Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
P.Laton
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 198
Lauteille: Huhtikuu 2021
Etulaji: Muy thai
Takalajit: Choy Lee Fut
Judo

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#136

Viesti P.Laton »

sinappi kirjoitti: joulu 8, 2021, 20.30 Minusta Yoo huijasi. Yoo oikeudettomasti hyväksikäytti ottelijoiden turvallisuuden takia laadittuja sääntöjä juosten pakoon selkä vastustajalle kääntämällä. Yoo myös yritti lyödä sääntöjen kieltämällä osalla kättä ja vältteli ottelutilannetta kanveesiin syöksymällä ja ylettömästi sitomalla.
Eikö sääntöjen "hyväksikäyttäminen" ole mielestäsi millään tavalla ristiriitainen ilmaisu? Joko mennään sääntöjen sisällä tai rikotaan niitä, eikö? Onko poliisin mahdollista huijata oikeudettomasti kansalaista työssään, jos hän toimii lakikirjan mukaan?

Onko urheiluottelussa sääntöjä, mitä ei ole kirjattu ja tuomarit eivät valvo, mitä pitää noudattaa?
sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 3303
Lauteille: Tammikuu 2006
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#137

Viesti sinappi »

Tehdä jotakin oikeudettomasti nimenomaan tarkoittaa, että ei toimi laki- tai sääntökirjan antaman oikeutuksen rajoissa. Poliisi saa käyttää laissa säädettyä toimivaltaa vain lainsäätäjän tarkoittamalla tavalla.

Nythän tuomari ei käsittääkseni puuttunut tuohon Yoon "huijaamiseen", josta olisi voinut vähentää pisteitä ja diskvalifioida. Eli virallisesti mitään väärää ei tapahtunut. Pidätän kuitenkin itselläni oikeuden penkkiurheilijana huudella katsomosta, että tuomari on puusilmä, joka ei huomaa paitsiota ja niin edelleen. [-(
Kuvake
Eizei
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 932
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#138

Viesti Eizei »

Dewey kertoo videollaan, että Yoo on maksanut nuo epämääräiset olosuhteet, surkean tuomaroinnin jne. Ja nostaa esiin vastaavaa korruptiota, johon on törmännyt Kiinassa. Hämäräähän tuo tuomarointi ja splittituomio todellakin oli. Tuollainenhan on tietysti ihan syvältä ja vielä, jos taustalla on oikeasti Yoo itse, tekee se touhusta kyllä melkoista kuraa. Kyllähän tällaisessa touhussa säännöt on syystä ja hommat pitää hoitaa kunnialla.
Antti Junikka
P.Laton
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 198
Lauteille: Huhtikuu 2021
Etulaji: Muy thai
Takalajit: Choy Lee Fut
Judo

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#139

Viesti P.Laton »

@Eizei

Oon oikeestaan samaa mieltä niin sun kanssa, kuin esim. Sinapinkin. Mutta.

Dewey tuskin noita asioita _tietää_, eli jos kyse olisi siitä, että DK olisi maksanut tuon kaiken, niin on vaikea kuvitella, miksi joku YouTube coach siitä tietäisi. Eli hänen väittämänsä nyt on vain arvailua kunnes todisteita esitetään.

DK on surkea ottelija, mutta kun väitetään huijariksi tuossa mielessä, korruptiosta jne. niin olisi imo kohtuullista siitä näyttää jotain oikeita todisteitakin.

Ihan yleisen periaatteen vuoksi. Vaikka kuinka uskoisin, että asia on miten Dewey väittää.
Hemmukka
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 410
Lauteille: Heinäkuu 2019
Sivulajit: Nyrkkeily, rbsd, muay thai
Takalajit: Taekwondo, shootfighting

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#140

Viesti Hemmukka »

Aika selvä juttu että tuomari oli puolueellinen.
Sitä toisaalta vaikea sanoa onko DK:lla osaa asiaan.
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 6416
Lauteille: Lokakuu 2009

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#141

Viesti Ile »

Lasse Candé kirjoitti: joulu 10, 2021, 12.14 Ensiksi kuitenkin… joutui vähän repeämään kun kävin katsomassa miten Potkun joulupadalla pyyhkii. :D :D
Päädyin siihen, että se matsi oli hyväntekeväisyysottelu.😉
Kuvake
Eizei
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 932
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#142

Viesti Eizei »

P.Laton kirjoitti: joulu 10, 2021, 16.43 Dewey tuskin noita asioita _tietää_, eli jos kyse olisi siitä, että DK olisi maksanut tuon kaiken, niin on vaikea kuvitella, miksi joku YouTube coach siitä tietäisi. Eli hänen väittämänsä nyt on vain arvailua kunnes todisteita esitetään.

DK on surkea ottelija, mutta kun väitetään huijariksi tuossa mielessä, korruptiosta jne. niin olisi imo kohtuullista siitä näyttää jotain oikeita todisteitakin.
Juuri näin. Halusin vaan tehdä selväksi, etten kannata prseilyä järjestelyissä, tuomaroinnissa tai ottelemisessa. Aiemmin, kun mainitsin, että kusetusmentaliteetti tulee jossain tilanteessa tarpeeseenkin.

En todellakaan ota näiden tubettajien sanomisia itsestäänselvyyksinä.
Antti Junikka
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 20860
Lauteille: Joulukuu 2007

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#143

Viesti Lasse Candé »

En nyt ihan ymmärrä, että meinaako Ile että kaikki, jotka koskaan lähtevät kilpa-areenoille luulevat voittavansa? Johan tässäkin ketjussa Andy ilmoittautui rahaa vastaan vaikka mitä huippuja vastaan, vaikka tietäisi häviävänsä ja eiköhän ole melko yleistä että altavastaaja tietää tämän aseman matseihin lähtiessä? Ja peräti monesti että mitään jakoa ei ole?

No miksi sitten lähteä vaikka mahiksia ei ole? No, ehkäpä juuri sen takia että puoli nettiä (tätä ketjua myöten) arvailee että DK Yoo taktisesti perääntyy tosipaikan tullen. Tässä tapauksessa oli kyseessä se toinen matsaaja, mutta eiköhän tämä juonne ole ollut aika yleinen.

Ja toisekseen siksi, että miksi ei? Monet ihmiset tykkäävät jopa melko extremeistä haasteista elämässään. En näe tällaisessa edes mitään outoa.

On silti selvää, että arvelu jossa DK luuli hänellä olleen hyvät mahdollisuudet, on vailla mitään muuta pohjaa kuin ennakkoluulot hänestä. Ei ole mitään arvelijan mielenmaisemia painavampaa syytä nähdä tällaisia arveluja mitenkään perustelluiksi.



Mistä päästäänkin seuraavaan aiheeseen. Johan ne ennakkoluulot tulivatkin esiin ja on tosiaankin hienoa että ne todetaan keskustelussa ihan avoimesti.

Minä en varsinaisesti ole nähnyt mitään, mistä ilmenee että DK luulee itsestään liikoja. Hän on erittäin osaava tapaus, josta on videoita ja hän on tapaus, joka ei pelkää julkisuutta. En oikein näe muuta perustetta ajatella hänen luulevansa itsestään liikoja kuin Janten laki.
(https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Janten_laki)

Tässä kai kyseinen laki kai toimisi niin, että ”jos osaat mitä osaat, älä opeta sitä liian menestyksekkäästi äläkä ainakaan demoa videoilla”?

Olisi erittäinkin mielenkiintoista lukea, miten perustelusi itsestään liikoja luulemiselle poikkeavat tästä. (Jos poikkeavat?) Nythän tämä matsi ei sitten toimi perusteluna, ellei tosiaankin ilmene että luulot ovat olleet liian korkealla. Tätä asiaa kyselinkin tässä viestissä aiemmin.



Viimeinen pointtini tässä vastineessani Ilelle koskettaa oikeastaan kahta esiin tullutta asiaa. DK:n ”kamppailullinen anti” on itsellenikin kysymysmerkki, ihan jo siksi että käsitteen merkitys on jotain kirveksen ja ehkä Afrikan välillä. Se taas on harmi jos ei ”kamppailua oleellisesti tukevaa kehonkäytöllistä antia” ole videoilta löytynyt. Tämä on sitten varmaan näkijän silmässä tämäkin.

Jos hän osaa opettaa mitä osaa itse (missä arvaan hänen olevan itse asiassa melko hyvä), olisin ainakin itse erittäinkin kiinnostunut. Jos se kehonkäyttö tai kamppailullisuus ei näy tietylle ihmiselle demoistaan, niin tässähän on onneksi ostajan markkinat. Itse tosiaankin lähtisin kohtuuhintaiselle semmalleen koska tahansa.

Tätä samaa kokonaisuutta koskettaa video, jolla näkyy eri lajeille ominaista osaamista. Tässä kohtaa kiikaroimme melko eri tavoin. Itse näen pointtina demota että lajien erityispiirteet ovat yleiskamppailullisuudelle alisteisia ja hyvällä yleiskamppailullisuudella tehdään nippeleitä hyvin. Tämä on yleinen lähtökohta kehonkäyttösuuntautuneille: mallit ovat samat vääntöihin, lyönteihin, torjuntoihin, potkuihin ja osumien vastaanottoon. Koska DK on selvästi tällainen, ei varsinaisesti yllätä, että hän sitten demoaa tätä kamppailukehon toimivuuden monipuolisuutta. Tässä ei tietenkään haittaa myöskään se, että mitä varmimmin hänellä on melko kattava lajikokemus ja hän on onnistunut tekemään tällaista rajoja rikkovaa synteesiä mistä normikamppailija voi vain unelmoida.



Jos Eizei näkee tähän asti tätä pitkää viestiäni, mitä tämä Dewey on esittänyt ja millä todisteilla.

Entä, kuka on tämä Dewey?

En osaa tuosta viestistäsi bongata mitään mikä eroaa epämääräisestä juorusta. Kysyn nyt silti, että oliko siis todiste se, että joku miljardista kiinalaisesta on joskus tehnyt jotain väärin? :o

Viestissäsi näkynyt ”perustelu” kun näytti siltä. :niinpa:
Kuvake
Eizei
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 932
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#144

Viesti Eizei »

Lasse Dewey on tämä puhuva pää, josta et niin pidä. Ei hänellä mitään perustelua tai todisteita ollut. Enkä näin väittänytkään. Juoru siis.
Antti Junikka
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 20860
Lauteille: Joulukuu 2007

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#145

Viesti Lasse Candé »

Kiesus mitä settiä. :D

Kun Yoo ei häviäkään rökäletappiota, niin sitten keksitään että se olisi lahjonut tuomarit. :D

Olenko ainoa, jonka mielestä ajatus siitä että Yoo itse lahjoo tuomarin sellaisella raha(?)-summalla millä tämän saa tottelevaiseksi, lähentelee absurdia ajatusta?

Mutta hyvä että nyt tuli esiin, että se roskansuoltaja ei edes ole perustellut liikkeelle laittamaansa huhua mitenkään. Oikeastaan olisi silti hyvä täällä kutsua huhuja huhuiksi, jos niitä edes nyt on pakko levitellä.
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 6416
Lauteille: Lokakuu 2009

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#146

Viesti Ile »

Lasse Candé kirjoitti: joulu 10, 2021, 23.52 En nyt ihan ymmärrä, että meinaako Ile että kaikki, jotka koskaan lähtevät kilpa-areenoille luulevat voittavansa?
En meinaa. Olen ensinnäkin viitannut nimenomaan ammattilaistason tekemiseen ja suuren julkisuuden haasteotteluihin.

Lisäksi olen heti alussa myöntänyt, etten pysty todistamaan teoriaani (emmehän pääse DK:n pään sisään) eli saatan olla väärässäkin.
Lasse Candé kirjoitti: joulu 10, 2021, 23.52 No miksi sitten lähteä vaikka mahiksia ei ole? No, ehkäpä juuri sen takia että puoli nettiä (tätä ketjua myöten) arvailee että DK Yoo taktisesti perääntyy tosipaikan tullen.
No, mä zoomaisin vähän kauemmaksi. Miksi hän oli tilanteessa, jossa pitää spekuloida ”perääntymisellä”?

Maailmassa on paljon kuuluisia kamppailuopettajia, esim. itsepuolustusguruja tai perinnehavistelijoita, joiden kohdalla kehäottelussa pärjääminen ei ole oleellista.

Miksi suurin osa heistä ei koskaan joudu tilanteeseen, jossa ”puoli nettiä” arvailee, uskaltavatko he lähteä johonkin kehämatsiin?

Mielestäni kyse on nyt selvästi siitä, minkälaista kuvaa DK Yoo on itsestään rakentanut. Ja ei, kyse ei ole yksittäisistä sanavalinnoista jossain haastattelussa tai siitä, että onko hän suoraan esittänyt jotain nimenomaisia väitteitä.

Kyse on mielikuvista ja toisinpäin ajatellen myös siitä, että hänen olisi ollut todella helppoa alusta lähtien tehdä selväksi, että hänellä ei ole haluja eikä tarvetta lähteä itse kovan tason urheilukamppailuun, koska se ei ole hänen juttunsa.

Itse hän on tiensä otteluun rakentanut ja minun mielestäni todennäköisin selitys on ajatus jonkinlaisesta pärjäämisestä.

Miksi lähteä ottamaan rökäletappiota tietyn kehälajin säännöillä, kun suuren tasoeron tapauksessa homma on aika vaikeasti kontrolloitavissa ja voi olla oikeasti vaarallistakin?

No, löytyyhän siihen selityksiä ja tässä varmaan emme nyt voi löytää mitään lopullista totuutta mutta oman veikkaukseni olen esittänyt.
Hemmukka
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 410
Lauteille: Heinäkuu 2019
Sivulajit: Nyrkkeily, rbsd, muay thai
Takalajit: Taekwondo, shootfighting

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#147

Viesti Hemmukka »

Itse lähtisin siitä että miksi tuomari oli puolueellinen mikäli ei ohjeistettu taikka lahjottu?
Sääntöjähän selkeesti rikottiin useamman kerran.
Lukua olisi pitänyt laskea muutamaan kertaan, jopa keskeyttää ottelu.
Veikkaan DK luuli voittavansa ottelun, vastus ei kuitenkaan ollut nyrkkeilijä.
Voi olla että olen väärässä mutta muistikuvaa että DK olisi sparrannut korean nyrkkeilymaajoukkueen kanssa.
Saattanut tuoda väärän turvallisuuden tunteen vaikka kyseessä sparri.
Onhan näitä vaikka mitä mestaria jotka käyneet häviämässä eri säännöillä, ja nähdäkseni ovat uskoneet kykyihinsä.
sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 3303
Lauteille: Tammikuu 2006
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#148

Viesti sinappi »

Lasse Candé kirjoitti: joulu 11, 2021, 12.27 Kiesus mitä settiä. :D

Kun Yoo ei häviäkään rökäletappiota, niin sitten keksitään että se olisi lahjonut tuomarit. :D

Olenko ainoa, jonka mielestä ajatus siitä että Yoo itse lahjoo tuomarin sellaisella raha(?)-summalla millä tämän saa tottelevaiseksi, lähentelee absurdia ajatusta?

Mutta hyvä että nyt tuli esiin, että se roskansuoltaja ei edes ole perustellut liikkeelle laittamaansa huhua mitenkään. Oikeastaan olisi silti hyvä täällä kutsua huhuja huhuiksi, jos niitä edes nyt on pakko levitellä.
Eikö on the payroll voi tarkoittaa myös sitä, että kehätuomari kirjaimellisesti on Yoon palkollinen sen sijaan, että sanamuoto viittaisi pelkästään lahjomiseen? Jos Yoo organisaatioineen oli maksanut tuon ottelutapahtuman ja henkilökunnan palkkiot? En siis tiedä, onko näin.

Onko sinusta myös absurdi ajatus, että ammattinyrkkeilyottelussa kehätuomari ei valvo ammattinyrkkeilyn sääntöjen noudattamista? Tuosta ottelusta voidaan mielestäni perustellusti tulkita, että tällaista sääntöjen valvomatta jättämistä tapahtui. Sitä voidaankin sitten miettiä, että miksi korealainen tuomari vaikuttaa jättävän valvomatta sääntöjä korealaisen ottelijan eduksi. Kun rahallinen hyöty on sinusta absurdi ajatus, tuleeko muita mahdollisia selityksiä mieleen?
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 20860
Lauteille: Joulukuu 2007

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#149

Viesti Lasse Candé »

Otin vain kantaa tähän:
Eizei kirjoitti: joulu 10, 2021, 16.07 Dewey kertoo videollaan, että Yoo on maksanut nuo epämääräiset olosuhteet, surkean tuomaroinnin jne. Ja nostaa esiin vastaavaa korruptiota, johon on törmännyt Kiinassa.
En siis tiedä mitä joku Dewey on sanatarkasti asiasta sanonut vaan elelin tämän ketjun settien (eli Eizein kirjoittaman) varassa.
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 6416
Lauteille: Lokakuu 2009

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#150

Viesti Ile »

Nyt muuten löytyy aika paljon tubesta ym. analyysiä tosta matsista. Aika paljon intohimoja herättää… :D

Mm. tuomaritoimintaa dissataan rajusti. Joku myös väitti että yksi arvostelutuomareista olisi laittanut ottelun menemään tasan ( :D tää on ehkä absurdein yksityiskohta, mikäli pitää paikkansa). Lisäksi väitettiin, että ottelun jälkeinen haastattelu olisi rakennettu DK Yoo:ta tukevan narratiivin mukaan etc etc…

Vaikea ottaa kantaa, mutta pikkuisen mustavalkoinen ylitulkinta noissa jutuissa haiskahtaa.

Täytyy sanoa, että itse kun muutaman otteeseen katselin matsia, niin kehätuomarinnista jäi ehkä mielikuva, että se oli ”ymmärtäväistä” ja suojelevaa altavastaajaa kohtaan ja mulla se ehkä meni vähän sen piikkiin, että kyseessä on vähän spesiaali matsi. Ei kyllä tullut mieleen, että tuomari olisi sentään ollut ”maksettu”.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 81 kurkkijaa