Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kokkaaminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Osaatko kokata?

Olen mies ja kyllä osaan, hyvinkin
58
41%
Olen mies ja osaan jonkin verran
46
33%
Olen mies ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
10
7%
Olen mies ja osaan tehdä voikkarin
8
6%
Olen nainen ja kyllä osaan, hyvinkin
13
9%
Olen nainen ja osaan jonkin verran
4
3%
Olen nainen ja pystyn juuri pitämään itseni (ja läheiseni) eväissä
1
1%
Olen nainen ja osaan tehdä voikkarin
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 140

Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#646

Viesti Mjölnir »

Kuva

Kuva

Kuva


Tyhjennetään pakastinta ylivuotisista kaadoista. ”Sinikan” ulkofileestä lehtipihvit, uuniporkkanat, kikherneet ja chimichurri
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
nipsuli
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 965
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: HJJ, BJJ, modernisoitu shaolin kung fu, thainyrkkeily, escrima

Kokkaaminen

#647

Viesti nipsuli »

Nopea arkiruoka:
Ruusukaalia, punasipulia, tuoretta timjamia, suolaa, öljyä, siirappia, sekalaisia mausteita ja The Vegetarian Butcherin Chickened out Chuncks -feikkikanaa. Heitetään uuniin 20 minuutiks (225 astetta).

Kuva
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 19

Kokkaaminen

#648

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Luupäällä ei ole samanlaista hernekeitto taustaa/fetissiä kuin teillä ugreilla. Sikaa ei tule yleensä syötyä ja perinteinen hernekeitto eittämättä kaipaa savuisen sianrasvan ja luun makua. Koska kaikki kasvishernekeitot maistuvat ihan håmålle, niin mun piti ottaa hernekeittovaikutteita saksasta ja venäjältä ja tunata ihan omanlaiseni fuck you hernekeiton.

Laitetaan tavalliseen tapaan 0.5kg kuivattuja herneitä likoamaan edellisenä iltana. Vaihdetaan vesi ja laitetaan kiehumaan parin lihaliemikuution tai itse keitetyn liemen kanssa. Sekaan vihanneslokerosta löytynyt pilkottu puolikas purjo, 3- 5 porkkanaa ja valkosipulia ja dijon sinappia. Mausteina perinteisen suolan, pippurin, meiramin, timjamin ja rakuunan lisäksi myös korianteria, chillirouhetta ja persiljaa.

Parin tunnin päästä pannulle 2 kpl atrian tiivistä jauhelihalättyä. Aloita paistamaan paksulla pannulla kokonaisena ja leikkaa paistinlastalla 5 poikittaista ”puikkoa” ja pilko ne erikseen vielä 3 osaan. Kun saavat väriä ja kiinteytyvät, niin halkaise vielä kerran. Lihat, kuullotettu sipuli ja pannulla käytetyt mausteiset sucuk salamikuutiot. Lisää myös 4-6 kuutioitua perunaa. Jätä kypsymään vielä tunniksi pariksi.Loppua kohden lisää sekaan vielä pussillinen pakasteherneitä värin ja koostumuksen takia.

Lautaselle smetanaa, sipulihaketta ja aura tai turun sinappia…ja jos tykkää…lisää cillirouhetta...

Jälkikasvun toivomus tälle päivälle...

Fuck you…

:)



Edit:
Kuva
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#649

Viesti Mjölnir »



Marokkolainen pata peuran palapaistista: 500g peuranpaistia kuutioituna
4 sipulia
4 porkkanaa
3 valkosipulinkynttä
200g kuivattuja aprikooseja
2 rkl öljyä
2 rkl tomaattipyrettä
1 rkl harissatahnaa
1 rkl siirappia
5 dl kanalientä
Puoli ruukkua silputtua minttua
Granaattiomenan siemenet

Ruskista lihat öljyssä, nosta padasta. Paista porkkananpaloja, sipulilohkoja ja hienonnettua valkosipulia öljyssä. Lisää lihat pataan, lisää tomaattipyre ja harissatahna, pyörittele minuutti. Lisää siirappi, kanaliemi ja aprikoosit. Kuumenna kiehuvaksi. Laita 180C uuniin n 2-3 tunniksi, kunnes liha on hajoavan kypsää. Juuri ennen tarjoilua koristele mintulla ja granaattiomenalla. Tarjoa kuskusin kanssa #riistaruoka #metsästäpöytään #metsästys #jousimetsästys #mjolnirhunting #experiencebowhuntingclub #kokkaavatmiehet #marokkolainenruoka #valkohäntäpeura
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#650

Viesti Mjölnir »



Viikon vege: lehtikaali-linssilasagne. Liota ja keitä linssit ohjeen mukaan, mausta suolalla, chilillä, oreganolla ja savupaprikalla. Valmista tomaattikastike, kuullota reilusti valkosipulia ja lisää säilyketomaatteja pari purkkia, anna hautua puoli tuntia, mausta suolalla, sokerilla, pippurilla ja balsamicolla. Leikkaa keskiruoto lehtikaaleista pois ja hienonna kaali, keitä suolavedessä 5 min ja valuta. Sekoita kotijuuston tai ricottan joukkoon 1dl kermaa ja murustele feta. Kokoa lasagne lehtikaali-linssit-juustot-lasagnelevyt. Päällimmäiseksi parmesaania.

400g keitettyjä linssejä
200g lehtikaalia
250g ricottaa
1 dl kuohukermaa
200g fetaa
2 purkkia säilyketomaatteja
4 valkosipulinkynttä
200g parmesaania

40 min 175C uunissa
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Kokkaaminen

#651

Viesti katar »

Millä ton lehtikaalin voisi korvata, kun mua ei jotenkin iske se yhtään? Muuten kuulostaa tosi hyvälle.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 11232
Lauteille: Kesäkuu 2008

Kokkaaminen

#652

Viesti Jorge »

katar kirjoitti: tammi 10, 2022, 19.54 Millä ton lehtikaalin voisi korvata, kun mua ei jotenkin iske se yhtään?
Esim. pinaatti tai nokkonen ovat klassisia linssin kavereita, jos ne kelpaavat.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#653

Viesti Mjölnir »

katar kirjoitti: tammi 10, 2022, 19.54 Millä ton lehtikaalin voisi korvata, kun mua ei jotenkin iske se yhtään? Muuten kuulostaa tosi hyvälle.
Pinaatilla
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
nipsuli
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 965
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: HJJ, BJJ, modernisoitu shaolin kung fu, thainyrkkeily, escrima

Kokkaaminen

#654

Viesti nipsuli »

Tällä viikolla tuli tehtyä mm. sitruunaista lehtikaali-artisokkapastaa paahdetuilla siemenillä ja seesamitofua ruokakauralla ja paistetuilla rehuilla :D Pastasta tuli kyllä superhyvää!
Kuva

Kuva
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 19

Kokkaaminen

#655

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Jorge kirjoitti: tammi 11, 2022, 02.08 ...linssi...
Sattumoisin tein vko.loppuna taas omaa tulkintaa ezogelinikeitosta joka maistuu varsinkin talvisin: 400g linssejä, 5 porkkanaa, paprika, bulgurin sijan pari kuutioitua perunaa, 2 sipulia, valkosipulia ja itse tehtyä lihalientä. Mausteina suola, pippuri, juustokumina ja timjami.

Anna kiehua reilun tunnin ja soseuta, lisää 2 dl pitkäjyvästä riisiä ja sulatettuun voihin lisättyä chillirouhetta. Sekoita säännöllisesti ettei puuroudu ja lopuksi sekaan smetanaa ja mintun lehtiä. Aika gay kun tuossa ei ole mitään tapettua...mutta menkööt.

Kuva
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 313
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kokkaaminen

#656

Viesti Mjölnir »

https://www.instagram.com/mjolnir_hunti ... =copy_link

Alkoi tehdä mieli leivänpäällistä. Peuranvasan paisti sulatettiin 10% suolaliemessä, maustettiin pippurilla, sinapilla ja valkosipulijauheella, pari tuntia sous vide 57C, makujen tasaantuminen vuorokauden jääkaapissa, olohuoneen pöönttöuunissa 20 tuntia pyökkisavua. Pikaruokaa.
Kuva

Kuva
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 52
Viestit: 16087
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kokkaaminen

#657

Viesti Kari Aittomäki »

No voi nam!

Mitäs leipää käytät herkunalla?
Näyttää minusta vaativan ruisleipäratkaisua.

Olohuoneen pönttö-uuni?
Se ei kuulosta Kodin Kuvalehteä mukailevalta sisustusratkaisulta ensinkään?
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Kokkaaminen

#658

Viesti Pyrkele »

Kari Aittomäki kirjoitti: tammi 14, 2022, 04.34 No voi nam!

Mitäs leipää käytät herkunalla?
Näyttää minusta vaativan ruisleipäratkaisua.

Olohuoneen pönttö-uuni?
Se ei kuulosta Kodin Kuvalehteä mukailevalta sisustusratkaisulta ensinkään?
Kokkeilisin jopa myös saaristolaisleivän tai mallaslimpun kanssa. Mutta joo, tummaa leipää ehottomasti.
Mietin myös miten tuossa menis joku mössö päällä, mutta eipä se taida ollakkaan niin kuivaa kuin aluksi katoin. Jotta ei taida semmosia kaivata.
Itelläki kyllä kiinnostais tuo pönttöuuniratkaisu.
Eli ps. kuva ois kiva.
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Kokkaaminen

#659

Viesti Pyrkele »

Ainii. Pittää varmaan itekki sanoa jottain
FIleoin eilen kymmenen syksyllä saatua siikaa. Kaikki ruodot hus pois. Oli muuten taas hirvee duuni. Mutta eipähän tule mukeloilta valituksia ja luulis maistuvan. Oma vika, itte en oo ees opettanu ruotimaan kalaa. Eipä sinänsä. Ei se nainenkaan sitä halua tehä, jotta valituksia olis kyllä kuulunu.
Sitte paistelin ne voissa. Suolaa ja pippuria laitoin. Samalla tekasin torvisienistä(?) kastikkeen sekä kermaviilikastikkeen ja keitin potut.
Kyllähän tuossa taas pari tuntia vierähti, silmät on kipeät ruotojen tihrustamisesta ja selkä jumissa, koska keittiätasojen korkeus.

Ja sitte ne mukulat ei koskenukkaan noihin.
Vanhempi teini lämmitti jottain valmisruokaa pakkasesta ja nuorempi söi vissiin leivän.
pipari
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
MikkeM
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 37
Viestit: 1621
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Klaukkala.

Kokkaaminen

#660

Viesti MikkeM »

Tuolle voisi sopia myös ciabatta tyyppinen leipä, majoneesia, romanesalaattia, pikkelöityä kurkkua/suolakurkkua, kaalisalaattia yms..
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 77 kurkkijaa