Joo. En minä niitä nyt sinällään kaivele, niitä vaan tulee vastaan kun tulee kateltua jos väitetään jotain mielenkiintoisella tavalla poikkeavaa. Eihän se mikään uutinen ole jos postaa sellasen joka on samaa vanhaa. Venyttelyhypertrofia oli jo sellaisenaan ehkäpä jopa käyttökelpoista tietoa, siis kun on olemassa paljon sellaisia väitteitä ettei kireitä lihaksia jotka ovat heikot pidä mennä venytteleen, vaan niitä pitäisi vahvistaa. Eli jos venytys itsessään aiheuttaa eksentrisen tai isometrisen vaikutuksen, niin se sitten myös vahvistaa, toki varsin minimaalisesti, muttei se vaikutus kuitenkaan ilmeisesti ole sillä tavalla haitallinen, että se heikko lihas vaan venyisi ja heikkenisi lisää, kuten väitetään. Ruokavaliotekniset asiat ovat henkilökohtaisista syistä kiinnostavia ja niitä vähän testailenkin. Vähähiilari ja sen eri versiot on parista näkökulmasta mielenkiintoinen idea, mutta en nyt sinällään viitsi tehdä syömisestä niin hankalaa ja rajoittunutta, mutta sen vaikutusmekanismit ovat silti mielenkiintoisia.Jussi Häkkinen kirjoitti: ↑touko 22, 2023, 11.59 Flammee, noin ihan yleisenä havaintona...onko noiden tutkimusanomalioiden kaivelussa ja postaamisessa jokin erityinen syy? Noita kun tulee sinulta aika taajaan, oli kyse sitten ketoosista, raja-alueella liikkuvista terveysväitteistä (kuten tämä) tai venyttelyhypertrofiasta, sama tietenkin myös politiikan puolella.
Ei niitä nostoja nyt ihan niin hirveästi ole, kun tsekkasin viestit mitä olen muutaman viimeisen vuoden aikana kirjoitellut. Läheskään kaikkea mielenkiintoista en myöskään postaa..Jussi Häkkinen kirjoitti: ↑touko 22, 2023, 11.59Tulee jotenkin olo oljenkorsiin takertumisesta tai jostain yleisestä vastavirtaisuudesta, koska kirsikanpoimintaa on niin usein toistuvaa. Ainakin haluan uskoa sinun kykenevän analysoimaan tietoa neutraalisti, joten mistä tulee tuo toistuva, selkeän ilmeisesti omia lähtökohtia tai ainakin kiistanalaisia lähtökohtia tukevan sivuvirtatiedon esiinnosto?
Muutamia postauksia vuodessa, osa postauksista jopa ainakin omakohtaisesti ihan käyttökelpoista asiaa. Hyvä jos sulla toimii asiat just hyvin niillä normijutuilla, mutta ei se kaikilla niin helppoa ole ja semmosella omakohtaisella tutkiskelulla silleen hiljalleen saavuttaa ratkaisuja ja pystyy optimoimaan, vaikka sitä joutuisikin hakemaan melko pitkään. Ja se oman ratkaisun löytäminen kokeilemalla erilaisia asioita on nyt vaan vähän niinkuin mun juttu monessa muussakin asiassa.. Epäonnistumisia tulee toki enemmän kuin onnistumisia, mutta se kuuluu asiaan eikä sitä kannata jännittää. Asiantuntijan apu taasen ei samalla tapaa motivoi kuin se että tekee ite omaa juttua, ja kylläpä mulla on useampi reissu lääkäriin epämääräisen vaivan kanssa johon sitten piti itse hakea ratkaisu ja se myös nimenomaisesti löytyi sillä omalla tekemisellä..
Äkkiseltään tulee mieleen esimerkiksi kun sain parannettua osan siprofloksasiinin melko hirveistä haittavaikutuksista, korjasin plantaarifaskiitin juoksutekniikkamuutoksella, tiedän mistä pitää hieroa että kädet ei puudu, olen parantanut vatsavaivoja monella tapaa, pääsin eroon ihan törkeästä iltapäiväväsymyksestä...
Liekö foorumi nyt niin aktiivinen ole että pitäisi rajoittaa postaamista..?