Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Viimeisin katsomasi elokuva

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Jani Rantalainen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 342
Viestit: 516
Lauteille: Heinäkuu 2019
Etulaji: Karate
Sivulajit: Jujutsu, Kenjutsu, Escrima.
Takalajit: Aikido

Viimeisin katsomasi elokuva

#10546

Viesti Jani Rantalainen »

Olen myös nähnyt tuon klassikon nimeltä Metropolis. Aika erikoinen elokuva.

Olen tässä viime aikoina katsonut harjoittelun ohella aika paljon leffoja mutta juuri tällä hetkellä kun kirjoitan tätä niin katson John Landisin kulttielokuvaa Ihmissusi Lontoossa (1981).

Aika tuntemattomaksi jäänyt näyttelijä David Naughton ja Griffin Dunne näyttelevät amerikkalaisia reissaajia jotka eksyvät syrjäiseen kylään jonka asukkaat varoittavat parivaljakkoa menemästä nummille ja loppu onkin historiaa kuten tiedätte.

Rick Bakerin erikoistehosteet olivat mielestäni aika upeita kuten Davidin muuttuminen ihmissudeksi.

Elokuvassa näkyy myös minulle tuttuja paikkoja jossa olen Lontoossa käynyt. Esimerkiksi Trafalgar Square.

Kulttikamaa.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 58
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Viimeisin katsomasi elokuva

#10547

Viesti AriJ »

Muistelen tuosta aikanaan, että se muuntuminen sensuroitiin leffasta teattereissa... mutta kun tehosteet voitti Oscarin niin se muuntuminen näytettiin uutisissa....
______________________
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 186
Viestit: 6423
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Viimeisin katsomasi elokuva

#10548

Viesti AlexMachine »

Jani Rantalainen kirjoitti: tammi 25, 2022, 05.23 Olen myös nähnyt tuon klassikon nimeltä Metropolis. Aika erikoinen elokuva.

Olen tässä viime aikoina katsonut harjoittelun ohella aika paljon leffoja mutta juuri tällä hetkellä kun kirjoitan tätä niin katson John Landisin kulttielokuvaa Ihmissusi Lontoossa (1981).

Aika tuntemattomaksi jäänyt näyttelijä David Naughton ja Griffin Dunne näyttelevät amerikkalaisia reissaajia jotka eksyvät syrjäiseen kylään jonka asukkaat varoittavat parivaljakkoa menemästä nummille ja loppu onkin historiaa kuten tiedätte.

Rick Bakerin erikoistehosteet olivat mielestäni aika upeita kuten Davidin muuttuminen ihmissudeksi.

Elokuvassa näkyy myös minulle tuttuja paikkoja jossa olen Lontoossa käynyt. Esimerkiksi Trafalgar Square.

Kulttikamaa.
Ihmissusileffoista tulee heti mieleen Brittiläinen Dog soldiers jonka olen nähnyt pari kertaa. Menee heittämällä genren kärkipaikoille.
The beatings will continue until morale improves.
Jani Rantalainen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 342
Viestit: 516
Lauteille: Heinäkuu 2019
Etulaji: Karate
Sivulajit: Jujutsu, Kenjutsu, Escrima.
Takalajit: Aikido

Viimeisin katsomasi elokuva

#10549

Viesti Jani Rantalainen »

Eilen katsoin Yle Teemalta pitkästä aikaa Hammerin vuoden 1959 Baskervillen Koiran joka on muuten ensimmäinen värifilmatisointi Sir Arthur Conan Doylen kirjasta.

Sherlock Holmesina nähdään Peter Cushing joka ollut aina yksi suosikkinäyttelijöistäni. Kovaonnisena Sir Henry Baskervillenä nähdään legendaarinen Christopher Lee joka on muuten myös itsekin näytellyt Sherlockia sekä Mycroftia eri tuotannoissa. Elokuvan on ohjannut Terence Fisher.

Tämä elokuva on mielestäni tietenkin klassikko koska olen aina ollut Hammer elokuvien fani. Itseltänikin löytyy muutama Leen Dracula filmi.

Joka tapauksessa kirjan lukeneena täytyy sanoa että suosikkiversioni Baskervillen Koirasta ja Sherlock Holmesista yleensäkin on edelleen kuitenkin... (rumpujen pärinää) the one and only Jeremy Brett.
Jani Rantalainen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 342
Viestit: 516
Lauteille: Heinäkuu 2019
Etulaji: Karate
Sivulajit: Jujutsu, Kenjutsu, Escrima.
Takalajit: Aikido

Viimeisin katsomasi elokuva

#10550

Viesti Jani Rantalainen »

John Fordin ohjaama Apassilinnake (1948).

Tämä elokuva aloitti niin sanotun John Fordin ja John Waynen ratsuväkitrilogian jonka toinen osa oli Keltainen Nauha ja kolmas Rio Grande. Kaikki nämä on tullut nähtyä. Apassilinnakkeen pääosissa on tietenkin legendaarinen John Wayne (alkuperäiseltä nimeltään Marion Morrison), Shirley Temple joka oli paremmin tunnettu entisenä lapsinäyttelijänä sekä veteraaninäyttelijä Henry Fonda eli sen kuuluisan Janen isä.

Elokuva sijoittuu Yhdysvaltain sisällisodan (1861-1865) jälkeisiin aikoihin ja on ehkä Hollywoodin golden age-leffojen tapaan hiukan kliseinen mutta katsottava. Pidän kuitenkin huomattavasti enemmän spaghetti-westerneistä. Ne ovat vaan niin rujoja.
Jani Rantalainen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 342
Viestit: 516
Lauteille: Heinäkuu 2019
Etulaji: Karate
Sivulajit: Jujutsu, Kenjutsu, Escrima.
Takalajit: Aikido

Viimeisin katsomasi elokuva

#10551

Viesti Jani Rantalainen »

No onpas täällä ollut hiljaista viime aikoina. Eikö porukka enää katsele elokuvia?

Kirjoitetaanpas nyt sitten jotain. Parhaillaan katson Teemalta tositapahtumiin perustuvaa kauhuklassikkoa The Witchfinder General (1968) jonka pääosassa Matthew Hopkinsina nähdään yksi suosikkinäyttelijöistäni joka on legendaarinen Vincent Price.

Tapahtumat sijoittuvat 1600-luvun sisällissodan repimään Oliver Cromwellin ajan Englantiin. Leffassa on hyvä tunnelma ja musiikki. Olen nähnyt ennenkin ja suosittelen.
Taijin harjoittaja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 38
Viestit: 1724
Lauteille: Elokuu 2011

Viimeisin katsomasi elokuva

#10552

Viesti Taijin harjoittaja »

No voin sanoa, että katselin toissailtana Atomic Blonden. Pääosan esittäjä oli kaunis ja taitava. Hänen tyttöystävänsä oli kaunis ja söpö. Taistelukohtaukset olivat upeita - ilmeisesti useimmiten judoa mutta joku osaavampi voi sanoa tarkemmin. Ja loppuratkaisu oli hyvä - kun kaikki paitsi Blonde kuolivat, ei tarvinnut jäädä miettimään, että olipas mutkikas elokuva.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 58
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Viimeisin katsomasi elokuva

#10553

Viesti AriJ »

Atomic Blondea olen tainnut hehkuttaa täällä itsekin, innostuin kesken leffan kunnolla kun huomasin miten paljon Charlize itse teki noita taistelukohtauksia :peukku:

Itse katselin eilen "Free Firen" - eteläafrikkalainen asevälittäjä säätänyt diilin amerikkalaisten myyjien ja irlantilaisten ostajien välille 70-luvun lopulla.

Lyhyt leffa, mutta vääntö on loistavan epätoivoisen tiukkaa useine käänteineen, vahva :peukku: tällekin!
______________________
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 215
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Viimeisin katsomasi elokuva

#10554

Viesti katar »

Olen aiemmin jo katsonut sen, mutta jäin tuijottamaan eilen Hacksaw Ridge-leffaa. Piru, että se on hyvä. Ja Andrew Garfield on ilmiömäinen roolissaan Desmond Dossina, miehenä, joka sai Medal of honorin (mikä se nyt onkaan suomeksi) ampumatta laukaustakaan.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1412
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Viimeisin katsomasi elokuva

#10555

Viesti Kari Aittomäki »

Mun täytyypi sanoa että minäsitä hiukan pitkästyn ton Hacksawin kanssa.
Se on niin kovin.. ilmeinen.
Häirittee kun sotaurhojen ilmeet on niin avautuvaisia, ikäänkuin itku kurkussa pöngerrettyjä.
No, on se valtavan näyttävää vaikka ihmetyttää täytyy miks se jenkkilauma vaan kattelee että taas sieltä laskeutuu joku raato, tietävät että siellä on yksi mies ihmeenteossa.. eikä kukaan könyä jeesaamaan vaikka jopa tulitaistelu selvästi kuuluukin.

No mutta mä olen vaan mä.
Yritin kattoa päivällä Das Boottia kunse tuli mutta kun tossa olkkarissa on ikkunaa niin isosti ja ulkona hohti aurinko hangesta.. ei onstunut.
Kattelin hervottoman hauskan Nice guys'n.
Lintumiehet pääosissa, hanhi ja korppi. Ryan Gosling ja Russell Crowe toimivat hienosti yhdessä, etenkin Gosling näyttää miten komiikkaa tehdään.
Jätkä on ku myöhempien aikojen Ohukainen.

Tarina on täysin joutava mutta hälläväliä. Hyvin kasattu, ei ohjaaja Shane Black turhaan heitellyt huonoja vitseja Predatorissa.
Eli sälli on ollu monessa mukana.
kojiro
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 301
Lauteille: Toukokuu 2006

Viimeisin katsomasi elokuva

#10556

Viesti kojiro »

Apassilinnakkeen katselin, eli John Fordin ratsuväkitrilogian avausleffa. Pääosassa tietysti Joni Vaunu. Taisin nähdä sen viimeksi 20 vuotta sitten. John Wayne on kova vaikkei ampunut laukaustakaan. Rajuja stuntteja oli ja ainakin yksi vakavampi loukkaantuminen sattui kun stuntti jäi hevosen alle. Inkkarit oli myös pitkälti oikeita natiiveja. Harmi ettei ollut laajakuva. Areenasta löytyy vielä:
https://areena.yle.fi/1-916929
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 215
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Viimeisin katsomasi elokuva

#10557

Viesti katar »

Katseltiin Vin Dieselin, Michael Cainen ja Rose Leslien tähdittämä The Last Witch Hunter. Mielenkiintoinen parivaljakko, tuo Vin ja Michael, noin sivumennen. Klassinen näyttelijä ja action sankari. Rose Leslie on tuttu GOT-sarjasta. Vin oli ihan jees roolissaan, Michael tietty huippu. Mutta kyllä mä tykkää Vin Dieselistä, onhan sillä jo semmonen ääni, että jos se sanois mulle "coming baby?" niin lähtisin ja heti! :D :P :ihq: Ihana käheä, rouhea ääni... :pusu: Leffa eteni mielestäni kyllä välillä vähän turhan hitaasti noin action leffaksi, mutta ihan jees. Ei nyt mikään Oscar-pätkä, mutta katsottava.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Taijin harjoittaja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 38
Viestit: 1724
Lauteille: Elokuu 2011

Viimeisin katsomasi elokuva

#10558

Viesti Taijin harjoittaja »

Kari Aittomäki kirjoitti: helmi 28, 2022, 03.56 Mun täytyypi sanoa että minäsitä hiukan pitkästyn ton Hacksawin kanssa.

No, on se valtavan näyttävää vaikka ihmetyttää täytyy miks se jenkkilauma vaan kattelee että taas sieltä laskeutuu joku raato, tietävät että siellä on yksi mies ihmeenteossa.. eikä kukaan könyä jeesaamaan vaikka jopa tulitaistelu selvästi kuuluukin.

Kattelin hervottoman hauskan Nice guys'n.
Ryan Gosling ja Russell Crowe toimivat hienosti yhdessä, etenkin Gosling näyttää miten komiikkaa tehdään.
Hacksaw oli kertomus ihmeestä ja sellainen kertomus on useimmiten positiivinen kokemus. Ja minäkin ihmettelin, kun raavaat miehet seisovat ja katselevat ja ylös menee valmiit naruportaat eikä kukaan saa päähänsä: minä menen auttamaan. Suomalaiset taitavat olla tuossa suhteessa itsenäisempiä-

Nice guys oli vauhdikas. Pikkutyttö oli kiva ja hän oli puolet elokuvan näyttelijöistä mutta häntä hiukan riistoviljeltiin - hänen piti pelastaa tilanne ja kohtaus monessa kohtaa elokuvaa. Oliko se oikeusministerinainen (Amelian äiti) lahjottu katalysaattorisyyllinen vai yrittikö hän pelastaa tytärtään ja hänen sihteerinsä oli autonvalmistajien lahjoma syyllinen? Tuliko tämä selväksi? (Minä katselen elokuvaa 5 minuutin pätkissä, en kaikkea jatkumona).
Jani Rantalainen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 342
Viestit: 516
Lauteille: Heinäkuu 2019
Etulaji: Karate
Sivulajit: Jujutsu, Kenjutsu, Escrima.
Takalajit: Aikido

Viimeisin katsomasi elokuva

#10559

Viesti Jani Rantalainen »

Tervehdys kaikille pitkästä aikaa. Tässä on tullut katsottua taas muutama elokuva miekan teroittamisen sekä nyrkkien ja mielen karkaisemisen ohella kun ei sitä koskaan tiedä milloin "Iivana Julma" kolkuttelee ovelle.

Joka tapauksessa katsoin tänään järjestyksessään kahdeksannen Friday the 13:th elokuvan joka on Jason Takes Manhattan (1989).

Jason saa sähköiskun veden alla ja herää (jälleen) henkiin ja tunkeutuu New Yorkiin matkaavaan laivaan jossa on opiskelijanuoria joita Jason alkaa luonnollisestikin lahtaamaan yksitellen.

Elokuvassa on aika tuntemattomia näyttelijöitä mutta on heidän joukossaan kuitenkin nuori ja aina kaunis Kelly Hu. Jasonia näyttelee Kane Hodder. Ei hullumpi slasher elokuvaksi mutta en suosittele heikkohermoisille.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 58
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Viimeisin katsomasi elokuva

#10560

Viesti AriJ »

Midsommar! Vihdoinkin! Ja samalla ohjaajan kolmituntisena versiona.

Ja onneksi katsoin tuon version, kun noissakaan minuuteissa ei tuntunut olevan oikein yhtään turhaa (ihan, ihan pikkuisen jossain kohtaa tuli että nyt vois mennä eteenpäin jo).

Mutta - amerikkalaiset opiskelijanuoret kohtaan hyvin vanhanmallisen ruotsalaisen yhteisön näiden keskikesän juhlallisuuksissa. Opiskelijat ovat nähneet tässä kohtaamisessa uransa edistämisaskelten mahdollisuuksia, mutta kaikkea ei tarvitsisi kertoa julkisuudessa...

Florence Pugh mukaan päätyneenä traumatisoituneena tyttöystävänä loistaa taas kyllä ihan 110%!!!

(Katsoin tossa viime viikolla Marvelin supersankarirainan The Black Widow jossa Florence vakuutti ihan yhtälailla, seisten tasan samalla viivalla Scarletin ja Rachelin kanssa. Muistettava samaan hengenvetoon vielä sarjasta The Little Drummer Girl jossa ekaa kertaa tiukkaan näyttelemiseensä törmäsin).
______________________
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 72 kurkkijaa