Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Shaolin-mestari Shi Heng Yi

Kiinalaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Wehmas
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 49
Lauteille: Syyskuu 2008
Etulaji: Väkivallaton satakiloisuus
Sivulajit: Budoseikkailu, systema, DSM
Takalajit: Hapkido, Defendo, nippu kaikenlaista korkeushyppyä

Shaolin-mestari Shi Heng Yi

#16

Viesti Wehmas »

Veepee kirjoitti: maalis 1, 2023, 07.59 Al-Haroun on muuten keksinyt sen apinakungfuksi brändäämänsä opin pääasiassa itse, vaikka onkin treenannut ns. Taiwanin apinakurkea, joka on yhdistelmä Fuzhoun minghetä ja Fuzhoun apinatyyliä. Eräässä 10+ vuotta vanhassa haastattelussa hän kertoo olleensa meditoimassa jossain temppelissä, kunnes about näki jotain apinoita tai sai apinavisioita ja "alkoi tekemään itselleen aivan uudenlaisia liikkeitä".
Al-Haroun on käyttänyt somepostauksissaan Da Sheng Men-tunnistetta. Joitain vuosia takaperin Helsingin DSM-sifu Mika Bator totesi, että Al-Haroun ei kuulu ko. perhetyylin perimyslinjaan, vaikka jotain liikesarjoja jossain muodossa Al-Haroun onkin tehnyt videoillaan.
Wehmas
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 49
Lauteille: Syyskuu 2008
Etulaji: Väkivallaton satakiloisuus
Sivulajit: Budoseikkailu, systema, DSM
Takalajit: Hapkido, Defendo, nippu kaikenlaista korkeushyppyä

Shaolin-mestari Shi Heng Yi

#17

Viesti Wehmas »

...vai oliko, että on treenannut ko. lajia joskus. Joka tapauksessa DSM-/TSM-"mestari" hän ei perinteisessä mielessä ole.

Selvästi kuitenkin tekijäukko ja kova kovettaja.
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Shaolin-mestari Shi Heng Yi

#18

Viesti Jasse »

Wehmas kirjoitti: maalis 2, 2023, 12.51 Selvästi kuitenkin tekijäukko ja kova kovettaja.
Kova kovettaja on kyllä pelottava titteli :D
Wehmas
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 49
Lauteille: Syyskuu 2008
Etulaji: Väkivallaton satakiloisuus
Sivulajit: Budoseikkailu, systema, DSM
Takalajit: Hapkido, Defendo, nippu kaikenlaista korkeushyppyä

Shaolin-mestari Shi Heng Yi

#19

Viesti Wehmas »

Jasse kirjoitti: helmi 5, 2023, 23.46 Lisää ajatuksiani tästä Tien/Shi Heng miehestä. Olen pohtinut että olenko sittenkin välillä vain "kateellinen" kaverin tietotaidolle ja ennen kaikkea suosiolle..

On täysin mahdollista että kaveri vaan vetää todella hyvin viisaan kunfumestarin rooliaan, ja että jänellä on enemmän tai vähemmän pahaita tai ahneita motiiveja toiminnalleen. Mutta, kaverihan on helvetin taitava ja inspiroi tuhansia katsojia puheillaan. Itse buddhalaiset perusarvot ja - opit omaksuneena olen kuunnellut satojen eri buddhalaisten munkkien ja opettajien puheita. Tienin puheet edustavat hyvin näitä arvoja ja oppeja ja puhuttelee satojatuhansia kuulijoita jotka ehkä muuten eivät tällaisia pueita kuuntelisi. Lisäksi videoiden laatu/produktio on omaa luokkaansa. Tässäkin erinomaisessa videossa, jossa hän puhuu erittäin oikeaoppisesti ja maanläheisesti buddhalaisuuden kahdeksanosaisesta tiestä, hän muistaa mainita että tämä on vain hänen käsityksensä asiasta:
Njoo, uskontoja ammattinikin puolesta aktiivisesti seuraavana tää on hirvittävän mielenkiintoinen tyyppi. Aika perusnöyrää buddhalaisuussettiä puhuu, eikä miehellä vaikuta olevan minkäänlaista tarvetta todistella, että "hän on oikeassa". Joitain haastiksia ja klippejä on myös kaikenlaisilla kanavilla, joita itse pidän ehkä postliberaalin yhteiskunnan merkityskriisin (huonoina) laastareina, mutta katso: niissäkin Shi Heng Yin perusläpät ovat koko ajan buddhalaisuuden näkökulmasta jiirissä. Ajattelen, että jos hän on oman temppelinsä CEO, on varsin hyödyllistä sekä temppelin taloudellisen jatkuvuuden että näkyvyyden kannalta käydä kertomassa näitä inspiroivia läppiään mahdollisimman laajalle yleisölle. Olen itsekin joissain asioissa nykyään valiteltavan kyyninen, mutta haluaisin uskoa, että SHY on hyvällä asialla.

Kyllähän toi mesta ja jefe itse on pakko käydä katsastamassa.
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Shaolin-mestari Shi Heng Yi

#20

Viesti Pyrkele »

Wehmas kirjoitti: maalis 2, 2023, 12.51 ...vai oliko, että on treenannut ko. lajia joskus. Joka tapauksessa DSM-/TSM-"mestari" hän ei perinteisessä mielessä ole.

Selvästi kuitenkin tekijäukko ja kova kovettaja.
Juu. Saksassa aloittanut. Sittemmin häipynyt omille teille. Vaikutteet näkyy kyllä edelleen.
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
Kuvake
Shaolinsi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 856
Lauteille: Syyskuu 2009
Paikkakunta: Dengfeng
Etulaji: Perinteinen Shaolin 少林拳
Sivulajit: Itsepuolustus

Shaolin-mestari Shi Heng Yi

#21

Viesti Shaolinsi »



Miehestä on julkaistu pari tuntia kestävä haastattelu. Video on sen verran pitkä, että sitä on hankala tiivistää. Paljon keskustelua eri aiheista.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 39 kurkkijaa