Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle.
Klassinen musiikki
Valvoja: Valvoja
-
- päähänpotkija
- Lauteille: Helmikuu 2006
Klassinen musiikki
Piti taas kuullella Vivaldin neljää vuodenaikaa kun tuli paras kaveri mieleen.
Jerikoirani oli sekarotuinen pystykorva ja.. niin, paras kaveri.
Hyvä oli kanssaan kulkea ja kotona olla. Leffaa katsella ja kahvimukista hörppyjä kaverille tarjota.
Jeri oli siitä vänkä että tykkäs klassisesta musiikista, erityisesti Vivaldista. Hän istui keskellä huonetta miettiväisen näköisenä ja liikutteli päätään, selvästi kuunnellen. Hyrinät oli positiivisia.
Eläinten musiikkivastineita lie tutkittu?
Ainaki siten että ostoskeskuksista on tiemmä karkotettu iljettävää nuorisoa klassista musiikkia pelaamalla.
Jerikoirani oli sekarotuinen pystykorva ja.. niin, paras kaveri.
Hyvä oli kanssaan kulkea ja kotona olla. Leffaa katsella ja kahvimukista hörppyjä kaverille tarjota.
Jeri oli siitä vänkä että tykkäs klassisesta musiikista, erityisesti Vivaldista. Hän istui keskellä huonetta miettiväisen näköisenä ja liikutteli päätään, selvästi kuunnellen. Hyrinät oli positiivisia.
Eläinten musiikkivastineita lie tutkittu?
Ainaki siten että ostoskeskuksista on tiemmä karkotettu iljettävää nuorisoa klassista musiikkia pelaamalla.
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Heinäkuu 2016
- Etulaji: keppijumppa
- Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini
Klassinen musiikki
Ei voi moittia Jerin musiikkimakua
Leopold Godowskyn Passacaglia. Esittäjä Antti Siirala on kansainvälinen huippupianisti.
Leopold Godowskyn Passacaglia. Esittäjä Antti Siirala on kansainvälinen huippupianisti.
-
- kylkeenpotkija
Klassinen musiikki
Vielä edelleen Godowskyn kappaleeseen se, että tuo on naurettavan vaikea soittajalle ja alussa esitetyn suht simppelin teeman variaatiot saavat kappaleen edetessä melko absurdeja mittasuhteita. Mutta vaikuttavia kohtia mieleästni.
Tämä valssi on kenties maltillisempi ja helpommin lähestyttävä samalta säveltäjältä. Minulle sellainen kepeä hyvän mielen kappale.
Tämä valssi on kenties maltillisempi ja helpommin lähestyttävä samalta säveltäjältä. Minulle sellainen kepeä hyvän mielen kappale.
-
- kylkeenpotkija
Klassinen musiikki
William Bolcolmin kolmen kappaleen Ghost rags -sarjasta ensimmäinen osa Graceful Ghost.
-
- kylkeenpotkija
Klassinen musiikki
Tässä lisää William Bolcolmia. Tämä ei ole klassista musiikkia, mutta koska minä en osaa oikein luokitella musiikkityylejä sopiviin otsikoihin, niin laitan silti tänne. Eniten Bolcolmin pianokappaleet muistuttava minua Scott Joplinin Entertainerista, joten ehkä tämä on siis ragtimea lähinnä.
Tässä nelikätisesti The Garden of Eden. Kohdassa 10:40 alkava osa The Serpent's Kiss sisältää kohdan, joissa taputetaan ja koputetaan pianon kantta sekä naksutellaan kielellä.
Tässä nelikätisesti The Garden of Eden. Kohdassa 10:40 alkava osa The Serpent's Kiss sisältää kohdan, joissa taputetaan ja koputetaan pianon kantta sekä naksutellaan kielellä.
-
- kylkeenpotkija
Klassinen musiikki
Suomalainen Philip Ljung soittaa tässä Schubertia ja Rachmaninovia.
Minä kävin tänään kirkossa kuuntelemassa hänen konserttiaan. Siellä hän soitti Chopinia. Hän on siis kansainvälinen huippupianisti.
-
- kylkeenpotkija
Klassinen musiikki
Mitsuko Uchida tässä toimii orkesterin johtajana ja samalla pianistina. Uchidasta etuvasemmalla istuva viulistinainen on viulujen äänenjohtaja, jonka kanssa orkesterin johtaja on vuoropuheessa. Häntä Uchida käy alussa tervehtimässä. Toisen osan Romance alussa kohdasta 15:40 eteenpäin hänen roolinsa näkyy
-
- kylkeenpotkija
Klassinen musiikki
Anton Arenskyn Trio viululle, sellolle ja pianolle. Kuten romantiikan ajan henkeen kuuluu soitossa esiintyy suurta tunteen paloa, dramatiikkaa ja myös kepeitä kohtia. Minä pidän kuitenkin siitä että tässä, toisin kuin esim Lisztillä välillä, ei mennä liian rönsyileviin ja virtuoosimaisiin kuvioihin.
-
- kylkeenpotkija
Klassinen musiikki
Erlkönig on alkujaan von Goethen runo, jonka Schubert sävelsi liedin muotoon. Erlkönig (keijukuningas) kertoo kuolemansairaasta pojasta joka on ratsastamassa isänsä luokse ja näkee harhoja keijusta.
Tämä runo on ilmeisen hyvin tunnettu ainakin Saksassa ja voisin hyvin kuvitella runoa harjoiteltavan tyyliin kouluissa ja onhan tämä kappalekin ikoninen.
Tahtilaji on yleinen 4/4 mutta pianolla rytmitetään trioleita nopeasti; kolme iskua neljäsosanuotin pituudelle ja tästä tulee jotenkin kivan rullaava meininki.
Erlkönig siis:
Tämä runo on ilmeisen hyvin tunnettu ainakin Saksassa ja voisin hyvin kuvitella runoa harjoiteltavan tyyliin kouluissa ja onhan tämä kappalekin ikoninen.
Tahtilaji on yleinen 4/4 mutta pianolla rytmitetään trioleita nopeasti; kolme iskua neljäsosanuotin pituudelle ja tästä tulee jotenkin kivan rullaava meininki.
Erlkönig siis:
-
- kylkeenpotkija
Klassinen musiikki
Ei, nyt minä sanoin puuta heinää, poika ei ratsasta yksin mihinkään
Isä ratsastaa poika sylissään kovaa vauhtia kohti turvaa. Matkalla poika alkaa kuvittelemaan että keijukuningas houkuttelee häntä mukaansa. Keijukuningas tässä runossa kuvastaa kuolemaa.
Isä ratsastaa poika sylissään kovaa vauhtia kohti turvaa. Matkalla poika alkaa kuvittelemaan että keijukuningas houkuttelee häntä mukaansa. Keijukuningas tässä runossa kuvastaa kuolemaa.
-
- kylkeenpotkija
Klassinen musiikki
Klassisen musiikin kolme suurta B:tä olivat Bach, Beethoven ja Brahms. Tässä Beethovenin pianosonaatti "Pathetique" C-mollissa. Pathetique on ranskaa ja sillä meinataan musiikissa pateettista, eli mun mielestä kääntyy kutakuinkin mahtipontisen tunteikkaaksi tai jotain sinne päin. Mutta ei siis pathetic mikä kääntyisi sellaisenaan surkeaksi/säälittäväksi
Minun suosikkini tästä sonaatista on II osa adagio cantabile. Adagio soitetaan rauhallisesti ja pianomusiikissa cantabile eli laulavasti toteutetaan niin että melodia tuodaan selvästi esiin ja melodia sidotaan legato.
Toi eka osa on kaikessa paatoksellisuudessaan vähän liikaa mulle
Minun suosikkini tästä sonaatista on II osa adagio cantabile. Adagio soitetaan rauhallisesti ja pianomusiikissa cantabile eli laulavasti toteutetaan niin että melodia tuodaan selvästi esiin ja melodia sidotaan legato.
Toi eka osa on kaikessa paatoksellisuudessaan vähän liikaa mulle
-
- kylkeenpotkija
- Lauteille: Helmikuu 2006
Klassinen musiikki
Boardwalk Empire -sarjassa oli tähän liittyvä aika hieno kohtaus. En ollut kuullut tästä runosta aiemmin, mutta sen jälkeen tutustuin.tapsaattori kirjoitti: ↑marras 30, 2023, 17.02 Ei, nyt minä sanoin puuta heinää, poika ei ratsasta yksin mihinkään
-
- kylkeenpotkija
Klassinen musiikki
Chopinin pianokonsertti e-mollissa. Tässä Seong-Jin Cho soittaa 40 minuuttia pianolla ja tyystin ilman nuotteja... Tämä on kuvattu kansainvälisessä Fryderyk Chopin kilpailussa v 2015, jonka tämä Seon-Jin Cho juurikin voitti.
-
- kylkeenpotkija
Klassinen musiikki
Bachin Brandenburgilaiset konsertot 6 kpl. Näissä on hyvinkin ajalle tyypilliseen kaavamaisuuden mukaan aina kolme osiota, nopea-hidas-nopea, joista viimeinen nopea on vähän nopeampi kuin ensimmäinen nopea. Minun suosikkini on no.3 G-duurissa. Sen adagio on vain muutaman sävelen mittainen ikäänkuin hengähdystauko nopeiden välissä. Ehkäpä jos joku tilasi säveltäjältä siihen aikaan konserton siinä piti ainakin näennäisesti olla kolme osaa
-
- kylkeenpotkija
Klassinen musiikki
Musiikkia pelistä Heroes of Might and Magic III sinfoniaorkesterin esittämänä. Tässä oma suosikkini näistä "Tower".
Seuraajat
AlexMachine • Antti • Jani Rantalainen • Kari Aittomäki • Kerkko • kojiro • Lasse Candé • Mänzy • nipsuli • xYm