Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Yhtaikainen potku molemmilla jaloilla

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 1348
Lauteille: Maaliskuu 2012

Yhtaikainen potku molemmilla jaloilla

#31

Viesti Timpa »

Kari Aittomäki kirjoitti: helmi 27, 2022, 06.27 Jousijalka-Jack mainittu.
Hahmo kiinnosti kovin minuakin aikoinaan, muistan että niitä löydettyjä jousikenkiä ois kokeiltu pääsemättä ollenkaan samoihin pomppu-korkeuksiin kuin itse Jack-pirulainen. Mikä lienee hättiöinen ollut hän.
Tulkitsin myös näin, että; heppu on kokeillut jousikenkiä ja todennut että ne eivät ole ratkaisu ongelmaan. Jousikengät ovat sitten vain jääneet pyörimään johonkin ullakolle. Myöhemmin ne on löydetty ja juttu todettu ratkenneeksi.
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 1348
Lauteille: Maaliskuu 2012

Yhtaikainen potku molemmilla jaloilla

#32

Viesti Timpa »

Aiheeseen eräällä tapaa liittyen vielä blogi-pätkä:

FM Mauri Junttila
Isonvihan tarinoita Tyrnävältä

Eräs kahinointeihin, sotimisiin, jopa kylätappeluihinkin liittyvä keino ja avu nuijamiehillä olivat olleet hyvät ponnistus -, jalkavoimat. Niitä oli arvostettu ja harjoitettukin, treenattu ennen vanhaan. Tyypillistä ennen oli ollut se, että tavallinen talonpoikainen tavismieskin kykeni hyppäämään ”tasakäpälää” hevosen yli tai ratsaille, sen selkään.

Sotapuuhissa, hevosten yli tai selkään ”pomppiessa”, toiset siinä samalla käyttivät terävää puukkoaan jo hypyn aikana. Tai, toiset ponkaisivat vihollisratsastajan selän taakse ja sitten käyttelivät terävää puukkoaan. Toiset, osasivat jo hypyn aikana hyvin osuneeella kahden – /yhden jalan voimakkaalla potkulla suistaa vihollisratsastajan maahan. Olihan hän jo silloin pitkälle pois pelistä, pois taiston tuoksinoista.

Johan Tjäder tarinoi, että he olivat olleet Isak pojan kanssa ”kytiksellä” Yli – Temmeksen Nurkkalankankaan ja Tyrnävän Korven välisellä talvitiellä. Sattuikin, että kasakka Vasili Vitali ratsasteli siellä sankassa lumipyryssä, aamuhämärässä yksikseen. Johan Tjäder hyppäsi hirmuisella loikalla Vasilin hevosen selkään hänen taakseen ja samalla salamannopeasti viilsi terävällä puukollaan Vasilin kurkun auki. Isak poika iski samanaikaisesti kirveensä Vasili Vitalin hevosen otsaan.

https://isoviha.blogaaja.fi/moikka-maailma/
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 18919
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Yhtaikainen potku molemmilla jaloilla

#33

Viesti Andy »

Minulla on muuten Tyrnävällä Iisakki-niminen 15-vuotias valmennettava. Kirveellä ei ole heilunut.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Jani Rantalainen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 516
Lauteille: Heinäkuu 2019
Etulaji: Karate
Sivulajit: Jujutsu, Kenjutsu, Escrima.
Takalajit: Aikido

Yhtaikainen potku molemmilla jaloilla

#34

Viesti Jani Rantalainen »

Vai että potku molemmilla jaloilla yhtäaikaa? Nuori Obi Wan Kenobi teki sellaisen muistaakseni pari kertaa Phantom Menacessa.

Jousijalka Jackista puheenolleen minulla on kirja jostain selittämättömistä ilmiöistä ja siinä kerrotaan tästä kaverista josta ensimmäinen havainto oli vuonna 1837 eli samana vuonna milloin Viktoria kruunattiin Englannin kuningattareksi. Hänellä väitettiin olleen pirulliset kasvot ja kyky sylkeä myös kipinöitä.

1840-luvulla epäiltiin että hahmon takana olisi ollut Irlantilainen ylimys nimeltä Beresford (ehkä hänellä oli niin paljon rahaa ja luppoaikaa että päätti tylsyyttään härnätä ihmisiä?) tai hänen väitettiin olleen katoilla hyppinyt uskovainen hullu joka pakeni Saatanaa. Jousijalka Jackista nähtiin havaintoja myös 1870-luvulla mutta se pitää muistaa että tästä henkilöstä ei ole olemassa konkreettisia todisteita vaan hän on enemmänkin ehkä satuhahmo toisin kuin kaimansa Viiltäjä Jack joka murhasi Lontoon Whitechapelissa ainakin viisi ihmistä 1888.

Jousijalka-Jack
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 16087
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Yhtaikainen potku molemmilla jaloilla

#35

Viesti Kari Aittomäki »

Andy kirjoitti: kesä 21, 2022, 00.52 Minulla on muuten Tyrnävällä Iisakki-niminen 15-vuotias valmennettava. Kirveellä ei ole heilunut.
Minäpä olen tutustunut koiraan nimeltä Kissa.

Jousijalka Jack oli ilmeisesti ihan todellinen tapaus, hänestä kun oli useita havaintoja ja sanomalehtimainintoja.

Pomppimisesta suomalaisittain, isohäjy Rannanjärvi kykeni kerrotusti hyppäämään seisovan miehen yli parempiin viiltelymaisemihin.
Hän niinikään kerrotusti hyppäsi ne kolmenkymmenen kilon kahleromut, valokuvasta tutut, yllänsä rattaitten kyyttiin ja kevyesti vielä.
Jani Rantalainen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 516
Lauteille: Heinäkuu 2019
Etulaji: Karate
Sivulajit: Jujutsu, Kenjutsu, Escrima.
Takalajit: Aikido

Yhtaikainen potku molemmilla jaloilla

#36

Viesti Jani Rantalainen »

Jousijalka-Jack oli yhtä todellinen kuin Joulupukki, Bigfoot sekä Loch Nessin hirviö... LUKOT!
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 1348
Lauteille: Maaliskuu 2012

Yhtaikainen potku molemmilla jaloilla

#37

Viesti Timpa »

Andy kirjoitti: kesä 21, 2022, 00.52 Minulla on muuten Tyrnävällä Iisakki-niminen 15-vuotias valmennettava.
Hän on aika nuori, mutta mahtaako olla kuullut tarinoita 1700-luvun Tyrnävän Laitisen voimamiesveljeksistä?

Riippumatta siitä, onko Springheel Jack todellinen, niin olen kerännyt hänestä kaikki artikkelit mitä vuosien varrella on tullut vastaan. Kiintoisa ilmiö.
Samanlainen kuin Mattoonin hullu kaasunheittäjä.

Kaarlo Valkosen haastattelelussa hän kertoi isänsä/pappansa hypänneen tasajalkaa hevosen yli. Tuo tuntuu aikanaan olleen jokin vanhan kansan bravuuri. Ilmeisesti on mahdollista koska olen nähnyt videon, jossa varusmies hyppää tasajalkaa tuvan yläpunkalle.
Itse olen kokeillut vain polkupyörän yli tasajalkahyppyä. Teininä ei tuottanut mitään ongelmia, mutta nykyisellään alkoi jo jänistellä. Täällä videossahan tuo näkyykin:

Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 11232
Lauteille: Kesäkuu 2008

Yhtaikainen potku molemmilla jaloilla

#38

Viesti Jorge »

Timpa kirjoitti: kesä 22, 2022, 00.32 Ilmeisesti on mahdollista koska olen nähnyt videon, jossa varusmies hyppää tasajalkaa tuvan yläpunkalle.
Olen kuullut tuon tarinan Matti Nykäsestä intissä.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 16087
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Yhtaikainen potku molemmilla jaloilla

#39

Viesti Kari Aittomäki »

Jani Rantalainen kirjoitti: kesä 21, 2022, 20.01 LUKOT!
Mitätä?
Onk toi joku teini-ilmaisu taas?

Mä en sinänsä kekkaa hyppimisen tappelushyötyä.
Ninjahommissa se saattais olla paikallaan. Puf ja pussipää pomppaa katolle. Hat hat.
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 1348
Lauteille: Maaliskuu 2012

Yhtaikainen potku molemmilla jaloilla

#40

Viesti Timpa »

Tasajalkahyppyyn liittyen:

"(suurrosvo)Serpina oli niin vahva mies, että täysissä raudoissakin hän hyppäsi tasakäpälää pöydän yli."
Kotiseudun tarinoita, (Sortavala)
sivu 267

Tämän vanhan väitteen todenperäisyydestä en tiedä, mutta näin on kerrottu.
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Yhtaikainen potku molemmilla jaloilla

#41

Viesti Jussi Häkkinen »

Timpa kirjoitti: kesä 25, 2022, 23.06 Tasajalkahyppyyn liittyen:

"(suurrosvo)Serpina oli niin vahva mies, että täysissä raudoissakin hän hyppäsi tasakäpälää pöydän yli."
Kotiseudun tarinoita, (Sortavala)
sivu 267

Tämän vanhan väitteen todenperäisyydestä en tiedä, mutta näin on kerrottu.
Paljonko "täydet raudat" painavat? Ei kuulosta kovin mahdottomalta jos ei yli 20 kilon todella paljon mennä.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 18919
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Yhtaikainen potku molemmilla jaloilla

#42

Viesti Andy »

Itse hypystähän ei kamppailussa paljon iloa ole. Mutta voimatasoista ja räjähtävyydestä, jotka mahdollistavat hypyt on paljonkin iloa.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 1348
Lauteille: Maaliskuu 2012

Yhtaikainen potku molemmilla jaloilla

#43

Viesti Timpa »

Kahleiden painosta en tiedä. Mutta minulla on 3kg:n Kamik-talvisaappaat, ja kun niillä kahlaa lumessa koiralenkin, ne painavat sikamaisen paljon. Ne jalassa yritin molemin jaloin potkua, ja tulos oli naurettava.
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 55 kurkkijaa