säännöillä ja nimenomaan pelejä.

Tosi asia on se, että tolla reach ja paino(sekä ikä)erolla ei olis pärjännyt edes moni tasokas nyrkkeilijä. DK on vielä kropaltaan parhaimmillaankin vähän punnertanut sunnuntaitreenaaja.

Mutta, niinkuin sanottu, myönnän olleeni väärässä. Ja myönnän myös, että vähän toivoin sitä nopeeta lopetusta. Mitä vastustaja lähti myös omien sanojensa mukaan hakemaan. YouTubesta löytyy haastattelu jossa sanoo näin yhdessä oman tiimiläisensä kanssa.
sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 3282
Lauteille: Tammikuu 2006
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

Mikä laji?

#112

Viesti sinappi »

Eizei kirjoitti: joulu 7, 2021, 08.55 Pidän Yoota erittäin taitavana martial artistina ja olin hieman pettynyt, kun lähti tähän fight game "leikkiin". Tiesin, ettei miehellä ole saumoja ja ajattelin, että aloittaa julkisuusrallin vaan, jolla on lattea lopputulos, esim. Ei asetakaan itseään puntariin. Pidin faitterihommiin lähtemistå kohdallaan tarpeettomana. Mies on taitava, miksi tarvitsisi todistella jotain netissä kouhkaavalle kansalle? Valtaosalla martial art opettajista ja mestareista ei olisi mitään jakoja tossa hommassa.
Ymmärsinköhän oikein asiayhteydestä, että puoli vuosikymmentä sitten ajattelit, että Yoolla olisi paljonkin annettavaa urehilukehiin, kun kirjoitit ketjun alkupäässä seuraavaa:
Eizei kirjoitti: joulu 8, 2018, 13.21 Ja tuohan tuossa movementissakin on, että tosiaan jos sen ympärille saataisiin sellaista pedagogiikkaa, että alkaisi kamppailurintamalla tapahtua tulosten muodossa, etenkin urheilukehissä, alkaisi homma kiinnostamaan paljonkin. Mä uskon, että tässä on tiukan luokan business, kun eri kohderyhmiin viedään tätä liikkumisen oppia. Tästä on jo esimerkkejä, tuttavapiirissäkin.
Kuvake
Eizei
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 928
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#113

Viesti Eizei »

"Ymmärsinköhän oikein asiayhteydestä, että puoli vuosikymmentä sitten ajattelit, että Yoolla olisi paljonkin annettavaa urehilukehiin, kun kirjoitit ketjun alkupäässä seuraavaa:"
Olen yhä samaa mieltä kuin silloin. En tarkoita (enkä tarkoittanut) sitä, että Yoo itse pystyisi kehässä antamaan jotain ihmeellistä, vaan esimerkiksi viemään kamppailu-urheilijan kehonkäyttö ja liikepuolta eteenpäin, koska lähestyy asiaa kuplan ulkopuolelta. Vrt. Ido Portal / Conor McGregor yhteistyö.

Vaatii nöyryyttä olla korvat auki kaverille, joka ei ole oman kentän asiantuntija. Se ei tarkoita, etteikö jotain toimivaa voisi oppia, varsinkin juuri silloin, kun itse on sen kentän asiantuntija ja toisen asiantuntemus tuohon osuva jatke.

Valvomo: Lainaus laitettu lainaukseksi.
Antti Junikka
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#114

Viesti Ile »

Mitenköhän tämän kirjoittaisi, ettei olisi liian negaa...auts.

En pysty todistamaan teoriaani, mutta uskon, että DK Yoo on ajautunut pieneen hybrikseen kykyjensä suhteen ja näkisin tuon matsin epäonnistumisena hänen osaltaan.

Lisäkseni se näyttäytyy minulle todisteena siitä, miten olen (ehkä melko kapealla otannalla) hänen opetuksensa ennenkin nähnyt: kauniita kehonkäytöllisiä yksityiskohtia kamppailullisen kokonaisuuden kustannuksella.

Toki en voi varmaksi tietää hänen motiivejaan enkä sitä, mikä mahdollisesti oli hänen välilevyvammojensa (tms.) merkitys.

Yleisesti ottaen kuuden erän täyskontaktiottelu ammattilaiskamppailijan kanssa on aika kova ja vaarallinen juttu, johon ei ole järkeä lähteä muuta kuin voittamaan tai sitten jossakin tapauksessa tienaamaan rahaa.

Veikkaukseni on, että DK Yoo uskoi voivansa yllättää Bradleyn joko niin että jopa voittaisi ottelun tai ainakin niin, että välttäisi pahat osumat ja pääsisi selkeästi väläyttelemään osaamistaan, niin että voisi osoittaa juttujensa toimivan hienosti yksittäisissä nopeissa tilateissa. Kyse oli kuitenkin virhearviosta.

Koska hän ei ole kehäkamppailija, niin nyrkkeilysääntöihin perustuva pistetappio ei olisi hirveästi haitannut mikäli hän vain olisi välillä päässyt joitakin kertoja briljeeraamaan kunnolla. Tässä hän siis kuitenkin joutui pettymään.

Mielestäni oleellista on huomata, että monet liikkumis-/kehonkäyttö-/voimantuotto-/ajoitus-/yms. jutut, joita DK opettaa, ovat ainakin minun näkemieni videoiden perusteella sellaisia, että niiden kyllä sinänsä pitäisi olla hyödynnettävissä myös kehässä. Erityisesti jalkatyöhön ja lyönteihin ja väistöihin liittyvät jutut. Näitähän hän on demonnutkin ihan nyrkkeilyvarustuksessa.

Se, että "DK ei ole kehäkamppailija vaan itsepuolustusopettaja" (tms.) ei siis mielestäni ole kovin hyvä puolustus sille, että hän ei muutaman ensimmäisen eränkään aikana saanut oikein mitään aikaiseksi esimerkiksi jabeillaan, vaikka nyrkkeilyottelun kulku tarjoaa lukuisia katkoja ja "uusia alkuja" ja näin ollen paljon tilaisuuksia todistaa niitä hänen itsensä opettamia väistö- ja lyöntijuttuja, joita myös esim. kadulla pitäisi voida käyttää nopeassa tilanteessa toisen tullessa nyrkeillä huitoen päälle.

Ja jos nyt sitä matsia katsoo (minä olen kelaillut sitä tässä joitakin kertoja) niin eihän DK todellakaan ole huono myllyttäjä. On selvää, että kyseessä on kokenut kamppailija, joka varmaan jonkun verran on viihtynyt kehässäkin.

Mutta ongelmana on se, että hommassa kävi juuri niin kuin itse arvasin kun aikanaan näin niitä videoita. Kivaa kikkailua keholla mutta kaikki ne nyanssit ja yksityiskohdat ja rentoudet millä DK videoilla pakottomassa tilanteessa brijeeraa vaikka jabeja lyödessä/väistellessä tai jalkatyön osalta, niin painetilanteessa se kaikki lässähtää keskinkertaiseksi nyrkkeilytekniikaksi.

Lisänä vielä selvät reaktiotason selänkäännöt ja huono balanssi (mieheltä joka videoilla horjuttelee hieman keskustaansa liikauttamalla ukeja mennen tullen).
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#115

Viesti tohtorismies »

Kovvoo hommoo tämä nykypäivänä on. Jos ei ottele niin v!/tuillaan siitä ettei ole ottelijaksi ja tekemään asioita oikeasti. Jos ottelee ja häviää niin v12ttuillaan siitä ja auta armias jos voittaa, silloin v76tuillaan siitä että matsi oli fiksattu ja vastustajalle oli varmasti maksettu siitä hyvästä että hävisi.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#116

Viesti Ile »

Mutta eikös se ole ennemminkin vanhaa maailmaa, että käytiin haastamassa..? ;)

Aika paljon tuota ip-maailmaa tullut nähtyä.. aika harva guru siellä joutuu mitään kehähaasteita ottamaan, varsinkaan jos ei itse vihjaile tietävänsä miten ne hommat hoidetaan. :)
Kuvake
Eizei
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 928
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#117

Viesti Eizei »

"Mielestäni oleellista on huomata, että monet liikkumis-/kehonkäyttö-/voimantuotto-/ajoitus-/yms. jutut, joita DK opettaa, ovat ainakin minun näkemieni videoiden perusteella sellaisia, että niiden kyllä sinänsä pitäisi olla hyödynnettävissä myös kehässä."
Niin minustakin. Ja mielestäni ovatkin yleisesti hyödynnettävissä. Tässä on nyt se asia, mitä mä toivoisin kirkastettavan. Se, ettei Yoo kykene viemään kehään sitä mitä opettaa, ei tarkoita sitä, että opettamansa asia olisi huonoa kehässä, tai sen ulkopuolella. Onhan minunkin arsenaalini ja eteenpäin valuttelemani paljolti käypää tavaraa kehässä, jossa tippuisin itse nopeasti. Ehkä jakamalla osaamista niin minä kuin kehämies voisimme päästä eteenpäin.

Valvomo: Lainaus laitettu lainaukseksi.
Antti Junikka
Hemmukka
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 410
Lauteille: Heinäkuu 2019
Sivulajit: Nyrkkeily, rbsd, muay thai
Takalajit: Taekwondo, shootfighting

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#118

Viesti Hemmukka »

Sitähän ei voi tietää onko Yoon opettamat asiat toimivia kehän ulkopuolella taikka jonkun muun tekemänä kehässä.
Itse tykännyt henkilöiden jutuista joilla on se kokemus, tekniikat testattuja.
Selvää on että Yoo on taitava omassa jutussaan ja tekniikat näyttäviä.
Mutta se näissä aina kun näytöksissä oppilaat ei lyö takaisin.
sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 3282
Lauteille: Tammikuu 2006
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#119

Viesti sinappi »

Miettikääs, miten hyvä Scottin valmentajan/opettajan on täytynyt olla opettamaan ajoitusta, liikkumista, kehonkäyttöä ja voimantuottoa. :)
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#120

Viesti tohtorismies »

No eipä oikeastaan erillisenä elementtinä. Sparraaminen ja otteleminen opettaa itse tekijäänsä. "Työ tekijäänsä neuvoo" niinkuin vanha sananlasku sanoo.

Mutta jos jätetään saivartelut sikseen niin ihan perus perus perus tason mma,potkis jne koutsit on aika huonoja kehollisella tasolla purkamaan näitä juttuja.

Firas Zahrabit ja venäläiset olympianyrkkeily koutsit erikseen eikä ne rupea tuhlaamaan aikaa normi janttereihin.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 49 kurkkijaa