Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
Penkkitulos
Valvoja: Valvoja
-
- etupotkija
- Lauteille: Lokakuu 2009
Penkkitulos
Onneksi itsellä ei ole kiertäjäkalvosimet noin pahasti menneet.
Nuorempana kestivät ruputyylillä nostamista, mutta yhtenäiset intensiivisemmät voimaharjoittelujaksot ei toisaalta olleet kovin pitkiä.
Sitten kun pitkän tauon jälkeen otin vähän yli 40-kymppisenä penkin takaisin vakituiseen ohjelmaan, alkoi jossain vaiheessa tulla ongelmaa.
Minulla auttoi se, että sopivan toipumisjakson jälkeen laitoin tekniikan kuntoon eli käytännössä aloin nostaa oikealla voimanostotekniikalla.
Nykyisin en tee edes pelkällä tangolla mitään pelleilyä tyyliin selkä flättinä ja jalat ilmassa, vaan aina on selkä kunnolla kaarella ja olkapäät taakse vedettynä.
Ja nyt on siis penkki ollut jo vuosia harjoitusohjelmassa ilman ongelmia.
Nuorempana kestivät ruputyylillä nostamista, mutta yhtenäiset intensiivisemmät voimaharjoittelujaksot ei toisaalta olleet kovin pitkiä.
Sitten kun pitkän tauon jälkeen otin vähän yli 40-kymppisenä penkin takaisin vakituiseen ohjelmaan, alkoi jossain vaiheessa tulla ongelmaa.
Minulla auttoi se, että sopivan toipumisjakson jälkeen laitoin tekniikan kuntoon eli käytännössä aloin nostaa oikealla voimanostotekniikalla.
Nykyisin en tee edes pelkällä tangolla mitään pelleilyä tyyliin selkä flättinä ja jalat ilmassa, vaan aina on selkä kunnolla kaarella ja olkapäät taakse vedettynä.
Ja nyt on siis penkki ollut jo vuosia harjoitusohjelmassa ilman ongelmia.
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Helmikuu 2006
Penkkitulos
Se on todella melkomoinen se tuntu kun oppii penkkaamaan koko kropalla.
Kun se punnerrus tuntuu pikemminkin painamiselta kuin nostamiselta.
Joka koskee oikeestaan kaikkia raudankanssa muljaamisia.
Mulle oli sellainen ihastuttava ahaa se vasara-ote-haukkari. Kun koko kroppa tuli mukaan ja rauta tosiaan totteli.
Kun se punnerrus tuntuu pikemminkin painamiselta kuin nostamiselta.
Joka koskee oikeestaan kaikkia raudankanssa muljaamisia.
Mulle oli sellainen ihastuttava ahaa se vasara-ote-haukkari. Kun koko kroppa tuli mukaan ja rauta tosiaan totteli.
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Kesäkuu 2008
Penkkitulos
Käsipainopenkki, muuten, voi olla ystävällisempi kiertäjäkalvosimille, kun ranteiden kulmaa kroppaan nähden voi vaihdella. Muutenkin, se tuo oman fibansa tuohon koko kropalla nostamiseen.
Kun nyt otsikkona on penkkitulos, niin kättäripena ei varsinaisesti ole mikään maksimivoimaliike, mutta yllättävän suuria rautoja siinäkin pystyy liikuttamaan,esim 3-5 toiston sarjoihin sopivia, kun oppii sen tekniikan, että nostetaan painot maasta, istutaan penkille, vedetään lavat yhteen ja kipataan selälleen, heilauttaen painot rinnalle.
Sopii myös yksintreenaamiseen jopa failureen asti, jos tekee vaikkapa nostolavan tai paksun kumimaton päällä, jolle painot voi tarvittaessa pudottaa.
Kun nyt otsikkona on penkkitulos, niin kättäripena ei varsinaisesti ole mikään maksimivoimaliike, mutta yllättävän suuria rautoja siinäkin pystyy liikuttamaan,esim 3-5 toiston sarjoihin sopivia, kun oppii sen tekniikan, että nostetaan painot maasta, istutaan penkille, vedetään lavat yhteen ja kipataan selälleen, heilauttaen painot rinnalle.
Sopii myös yksintreenaamiseen jopa failureen asti, jos tekee vaikkapa nostolavan tai paksun kumimaton päällä, jolle painot voi tarvittaessa pudottaa.
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
Penkkitulos
Jep, ja lisäksi muista pääliikkeistä poiketen tangon liikerata ei ole suora vaan diagonaalinen.
-
- etupotkija
- Lauteille: Kesäkuu 2010
- Etulaji: Taekwondo Ilshin
- Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu) - Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Penkkitulos
Mikähän se ois vertailuarvo, jos Smith-penkistä nostaa 119kg? 75kg?
Oletan siis, että tanko 19kg, voi olla vähemmänkin.
Oletan siis, että tanko 19kg, voi olla vähemmänkin.
Chauffeur & Concierge Service Helsinki
Ennakkotilaa kuljetus 12h etukäteen
Lataa äppi androidille ja iLuurille
>>
Tuotamme luotettavia taksipalveluita laatutakuulla - Puni's Cab Company
>>
Laadukas kunto- ja kamppailusali Pitäjänmäki, Helsinki. Kysy salista.
>>
Kaikki mielipiteeni ovat omiani.
Ennakkotilaa kuljetus 12h etukäteen
Lataa äppi androidille ja iLuurille
>>
Tuotamme luotettavia taksipalveluita laatutakuulla - Puni's Cab Company
>>
Laadukas kunto- ja kamppailusali Pitäjänmäki, Helsinki. Kysy salista.
>>
Kaikki mielipiteeni ovat omiani.
-
- reiteenpotkija
- Lauteille: Heinäkuu 2019
- Sivulajit: Nyrkkeily, rbsd, muay thai
- Takalajit: Taekwondo, shootfighting
Penkkitulos
Smith voi olla kevennetty jolloin tanko ei paina mitään, muuten varmaan 20-25kg.
Saman painonhan siinä muuten nostaa.
Saman painonhan siinä muuten nostaa.
-
- etupotkija
- Lauteille: Lokakuu 2009
Penkkitulos
Joo, Btw hauskaa kun maallikkona luulee, että on kohtalaisen hyvin perehtynyt juttuihin. (Nimimerkillä eka penkki ostettiin isobroidin kanssa 80-luvulla.)
Mutta esim. tuo liikeratajuttu on sellainen, jonka itse olen oppinut vasta viimeisen vuoden sisällä. Siis että paremmilla nostajilla tanko ei lähde rinnalta kohtisuoraan ylös vaan ensin ”kaulaa kohti”.
Tähän liittyy tavallaan sekin, että moni tietää, että laskuvaiheessa kyynärpäitä vedetään (vähän henk. koht. anatomiasta/fysiologiasta riippuen) kohti kylkiä, mutta käsittääkseni aavistuksen harvempi tietää, että ne kuuluu oikeasti levittää voimakkaasti sivuille siinä kohtaa kun tankoa työnnetään taas kohtisuoraan ylös.
Ja sitten on nämä tangon ”taivuttamiset” ja ”venyttämiset”…
Sitten oman anatomian ymmärtäminen. Esim. itselläni on pitkät raajat eikä niinkään leveät hartiat tai kummoinen rintakehä (leuanvetoharrastuksen vuoksi sellainen Karin ”ihannoima” litteä kolmiovartalo). Lisäksi olkapään liikkuvuus ei ole ihmeellinen. Nostan siis kapealla otteella ja ojentajat onkin melko jämäkät mutta rintalihakset eivät kovin kummoiset. Ei siis edellytyksiä hurjiin penkkituloksiin.
-
- polveenpotkija
- Lauteille: Huhtikuu 2021
- Etulaji: Muy thai
- Takalajit: Choy Lee Fut
Judo
-
- etupotkija
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
Penkkitulos
Millä salilla käytkin, et ole ainakaan salin heikoin.
Nyt kun olkapääni ovat jonkin aikaa vaikuttaneet terveiltä ( ), olen tehnyt vähän muutakin kuin kiertäjäkalvosinliikkeitä, joita kyllä teen lämmittelyissä ihan joka kerta. Nyt nousee penkistä jo sarjoja 60 kilolla (itse painan 77 kg). Maasta se pienikin ponnistaa!
Nyt kun olkapääni ovat jonkin aikaa vaikuttaneet terveiltä ( ), olen tehnyt vähän muutakin kuin kiertäjäkalvosinliikkeitä, joita kyllä teen lämmittelyissä ihan joka kerta. Nyt nousee penkistä jo sarjoja 60 kilolla (itse painan 77 kg). Maasta se pienikin ponnistaa!
-
- etupotkija
- Lauteille: Marraskuu 2009
- Etulaji: Jumppa
-
- polveenpotkija
- Lauteille: Huhtikuu 2021
- Etulaji: Muy thai
- Takalajit: Choy Lee Fut
Judo
Penkkitulos
On se 112kg tänään, mutta ny lähtee tippumaan. Koitan pitää kerran viikossa ylläpitosalin, niin kattoo paljon laskee tulokset suhteessa painoon. Nyt keskityn nyrkkeileen autonrenkaaseen
-
- etupotkija
- Lauteille: Marraskuu 2009
- Etulaji: Jumppa
Penkkitulos
No se ei paljoa auta. jos siihen reikään keskellä lyö...
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
RadioRock
Seuraajat
airakti • grappling • Hemmukka • Ile • Invictus • Jani Rantalainen • Jorge • Kari Aittomäki • magamies • MarkkuT • P.Laton • TuomasP • Veepee • voipa