Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Mitä nyrkkeilyhanskoja käytätte?

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Nyrkkeilyhanskat

Blue corner
39
14%
Twins
73
26%
Fairtex
65
23%
Everlast
8
3%
King
13
5%
Nahka-sakke
14
5%
Top Ten
6
2%
SDI
10
4%
Sedate
0
Ei ääniä
Walter
2
1%
Käytän useita, mitä?
6
2%
Joku muu, mikä?
47
17%
 
Ääniä yhteensä: 283

Kuvake
Nommo
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 130
Lauteille: Maaliskuu 2021
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: kuntonyrkkeily
Takalajit: BJJ/lukkopaini-alkeet

Mitä nyrkkeilyhanskoja käytätte?

#166

Viesti Nommo »

Miksi osa (suurin osa?) hanskoista on nykyään "latuskaista" mallia, eli ranneosa ei muodosta ympyrää, vaan lättänän ellipsin? (Vähän vaikea kuvailla mitä haen takaa.) Latuskahanskat on hankalampi kuivattaa ja tuulettaa aktiviteetin jälkeen kuin pyöreäsuiset. Lyöntiosassa, hanskan kärjessä tykkäisin itse pyöreämmästä muodosta, mutta sekin on useimmissa hanskoissa nykyään jotenkin "kulmikkaampi".

Toisaalta latuskahanskat istuvat sen verran tiukemmin että jos ei jaksa/ehdi laittaa mitään siteitä tms. alle, niin latuskoilla pääsee nopsemmin itse asiaan kuin pyöreämuotoisilla hanskoilla.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Mitä nyrkkeilyhanskoja käytätte?

#167

Viesti Mika »

Minä osaan vain arvailla, mutta voisiko hinta olla yksi syy? Voisiko toinen olla laji, eli jos vaikka torjutaan potkuja, toppaus ranteessa voi hyödyttää?

@antti_lk ja muut voivat kertoa miten on.

Tässä on muuten mukavan kattava artikkeli nyrkkeilyhanskoista. En tiennytkään hevosenjouhista! 🐴

https://fightquality.com/2021/02/11/ult ... -gloves-2/
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Nommo
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 130
Lauteille: Maaliskuu 2021
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: kuntonyrkkeily
Takalajit: BJJ/lukkopaini-alkeet

Mitä nyrkkeilyhanskoja käytätte?

#168

Viesti Nommo »

^ Mielenkiintoista. Ihan puhtaasti ulkonäön perusteella jos valitsisin, päätyisin Muay Thai -hanskoihin. Toki ne Krav Magassa olisivatkin järkevä valinta, kun potkujakin pitää blokata. 2018 ostamani hanskat ovat sattumalta sen näköiset, vaikka ei niitä vartavasten MT-hanskoina myyty. Nyt kun hommasin yhdet toiset, niin ne ovat sitten sitä lapiomaista mallia, jotka linkin mukaan ovat siis sparrihanskat. Niissä on pidempi varsi kuin aiemmissa hanskoissani, mikä olisi parempi minun käsilleni siinä mielessä että toisinaan tarvitsen ranteille/käsille hyvää tukea.

Vanhatkaan hanskat eivät ole vielä puhki hakatut, kun kumminkin kyseessä on vain kevyen kontaktin sparrailu, silloin harvoin kun on. Että ehkäpä käytän niitäkin yhä edelleen. (Ja säkille minulla on omat hanskansa.)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 49 kurkkijaa